Taloyhtiömafia voi jatkossa tulla kesken perhepäivällisen tulla tarkistamassa palovaroittimen pattereita
Taloyhtiöasumisesta on tulosss aina vaan epähoukuttelevampaa, kun kiinteistöhuoltajille keksitään rahanahneuden vuoksi lisää turhanpäiväiväisiä syitä häiritä asukkaiden asumista. Veikkaan että tällä alalla on kohta todella suuri työvoimapula, koska kohta heidän ylläpitovastuullensiirtyy astioiden tiskaaminenkin. Syynä se, että astianpesukone on yleisin syy vesivahinkoihin.
Kommentit (105)
Ei sitä vielä tiedä miten mikin taloyhtiö asian toteuttaa. Ja varmaan käynti on sen kerran vuodessa eikä todennäköisesti päivällisaikaan, eiköhän se ole virka-aikaan eli 8/9-16.
Eikös noi nykyään kytketä ihan virtapiuhaan...
Olen tyytyväinen, että paloturvallisuudesta huolehditaan. Jos kerran vuodessa käyvät noin 5 minuuttia tarkistamassa, että palohälytin toimii, niin hyvä! Sen "epämukavuuden" kestän.
Vierailija kirjoitti:
Uudiskohteissa (ja osassa vanhempia isompien saneerausten yhteydessä ehkä) useimmiten. Mutta on niissäkin patteri varavirtana, jos sähköt katkeaa, niin eihän pelkässä verkossa oleva laite silloin enään toimi.
Vierailija kirjoitti:
Alan periä pääsymaksua jokaiselta ylimääräiseltä ja turhalta käyntikerralta 150 e.
Ei huolto-ohjelmaan kuuluva käynti ole mikään ylimääräinen tai turha käynti. Ylimääräisiä (ja joskus jopa turhia) käyntejä tulee vain asukkaan pyynnöstä.
Tämä ei ole ongelma. Ap horisee aivan turhia. Älä kutsu vieraita silloin, kun on huoltoaika.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla kunhan ilmoittaa tulostaan kaksi viikkoa ennen toimenpidettä.
Ajankohta pitää siitä huolimatta sopia asukkaan kanssa, eli pelkkä ilmoitus ei riitä vaikka niinhän homma aina käytännössä menee. Asukkaan on kuitenkin jossain vaiheessa päästettävä "työmiehet ja -naiset" asuntoon. Loputtomiin ei voi senkään kanssa vitkutella. Hätätapaukset ovat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudiskohteissa (ja osassa vanhempia isompien saneerausten yhteydessä ehkä) useimmiten. Mutta on niissäkin patteri varavirtana, jos sähköt katkeaa, niin eihän pelkässä verkossa oleva laite silloin enään toimi.
Meidän taloon vaihdettiin juuri uudet verkkovirtaan kytketyt palovaroittimet. Niissä on akku, jonka käyttöohjeen mukaan pitäisi pitää varoitin toimintakunnossa 3 kk ajan ilman verkkosähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan periä pääsymaksua jokaiselta ylimääräiseltä ja turhalta käyntikerralta 150 e.
Ei huolto-ohjelmaan kuuluva käynti ole mikään ylimääräinen tai turha käynti. Ylimääräisiä (ja joskus jopa turhia) käyntejä tulee vain asukkaan pyynnöstä.
Minä määrittelen mikä on turha käynti ja laskutan jokatapauksessa. Jos ei makseta, niin peritään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä määrittelen mikä on turha käynti ja laskutan jokatapauksessa. Jos ei makseta, niin peritään.
Laskuta vaikka miljoona, mutta lopulta joudut itse maksumieheksi perusteettomasta laskusta.
ei tulla ex tempore vaan lappunen tulee sitä ennen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloon vaihdettiin juuri uudet verkkovirtaan kytketyt palovaroittimet. Niissä on akku, jonka käyttöohjeen mukaan pitäisi pitää varoitin toimintakunnossa 3 kk ajan ilman verkkosähköä.
Eli siinäkin on vaihtoa/huoltoa vaativa varavirta sähköttömyyden varalta eli eivät ole pelkän verkkovirran (eli sen sähkön) varassa.
Kuuluuko taloyhtiön huollolle palovaroitin????????????? Ei ole katossa mutta palovaraoitin on lampussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla kunhan ilmoittaa tulostaan kaksi viikkoa ennen toimenpidettä.
Ajankohta pitää siitä huolimatta sopia asukkaan kanssa, eli pelkkä ilmoitus ei riitä vaikka niinhän homma aina käytännössä menee. Asukkaan on kuitenkin jossain vaiheessa päästettävä "työmiehet ja -naiset" asuntoon. Loputtomiin ei voi senkään kanssa vitkutella. Hätätapaukset ovat asia erikseen.
Mulla on toinen avain joka ei ole huollossa eli tänne ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vielä tiedä miten mikin taloyhtiö asian toteuttaa. Ja varmaan käynti on sen kerran vuodessa eikä todennäköisesti päivällisaikaan, eiköhän se ole virka-aikaan eli 8/9-16.
Meillä tämä jo toimii. Viikkoa, vai olikohan se kaksi viikkoa ennen tuli postiluukusta ilmoitus (jotakuinkin näin, enää en niin tarkasti muista): Teemme palovaroittimen patterien vaihdot päivämäärä, klo 9-15. Jos asukas ei ole kotona tulemme sisään yleisavaimella. Jos kyseinen päivä/aika ei sovi ota yhteyttä nimi ja puh.numero.
Ei mitään ongelmia esiintynyt, viipyivät vain hetken. Satuin olemaan kotona ja ennen oven avaamista piti pestä kädet kun olin tekemässä lihapullia. Että ei ne pattereiden vaihtajat siinä siunaamassa sekunnissa tule avaimilla sisään jos ei hetikohta ehdi ovea avaamaan. Kerkesivät soitamaan toiseenkin kertaan ovikelloa.
Tämä ei ollut sinulle vaan niille jotka väittävät ettei ovea ehdi edes avaamaan kun tunkevat jo sisälle. Lisään vielä senkin, tämä talo on korkea kerrostalo. Kun sain lihapullat uuniin lähdin viemään roskapusseja. Kuljen aina portaita pitkin vaikka asunkin ylemmissä kerroksissa, hyötyliikuntaa. Olin kolmannen kerroksen kohdalla kun kyseiset huoltomiehet avasivat jonkin asunnon oven. Eivät menneet tuppisuina sisään vaan ovelta huhuilivat että huoltomiehet täällä, olemme tulossa vaihtamaan palovaroittimien patterit.
Että kaikesta sitä ihmiset repii stressiä ja puhuvat hölynpölyä ja jopa valheita.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen se, joka käy asunnoissa. Lapuissa ilmoitetaan että aloitetaan asunnosta, yleensä asunnosta 1 tai viimeisestä asunnosta vähän tapauskohtaisesti. Jos haluaa että käydään vaikka ensimmäisenä koska asunnossa on eläimiä ja pitää lähteä töihin, niin kyllä se otetaan huomioon. Jos poikkeustoivomuksia tulee paljon, voidaan näiden kanssa sopia erikseen joku päivä tai poikkeuskellonaika, illallakin voidaan käydä mutta ei mielellään ja aina vain erillisestä sopimuksesta. Aina pitää ovikelloa soittaa kahdesti ja odottaa ensin vähän aikaa kuuluuko asunnosta askeleita, sitten soitetaan vielä toisen kerran ja odotetaan ja jos mitään ei kuulu, mennään asuntoon.
Asun välillä maaseudulla ja jos ei ole tullut sitä ennen ilmoitusta niin sisälle ei voi mennä koska toinen avain on minulla, siis 2 lukkoa. Näin on käynytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa asumaan niistä neuvosto- aikaisista murjuistanne nykyaikaisiin taloihin jossa palovaroitin toimii sähkövirralla.
Niissäkin on silti patteri :-)
Kyllä, meilläkin on sähkövirralla toimivat palovaroittimet jossa on patterit siltä varalta että sähköt menevät poikki. Ja onhan niitä sähkökatkoja sattunutkin pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietokone kello on 11.07
Vähän hankala tapaus kun kello on vasta 10.15