Mitä sanoisit itsellesi 20 vuotta sitten?
Kysymys otsikossa.
Neuvo?
Varoitus?
Lohdutuksen sanoja?
Elämänviisautta?
Kommentit (66)
Aja ajokortti ja osta auto, vaikka äiti ja sisar uhkaavat katkaista välit. Koko elämäsi on pilalla ilman ajokorttia, mutta olisi edes töitä ja rahaa.
Osta omistusasunto heti kun mahdollista
Keskity omaan elämääsi, äläkä ryhdy ratkomaan sen miehen elämän ongelmia.
Muuta pois paikkakunnalta, ihan mihin tahansa.
En mitään. Mä en nää tätä elämää niin että kokoajan pitäisi varoitella jostain "huonosta tulevasta kumppanista" tai "älä pelaa rahojasi" tai "lue enemmän koulussa" yms. Mun mielestä me kaikki ollaan just siinä missä meidän on tarkoitus ollakkin, ne huonot valinnat elämässä ja vaikeudet on nimenomaan niitä asioita minkä on tarkoitus tapahtua jotta me voidaan kehittyä.
Mä en usko sattumiin enkä myöskään täydellisyyteen, elämä on jatkuvaa putoamista ja uudelleen nousemista mun silmissä, kehittymistä.
Opiskele kunnolla jätkä ja elämä maksaa jokaikisessä käänteessä
Hae apua, tulet muuten menemään vaikeimman kautta.
Syö, juo, nai ja nauti kuin jokainen päivä olisi viimeisesi.
Vielä tulee aika kun elämä ei enää maistu, kaikki näkemisen arvoinen on nähty, juomat maistuvat katkeralta suussasi, tunnet ihmiset ja heidän pohjattoman pahuutensa, etkä enää saa tyydytystä mistään.
Kaikki on vanhan kertausta ja odotat vain henkilökohtaista maailmanloppuasi kun kaikki päättyy sinne mistä alkoikin.
Saarnaajan sanoin, kaikki on turhaa.
-Älä ota velkaa, kaikki menee päin vattua!
-Älä käytä psykoosilääkkeitä unettomuuteen, ne vievät terveytesi
-Hakeudu nyt heti terapiaan
-Älä luovu siitä naisesta
-Hommaa se opiskelupaikka heti, myöhemmin tulee opintoajan rajaus, vaikka et sitä vielä tiedä
-Ota terveysvakuutus kun olet vielä terve
-Sijoita rahasi järkeväsi
-Hitto, liity nyt heti siihen työttömyyskassaan, kiität siitä vielä itseäsi
-Avaa se ASP-tili!
Olet elossa vielä 20 vuoden kuluttua.
Ota rennosti. Jätä se sika! Jätä alkoholi, vaikka joisit vain minimaalisen vähän, se on parempi niin. Yritä löytää kiva asuinpaikka, tutuista paikoista, rauhallinen, vaikka kauppaa ja muuta tarvitaan. Varo paikkaa x, k ja z, älä mene niihin tai mihinkään. Varo ihmisiä. Pidä varalla apteekkituotteita ja troppeja, vitamiinit. Käytä villaa ja lämmintä vaatetta. Älä polta tupakkaa. Katso mitä shamaanit tekevät ja lue kirjoja. Piirrä, maalaa. Hanki käsi-imuri pöydälle, ettei mene taide pilalle luomisen aikana.
Pysähdy, eroa huonosta miehestä heti äläkä vasta 10 vuoden päästä, ota oma aikasi ja löydä rauha sielullesi ja sydämellesi. Ei ole kiire minnekään.
Samaa mitä äitini sanoi mulle silloin 20 vuotta sitten: Pysy erossa siitä miehestä!!!
Vielä yksi. Älä mene baareihin ja yökerhoihin testaamaan mitä se on, et menetä mitään. Älä kulje keskustassa yöllä, varsinkaan pääkatua. Lenkkeile muualla.
Älä jää valintoihisi jumiin. Hae vaihtoon. Hae kesätöihin ulkomaille.
Mene rohkeasti mukaan harrastuksiin.
Sano terapeutillesi, että nyt tämä ei toimi.
Älä ole niin julma itsellesi.
PS. Totuus on, etten haluaisi tavata nuorta minääni ja näyttää hänelle, kuinka onneton olen. Masennus ei ole parantunut, vaan pahentunut.
Oikeat lottonumerot ois aika kova...