IL : Maanantain tulee voimaan Orpon hallituksen "nyt te köyhät kärsitte" laki
Nyt leikataan niin että tuntuu. Uusia huippuosaajia otetaan kolmannen maailman maista tilalle kunhan työttömät ja köyhät on ajettu nälkäkuolemaan tai itsemurhhaaan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2d6d1b22-b931-4543-8346-23c0622a4…
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijatkin joutuvat harkitsemaan taas opiskelijoille rakennettuja soluasuntoja.
Voi kauhea.
Mulle oli autuus päästä kotoa solukämppään. Itsenäiseen elämään, muttei yksin. En tosin mennyt umpimähkään sekalaisen seurakunnan kanssa, vaan anoimme kaveriporukalla Hoasilta kimppakämppän, eli siis itse määrittelimme porukan, ketkä siellä asuivat. Ja kun yksi lähti, tilalle otettiin taas joku meidän kaveripiiristä. Porukassa oli vain yksi, joka ei oikein sopinut kommuuniasumiseen, ja hän oli bulimikko, siinä ehkä se syy.
Ja jos tämä oli sinulle hyvä, se sopii toki muillekin ja kaikilla on laaja kaveripiiri ja upeaa asua solussa.
Samoin mikään ei saa kehittyä, 60-luvulakin 7 ihmistä asui hellahuoneessa.
Minä hämmennyt tode
Sitten kun koulut loppuu ja aikuistutaan niin alkaa kaveripiirit harvenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä valitatte nykyisestä hallituksesta niin haluaisin kysyä teiltä että miksi ette mene töihin? Ei se työnteko niin paha asia ole ja ehkä mielenterveyskin paranee kun pääsette tekemään vähän töitä josta saatte palkkaa :)
Jos yhtä työpaikkaa kohden on 200-1000 hakijaa, niin ei sinne noin vaan mennä. Kokeile huvikses.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijatkin joutuvat harkitsemaan taas opiskelijoille rakennettuja soluasuntoja.
Voi kauhea.
Mulle oli autuus päästä kotoa solukämppään. Itsenäiseen elämään, muttei yksin. En tosin mennyt umpimähkään sekalaisen seurakunnan kanssa, vaan anoimme kaveriporukalla Hoasilta kimppakämppän, eli siis itse määrittelimme porukan, ketkä siellä asuivat. Ja kun yksi lähti, tilalle otettiin taas joku meidän kaveripiiristä. Porukassa oli vain yksi, joka ei oikein sopinut kommuuniasumiseen, ja hän oli bulimikko, siinä ehkä se syy.
Ja jos tämä oli sinulle hyvä, se sopii toki muillekin ja kaikilla on laaja kaveripiiri ja upeaa asua solussa.
Samoin mikään ei saa kehittyä, 60-luvulakin 7 ihmistä asui hellahuoneessa.
Minä hämmennyt tode
Todellako olet noin laput silmillä??
Kaikki eivät löydä kavereita mistään eikä kaikilla ole mitään kultalusikkaa muissakaan asioissa.
Ja miksi ihmeessä haluat vielä nuorilta jopa asunnot?
vankilassa saa ainakin hyviä ystäviä sekä ajankulua.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä valitatte nykyisestä hallituksesta niin haluaisin kysyä teiltä että miksi ette mene töihin? Ei se työnteko niin paha asia ole ja ehkä mielenterveyskin paranee kun pääsette tekemään vähän töitä josta saatte palkkaa :)
Kuvitteletko, että hallitusta vastustavat vain työttömät?
Tiedät varmaankin myös, että vähintään 7 % työttömyys on yritysten ja siten myös hallituksen tavoite. Alhaisempi työttömyys voisi johtaa palkkojen nousuun. Kaikille ei siis töitä löydy. Sen on silkkaa yksinkertaista matematiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soluasuntoja ei ole. Niitä on muutettu yksiöiksi ja hallitus on valmis käyttämään rahaa muutoksiin takaisin kurjimmiksi soluasunnoiksi.
Ideologia on vahva.
Soluasunnoksi käy ihan hyvin vaikka omakotitalo, jossa on makuuhuoneita riittävästi. Esim 4 makkaria vetää 4 asujaa. Ihan kohtuuhintaisia tuollaiset sitten on jos vain sietää asua muiden kanssa. Tässä esim on 3 makkaria Espoosta uudesta talosta:
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/espoo/kurttila/kerrostalo/15921…
Tuossa on 3 makkaria ja per henkilö se olisi ~380 e
Pääasia on se, että nuorten olot
Ja sitten KANSAKUNTA VAAN TYHMENEE JA TYHMENEE.
Riemun päivä persujen äänestäjille. Nehän on juuri niitä kaikkien rikkaimpia ja koulutetuimpin. Vai miten se meni?
Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä oikeen muu auta kuin kiristää vyötä. Kuluttaa vähemmän, syödä halvemmin ja vähemmän. Mulla onkin ylipainoa kertynyt, joten siitä voin nipistää.
Ei ole kyse vain yksilön köyhyydestä ja nälästä vaan näillä toimilla hallitus on tuhonnut Suomen tulevaisuuden. He aiheuttivat toivottomuuden ja talouden seisahtumisen. Työttömyys räjähti käsiin, valtio velkaantuu, lama tulee olemaan pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ajatellut että olen köyhien ja kaikkia tukevan yhteiskunnan puolella, olen köyhästä perheestä ja ilmaisen koulutuksen avulla nyt hyvin toimeentuleva.
Tätä ketjua kun lukee alkoi ahdistaa ja huomaan miten alan inhota tuilla eläviä ihmisiä, kiittämättömiä loisia voisin sanoa nyt lukemani jälkeen. Uhataan väkivallalla ja rikoksilla jos käyt töissä tai äänestät tiettyä puoluetta, sairasta. En ihmettele että te ette saa töitä ettekä pärjää jos olette todella noin kamalia.
En tunne ketään työtöntä niin kansalaiskeskustelut on ainoa kontakti, ei vaikuta hyvältä posselta. Moro teille, kunnioitus rapisee.
Jos ottaa silmän käteen ja katsoo muuallekin maailmaan kuin vain siihen omaan naapurustoon täällä Suomessa, jossa yhteiskunta on (ainakin tähän asti) huolehtinut siitä, että ihmisillä olisi perusturva, niin näkee, että perusturvattomissa maissa, joissa yhteiskunta jättää ihmiset selviämään omillaa, kaikki eivät selviä. Se taas johtaa rikollisuuteen ja siihen on muiden yhteiskunnassa elävien sopeuduttava. Esimerkkinä vaikka Yhdysvallat, joissa ryöstetyksi tuleminen, lapsien kaappaaminen, auton varastaminen, murtautuminen kotiin, nuorten naisten kaappaaminen ihmiskauppaan jne. ovat ihan normaalia arkipäivää, johon kaikki maan asukkaat suhtautuvat vakasti ja sopeutuvat. Esimerkiksi lapsia ei päästetä yksin menemään kouluun, harrastuksiin, kaverille tai kaupoille, vaan heidät viedään niihin autoilla, ja liikennevaloissa pidetään auton ovet lukittuina,koska auto on helppo varastaa valoista.
Tämä ei ole mitään uhkailua, että "nyt me suututaan, ja ruvetaan tekemään kolttosia >:("
Jos vaihtoehtona on nälkäkuolema, ihminen tekee yleensä mitä tahansa välttääkseen sen.
Välillä ihmetyttää, miten vähällä järjellä jotkut pääsevät töihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ajatellut että olen köyhien ja kaikkia tukevan yhteiskunnan puolella, olen köyhästä perheestä ja ilmaisen koulutuksen avulla nyt hyvin toimeentuleva.
Tätä ketjua kun lukee alkoi ahdistaa ja huomaan miten alan inhota tuilla eläviä ihmisiä, kiittämättömiä loisia voisin sanoa nyt lukemani jälkeen. Uhataan väkivallalla ja rikoksilla jos käyt töissä tai äänestät tiettyä puoluetta, sairasta. En ihmettele että te ette saa töitä ettekä pärjää jos olette todella noin kamalia.
En tunne ketään työtöntä niin kansalaiskeskustelut on ainoa kontakti, ei vaikuta hyvältä posselta. Moro teille, kunnioitus rapisee.
Mistä päättelit, että keskustelijat ovat työttömiä? Minä olen työssäkäyvä ja minusta hallituksen toimet on suoraan sanottuna idioottimaisia. Meillä työssäkäyvillä hyvin toimeen tulevillakaan ei ole jatkossa turvaa. Jos työttömyys tai sairaus iskee, menetämme pian kaiken, minkä eteen olemme tehneet töitä.
Vierailija kirjoitti:
On lämmintä ja saa ruokaa.
Tähän sinimusta hallitus panostaa lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Riemun päivä persujen äänestäjille. Nehän on juuri niitä kaikkien rikkaimpia ja koulutetuimpin. Vai miten se meni?
Kokonaan työttömiä kelan rahoilla tai toimeentulotuella valmiiksi asuvia perheettömiä leikkaukset eivät koske. Pahiten leikataan matalapalkkaisilta yksinhuoltajilta. Sitä voi miettiä, että miksi.
Köyhät rintamalle. Pelle-Stubb ja Halla-aho haluavat Suomen eturintamaan kun NATO pistää kaiken peliin Venäjää vastaan. Rikkaat ja koulutetut on liian arvokkaista rintamalle, mutta köyhöt ovat sinne omiaan. Sen takia ne tarvitsevat lisää kannustimia.
Tulee hetki että koksujen äänestäjät potkitaan heidän vakkari paikoista ja korvataan virolaisilla, puolalaisilla, thaimaalaisilla, afrikalaisilla jotka tekee teltassa asuen tekee työt 2-5 e/h .. orjana saa tehdä töitä jos haluaa .. koksut ei tajua että alkuperäiset suomalaisella sisulla eletään ilman sitä riisto yhteiskuntaa mitä ovat luomassa .. ei me paskaa yhteiskuntaa tarvi eikä varsinkaan enää mitään veroja maksella erakkona pärjää hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä oikeen muu auta kuin kiristää vyötä. Kuluttaa vähemmän, syödä halvemmin ja vähemmän. Mulla onkin ylipainoa kertynyt, joten siitä voin nipistää.
Ei ole kyse vain yksilön köyhyydestä ja nälästä vaan näillä toimilla hallitus on tuhonnut Suomen tulevaisuuden. He aiheuttivat toivottomuuden ja talouden seisahtumisen. Työttömyys räjähti käsiin, valtio velkaantuu, lama tulee olemaan pitkä.
Suomi ei tästä minun elinaikanani ehdi nousta, niin sekaisin tämä hallitus on sen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soluasuntoja ei ole. Niitä on muutettu yksiöiksi ja hallitus on valmis käyttämään rahaa muutoksiin takaisin kurjimmiksi soluasunnoiksi.
Ideologia on vahva.
Soluasunnoksi käy ihan hyvin vaikka omakotitalo, jossa on makuuhuoneita riittävästi. Esim 4 makkaria vetää 4 asujaa. Ihan kohtuuhintaisia tuollaiset sitten on jos vain sietää asua muiden kanssa. Tässä esim on 3 makkaria Espoosta uudesta talosta:
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/espoo/kurttila/kerrostalo/15921…
Tuossa on 3 makkaria ja per henkilö se olisi ~380 e
Pääasia on se, että nuorten olot
En kyllä ymmärrä miten se olisi nuorten olojen heikkenemistä jos asuvat solussa/kommuunissa. Se on oikeasti tosi kivaa. On seuraa aina ja tarvittaessa oma rauha omassa huoneessa. Nuorilla ei edes ole liikaa tavaraa vielä niin ihan hyvin mahtuu. Tuollainen asumismuoto sopisi myös vanhemmille ihmisille. Sinkuille, vanhuksille. Nykyään ihmiset on niin yksinäisiä, joten ratkaisu siihen olisi kimppa-asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Veikkauksia, miten käy rikollisuuden Suomessa. Nousee, pysyy ennallaan, laskee? Vankilapaikkojahan on rajoitetusti, eikä uusiin vankiloihin ole rahaa, tai edes mitään suunnitelmia. Lievemmät rikokset ei siis johda käytännössä minkäänlaisiin tuomioihin.
Kyllä ne tuomioihin johtavat. Lievistä rikoksista ei ole koskaan joutunut vankilaan. Sakkoja saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lämmintä ja saa ruokaa.
Tähän sinimusta hallitus panostaa lisää rahaa.
Ja saa opiskella ilmaiseksi. Voi opiskella vaikka juristiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ottaa silmän käteen ja katsoo muuallekin maailmaan kuin vain siihen omaan naapurustoon täällä Suomessa, jossa yhteiskunta on (ainakin tähän asti) huolehtinut siitä, että ihmisillä olisi perusturva, niin näkee, että perusturvattomiss
Olin Englannissa hetki sitten, jossa sosiaaliturva on aivan surkea. Ystävä neuvoi laittamaan läppärin pois pöydältä ja piiloon, kun lähdettiin ostoksille, koska joku voi nähdä sen ikkunasta ja ryöstää sen. Samoin kaikki ikkunat piti lukita. Suomessa kotona ollessa minun ei tarvitse miettiä, että olenko jemmannut läppärin, telkkarin, konsolit ymv. arvokkaan härpäkkeet piiloon siksi aikaa, kun en ole kotona.
Toivotaan että pitävät sinua edes 6kk kun seuraava asia on potkiavakituiset kalliimmat ulos ja ottaa tilalle puoleen hintaan tekevä