Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asuu pienessä (26 neliö) yksiössä alkaako se pieni tila ajan myötä ahdistaa?

Vierailija
30.03.2024 |

kokemusta?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 52 m2 parvekkeellisessa yksiössä ja tämä on liian pieni minulle. Mutta en olekaan mikään mummo. 

Vierailija
22/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa jo ajatuskin. Mulla pitää olla tilaa vaikkei tavaraa olekaan paljon. Ahtaanpaikan kammon saisin yksiössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on iso asunto Helsingissä asuin 18 neliön kämpässä ja sekin oli luxusta

Vierailija
24/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta-akat harrastaa kirjaston kirjoja ja kutomista, mihin ne tilaa tarvitsee🤣😆

Palstaukot täyttää asuntonsa kaloilla ja trofeeilla, vieheillä ja lätkämailoilla, Venäjä-lipuilla ja politiikalla.

Vierailija
25/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, onko korkea katto / rauhallista naapurissa. Mulla on 32m2 yksiö korkealla huonekorkeudella lähellä Hgin keskustaa. Kaverin rivarinpäätyloota 2 h + keittiö pellolla ahdistaa paljon enemmän.

.

Vierailija
26/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuisi lemmikkien vuoksi ja haluan myös että ystäväni voivat oleilla ja yöpyä kotonani. 32neliötä oli liian pieni, nyt on tilaa kaikille kun on 50neliötä.

Vierailija
27/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Pieni kodikas oma pesä.

Ulkoilemaan pääsee milloin vain.

Vierailija
28/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vähän pienemmässä pari vuotta eikä ahdistanut. Jos olisin taas sinkku voisin asua uudelleenkin. Edellisessä oli pieni eteinen ulkovaatteille, kunnon kylppäri johon mahtui pyykkikone, ikkunallinen keittokomero ja näkymät kauniille korttelipihalle. Kaikkea sopivasti eikä mitään liikaa.

Vierailija
29/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 30 ja isoltahan tuo tuntuu. (siis neliötä ja asunto, kaksimieliset possut)

🙌😜🐷

Vierailija
30/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta-akat harrastaa kirjaston kirjoja ja kutomista, mihin ne tilaa tarvitsee🤣😆

Noissa harrastuksissa ei ole mitään vikaa. Kunpa tulisikin luettua enemmän.

Vierailija
31/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ap. olisi käytössä vaikka 200m2, niin todellisuudessa oleskelusit muutaman neliön alueella eli 26m2 on yhdelle ihmiselle täysin riittävä. 

Itse asun okt ja neliöitä liiaksi asti ja huomaan käyttävänä olohuoneesta vain muutaman neliön aluetta, sama mh ja keittiötä, varmaan käytössä n. 12m2 ja loput neliöt huonekalujen ja tavaroiden säilytystilana ja niitä on aivan liikaa ja turhaa siivottavaa. 

Jotenkin olen kaivanut noita pieniä asuntoja ja miettinyt, miten saisin sellaisen järjestettyä, jolloin siivottavaa olisi vähemmän. 

Vierailija
32/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankojen varastointiin!

Vierailija
33/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu ihan ihmisestä alkaako ahdistaa vai ei.

Mua alkaisi ahdistaa. Vietin lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitalossa. Olosuhteiden pakosta sen jälkeen asunut kerrostatalossa kerran ja muutamia kertoja rivareissa. Ei ole mun juttu lainkaan nuo, varsinkaan kerrostalo. Nyt asun aikuisen lapseni kanssa 150 neliöisessä omakotitalossa ja mä nautin tästä kun on tilaa. Meillä on pelkkä olohuone n. 30 neliötä. 150 asuinneliön lisäksi löytyy kellari- ja vinttitilaa. Ihanaa on myös oma piha. 

Vierailija
34/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutomiseen tarvitsee kangaspuut = ei ikinä yksiöön, vaikka se olisi alakerrassa. Niistä lähtee sen verran paha töminä ja pauke, joka takuulla hermostuttaa kaikki naapurit.

Vierailija
35/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutomiseen tarvitsee kangaspuut = ei ikinä yksiöön, vaikka se olisi alakerrassa. Niistä lähtee sen verran paha töminä ja pauke, joka takuulla hermostuttaa kaikki naapurit.

Kutominen tarkoittaa osassa Suomea myös neulomista. Mä itse puhun kutomisesta näin etelä-pohjalaisena. Ei sovi mun suuhun sana neuloa. 

Vierailija
36/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos poistuu välilllä kotoaan. 

Vierailija
37/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Kyllä sukkia voi kutoa ihan sukkapuikoilla. 

Vierailija
38/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

26m2 on ihan hyvän kokoinen yksiö. Alle 20m2 on se itsemurhayksiö jossa ahdistuu muutamassa viikossa.

Vierailija
39/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut reilut 10 vuotta nyt 20 neliöisessä, ei vielä ainakaan ahdista.

Vierailija
40/71 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko asui ensin 24 neliön yksiössä josta muutti sitten saman talon 26 neliöiseen ei valittanut, hyvin viihtyi. Asui noissa noin 30 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi