Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
1001/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo anopin pakkoateriat on jonkinlaisen anopin sisällä vellovan tunnetyhjiön täyttämistä. 

Meilläkään anoppi ei koskaan edes kunnolla tutustunut lapsiinsa vaan hän näki lapsensa itsensä jatkeena, erilaisten hänen haluamiensa näytelmien statisteina jne.

Ja tosiaan ei koskaan edes yrittänyt välttää tilanteita joissa hänen ratkaisunsa aiheuttivat ongelmia hänen lastensa avioliittoihin. 

Käly oli naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa ja anoppilaan tuli kielto puhua muita kieliä kuin suomea jne. Tällaisia merkillisiä periaatteita.

Tämä nyt ei taas liittynyt tähän mitenkään. Mene sinä riehumaan niihin satoihin anoppienhaukkumisketjuihin, joita täältä löytyy.

Vegaani-miniä käyttäytyi äärimmäisen huonosti ja sitä ei mikään sun nyyhkysatu muuta

Lopeta jo se uhriutuminen ja aikuistu hyvä ihminen. Vain sinä voit lopettaa sen marttyyrin esittämisen ja muuttaa tarinasi.

Joten siirry siis muihin ketjuihin ja ulise siellä "tuskaasi".

Vierailija
1002/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole pikkumaista, että mummo loukkaantui, jos uhataan, ettei saa nähdä lapsenlastaan.

Niin, mummo ehkä voisi miettiä omaa käytöstään, miten nyt suojeli sitä lasta ja tämän järkyttynyttä äitiä. Ei mitenkään.

Jos äiti (vegaani-miniä) riehuu itsensä järkyttyneeseen tilaan, siinä ei enää muut voi mitenkään auttaa. Jos mummo olisi puuttunut tilanteeseen tai vauvan turvallisuuteen, hän olisi varmasti saanut vielä isomman paskamyrskyn niskaansa.

Ei äiti riehunut, vaan sanoi että karitsa ahdistaa häntä.

Mummo oli tilaisuuden emäntä, joten hänen olisi kuulunut käskeä miesten lopettaa, käskeä poikansa olemaan asiallien aviomies ja potkia se nahjus kotiinsa.

Sinun mielestäsi näin. Tosiasia on, että jos ei osaa käyttäytyä kylässä, parempi lähteä kotiin ulisemaan. Mies häpesi vaimonsa riehumista, joten oli parempi pitää pieni paussi.

Mummo oli viisas, eikä puuttunut riehuvan vegaanin epävakaaseen käytökseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole pikkumaista, että mummo loukkaantui, jos uhataan, ettei saa nähdä lapsenlastaan.

Niin, mummo ehkä voisi miettiä omaa käytöstään, miten nyt suojeli sitä lasta ja tämän järkyttynyttä äitiä. Ei mitenkään.

Jos äiti (vegaani-miniä) riehuu itsensä järkyttyneeseen tilaan, siinä ei enää muut voi mitenkään auttaa. Jos mummo olisi puuttunut tilanteeseen tai vauvan turvallisuuteen, hän olisi varmasti saanut vielä isomman paskamyrskyn niskaansa.

Mummo oli tilaisuuden emäntä, joten hänen olisi kuulunut käskeä miesten lopettaa, käskeä poikansa olemaan asiallien aviomies ja potkia se nahjus kotiinsa

Se on se äiti joka päättää missä lapsi on. Turha mummon on kitistä muiden ihmisten lasten perään. Olisi kasvattanut oman poikansa paremmin.

Vierailija
1004/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa miten moni mammeli täällä kaikin mahdollisin tavoin puolustelee huonoja käytöstapoja. Ei ihme että lapset ja nuoret ovat niin sekaisin, kun ei ole mitään rajoja eikä käytöstapoja.

Kylässä ei huudeta emännälle vaan kiitetään ruoasta, varsinkin kun se on räätälöity omaan ruokavalion mukaisesti.

Vierailija
1005/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo oli tilaisuuden emäntä, joten hänen olisi kuulunut käskeä miesten lopettaa, käskeä poikansa ole

Se on se äiti joka päättää missä lapsi on. Turha mummon on kitistä muiden ihmisten lasten perään. Olisi kasvattanut oman poikansa paremmin.

Mitä sä sekoilet? Ei mummo mitään kitissyt siinä tilanteessa - ihmetteli vain miniänsä käytöstä. Sitä paitsi, vauvalla on myös isä, eli äiti ei todellakaan määrälle kaikesta. Tuollainen "äiti" voi pian jäädä yksin, ilman lasta, jos käytös jatkuu yhtä raivokkaana.

Vierailija
1006/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänhän loukkaantui jo ennen sitä. 

Vierailija
1007/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat! 

Vieraassa pöydässä kunnioitetaan isäntäväkeä ja heidän tapojaan. Anoppilassa anopin tavalla ja omaan kotiin vieraita kutsuttaessa omalla tavalla.  

ei mennä kylään, jos ei pystytä näitä perustapoja noudattamaan. 

Tämä!!!

Vierailija
1008/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat! 

Vieraassa pöydässä kunnioitetaan isäntäväkeä ja heidän tapojaan. Anoppilassa anopin tavalla ja omaan kotiin vieraita kutsuttaessa omalla tavalla.  

Tämä!!!

Ja sitten mummo kitisee, että nyt hän ei näekään sitä miniänsä lasta. Koettaisi nyt päättää.

Vierailija
1009/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat! 

Tämä!!!

Tässähän on näköjään moni keskustelija jo ehdottanut samaa, ja niin miniä itsekin. Mummon luokse ei tulla enää kylään. Miksi sama asia muuttuu yhtäkkiä hyväksi ehdotukseksi kun sen sanoo joku anonyymi täällä? 

Vierailija
1010/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"... jos kuolleen eläimen syöminen on tosiaan niin tärkeää, niin kyllä se erikoiselta tuntuu..."

Mitä ihmeen sössötystä?  Ei todellakaan ole erikoista.  Meillä Suomessa on syöty liharuokaa iät ja ajat.  Siinä ei ole mitään erikoista.

Ja todellakin on niin, että se yksi ihminen jos ei kykene olemaan samassa seurassa, niin hän jääköön pois.

Hän ihan varmasti jo etukäteen tiesi, että siellä syödään myös liharuokaa.  Ihan varmasti tiesi.  Mutta silti alkoi ahdistus vasta kun istui siihen pöytään.

Miten tämä miniä pystyy edes kaupassa käymään, siellähän on LIHATISKI!  Ja makkaraa, juustoa, kananmunia, maitotuotteita, eläinperäisiä tuotteita mielin määrin.  Jos noin ahdistavaa on, niin vaikeaksi, vaikeaksi käy elämä.  Miten voi käydä töissäkään, jos siellä joutuu olemaan kahvilla samassa kahvihuoneessa kuin muut, ja toiset syö kahvin kanssa vaikka kinkku

Tämä!

Ruokakauppa-ahdistus lienee kohta uusi diagnoosi 😂

Vierailija
1011/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat! 

Tämä!!!

Tässähän on näköjään moni keskustelija jo ehdottanut samaa, ja niin miniä itsekin. Mummon luokse ei tulla enää kylään. Miksi sama asia muuttuu yhtäkkiä hyväksi ehdotukseksi kun sen sanoo joku anonyymi täällä? 

Hienosti ohitit tärkeimmän eli ne käytöstavat. Sitä paitsi, täällä ei ole miniä ehdottanut mitään.

Mutta jos elämä on noin vaikeaa vegaanille, kannattaa todellakin jäädä kotiin, ehkä loppuiäkseen niin ei järkyty ihmisten ilmoilla.

Vierailija
1012/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat! 

Tämä!!!

Ja sitten mummo kitisee, että nyt hän ei näekään sitä miniänsä lasta. Koettaisi nyt päättää.

Älä sekoile - mummo ei ole kitissyt mistään, ihmetellyt vain huonoja käytöstapoja. Ja mummo näkee varmasti lasta kun isä tuo hänet näytille. Luultavasti myös hoitoapua tarvitaan, koska miniä on noin vaikea mt-tapaus.

Vierailija
1013/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitin ne koska en jaa palstalaisten käsitystä käytöstavoista. Minusta se miten täällä puhutaan toisista ihmisistä anonymiteetin takaa ei anna mitään valtuuksia kertoa muille kuinka huonot käytöstavat kenelläkin on. 

Miniällä saattaa olla ystäviä ja sukulaisia joiden luona vieraileminen onnistuu, ja mummo voi viettää aikaa lampaan kanssa. Ehkä tekevät sitten jotain muuta kuin aterioivat yhdessä. Kaikki ovat tyytyväisiä. 

Tulkitsin tämän miniän ehdotuksena mutta voi olla että olen väärässä: 

Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset.

Vierailija
1014/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohitin ne koska en jaa palstalaisten käsitystä käytöstavoista. Minusta se miten täällä puhutaan toisista ihmisistä anonymiteetin takaa ei anna mitään valtuuksia kertoa muille kuinka huonot käytöstavat kenelläkin on. 

Miniällä saattaa olla ystäviä ja sukulaisia joiden luona vieraileminen onnistuu, ja mummo voi viettää aikaa lampaan kanssa. Ehkä tekevät sitten jotain muuta kuin aterioivat yhdessä. Kaikki ovat tyytyväisiä. 

Tulkitsin tämän miniän ehdotuksena mutta voi olla että olen väärässä: 

Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset.

Selvästikin sinä kuulut tähän "minä minä ja minun" -sukupolveen, jolla ei ole mitään käsitystä todellisista käytöstavoista. Luulen, että miniän toimintatavoilla muita ystäviä tai sukulaisia tuskin on. Kovin moni ei välitä käskytyksestä ja pomottelusta kotonaan.

Vierailija
1015/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin sinä kuulut tähän "minä minä ja minun" -sukupolveen, jolla ei ole mitään käsitystä todellisista käytöstavoista. Luulen, että miniän toimintatavoilla muita ystäviä tai sukulaisia tuskin on. Kovin moni ei välitä käskytyksestä ja pomottelusta kotonaan.

Mielestäni ihminen ei ole vain mikään sukupolvensa edustaja, olemme paljon muutakin. Pidän tärkeänä sitä ettei argumentoinnissa mennä keneenkään ihmisenä, se on käsitykseni käytöstavoista. Mutta olemme toki kaikki erilaisia ja silti samanarvoisia.

Tämä keskustelu on oudon kiihtynyt. Kyseessä on kuitenkin vain ateriointi. Mummolle lammas ja varmaan lihansyönti on tärkeää, miniälle ja ilmeisesti tyttärellekin taas sen jättäminen pois on tärkeää. Kannattaa siis tehdä yhdessä jotain muuta. Jostain syystä tämän toteaminen aiheuttaa ihmisissä todella negatiivisia tunteita, kuten mummossakin. Toki olisi mielenkiintoista tietää miten pariskunta ratkaisee tämän asian keskenään, äitihän ei voi yksin sanella mitä lapsi syö. 

Vierailija
1016/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniällä on ihan täysi oikeus valita seuransa.

Vierailija
1017/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat! 

Tämä!!!

Luin varmaankin huonosti, kun luulin, että kysymyksessä oli tämän mummon pojan lapsi. Siis mummon lapsenlapsi. Mutta hänkö onkin vain miniän lapsi, jonka isä js isovanhemmat ovatkin ihan muita ihmisiä?

Vierailija
1018/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat! 

Tämä!!!

Mitä sä sekoilet?  Mummo ei kitissyt siitä mitään.  Kirjoitti vain, mitä miniä sanoi.

Minä en mitään vegaanivauvaa kotiini haluaisikaan, varsinkaan jos minun pitäisi sitä hoitaa ja huolehtia kaiken vegaanisuudesta.  Juu ei. 

Kunnon vegaanihan ei käytä edes villaa vaatteissaan.  Juu en neulois villasukkia, jos nyt yleensä muutenkaan niin tekisin, niitähän inhotaan.  

Vierailija
1019/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo oli tilaisuuden emäntä, joten hänen olisi kuulunut käskeä miesten lopettaa, käskeä poikansa olemaan asiallien aviomies ja potkia se nahjus kotiinsa.

Huvittavaa nähdä, miten täällä, anoppien haukkumisen mekassa, puolustetaan verissä suin ja päin anoppia silloin, kun miniä ei ole lihansyöjä. :) Ihan missä hyvänsä muussa ketjussa lapsen isä haukuttaisiin äidin tississä roikkuvaksi mammanpojaksi, jota ilkeä ja vallanhimoinen anoppi pompottaa mieleensä mukaan. Mutta ei nyt: nyt anoppi on pyhimys, ja poikarukka ihan oikeutetusti jättää vaimonsa yksin hoitamaan yhteistä lasta ja kääriytyy äidin helmoihin paapottavaksi, kun miniä on hirrrrrrrmuinen, mielisairas vegaani, joka ei halua katsella kuollutta lampaan lasta ruokapöydällä.

(Lepo vaan mammat, ihan lihaa syövä anoppi olen itsekin. Naurattaa vain tämä pyhä viha kasvissyöjiä kohtaan. Voittaa mennen tullen anoppi- ja mieslapsivihan 😅.)

Vierailija
1020/1648 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat! 

Tämä!!!

Älä sekoile - mummo ei ole kitissyt mistään, ihmetellyt vain huonoja käytöstapoja. Ja mummo näkee varmasti lasta kun isä tuo hänet näytille. Luultavasti myös hoitoapua tarvitaan, koska miniä on noin vaikea mt-tapaus.

Tottahan toki tuo poika tuo isi-viikolla lapsensa ja todennäköisesti myös itsensä mummolle hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi