Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän äidin käytös on muuttunut omituiseksi ja ikäväksi

Vierailija
31.03.2024 |

Olemme olleet miesystäväni kanssa yhdessä kolmisen vuotta ja suhde on hyvällä tolalla. Hänen vanhempansa ovat paljon mieheni kanssa tekemisissä ja olen tietysti samalla itsekin tutustunut. Alkuun kaikki meni hyvin, mutta nyt olen huomannut että miehen äidin käytös on muuttunut jotenkin pisteliääksi, sellaiseksi passivis-aggressiiviseksi minua kohtaan. Hän esimerkiksi on alkanut tuhahdella ja pyöritellä silmiään kun selitän jotakin asiaa. Sitten hän ikään kuin luo olkiukkoja minun puheistani ja hyökkää niitä vastaan yleisellä tasolla. Eli jos sanon että olen purjehtinut lapsena saaristossa paljon, hän jotenkin kääntää sen siten että saaristossa purjehtijat ovat ylimielisiä tyhjäntoimittajia ja ikään kuin vihjaa että minä olen samanlainen sanomatta sitä kuitenkaan suoraan. Hieman vaikea selittää asiaa, mutta tuohon tyyliin. Lisäksi jos miesystäväni ja minun välillä tulee ihan normaali keskustelu jostakin asiasta, vaikka että mennäänkö huomenna Poriin vai Tampereelle, ja toinen haluaa toisaalle ja toinen toisaalle, tämä äiti yhtäkkiä osallistuu siihen keskusteluun ja ottaa miesystäväni puolen vaikka asia ei häneen mitenkään liity. Ensin luulin että tämä on jotakin leikkisää huumoria, mutta nyt olen huomannut että hän oikeasti muuttuu hieman aggressiiviseksi ja se on todella ahdistavaa. 

Aluksi luulin että käsitin nämä asiat väärin, olihan tämä käytös aika uutta. Ensimmäiseen pariin vuoteen ei ollut mitään. Oliko vieraskoreutta kuitenkin? Miehen isä on hyvin asiallinen eikä koskaan mitenkään ikävä. Mutta tämä äiti on alkanut toimia oudosti. En pidä siitä ja nyt alkaa jo tulla fiilis että en halua mennä sinne. En pidä tuollaisesta ollenkaan, se on jotenkin hyvin ahdistavaa. Olemme kuitenkin vieraita ihmisiä ja pitäisi käyttäytyä asiallisesti. Voi tietysti olla että ylireagoin myös, mutta oudolle tuntuu. 

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mies on valittanut ap sinusta äidilleen. Kerjännyt sääliä ja myötätuntoa.

Äiti ei pidä sinusta enää.

Äidilleen? Eli on vielä lapsi.

Vierailija
62/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se voi olla. Tuttu tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä ehkä alkava muistisairaus. Ensioire voi olla persoonan muutos. Tai on masentunut. Jäänyt eläkkeelle, on tarpeeton olo tms.

Vierailija
64/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mikä jäi epäselväksi? Ap:n miehen äidin käytöksestä on aloitus. Mies on äitinsä lapsi.

Selvensikö?

Vierailija
65/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini oli samanlainen.  Ensimmäiset vuodet olin hänestä aivan ihana, mutta sitten muuttui ääni kellossa.  Ei muuta kuin nälvimistä.  Myös äitini  kohteli miniäänsä samaan tyyliin.  Ilmeisesti vanhemmat naiset ovat kateellisia poikiensa vaimoille.

Vierailija
66/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä. Monikaan ei tiedä miten selkäänpuukottavan kumppanin kanssa on. 

Vierailija
67/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kysyä mieheltä suoraan:

Miksi äitisi suhtautuminen on muuttunut?

Oletko puhunut äidillesi minusta negatiiviseen sävyyn?

Pitäisikö minun tietää jokin asia, jonka takia äitisi ei pidä minusta?

Vierailija
68/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä. Monikaan ei tiedä miten selkäänpuukottavan kumppanin kanssa on. 

Jos ovat läheisiä naiset kertovat kaikki äidilleen. Minun ystäväni haukkuu aina sukulaisilleen omaa miestä, miten ei ole tehnyt mitään taaskaan tai ollut taas humalassa. 

Vierailija
69/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisille ihmisille kannattaa näyttää peiliä. Toista, mitä hän sanoo. Olet siis sitä mieltä, että purjehtijat ovat ylimielisiä. Tarkoititko tällä myös minua? Olipa ikävästi sanottu. Miksi puutut tähän asiaan? Jne. Jos ei tämä tuki suuta, kannattaa äänestää jaloillaan. Tästäkin voi suoraan sanoa. Ei kiitos, en halua tulla, koska käyttäydyt ikävästi eikä seurassasi ole mukavaa.

Nämä arjen ilkiöt saavat voimansa siitä, että muut esittävät, että eivät huomaa ilkeyttä. Siitä tulee heidän leikkinsä, he saavat riekkua omilla säännöillään ilman seurauksia. 

Tuosta seuraa yleensä se, että mies huomaa seurustelevansa ikävän ihmisen kanssa. Aika pian olet entinen, jos et osaa olla ihmisiksi.

Vierailija
70/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mikä jäi epäselväksi? Ap:n miehen äidin käytöksestä on aloitus. Mies on äitinsä lapsi.

Selvensikö?

Joo. Lapsen tasolle jäänyt.

Vierailija
71/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanot miesystävä etkä poikaystävä? Onko hän yli 30v?

Vierailija
72/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisille ihmisille kannattaa näyttää peiliä. Toista, mitä hän sanoo. Olet siis sitä mieltä, että purjehtijat ovat ylimielisiä. Tarkoititko tällä myös minua? Olipa ikävästi sanottu. Miksi puutut tähän asiaan? Jne. Jos ei tämä tuki suuta, kannattaa äänestää jaloillaan. Tästäkin voi suoraan sanoa. Ei kiitos, en halua tulla, koska käyttäydyt ikävästi eikä seurassasi ole mukavaa.

Nämä arjen ilkiöt saavat voimansa siitä, että muut esittävät, että eivät huomaa ilkeyttä. Siitä tulee heidän leikkinsä, he saavat riekkua omilla säännöillään ilman seurauksia. 

Meillä tuota tekevät vanhempani, ja kun sanon noin kuten tässä lainaamassani viestissä, niin lopputulos on se että minä olen nyt käsittänyt puheet väärin, ja loukkaannun nyt aivan turhasta. Pitävät myös toinen toisensa puolia minua vastaan. En tiedä miksi kukaan vanhempi on tällainen omaa lastansa kohtaan.

Vierailija
73/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tarpeeksi hyvä ja on pettynyt oman lapsen puoliso valintaan. Oletko tehnyt jotain, jostain tuo kertoo. 

Minullekin tuli mieleen, että Ap saattaa olla jotenkin ärsyttävä.

Yhden veljeni tyttöystävä oli niin rasittava prinsessa ettei sitä voinut kukaan meidän perheessä sietää. Osa perheestä yritti kuitenkin esittää kohteliasta, mutta itse en monestikaan jaksanut olla ystävällinen.

Luojan kiitos lopulta erosivat, mutta valitettavasti eronkin jälkeen tyttis halusi pitää tiiviistä yhteyttä veljeeni ja jäi hengailemaan vielä pitkäksi aikaa lapsuudenkotiimme.

Vierailija
74/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti käyttäytyy todennäköisesti noin useimmiten kun mies ei ole kuulemassa. Mies on oppinut ohittamaan häiriöisen mammansa mölinät kun ne ei kuitenkaan mitään merkkaa.

Kannattaisi kuitenkin keskustella miehesi kanssa asiasta.

Vierailija
75/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuota tekevät vanhempani, ja kun sanon noin kuten tässä lainaamassani viestissä, niin lopputulos on se että minä olen nyt käsittänyt puheet väärin, ja loukkaannun nyt aivan turhasta. Pitävät myös toinen toisensa puolia minua vastaan. En tiedä miksi kukaan vanhempi on tällain

Juuri tämän vuoksi kannattaa esittää ettei ymmärtänyt ja  hämmästyneesti kysyä mitä tarkoitit. Eli ei päästä sanojaa vähällä, vaan tavallaan pakottaa ilkeilijän paljastamaan piiloilkeilynsä tai keksimään selityksen. Eiväthän he koskaan tule myöntämään että tarkoitus oli piiloveetuilla, joten suoraan rehellisesti puhuminen näiden kanssa on ajanhukkaa ja siinä saa vain itse pahan mielen. 

Vierailija
76/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikaystävän äiti alkoi myös ikäväksi minua kohtaan, kun hänen aikuinen lapsensa kuoli yllättäen.

Meillä oli ennen hyvät välit ja olimme paljon tekemisissä. 

Sain tarpeekseni jokin aika sitten ja aion olla niin vähän tekemisissä kuin mahdollista.  

Ymmärrän toki että lapsensa menetys oli järkyttävä asia, mutta hän kohdistaa pahan olonsa vain minuun. Ei esim. muiden sisarusten puolisoihin ja sitä en ymmärrä. Tätähän ei voi kysyä, kun kieltäisi kaiken. 

Myös tämän kuolleen sisaruksen ,  kuoleman ympärille liittyi erikoisia kuvioita ja suoranaisia valheita, mitä anoppi suolti, sekä salasi. 

Vierailija
77/87 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös anoppi käyttäytyy minua kohtaan sen verran epäystävällisesti etten halua olla tekemisissä. Etenkin lasten tulon jälkeen tilanne on jotenkin kärjistynyt. Olisin toivonut vain edes asiallisen etäisiä välejä.

Mies käy vanhemmillaan kylässä lasten kanssa. Koen kyllä ettei mies ymmärrä tarpeeksi millaiset asiat anopin käytöksessä/sanomisissa loukkaavat. Vaikka olen monta kertaa selittänyt, hän ei ymmärrä. Sanonut jotain sen tyyppistä että heillä aina heitetty rankkaa juttua ja ei niistä kukaan ole suuttunut. Muutaman jutun hän on ymmärtänyt että ovat loukkaavia. Tässäkin ketjussa on esiintuotu, että mies on kasvanut sellaisen käytöksen keskellä, eikä koe siinä loukkaantumisen paikkaa. Olen aiemmin kuullut anopin arvostelevan myös muita minunkin kuulleni, mm. vävyä ja toista miniää.

Vierailija
78/87 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, mulla oli aivan samanlaista ja olisi edelleen, jos ei anoppi olisi hoivakodissa. Veetuilu alkoi jo seurusteluaikoina ja paheni, kun saimmeekan lapsen. Oli pakko muuttaa kauemmas, koska en olis kestänyt sitä touhua. Hännoli 45 v, kun aloimme mieheni kanssa parikymppisinä seurustelemaan.

Nyt on jo yli 90 ja jos erehdyn käymään hoivakodissa, niin se ilkeä katse karkoittaa minut nopeasti. Poikansa on ihana ihminen, ja tästä syystä olen juuri ja juuri pystynyt sietämään anoppia.

Kaikki sukulaiset kehuvat, kuinka olen onnistumaan saada niin ihana anoppi👹

Vierailija
79/87 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mies suhtautuu näihin tilanteisiin? Hänen tehtävänsä on asettaa äidilleen rajat tuollaisessa tilanteessa tai sitten tilanteesta voi poistua ja jättää tapaamiset jatkossa vähemmälle. 

Ei hän niitä ilmeisesti noteeraa. Tai ei ainakaan ole sanonut mitään. En viitsisi ottaa puheeksi kun tuntuu että onko se kuitenkin liioittelua.

ap

Tämä ei lupaa hyvää teidän suhteellenne. Miestä ei kiinnista, jos sinua kohdellaan huonosti ja sinä et halua/osaa nostaa mieltäsi vaivaavia asioita keskusteluun miehesi kanssa. Bonuksena ilmeisesti äidin ja pojan välillä turhan tiukka napanuora.

Suosittelen korjausliikkeitä tai vaihtoehtoisesti voit tyytyä siihen että sekä äiti että poika kohtelevat sinua huonosti.

Meillä oli vuosia niin, että anoppi veetuili aina silloin, kun poikansa ei ollut paikalla. Vasta, kun muisti alkoi pettää, niin näytti oikean karvansa. Mies vihdoin ymmärsi, mikä oli homman nimi.👹

Vierailija
80/87 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä voi hyvin olla jo alkavaa Alzheimeria tai vastaavaa aivosairautta, joka voi vaikuttaa niin että ihminen alkaa muuttua ilkeämmäksi. Suinkaan kaikilla ei tapahdu niin dementiassakaan tietenkään. Meillä on vastaava tilanne, tosin paljon kärjistyneempi jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi