Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiömafia voi jatkossa tulla kesken perhepäivällisen tulla tarkistamassa palovaroittimen pattereita

Vierailija
31.03.2024 |

Taloyhtiöasumisesta on tulosss aina vaan epähoukuttelevampaa, kun kiinteistöhuoltajille keksitään rahanahneuden vuoksi lisää turhanpäiväiväisiä syitä häiritä asukkaiden asumista. Veikkaan että tällä alalla on kohta todella suuri työvoimapula, koska kohta heidän ylläpitovastuullensiirtyy astioiden tiskaaminenkin. Syynä se, että astianpesukone on yleisin syy vesivahinkoihin.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi meidän sakemanni on ikävä ylläri huoltomiehelle. Se ei edes hauku ennen kuin hyökkää.

No hui! Onko oikein taostelukoira?

Ei, ihan tavallinen, mutta pitää kyllä omiensa puolta.

Vierailija
82/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, että sitä vain jaksetaan jauhaa tuon lukonvaihtaja trollaajan kanssa. Siellä se nauraa partaansa kun toiset yrittää vääntää rautalangasta miksei likkoja saa omin luvin vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, että sitä vain jaksetaan jauhaa tuon lukonvaihtaja trollaajan kanssa. Siellä se nauraa partaansa kun toiset yrittää vääntää rautalangasta miksei likkoja saa omin luvin vaihtaa.

PRKL 🤣🤣🤣 miksei LUKKOJA saa 🤣🤣🤣

Vierailija
84/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä hyvin näkee, millaisia elämänkalluja tällä palstalla pyörii. Yksi uhoaa käärmeellä, toinen väkivallalla, kolmas veitsellä, neljäs koiranrunttanalla  ja mitä lie lukonvaihtajia vielä siihen päälle. Oikein valkoroskaporukan kokoontumisajot 🙄

Vierailija
85/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi meidän sakemanni on ikävä ylläri huoltomiehelle. Se ei edes hauku ennen kuin hyökkää.

Ennakko ilmoituksissa on myös maininta lemmikkeistä joista tulee ilmoittaa jos vastassa ärhäkkä kissa tai koira. Jotkut kiltit kissatkin saattaa livahtaa heti ulos kun ovi aukeaa.

Vierailija
86/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä tiedän todellisuudessa, että näin tehtiin. Kyseessä kyllä kämppä, missä poliisit oli vakiovieraita. Tämä oli sijoittajan kämppä ja vieläpä arvotalossa. Sijoittajalla tullut virhearvio vuokralaisen valinnassa. 

Vierailija
87/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä hyvin näkee, millaisia elämänkalluja tällä palstalla pyörii. Yksi uhoaa käärmeellä, toinen väkivallalla, kolmas veitsellä, neljäs koiranrunttanalla  ja mitä lie lukonvaihtajia vielä siihen päälle. Oikein valkoroskaporukan kokoontumisajot 🙄

Kyllä ja kaikki nuo on yksinäisiä reppanoita, jotka pelkäävät jopa omaa varjoaan.

Vierailija
88/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennakko ilmoituksissa on myös maininta lemmikkeistä joista tulee ilmoittaa jos vastassa ärhäkkä kissa tai koira. Jotkut kiltit kissatkin saattaa livahtaa heti ulos kun ovi aukeaa.

Myös siitä on hyvä ilmoittaa, jos asunnossa on muistisairas henkilö. Varsinkin jos tällainen asuu yksin, on tärkeää että ilmoitus on mennyt myös jollekn läheiselle. Näitä ei ole paljon, mutta joskus tullut vastaan. Huumekämpät ja juoppojen, joilla putki päällä, kämpät on sitten luku sinänsä, niistä pitää vain yrittää selvitä. Joskus juopot on ihan mukaviakin, yleensä ei. 

Vierailija
89/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän tapauksen, jossa vesiputkiremontissa ei ollut asentajia päästetty paikalle. Sitten oli pakko päästää, kun muut asunnot oli tehty, ja vanhoista putkista lähti paineet pois. Sulkuventtiilit tulee joka asunnon kohdalle, joten jätettiin ne kiinni sekä putkenpäät vain odottamaan ja lappu asuntoon, että vettä tulee sitten kun päästään laittamaan putket. 

Vierailija
90/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä tiedän todellisuudessa, että näin tehtiin. Kyseessä kyllä kämppä, missä poliisit oli vakiovieraita. Tämä oli sijoittajan kämppä ja vieläpä arvotalossa. Sijoittajalla tullut virhearvio vuokralaisen valinnassa. 

Siinä tapauksessa lukot on vaihtanut sijoittaja, ei vuokralaiset. Luulisin.

Vierailija
91/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän tapauksen, jossa vesiputkiremontissa ei ollut asentajia päästetty paikalle. Sitten oli pakko päästää, kun muut asunnot oli tehty, ja vanhoista putkista lähti paineet pois. Sulkuventtiilit tulee joka asunnon kohdalle, joten jätettiin ne kiinni sekä putkenpäät vain odottamaan ja lappu asuntoon, että vettä tulee sitten kun päästään laittamaan putket. 

Katkas varmaan yhtiö myös vedestä laskuttamisen kerta ei toimittanut sitä?

Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa pitää elämääni hankaloittavana, jos kerran vuodessa tullaan huolehtimaan palovaroittimetkin. Jo 30 vuotta olen asunut asunnossa, jossa on asuntokohtaiset energiamittarit. Maksat siis vain omasta lämmityksestäsi ja lämpimän veden käytöstäsi oman kulutuksesi mukaan. Ei tarvitse maksella naapurin suihkussalutraajien vesilaskuja. Mutta siis nämä mittarit huoltomies käy lukemassa kerran vuodessa. Ilmoitus tulee tosiaan peri viikkoa aikaisemmin. Kun tein vielä lähitöitä, jouduin aina ottamaan yhteyttä ilmoituksessa olleeseen numeroon ja sopimaan tarkemman ajan, koska koirani ei olisi päästänyt huoltomiestä sisään, jos mä en olisi ollut paikalla. Ei ollut koskaan mikään ongelma ja aina sain sovituksi niin, että kävivät tiettynä päivänä heti aamusta, jonka jälkeen lähdin töihin. Nyt olen tehnyt jo yli 10 vuotta etätöitä, eikä ole tarvinnut erikseen ottaa yhteyttä. 

Kerran on käynyt niin, että tähän rakennukseen piti tulla tekemään ilmanvaihtokanavien huoltotöitä torstaina, mutta olivatkin saaneet tehtyä muissa rakennuksissa arvioitua nopeammin, joten tulivatkin jo keskiviikkona. Ja sattumoisin just silloin, kun pidin lounastauon ja olin lähtenyt koiran kanssa päivälenkille. Kun tulin kotipihaan, koira alkoi ärisemään ja siitä jo arvasin, että taitaa olla huoltomiehet meillä. Menin sisään, päästin koiran hihnasta ja koira ampaisi haukkuen yläkertaan. Otin kengät jalasta ja menin koiran perässä. Huoltomiehet olivat paenneet koiraa yläkerran kylpyhuoneeseen. Kotiin tullessani kyllä hetken aikaa mietin, pitäisikö käväistä vielä hakemassa joku valmissalaatti lähikaupasta, mutta en viitsinyt olla ilkeä vaan menin komentamaan koiran omalle paikalleen ja huoltomiehet sai tehdä hommansa loppuun. 

Ap asuu varmaankin aika uudessa asunnossa tai sitten sellaisessa taloyhtiössä, jossa kaikki tarpeelliset remontit on tehty tai ovat vasta tulossa. Joku palovaroittimen asentaminen tai siihen pariston vaihto kerran vuodessa on pikkujuttu ja kun siitäkin ilmoitetaan etukäteen, niin osaa varautua. Sitten, kun aletaan tekemään ikkunaremontteja, parvekeremontteja tms, ne huoltomiehet saattaa ollakin kotonasi koko päivän tai jopa useampia päiviä. Ja sitä ennen siirtelet huonekalusi ja muut tavarasi niin, että pääsevät tekemään. 

Vierailija
93/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen se, joka käy asunnoissa. Lapuissa ilmoitetaan että aloitetaan asunnosta, yleensä asunnosta 1 tai viimeisestä asunnosta vähän tapauskohtaisesti. Jos haluaa että käydään vaikka ensimmäisenä koska asunnossa on eläimiä ja pitää lähteä töihin, niin kyllä se otetaan huomioon. Jos poikkeustoivomuksia tulee paljon, voidaan näiden kanssa sopia erikseen joku päivä tai poikkeuskellonaika, illallakin voidaan käydä mutta ei mielellään ja aina vain erillisestä sopimuksesta. Aina pitää ovikelloa soittaa kahdesti ja odottaa ensin vähän aikaa kuuluuko asunnosta askeleita, sitten soitetaan vielä toisen kerran ja odotetaan ja jos mitään ei kuulu, mennään asuntoon. 

Asun välillä maaseudulla ja jos ei ole tullut sitä ennen ilmoitusta niin sisälle ei voi mennä koska toine

Ei täällä mitkään parhaat mahdolliset äänieristeet ole, mutta kyllä se ääni kuuluu seinän takaa - ärsyttävä kimeä piip, mikä ärsyttää hiljaisenakin, kun se toistuu pienin väliajoin. Samassa asunnossa, missä se hälyttää, niin se piippaa yhtä kovasti kuin mitä se hälytin hälyttäessäänkin soisi, siihenhän pitäisi herätä.

Vierailija
94/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palovaroittimen äänen pitääkin piipata niin kuuluvasti että ääni taatusti kuluu myös naapuriin ja toisiin kerroksiin. Eihän pienestä äänestä ole mitään hyötyä edes asunnossa olevalle.

Vierailija
95/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihan hyvä, että omistaja vaihtaa ne patterit, ettei perhe kuole tulipaloon. 

Vierailija
96/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä laittaa päivällisille pari lautasta lisää, jos sattuvat palohälytintarkastajat tulemaan.

Vierailija
97/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellinen hoitoonohjaus.

Vierailija
98/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölvästi aloitus! Itse olen ilmoittanut vuokralaiselle, että en aio viikoittain laukata siellä. Eli palovaroittimen ohjeen mukainen viikkotestaus tulee tehdä ja jos ei testi mene läpi, ottaa yhteyttä ja tekee vikailmoituksen minulle. Minä käyn vaihtamassa paristot erikseen sovitusti aina 11. helmikuuta tai seuraavana arkipäivänä.

Vierailija
99/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Käynneistä pitää ilmoitata ajoissa. Mutta senhän sinä toki tiesitkin, kunhan vaan halusit itkeä.

Vierailija
100/105 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa asumaan niistä neuvosto- aikaisista murjuistanne nykyaikaisiin taloihin jossa palovaroitin toimii sähkövirralla.

Meillä on ihan polttomoottorikäyttöinen varoitin ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi