Toipuuko 37-vuotias synnytyksestä hitaasti?
Kommentit (10)
Keskimäärin palautuminen oikeasti on sitä hitaampaa mitä vanhempi on. Kuitenkin, jos on hyvässä kunnossa ja synnytys sujuu hyvin, 37-vuotias saattaa palautua nopeammin kuin 25-vuotias huonokuntoinen ja rankan synnytyksen kokenut.
Lapsi tosin syntyi sektiolla, mutta olin jo seuraavana päivänä lähdössä sairaalasta kotiin. Laskivat vasta kolmantena päivänä. Leikkaushaava ainakin parani nopsaan enkä ollut kipeä.
Heti kotiinpäästyä olivat ystävät tervetulleita kylään. Lähdin myöskin heti lenkkeilemään vauvan kanssa, syysvauva, ei ollut vielä pakkasia.
20kg hävisi painosta hetkessä. Maha kyllä jäi, mutta kohtahan alkoi uusi raskaus.
Paino oli lähtöpainossa jo sairaalasta lähtiessä ja muuten entisissä mitoissa muutamassa viikossa, kuitenkin reilusti ennen risitiäisiä. Mulla on tullut painoa aina niin vähän odotusaikoina, ettei niissä ole ollut yhtään tiputtamista. Raskausarpia ei tullut yhdessäkään raskaudessa. Liikun kyllä paljon, mutta en varsinaisesti urheile. Rattaita ylämäkiin työnnellessä peffakin muotoutuu mukavasti. - 2
mutta vatsa pömpöttää kauheemmin mitä enempi raskauksia takana
mutta mitä se on sen rinnalla että se rakkaasti odotettu ja rukoiltu lapsi syntyi? jos jaksaisin treenata, varmasti saisin kroppani takaisin synnytystä ed. mittoihin, mutta en ole edes ajatellut asiaa noin; että "pitäisi" palata tiettyihin mittoihin:-) olen kuitenkin tyytyväinen omaan kroppaani ja vaikka raskasarvet näkyvät, ovat ne enemmänkin kuin "kunniakirjoja" minusta! Olen äiti ja onnellinen siitä! (ja mulla synnytykset 35v ja 37v!)
mutta olikin erilaisia komplikaatioita, joten en tiedä oliko ikä syynä
Mä en meinannut sängystä ylös päästä seuraava päivänä, mutta pakottivat ..
Mulla kaksi sektiota ja molemmilla kerroilla olen ollut tosi kipeä pitkään, vaikka komplikaatioita ei ole ollut..
Johtuu varmaan treenaamisen puutteesta (vai saako syyttää sektiota) mutta neljä kuukautta synnytyksen jälkeen mulla on kamala vatsa. Paino ihan normaali. Olen 37-v.
Lapsi tosin syntyi sektiolla, mutta olin jo seuraavana päivänä lähdössä sairaalasta kotiin. Laskivat vasta kolmantena päivänä. Leikkaushaava ainakin parani nopsaan enkä ollut kipeä.
Heti kotiinpäästyä olivat ystävät tervetulleita kylään. Lähdin myöskin heti lenkkeilemään vauvan kanssa, syysvauva, ei ollut vielä pakkasia.
20kg hävisi painosta hetkessä. Maha kyllä jäi, mutta kohtahan alkoi uusi raskaus.
Koska en enää tässä iässä välitä pikkasesta mahasta tai pepun muodosta. Oma häpeä siis.
Tuntuu vain siltä, että tuo peiliin tuijottamisen aika on mennyt ja nyt keskityn muihin, syvällisempiin asioihin. Syön kyllä terveellisemmin kun ennen ja liikun säännöllisesti mutta nyt tuo liikkuminen on enemmän kävelyä ja hyötyliikuntaa, ei niinkään salitreenejä tms.
Haluaisin vielä yhden lapsen mutta edelliseen on jo muutama vuosi välimatkaa ja mietityttää kovasti, palautuuko kroppa enää tässä iässä koitoksesta?