Taloyhtiömafia voi jatkossa tulla kesken perhepäivällisen tulla tarkistamassa palovaroittimen pattereita
Taloyhtiöasumisesta on tulosss aina vaan epähoukuttelevampaa, kun kiinteistöhuoltajille keksitään rahanahneuden vuoksi lisää turhanpäiväiväisiä syitä häiritä asukkaiden asumista. Veikkaan että tällä alalla on kohta todella suuri työvoimapula, koska kohta heidän ylläpitovastuullensiirtyy astioiden tiskaaminenkin. Syynä se, että astianpesukone on yleisin syy vesivahinkoihin.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Tätäkään asiaa ei olisi tullut taloyhtiöiden vastuulle, jos kaikki asukkaat olisivat asentaneet palovaroittimet ja pitäneet ne toiminnassa tarkastuksella ja tarvittaessa patterin vaihdolla.
M 0 n 1 kulttuurisuuden rikkautta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Tulemme tarkistamaan palovaroittimen pattereita klo 8-18 välisenä aikana.
Juu. Aikaisintaan 2 viikon päästä ilmoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla kunhan ilmoittaa tulostaan kaksi viikkoa ennen toimenpidettä.
Ei tarvitse olla 2 viikon ilmoitusaikaa, vaan 1 viikko riittää minimissään ja on hyväksytyn käytännön mukaista. Mutta toki ilmoitetaan huoneistoissa tehtävistä töistä aina hyvissä ajoin. Meillä se on keskimäärin 2-3 viikkoa ennen työtä, koska normaalit kunnossapitotyöt eivät ole ns. kiireellisiä töitä.
T: Erään taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja
Vierailija kirjoitti:
Mä olen töissä, joissa käydään joskus asunnoissa. Ilmoitukset tulee hyvissä ajoin postiluukusta ja ne pitäisi olla myös ilmoitustaululla, mutta jotkut ei älyä niitä laittaa. Joskus olen laittanut itse ja silloin on kyllä ilmoitustaululla, sähköpostilla menee tieto myös hallitukselle ja ei-asuville osakkeen omistajille. Muistakaan tarkistaa se mainosposti, moni ei ole muka saanut ilmoitusta. 100 % varmasti on saanut, mutta on heittänyt lukematta roskiin. Tosin meidän asuntoon ei joskus tule ilmoituksia, kun on ainoa asunto pohjakerroksessa ja jotkut kävelevät ohi, mutta tämä on poikkeustapaus.
Meillä on tapana, että asuntoihin ei mennä koskaan ennen klo 9 aamulla. Kaikki asunnot kierretään kerralla, mutta joskus joku ilmoittaa että hänellä on tilanne X juuri silloin, voitteko käydä aiemmin ja kyllä se järjestetään. Missään ei käydä 16 jälkeen ja aina vain arkena.
Nykyisin laitetaan palovaroittimia verkkoon
2 kpl palovaroittimia 60 neliötä kohti.
Asun nykyaikaisessa uudessa talossa :) täällä on sähköllä toimivat varoittimet mutta niissä on myös patteri/akku siltä varalta että on sähkökatko. Niiden varoittimien kun pitää toimia katkojenkin aikana.