Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL : Maanantain tulee voimaan Orpon hallituksen "nyt te köyhät kärsitte" laki

Vierailija
30.03.2024 |

Nyt leikataan niin että tuntuu. Uusia huippuosaajia otetaan kolmannen maailman maista tilalle kunhan työttömät ja köyhät on ajettu nälkäkuolemaan tai itsemurhhaaan.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2d6d1b22-b931-4543-8346-23c0622a4…

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus unelmaa lisää rahaa rikkaille ja lisää köyhyyttä ja rikollisuutta muille. 

Kohdistakaa rikoksenne heihin, älkää toisiinne.

Vierailija
42/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijatkin joutuvat harkitsemaan taas opiskelijoille rakennettuja soluasuntoja.

Soluasuntoja ei ole. Niitä on muutettu yksiöiksi ja hallitus on valmis käyttämään rahaa muutoksiin takaisin kurjimmiksi soluasunnoiksi.

Ideologia on vahva.

Kyllä on soluasuntoja, itse sellaisessa juuri asuin opiskeluajan. Vuokra oli Helsingin Munkkivuoressa 280e/kk sisältäen veden, sähkön ja netin. Osa opiskelijoista asui yli 900e/kk yksityisissä yksiöissä kun kerran Kela ja sossu maksaa.

Hyvä että tähän saadaan järkeä. Itse olen nyt töissä eikä huvita maksaa tuollaista kermapylly lusmuilua. Juon juhlakahvit päätökselle kun kuu vaihtuu 😌

No, mutta eihän sitä työtä sitten kuitenkaan saa tehdä jos on itse hankkinut sen työpaikan! Heti tulee akat ja ukot savustamaan ulos takaisin kortistoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä hienoa, että osa-aika ja keikkatyöstä tulee kannattamatonta ja sieltä loppuu työntekijät ja tulee lisää ongelmia :D

"Vahva ja välittävä Suomi"

Hah hah, ei v i t t u mikä vitsi

Opiskelijoita ja vanhempien luona asuvia nuoria riittää keikkailemaan. Tai varakkaan puolison elättämiä. 

He siis saavat niiden työpaikat jotka ovat osatyökykyisiä tai muuten vaikeasti työllistyviä. Kun näistä tulee yhteiskunnan elättejä niin sehän tarkoittaa isoa laskua valtiolla.

Puhumattakaan siitä mitä työnantajille maksaa kouluttaa koko ajan uutta väkeä turhanpäiten... Siitä he eivät tosin tunnu itse olevan huolissaan.

Sehän tässä on kaikkein absurdeinta, että oikeistohallitus on niin säästävinään, mutta oikeasti tekee vaan isompaa laskua yhteiskunnalle. 😂😂

Vierailija
44/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä hienoa, että osa-aika ja keikkatyöstä tulee kannattamatonta ja sieltä loppuu työntekijät ja tulee lisää ongelmia :D

Tämä on kyllä niin käsittämätön päätös, osoittaa ettei kokoomus ymmärrä työmarkkinoista mitään. Osa-aika ja keikkatyöt on tärkeitä monilla aloilla ja lisäävät taloudellista toimeliaisuutta. Nyt sitten nämäkin ihmiset jäävät työttömiksi.

Vierailija
45/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijatkin joutuvat harkitsemaan taas opiskelijoille rakennettuja soluasuntoja.

Soluasuntoja ei ole. Niitä on muutettu yksiöiksi ja hallitus on valmis käyttämään rahaa muutoksiin takaisin kurjimmiksi soluasunnoiksi.

Ideologia on vahva.

Kyllä on soluasuntoja, itse sellaisessa juuri asuin opiskeluajan. Vuokra oli Helsingin Munkkivuoressa 280e/kk sisältäen veden, sähkön ja netin. Osa opiskelijoista asui yli 900e/kk yksityisissä yksiöissä kun kerran Kela ja sossu maksaa.

Hyvä että tähän saadaan järkeä. Itse olen nyt töissä eikä huvita maksaa tuollaista kermapylly lusmuilua. Juon juhlakahvit päätökselle kun kuu vaihtuu 😌

Se on fakta, että soluasuntoja on muutettu yksiöiksi. Ja se on toki hallituksen mielestä niin että rahaa on muuttaa ne takaisin soluiksi. Kunhan saadaan kiusattua kansaa.

Toki sinäkin juhlit, kun saat nöyryyttää köyhiä.

Vierailija
46/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on miljoona kertaa savustettu kokoaikaisesta työstä ulos, työstä, jonka itse olen itselleni hankkinut. Sen sijaan työpaikasts, jonka muut ovat minun puolesta päättäneet ei savusteta ulos, miksi? Eikö itse itselle hankkima (koko)aikatyö ole ihan yhtä arvokas, jopa arvokkaampi?

Vierailija
47/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus unelmaa lisää rahaa rikkaille ja lisää köyhyyttä ja rikollisuutta muille. 

Mitäs kun rikolliset kääntävätkin katseensa parhaiten toimeentulevaan kansanosaan?

Se romauttaa solidaarisuuden. Aika iso osa hyvin toimeentulevista maksaa mukisematta verot yhteiseksi parhaaksi. Ainakin meidän talon lääkärit ajattelee näin, iso osa palkasta menee mutta se johtaa hyvään.

Kamala ajatus että joku kohdistaisi minuun ja kollegoihin väkivaltaa ja ryöstelisi, kun ei mitään muuta kuin hyvää toivota. Muuttaisin Sveitsiin turvaan kun osaan saksaa.

Tämä, on hyvä muistaa että ne työssä käyvät ja veroja maksavat tuottavat teidän käyttämät palvelut ja maksavat teidän tuet. Monella keskituloisellakin on kova stressi, kaikki energia menee työhön ja paljoa ei jää käteen. Aivan idioottimaista purra ruokkivaa kättä. Viattomia he köyhien tilanteeseen ovat.

Vierailija
48/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä päätöksiä nuo on.  Loiset töihin

Tässä on sinun loiset: nuoret, opiskelijat ja yksinhuoltajaperheet.

Ei edes hallitus sano näiden olevan muuta kuin säästölakeja.

Ihan kaikkien loisia nuo ovat, eivät suinkaan vain yksittäisen kirjoittajan. 

Vierailija
49/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä niin käsittämätön päätös, osoittaa ettei kokoomus ymmärrä työmarkkinoista mitään. Osa-aika ja keikkatyöt on tärkeitä monilla aloilla ja lisäävät taloudellista toimeliaisuutta. Nyt sitten nämäkin ihmiset jäävät työttömiksi.

Siellä on sellaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä miten tavallisten kauppojen liiketoiminta pyörii. Ei, se ei ole mitään hyväntekeväisyyttä eikä siellä voi pitää ihmisiä pyörittelemässä peukaloita tyhjänpanttina samalla kun liksa juoksee. Ei, niitä kuormia ei voi seisottaa kaupoissa tyhjänpanttina, ruoat homehtuu käsiin.

Nii moni on vain tehnyt valtion poliittisis hyvä veli-töitä etteivät ymmärtä alkujaankaan miten normaali työelämä pyörii.

Vierailija
50/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kun rikolliset kääntävätkin katseensa parhaiten toimeentulevaan kansanosaan?

Se romauttaa solidaarisuuden. Aika iso osa hyvin toimeentulevista maksaa mukisematta verot yhteiseksi parhaaksi. Ainakin meidän talon lääkärit ajattelee näin, iso osa palkasta menee mutta se johtaa hyvään.

Kamala ajatus että joku kohdistaisi minuun ja kollegoihin väkivaltaa ja ryöstelisi, kun ei mitään muuta kuin hyvää toivota. Muuttaisin Sveitsiin turvaan kun osaan saksaa.

Kokoomuksen äänestäjät eivät toivo pelkkää hyvää. Te tämän aiheutitte, te tämän maksatte.

Vierailija
51/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään kun syntyvyys laskee ja mt-ongelmat lisääntyy!

Vierailija
52/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideologia on vahva.

No, mutta eihän sitä työtä sitten kuitenkaan saa tehdä jos on itse han

Häh kuinka? Olen 17 vuotiaasta hakenut itse työpaikkani, ei ole kukaan "savustanut" kortistoon :D

Opiskellessa tein keikka ja kesätöitä pärjätäkseni, muuten olenkin ollut kokoaikatyössä. Kannattaa valita ala jossa on kysyntää niin ei jää työttömäksi.

Vierailija
53/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloiset nuoret ja yksinhuoltajat kärsivät eniten, kun Petteri Orpon (kok) hallituksen leikkaukset sosiaaliturvaan astuvat voimaan toisena pääsiäispäivänä huhtikuun alussa.

Nuorilla leikkaukset ovat suhteessa suurimpia menoihin. Euromääräisesti suurimmat leikkaukset kohdistuvat työssä käyviin pienituloisiin perheisiin, jotka saavat asumistukea.

Vierailija
54/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideologia on vahva.

Se on fakta, että soluasuntoja on muutettu yksiöiksi. Ja se on toki hallituksen mielestä niin että rahaa on muuttaa ne takaisin soluiksi. Kunhan saadaan kiusattua kansaa.

Toki sinäkin juhlit, kun saat nöyryyttää köyhiä.

Ei minulla ole intressejä nöyryyttää ketään. Palkasta menee vain niin iso siivu muille että se korpeaa, joten kannatan leikkauksia. Etenkin kun en itse ole saanut apua esim. työuupumukseen julkiselta kun olen sitä tarvinnut (meidän työterveys on vitsi), vaan piti mennä yksityiselle omaan piikkiin ja se jos joku maksaa.

Minulle pärjäävänä tuntuu että jenkkimalli olisi aivan hyvä. Jokainen maksaa itse elämänsä ja palvelunsa. En usko että "tipun korkealta", vaihdan työtä sen mukaan missä sitä riittää, tarvittaessa voi kouluttautua uudelleen työn ohessa.

Vierailija
55/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijoita ja vanhempien luona asuvia nuoria riittää keikkailemaan. Tai varakkaan puolison elättämiä. 

Ota nyt ne vaaleanpunaiset lasit pois silmiltä. Jos keikkatyöstä tulee enemmän kuluja ku palkkaa, niin kuka vanhempi haluaa luonaan asuvan nuoren noihin menevän?

Ei varakkaan puolison elättämään tarvitse mennä töihin, taikasanat on "se varakas puoliso".

Keikkatyön tekeminen todella vähenee, toivottavasti vaikuttaa myös Kokoomuslaisten yritysjohtajien saamien palveluiden (siivous, ravintolapalvelut, päivähoito, halpa osa-aikatyövoiman saatavuus...) tasoon ja vahvasti!

Vierailija
56/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon hallitus halveksii nuoria.

Vierailija
57/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on miljoona kertaa savustettu kokoaikaisesta työstä ulos, työstä, jonka itse olen itselleni hankkinut. Sen sijaan työpaikasts, jonka muut ovat minun puolesta päättäneet ei savusteta ulos, miksi? Eikö itse itselle hankkima (koko)aikatyö ole ihan yhtä arvokas, jopa arvokkaampi?

Kuulostaa anteeksi nyt vain harhaiselta. Kuka sinut savustaa ulos työstä? Jos olet itse hankkinut kokoaikatyön, et tarvitse työkkärin tai mitään muitakaan sosiaalipalveluita enään mihinkään. Senkun teet töitä ja elätät itsesi niin kuin muutkin.

Vierailija
58/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein valtioilla ja kunnilla on tapana keksiä nimikkeitä ja termejä kaikelle. Esimerkiksi köyhä kärsii projekti olisi KäyKä. Sori, ei pitänyt alkaa sanamuunnoksiin. Yritetään nyt mieluummin poistaa ihmisten kärsimyksiä, ei lisätä.

Vierailija
59/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, on hyvä muistaa että ne työssä käyvät ja veroja maksavat tuottavat teidän käyttämät palvelut ja maksavat teidän tuet. Monella keskituloisellakin on k

Orpo vei meiltä keskituloisilla perusturvan. Jäädään heidän toimiessa vuoksi työttömiksi ja 8 viikon työttömyyden jälkeen ansiosidonnainen on lähellä nollaa ja näin menee asunnot pakkomyyntiin. Rikkaat ostaa pennillä.

Orpo on pilannut kaikkien tulevaisuuden. Se 10 % rikkaimmista hyötyy ja he saavat kaikkien omaisuuden.

Tämä on hallituksen tavoite.

Vierailija
60/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjät eivät toivo pelkkää hyvää. Te tämän aiheutitte, te tämän maksatte.

En äänestä kokoomusta vaan vasemmistoa, näen kyllä töissä kuinka kansalla menee..

t. yleislääkäri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän