Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL : Maanantain tulee voimaan Orpon hallituksen "nyt te köyhät kärsitte" laki

Vierailija
30.03.2024 |

Nyt leikataan niin että tuntuu. Uusia huippuosaajia otetaan kolmannen maailman maista tilalle kunhan työttömät ja köyhät on ajettu nälkäkuolemaan tai itsemurhhaaan.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2d6d1b22-b931-4543-8346-23c0622a4…

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä päätöksiä nuo on.  Loiset töihin

Tässä on sinun loiset: nuoret, opiskelijat ja yksinhuoltajaperheet.

Ei edes hallitus sano näiden olevan muuta kuin säästölakeja.

Ihan kaikkien loisia nuo ovat, eivät suinkaan vain yksittäisen kirjoittajan. 

Ihanko oikeasti opiskelijat, nuoret ja pienituloiset yksinhuoltajat on loisia???

Sinimusta Suomi 2024.

Vierailija
62/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tunnustaa äänestäneensä kokoomusta tai persuja? Tässä olisi nyt se lopputulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis keneltä nyt leikataan ja mitä leikataan? 

Vierailija
64/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä hienoa, että osa-aika ja keikkatyöstä tulee kannattamatonta ja sieltä loppuu työntekijät ja tulee lisää ongelmia :D

"Vahva ja välittävä Suomi"

Hah hah, ei v i t t u mikä vitsi

Ei vaan keikkatyöstä ei jää yhteiskunnalle mitään kun oli suojaosuus. Kun ei ole rahaa niin ei ole. Työn pitää tuoda yhteiskuntaan enemmän kuin viedä.  Ikivanha totuus on myös että jostain kumman syystä alkaa töitä löytymään kun ansiosidonnainen loppuu

Vierailija
65/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaan voi jäädä työttömäksi. Uutta työtä ei ole helppo löytää. Minä olin työttömänä työnhakijana loppuvuonna 1991, joten minulle on turha väittää, että kaikki on itsestä kiinni. Nytkin olen töissä vain tuurilla.

33 vuotta sentään olet ollut sen jälkeen töissä. Tuurilla?

Vierailija
66/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus unelmaa lisää rahaa rikkaille ja lisää köyhyyttä ja rikollisuutta muille. 

Mitäs kun rikolliset kääntävätkin katseensa parhaiten toimeentulevaan kansanosaan?

Se romauttaa solidaarisuuden. Aika iso osa hyvin toimeentulevista maksaa mukisematta verot yhteiseksi parhaaksi. Ainakin meidän talon lääkärit ajattelee näin, iso osa palkasta menee mutta se johtaa hyvään.

Kamala ajatus että joku kohdistaisi minuun ja kollegoihin väkivaltaa ja ryöstelisi, kun ei mitään muuta kuin hyvää toivota. Muuttaisin Sveitsiin turvaan kun osaan saksaa.

Kokoomuksen äänestäjät eivät toivo pelkkää hyvää. Te tämän aiheutitte, te tämän maksatte.

No huh, onko ihme että maksavan osapuolen asenteet kovenee, jos kaikkia työssä käyviä syytetään kokoomuslaisiksi ja uhkaillaan väkivallalla. Aivan hirveä ihminen olet, en haluaisi maksaa sinulle mitään.

Vierailija
67/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Yrittäjien Pentikäinen vinkuu taas, että hallituksen on oltava valmiina tukemaan yrityksiä.

Vierailija
68/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä hienoa, että osa-aika ja keikkatyöstä tulee kannattamatonta ja sieltä loppuu työntekijät ja tulee lisää ongelmia :D

Lyhyiden sijaisuuksien tekijöiden saaminen esim. kouluihin tulee olemaan suuri ongelma. Ylä- ja alakoulut, lisäksi päiväkodit. Entä kuka tekee jatkossa esim. osa-aikatöinä henkilökohtaisen avustajan hommia? Edellämainitut työt ovat olleet mainioita tulonlähteitä mm. työttömille. Jos ei vaan löydy töitä niin on voinut tehdä edes osa-aikaisesti. 1.4. alkaen on taloudellisesti kannattavampaa olla kokonaan työttömänä ja nostaa esim. Asumistukea. Orpon osaamaton hallitus ei ymmärrä mitä tekee. Tämäkin hallituksen virhe oli vain ja ainoastaan ideologinen päätös, järjen kanssa sillä ei ollut mitään tekoa.

Vierailija
69/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun syntyvyys laskee ja mt-ongelmat lisääntyy!

Hallitus ajaa ihmiset köyhyyteen JA vei kaikki matalankynnyksen tuen nuorilta.

Nyt tuhoaa koko sote sekrä4orin.

Hyvästi Suomi.

Vierailija
70/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan keikkatyöstä ei jää yhteiskunnalle mitään kun oli suojaosuus. Kun ei ole rahaa niin ei ole. Työn pitää tuoda yhteiskuntaan enemmän kuin viedä.  Ikivanha totuus on myös että jostain kumman syystä alkaa töitä löytymään kun ansiosidonnainen loppuu

Kylläpä olet sumutettava ja typerä.

Vierailija
71/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hallitus keneltäkään teistä leikkaa koska palkka minkä saatte töistä on työntekijän ja työnantajan välinen asia, ei suomen hallitus voi määrätä sitä paljonko työnantaja teille palkkaa maksaa. 

Vierailija
72/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijatkin joutuvat harkitsemaan taas opiskelijoille rakennettuja soluasuntoja.

Voi kauhea.

Mulle oli autuus päästä kotoa solukämppään. Itsenäiseen elämään, muttei yksin. En tosin mennyt umpimähkään sekalaisen seurakunnan kanssa, vaan anoimme kaveriporukalla Hoasilta kimppakämppän, eli siis itse määrittelimme porukan, ketkä siellä asuivat. Ja kun yksi lähti, tilalle otettiin taas joku meidän kaveripiiristä. Porukassa oli vain yksi, joka ei oikein sopinut kommuuniasumiseen, ja hän oli bulimikko, siinä ehkä se syy.

Vierailija
73/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tunnustaa äänestäneensä kokoomusta tai persuja? Tässä olisi nyt se lopputulos.

Persuja. Voi olla että en äänestä niitä enää koskaan. Siirryn samoin tein radikaalimpaan siipeen Liihin.

Vierailija
74/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijatkin joutuvat harkitsemaan taas opiskelijoille rakennettuja soluasuntoja.

Voi kauhea.

Mulle oli autuus päästä kotoa solukämppään. Itsenäiseen elämään, muttei yksin. En tosin mennyt umpimähkään sekalaisen seurakunnan kanssa, vaan anoimme kaveriporukalla Hoasilta kimppakämppän, eli siis itse määrittelimme porukan, ketkä siellä asuivat. Ja kun yksi lähti, tilalle otettiin taas joku meidän kaveripiiristä. Porukassa oli vain yksi, joka ei oikein sopinut kommuuniasumiseen, ja hän oli bulimikko, siinä ehkä se syy.

Katsos kun kaikki eivät voi valita. Joskus sinne kämppään päätyy huumeveikko tai bilettäjä. Tulee aika huonot opiskeluolosuhteet.

- eri kuin aiempi kommentoija

Vierailija
75/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropa mistä revit satoja tuhansia työpaikkoja talvella, kun ihmisiä lomautetaan vakituisista työpaikoista kausiluonteisten töiden takia? Lisäksi ansiosidonnainen on niin pieni, ettei sillä todellakaan elä, paitsi tietysti jos tienaa vähintään 3000e/kk, niin silloin ansiosidonnaistakin saa kohtalaisesti. Omilla 2500e/kk tuloilla ansiosidonnaista jää verojen jälkeen käteen 1050e/kk ja usko pois, tekisin huomattavasti mieluummin töitä ympäri vuoden, mutta valitettavasti meillä Suomessa on talvi, mikä vaikuttaa työllisyystilanteeseen huomattavasti.

Hyvä se on jostain konttorisuojatyöpaikasta huudella, kun ei osaa ajatella kuplan ulkopuolelle. 

Vierailija
76/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hallitus keneltäkään teistä leikkaa koska palkka minkä saatte töistä on työntekijän ja työnantajan välinen asia, ei suomen hallitus voi määrätä sitä paljonko työnantaja teille palkkaa maksaa. 

Hallitus ryhtyi diktatuuri tapaan jo lailla heikentämään työntekijöiden asemaa.

Hallitus tuhosi jo kaiken perusturvan ja vei luottamuksen talouteen ja tulevaisuuteen.

Nyt maa on lamassa ja valtio velkaantuu ennätyksellisesti. Orpo teki saman mitä kaikki kokoomuspäänisterit on tehneet eli säästi asuomen lamaan.

Vierailija
77/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikollisuus tulee lisääntymään, kun raha ei riitä enää perheestä huolehtimiseen. Varastaminen kaupoista ja kaupoissa paikan päällä syöminen tulee myös lisääntymään erityisesti nuorilla.

Kokoomusta ei ikinä olisi pitänyt päästää valtaan. Itse keskeiset narsisti jotka pitää huolen omista intressi piireistään sulle/mulle periaatteella ja ajaa pienituloiset tuhon partaalle.

Yleislakko, joka koskisi 90 %:sesti kaupungin väestöä. Jätehuolto poikki, siivoustyö poikki, ruokahuolto poikki, sähköt poikki, vartiointi ja poliisit lakkoon...ryöstely ja ilkivalta ryöstäytyisi käsistä, et jos alkaisi vaikuttaa myös päättäjiin, niin ehkä alkaisi silmät aueta?

.ja sitten sä heräsit. 

Yhteiskunnalla ei ole varaa rahoittaa noita osa-aika puuhasteluja. Kyllä kenelle tahansa kelpaa joku 2 päiväinen työviikko kun loput tulee valtiolta.

&

Kaupan alalla ei ole muuta kuin osa-aikatöitä nykyään.

Vierailija
78/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuja. Voi olla että en äänestä niitä enää koskaan. Siirryn samoin tein radikaalimpaan siipeen Liihin.

Voi olla? Ihan oikeasti, persut eivät koskaan muutu.

Vierailija
79/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten nuo kehtaa. Saaneet kaiken yhteiskunnalta ilmaiseksi. Päässeet itse turvaan köyhyydeltä "kansaa" edustamaan. Maanpettureita.

Kuka vaan voi jäädä työttömäksi. Uutta työtä ei ole helppo löytää. Minä olin työttömänä työnhakijana loppuvuonna 1991, joten minulle on turha väittää, että kaikki on itsestä kiinni. Nytkin olen töissä vain tuurilla.

Nämä broilerit on pilalle hemmoteltu ja kaikkki kannettu eteen, sitten pitävät sitä omana ansiona. Toivon heille putoamista pohjalle. Vaikka he ovat turvassa työttömyydeltä ja luulevat, että uudistukset eivät kosketa heitä, niin elämä voi tehdä yllättäviä temppuja. 

Syöpä olis noille ihan jees. Pahalaatuinen. Joku aivosyöpähän niillä jo selkeästi nytkin on. Ei kukaan voi olla noin ilkeä luonnostaan.

Vierailija
80/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kauhea.

Ja jos tämä oli sinulle hyvä, se sopii toki muillekin ja kaikilla on laaja kaveripiiri ja upeaa asua solussa.

Samoin mikään ei saa kehittyä, 60-luvulakin 7 ihmistä asui hellahuoneessa.

Minä hämmennyt todella siitä että ihmiset on näin typeriä. Sopii hallituksen linjaan, ei käytetä tietoa tai tilastoja vaan mutu riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi