IL : Maanantain tulee voimaan Orpon hallituksen "nyt te köyhät kärsitte" laki
Nyt leikataan niin että tuntuu. Uusia huippuosaajia otetaan kolmannen maailman maista tilalle kunhan työttömät ja köyhät on ajettu nälkäkuolemaan tai itsemurhhaaan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2d6d1b22-b931-4543-8346-23c0622a4…
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä hienoa, että osa-aika ja keikkatyöstä tulee kannattamatonta ja sieltä loppuu työntekijät ja tulee lisää ongelmia :D
"Vahva ja välittävä Suomi"
Hah hah, ei v i t t u mikä vitsi
Ei vaan keikkatyöstä ei jää yhteiskunnalle mitään kun oli suojaosuus. Kun ei ole rahaa niin ei ole. Työn pitää tuoda yhteiskuntaan enemmän kuin viedä. Ikivanha totuus on myös että jostain kumman syystä alkaa töitä löytymään kun ansiosidonnainen loppuu
No kerropa mistä revit satoja tuhansia työpaikkoja talvella, kun ihmisiä lomautetaan vakituisista työpaikoista kausiluonteisten töiden takia? Lisäksi ansiosidonnainen on niin pieni, ettei sillä todellakaan elä, paitsi tietysti jos tienaa vähintään 3000e/kk, niin silloin ansiosidonna
Ja 8 viikon työttömyyden jälkeen saat ansiosidonnaista 700.
Keskituloisilla EI ole enää mitään perusturvaa.
Te ketkä valitatte nykyisestä hallituksesta niin haluaisin kysyä teiltä että miksi ette mene töihin? Ei se työnteko niin paha asia ole ja ehkä mielenterveyskin paranee kun pääsette tekemään vähän töitä josta saatte palkkaa :)
Olen aina ajatellut että olen köyhien ja kaikkia tukevan yhteiskunnan puolella, olen köyhästä perheestä ja ilmaisen koulutuksen avulla nyt hyvin toimeentuleva.
Tätä ketjua kun lukee alkoi ahdistaa ja huomaan miten alan inhota tuilla eläviä ihmisiä, kiittämättömiä loisia voisin sanoa nyt lukemani jälkeen. Uhataan väkivallalla ja rikoksilla jos käyt töissä tai äänestät tiettyä puoluetta, sairasta. En ihmettele että te ette saa töitä ettekä pärjää jos olette todella noin kamalia.
En tunne ketään työtöntä niin kansalaiskeskustelut on ainoa kontakti, ei vaikuta hyvältä posselta. Moro teille, kunnioitus rapisee.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä valitatte nykyisestä hallituksesta niin haluaisin kysyä teiltä että miksi ette mene töihin? Ei se työnteko niin paha asia ole ja ehkä mielenterveyskin paranee kun pääsette tekemään vähän töitä josta saatte palkkaa :)
Olet joko todella tyhmä tai todella paska trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä huonommin kansalla menee, sen enemmän rikollisuutta.
Näinhän se menee, myös tuolla isossa maailmassa. Minä voin jättää edelleen polkupyöräni naapureiden polkupyörien sekaan talon varteen, eikä kukaan vie niitä. Näin Helsingissä. Missä muualla pääkaupungissa voit tehdä näin? Meksikolainen ystäväni ei ollut uskoa silmiään, kun kävi Suomessa ja näki polkupyöriä vartioimattomana ulkona tai että ikkunan voi jättää auki kerrostalossakin, kun lähtee käymään vaikka lähikaupassa.
Japanissa mafia on kaikkialla, koska se on monelle ainoa mahdollisuus saada töitä ja elanto. Vanhusten tekemät rikokset ovat kasvussa, koska vankilasta saa suojaa ja ruokaa, vaikkei itsellä olisi rahaa.
Britanniassa on tehty tätä Suomen nyt hakemaa sosiaalipolitiikkaa, joka on johtanut räjähtäneeseen lapsiköyhyyteen ja kodittomuuteen. Siis ei mitään pummikoditt
Brittien maailmaa Satonen ja Purra ihailee. Tehdäänn kolmea työtä eikä ole varaa maksaa sähkölaskua.
Vankiloita lisätään Suomessakin ja lasten huostaanottoja. Yleistuki on tulossa ja sen turvin täälläkin joutuu kadulle.
Tämä on perskokkareiden ideologia "joustavat" työmarkkinat. Luokkayhteiskunta, jossa vain rikkaat pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ajatellut että olen köyhien ja kaikkia tukevan yhteiskunnan puolella, olen köyhästä perheestä ja ilmaisen koulutuksen avulla nyt hyvin toimeentuleva.
Tätä ketjua kun lukee alkoi ahdistaa ja huomaan miten alan inhota tuilla eläviä ihmisiä, kiittämättömiä loisia voisin sanoa nyt lukemani jälkeen. Uhataan väkivallalla ja rikoksilla jos käyt töissä tai äänestät tiettyä puoluetta, sairasta. En ihmettele että te ette saa töitä ettekä pärjää jos olette todella noin kamalia.
En tunne ketään työtöntä niin kansalaiskeskustelut on ainoa kontakti, ei vaikuta hyvältä posselta. Moro teille, kunnioitus rapisee.
Yhden nettikeskustelun perusteella ei kannata tehdä suuria päätelmiä. Koulutetun pitäisi se tietää.
Vierailija kirjoitti:
Ei hallitus keneltäkään teistä leikkaa koska palkka minkä saatte töistä on työntekijän ja työnantajan välinen asia, ei suomen hallitus voi määrätä sitä paljonko työnantaja teille palkkaa maksaa.
Tavallaan kyllä, sillä hallitus ajaa TESien yleissitovuuden purkua.
Se tarkoittaa sitä, että työnantaja voi määritellä miten alhaisen palkan tahansa, ja työntekijä voi joko hyväksyä sen tai jäädä työttömäksi. Tämä koskee jokaista työssäkäyvää ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus halveksii nuoria.
Orpo on kateellinen nuorille ja kauniille. Kato sen muijaakin. Eikö parempaa saanut, vaikka on päämnisteri??? Tai joku Marin tyytyi kampaajaansa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai me olemme töissä. Minä olen keskituloinen ja tiedostan, että meillä ei ole enää perusturvaa.
Hallitus on omilla toimilla aiheuttanut laman. Asuntojen hinnat romahtaa, työttömyys kasvaa. Ansiosidonnaista saa 8 viikkoa. Terveydenhuolto romahtaa, työmarkkinat on sekaisin.
Enkä.minä toivon köyhiä lapsia lisää Suomeen. En toivo sitä, että rahat menee vankiloihin ja köyhät näkee nälkää. En toivo sitä, että Suomi ajautuu faziztiseksi maaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijatkin joutuvat harkitsemaan taas opiskelijoille rakennettuja soluasuntoja.
Soluasuntoja ei ole. Niitä on muutettu yksiöiksi ja hallitus on valmis käyttämään rahaa muutoksiin takaisin kurjimmiksi soluasunnoiksi.
Ideologia on vahva.
Soluasunnoksi käy ihan hyvin vaikka omakotitalo, jossa on makuuhuoneita riittävästi. Esim 4 makkaria vetää 4 asujaa. Ihan kohtuuhintaisia tuollaiset sitten on jos vain sietää asua muiden kanssa. Tässä esim on 3 makkaria Espoosta uudesta talosta:
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/espoo/kurttila/kerrostalo/15921…
Tuossa on 3 makkaria ja per henkilö se olisi ~380 e
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole uhonnut millään vaan ketjussa todettiin se fakta mikä kaikkialla käy, k6n ihmiset näkee nälkää.
Sinäkin tajuat, ettei köyhyys johda missään maassa hyvään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijatkin joutuvat harkitsemaan taas opiskelijoille rakennettuja soluasuntoja.
Voi kauhea.
Mulle oli autuus päästä kotoa solukämppään. Itsenäiseen elämään, muttei yksin. En tosin mennyt umpimähkään sekalaisen seurakunnan kanssa, vaan anoimme kaveriporukalla Hoasilta kimppakämppän, eli siis itse määrittelimme porukan, ketkä siellä asuivat. Ja kun yksi lähti, tilalle otettiin taas joku meidän kaveripiiristä. Porukassa oli vain yksi, joka ei oikein sopinut kommuuniasumiseen, ja hän oli bulimikko, siinä ehkä se syy.
Katsos kun kaikki eivät voi valita. Joskus sinne kämppään päätyy huumeveikko tai bilettäjä. Tulee aika huonot opiskeluolosuhteet.
- eri kuin aiempi kommentoija
Miksei voi? Porukalla vaan haette sitä asuntoa.
Eipä tässä oikeen muu auta kuin kiristää vyötä. Kuluttaa vähemmän, syödä halvemmin ja vähemmän. Mulla onkin ylipainoa kertynyt, joten siitä voin nipistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soluasuntoja ei ole. Niitä on muutettu yksiöiksi ja hallitus on valmis käyttämään rahaa muutoksiin takaisin kurjimmiksi soluasunnoiksi.
Ideologia on vahva.
Soluasunnoksi käy ihan hyvin vaikka omakotitalo, jossa on makuuhuoneita riittävästi. Esim 4 makkaria vetää 4 asujaa. Ihan kohtuuhintaisia tuollaiset sitten on jos vain sietää asua muiden kanssa. Tässä esim on 3 makkaria Espoosta uudesta talosta:
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/espoo/kurttila/kerrostalo/15921…
Tuossa on 3 makkaria ja per henkilö se olisi ~380 e
Pääasia on se, että nuorten olot heikkenee. Toki rikkaiden lapset saa jatkossakin opiskella, muile ditä ei luokkayhteiskunnassa sallita.
Se on ideologinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhea.
Mulle oli autuus päästä kotoa solukämppään. Itsenäiseen elämään, muttei yksin. En tosin mennyt umpimähkään sekalaisen seurakunnan kanssa, vaan anoimme kaveriporukalla Hoasilta kimppakämppän, eli siis itse määrittelimme porukan, ketkä siellä asuivat. Ja kun yksi lähti, tilalle otettiin taas joku meidän kaveripiiristä. Porukassa oli vain yksi, joka ei oikein sopinut kommuuniasumiseen, ja hän oli bulimikko, siinä ehkä se syy.
Ja jos tämä oli sinulle hyvä, se sopii toki muillekin ja kaikilla on laaja kaveripiiri ja upeaa asua solussa.
Samoin mikään ei saa kehittyä, 60-luvulakin 7 ihmistä asui hellahuoneessa.
Minä hämmennyt todella siitä että ihmiset on näin typeriä. Sopii ha
Kaikki kaverit oli hankittu koulusta. Siellähän kaikilla opiskelijoilla on mahdollisuus hankkia laaja kaveripiiri. Meistä ei kukaan ollut aiemmin tuntenut toisiaan.
Ihania nämä "Mene vaan töihin", ovatko he näitä, jotka saivat 80luvulla tai sitä aiemmin työpaikan?
Eno sai työpaikan tehtaalta 80-luvulta, kun vaan kävi kysymässä, että olisiko töitä? Ihan ilman mitään koulutusta, aiempaa työkokemusta, työhakemusta tai valintakokeita.
Nyt vaaditaan Finnkinon lippujen tarkastukseen ja kassalle, jota pystyy tekemään vaikka ÄO:lla 70, nelivaiheinen työhakemusrumba, oikeanlainen koulutus, oikeanlainen aiempi työkokemus ja työhakemus. Kielitaitovaatimuskin on varmasti pääkaupunkiseudun Finnkinoissa suomi-ruotsi-englanti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhea.
Katsos kun kaikki eivät voi valita. Joskus sinne kämppään päätyy huumeveikko tai bilettäjä. Tulee aika huonot opiskeluolosuhteet.
- eri kuin aiempi kommentoija
Miksei voi? Porukalla vaan hae
Millä.porukalla???
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin käyn töissä, kun kuulun niihin onnekkaisiin, joilla työtä on. En silti hyväksy yli 100.000 ihmisen syöksemistä toimeentulotuen varaan. On kiistatonta näyttöä, että se on kaikkein passivoivin tuki.
Varmaankin tiedät myös, että hallitus ajaa valtavia heikennyksiä nimenomaan työssäkäyville ihmisille mm. poistamalla työehtosopimusten yleissitovuuden. Sen jälkeen yhdelläkään alalla ei ole esim. minkäänlaista alarajaa palkoille. Yhä useammat työntekijät joutuvat turvautumaan toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden nettikeskustelun perusteella ei kannata tehdä suuria päätelmiä. Koulutetun pitäisi se tietää.
Vauvapalstalla käy luultavasti pääasiassa perheellisiä ja naisia. Jos jo he ovat näin kamalia persreikiä niin en halua muista tietääkään.
Vahvasti vaikuttaa että halutaan vain vaatia kaikki palvelut ja rahat muilta, mutta mitään kunnioitusta ei ole toisia kansalaisia kohtaan. Puuttuu täysin se laajempi ajatusmaailma mitä kohtaan työssäkäyvän lähipiirin kesken. Ajatellaan yhteistä hyvää ja ymmärretään, että jostakin täytyy silloin itse luopua. Luulen että niille ketkä haluavat leikata työttömiltä, on käynyt kirkkaasti toteen millaista väkeä nämä ovat. Ei varmasti kaikki, mutta pahalta näyttää...
Näinhän se menee, myös tuolla isossa maailmassa. Minä voin jättää edelleen polkupyöräni naapureiden polkupyörien sekaan talon varteen, eikä kukaan vie niitä. Näin Helsingissä. Missä muualla pääkaupungissa voit tehdä näin? Meksikolainen ystäväni ei ollut uskoa silmiään, kun kävi Suomessa ja näki polkupyöriä vartioimattomana ulkona tai että ikkunan voi jättää auki kerrostalossakin, kun lähtee käymään vaikka lähikaupassa.
Japanissa mafia on kaikkialla, koska se on monelle ainoa mahdollisuus saada töitä ja elanto. Vanhusten tekemät rikokset ovat kasvussa, koska vankilasta saa suojaa ja ruokaa, vaikkei itsellä olisi rahaa.
Britanniassa on tehty tätä Suomen nyt hakemaa sosiaalipolitiikkaa, joka on johtanut räjähtäneeseen lapsiköyhyyteen ja kodittomuuteen. Siis ei mitään pummikodittomuutta, vaan perheitä kodittomina kaduilla. Britanniassa kuollaan tänäkin vuonna nälkään ja kylmään, ihan asunnoissa, kuten viimekin vuonna.
Päästään Suomessa takaisin 1960-luvulle, kun joka talvi kodittomia alkoholisteja löytyi kuolleeksi paleltuneina.