Miten saan kesään mennessä pois 10 kg?
Neuvoja tarvitsisin. Olen 168 cm pitkä ja painan 85 kg, ikää 41. Eli pudotettavaa on. Haluaisin kesään mennessä pois 10 kg mutta en tiedä miten.
Nykyinen ruokavalio on sellainen, että en syö ollenkaan pullia, karkkeja, sipsejä, limsoja tms makeita tai herkkuja. En myöskään käytä ollenkaan alkoholia. Leipää ja pastaa syön vain harvoin. Painoni on silti pysynyt tässä samassa jo pari vuotta, vaikka jätin nuo herkut pois kokonaan ja leipääkin vähensin paljon. Eli en tiedä miten laihtua kun tämä muutos ei auttanut yhtään.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Mä lihoin nelikymppisenä noin 10 kg parissa vuodessa, vaikka yritin tapella vastaan. Nyt olen 50+ ja olen noin 10 vuotta yrittänyt saada noita kiloja pois.
Olen paastonnut. Syönyt ene-tuotteita. Laskenut kaloreita. Kokeillut ketoa.
Tänä vuonna vihdoin pääsin endokrinologille. Selvisi parikin eri sairautta tai elimistön tilaa, joiden vuoksi painon pudotus on omin keinoin mahdotonta. Sain Ozempicia. Suoliston tila parani parissa viikossa. Paino lähti laskuun. Nyt vielä seurataan vaikutusta muihin veriarvoihin.
Mitä sairauksia tai elimistön tilaa selvisi? Entä miten suoliston tilanteen paranemista seurattiin? Hyvältä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää liikuntaa.
Ei sillä laihdu, merkitys hyvin pieni.
Tuleppa tänne Norjaan ja katso ihmisiä, jotka kiipeävät sadoittain näin pääsiäisenä vuorille. Ylipainoa ei näy.
Hitto mitä idiotismia. Vähän sama kuin jos menisi maratonjuoksutapahtumaan Suomessa ja tekisi johtopäätöksen, ettei maassa ole lainkaan ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustukaa uusimpaan tietoon ja lopettakaa arvailu ja tieteellisesti vääriksi todistettujen keinojen käyttö. Paljon helpompaa ja tehokkaampaa
https://www.academia.edu/67791216/The_Obesity_Code_Unlocking_the_Secret…
Loistava kirja. Suosittelen todellakin kaikille, jotka haluavat laihtua.
Suhtautuisin varauksella. Kirjailija on lääkäri mutta kiistää edelleen rasvateorian.
Kaikkeen kannattaa suhtautua varauksella, mutta kirjassa on taustalla iso läjä tutkimuksia. Ja ehkä se rasvateoriakin kaipaa päivitystä.
Kerro niistä tutkimuksista.
<
Ei kiinnostaulkomaalaisten googletutkimikset. Kaikki tarpeellinen löytyy ajankohtaisista ravitsemussuosituksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu niin on, oikeassa olet. Silti ei ole pakko syödä yhtään enempää kuin on suunnitellut. Kyllä se nälkä laantuu joka tapauksessa, eikä tarvitse itkeä itseään sen takia uneen. Itsekuristahan se on painonpudotuksessa aina kyse. Mulla oli annos valmiiksi laskettu ja punnattu. En mä fiilissyönyt sen lenkin jälkeen.
Eli kyseessä on tahtojen taistelu, jonka äärimmäisen harva voittaa pitkällä tähtäimellä. Mutta onnittelut onnistumisestasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnostaulkomaalaisten googletutkimikset. Kaikki tarpeellinen löytyy ajankohtaisista ravitsemussuosituksista.
Ensinnäkään ne ei ole mitään "google-tutkimuksia" vaan asianmukaisesti julkaistuja tutkimuksia. Ja toiseksi ravitsemussuositukset laahaavat aina jäljessä, mutta syö ihan mitä huvittaa. Ei hirveästi kiinnosta sun painoindeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustukaa uusimpaan tietoon ja lopettakaa arvailu ja tieteellisesti vääriksi todistettujen keinojen käyttö. Paljon helpompaa ja tehokkaampaa
https://www.academia.edu/67791216/The_Obesity_Code_Unlocking_the_Secret…
Loistava kirja. Suosittelen todellakin kaikille, jotka haluavat laihtua.
Suhtautuisin varauksella. Kirjailija on lääkäri mutta kiistää edelleen rasvateorian.
Kaikkeen kannattaa suhtautua varauksella, mutta kirjassa on taustalla iso läjä tutkimuksia. Ja ehkä se rasvateoriakin kaipaa päivitystä.
Ei muakaan varmaan kiinnostaisi jos en ymmärtäisi sanaakaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko esimerkin mitä nyt syöt päivässä ja kuinka paljon.
Aamupalaksi Skyr ja kuppi mustaa kahvia. Lounaaksi kaupan valmiskeitto (taitaa olla annoskoko 300 grammaa) ja omena tai pari tomaattia tai puolikas kurkku tms. Välipalaksi pelkkää kahvia. Päivälliseksi liha/kana ja salaattia, välillä fetaa tms juustoa, joskus leipä. Iltaruoaksi teetä, skyr tai leipä, omenaa, keitettyjä kananmunia. Ap
Paljonko sokeria laitat kahviin?
Tässä just näkyy näiden ketoilijoiden ajatuksenjuoksu. Teelusikallinen sokeria on noin 15kcal. Niitä teelusikallisia pitäisi jättää pois 47 päivässä, että asialla olisi merkitystä.
Tai no. Jos AP vetää päivässä 47 teelusikallista sokeria, toki. Mutta yleensä
No mun veli laittoi kahvikuppinsa puolilleen sokerinpaloja ja kahviinsa vielä kermaa (tästä ketoilijat tykkää). Hänelle auttoi kun jätti kahvisokerit pois. Viisi-kuusi kuppia joi päivässä "kahvia". Siitä tuli ihan merkittävä sokeriannos.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi BDSM-luola jos haluat tulla testaamaan? Voin orjuuttaa sinua niin että varmasti laihdut. >:)
Ei kiitos, herra kapteeni. Sitäpaitsi minulla ei ole kikkeliä, jonka voisit leikata pois tylsällä työkalulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko esimerkin mitä nyt syöt päivässä ja kuinka paljon.
Aamupalaksi Skyr ja kuppi mustaa kahvia. Lounaaksi kaupan valmiskeitto (taitaa olla annoskoko 300 grammaa) ja omena tai pari tomaattia tai puolikas kurkku tms. Välipalaksi pelkkää kahvia. Päivälliseksi liha/kana ja salaattia, välillä fetaa tms juustoa, joskus leipä. Iltaruoaksi teetä, skyr tai leipä, omenaa, keitettyjä kananmunia. Ap
Paljonko sokeria laitat kahviin?
Tässä just näkyy näiden ketoilijoiden ajatuksenjuoksu. Teelusikallinen sokeria on noin 15kcal. Niitä teelusikallisia pitäisi jättää pois 47 päivässä, että asialla olisi merkitystä.
Tai no. Jos AP vetää päiväss
Ketoilijat ei käytä sokeria.
Lataa joku ilmainen kalorilaskurisovellus, pidät päivän tavoitteen 1400kcal. 10kg tippuu viimeistään 3 kuukaudessa.
Vaikka sanotaankin että liikunnan merkitys laihtumisessa on vain noin 20%, itselläni ei paino tippunut kunnes aloin urheilemaan
Vierailija kirjoitti:
Lataa joku ilmainen kalorilaskurisovellus, pidät päivän tavoitteen 1400kcal. 10kg tippuu viimeistään 3 kuukaudessa.
Se. Tai sitten Exel.
Et mitenkään, ainakaan kesään 2024 mennessä.
Kesäkuun puoliväliin on 10 viikkoa. Kilo viikossa niin tavoite on saavutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko minä viime kesänä? Samat mitat ja ikä, nyt 168cm ja 75kg, melkein 42v.
Laihduin pätkäpaastolla ja kävelyä lisäämällä.
Itse asiassa vähensin rankempaa aerobista liikuntaa, joka mulla taisi lisätä nälkää ja vei energiat niin, että muu arkiaktiivisuus oli vähäisempää.
Ainoa, jolla on oikeasti kokemusta ignorataan täysin.
Näin. Tässä oli vieläpä juuri ap:n lähtötilanne ikää myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen ole mitään poppakonsteja. Sinun pitää laihtua noin 3kg/kk eli -21.000 kcal/kk eli -700 kcal/päivä. Alat laskea kaloreita ja alat liikkua joka päivä niin, että pääset tuohon.
Vajaa kahden tunnin pyöräily kuluttaa tuon 700 kcal, eikä tarvi edes mennä lujaa. Itsellä kaksi tuntia/909 kcal
Miten lasket noi kalorit?
Kännykän sovellus laskee. laitan päälle kun lähden ja sammutan palatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen ole mitään poppakonsteja. Sinun pitää laihtua noin 3kg/kk eli -21.000 kcal/kk eli -700 kcal/päivä. Alat laskea kaloreita ja alat liikkua joka päivä niin, että pääset tuohon.
Vajaa kahden tunnin pyöräily kuluttaa tuon 700 kcal, eikä tarvi edes mennä lujaa. Itsellä kaksi tuntia/909 kcal
Miten lasket noi kalorit?
Kännykän sovellus laskee. laitan päälle kun lähden ja sammutan palatessa.
Luku on yhtä tyhjän kanssa. Sykevyöllä ja ajotietokoneella saisit hiukan tarkemman arvon mutta vain wattipolkimet olisi tarpeeksi tarkkoja.
Rasvaimu liposuktiolla Virossa kauneusklinikalla?
Sun täytyy vaihtaa suolistomikrobit. Pahanhajuista ja äänekästä hommaa, mutta kannattaa.
En ole sihteerisi. Linkin avulla pääset lataamaan kirjan, jonka lopussa on viitteet tutkimuksiin. Copy paste googleen ja da daaaaaa olen löytänyt ko. tutkimuksen.