Ilta-Sanomat: Kuntosalit veivät yökerhot. Onko tämä naisten viimeinen isku suomalaiselle miehelle?
Huhhuh, nyt kolahti! Luin juuri artikkelin, jossa kerrottiin miten yökerhot on Suomessa ajettu alas ja tilalle on tullut kuntosaleja ja kokoustiloja. Siis oikeasti enää ei edes bilettämään pääse! Nuorten pariutuminen on siirtynyt saleille ja someen, eikä kukaan enää bailaa. Yökerhot, joissa ennen tavattiin tulevat puolisot, pussailtiin ja tanssittiin aamuun, on nyt täynnä proteiinijuomia ja vatsoja hinkkaavia insinöörejä.
Missä vaiheessa tästä tuli normaalia? Meidän sukupolvi löysi rakkautta tanssilattialta, nykyään joku säälittävä "deittisali" tai LinkedIn-tapahtuma korvaa sen kaiken. Eikö tämä ole suoraa seurausta siitä, että nykyään naisilta odotetaan kaikkea hyvä kroppa, menestynyt ura ja täysi itsenäisyys. Ja miehet? Ne menee perässä, jos jaksaa. Jos ei jaksa, jäävät kotiin pelaamaan tai ryyppäämään halpisviinaa.
Miten ihmeessä nuoret enää löytävät toisensa? Onko tämä oikeasti parempi maailma vai onko kyse vain siitä, että kaikki spontaanius ja intohimo on tapettu tehokkuuden ja suorittamisen nimissä? Ja missä vaiheessa bilettämisestä tuli häpeällistä?
Onko muilla sama fiilis, että tämä ei ole enää "kehitystä" vaan elämän ilon hiipumista? Kertokaa, kai mä en ole ainut jonka mielestä tässä mennään väärään suuntaan?
Kommentit (13)
Hyisaatana jos jossain hikisen kuntosalin vessassa pitää nykyään nussia
Ai kaipaat sitä kun ihmiset joivat itsensä joka viikonloppu tolkuttomaan humalaan ja panivat ventovieraita? Minä en.
Hyvä ettei enää ryypätä ja nykyisin on muodissa terveelliset elintavat. Käyn itse kuntosalilla enkä ole käynyt juottoloissa 15 vuoteen. Ei ole ikävä sinne pahimmillaan ahdistelevien örvelöiden keskelle. Sinkku olen ja haluan absolutistiseuraa, jos en mielestäni saa, olen yksin. Simppeliä.
Sitä se menestymiskulttuuri teettää. Kun yhä harvemmalle on menestystä tarjolla ja toisaalta sehän on vaan itsestä kiinni, että menestyykö, niin sopeutuva yksilö (naiset siis varsinkin) ei sekoile ja hummaa, vaan huolehtii itsestään.
Miehet vois myös mennä sinne salille ja linkkariin.
Miesten tulee pyrkiä paremmiksi, kehittää itseään, kuten naiset. Miten tästäkin sai naisten syyn jos jotkut miehet haluaa juopotella ja nykyään joutuvat jännäämään kotona kun naiset ei viihdy baareissa? Nuo miehethän vois lopettaa ryyppäämisen ja alkaa kuntoilla.
Mikä estää sinua vaihtamasta ryyppäämistä kuntoiluun?
Ei mene miehilläkään hyvin, jos ainoa keino saada on se, että nainen on humalassa.
Yökerhot oli kauheita paikkoja, musiikki pauhas että korviin sattui, kenenkään puhetta ei kuullut. Bilettäminen oli muutenkin tylsää. Olis pitänyt pekeutua, meikata, juoda...Nuorena muutaman kertaa kokeilin kun en tajunnut ettei baareissa tartte käydä. Jos hakisin kumppania, tuhat kertaa mieluummin netistä.
Miten se on joku kosto miehille, jos naiset haluaa pitää terveudestään huolta kuntoilemalla ja elämällä terveellisesti? Ryyppääminen on hölmöjen hommaa.
Yökerhoja markkinoitiin vain lihatiskeinä ja vain nuorille. Nytkin niille jotka nuorena tottui käymään ei ole mitään.
Allekirjoitan ap.n huolen. Itse viihdyn sata kertaa paremmin lauantai iltana salilla kuin baarissa, mutta nuorempana tuli juopoteltua oikein urakalla viikonloput. Olen samaa mieltä siitä että kyseessä todellakin elämänilon hiipuminen. Ne kosteat illat oli spontaania hauskanpitoa, josta salilla ei ole tietoakaan.
Suomalaisten on pakko mennä aina ääripäihin. Joku ryypätään kuin sienet, tai sitten ollaan täysin ilman eikä edes baariin mennä.
Etelän maissa tähänkin on paljon rennompi ote. Siellä biletetään täysillä (lähes) selvinpäin, tavataan ihmisiä ja pareja syntyy yön huumassa. Pitäiskö suomalaisten ottaa mallia?
Vierailija kirjoitti:
Yökerhot oli kauheita paikkoja, musiikki pauhas että korviin sattui, kenenkään puhetta ei kuullut. Bilettäminen oli muutenkin tylsää. Olis pitänyt pekeutua, meikata, juoda...Nuorena muutaman kertaa kokeilin kun en tajunnut ettei baareissa tartte käydä. Jos hakisin kumppania, tuhat kertaa mieluummin netistä.
Autisti?
Mietit ihan asiaa mutta otsikkosi on kummallinen. Miten niin naisten viimeinen isku suomalaiselle miehelle?