Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL : Maanantain tulee voimaan Orpon hallituksen "nyt te köyhät kärsitte" laki

Vierailija
30.03.2024 |

Nyt leikataan niin että tuntuu. Uusia huippuosaajia otetaan kolmannen maailman maista tilalle kunhan työttömät ja köyhät on ajettu nälkäkuolemaan tai itsemurhhaaan.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2d6d1b22-b931-4543-8346-23c0622a4…

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikollisuus tulee lisääntymään, kun raha ei riitä enää perheestä huolehtimiseen. Varastaminen kaupoista ja kaupoissa paikan päällä syöminen tulee myös lisääntymään erityisesti nuorilla.

Kokoomusta ei ikinä olisi pitänyt päästää valtaan. Itse keskeiset narsisti jotka pitää huolen omista intressi piireistään sulle/mulle periaatteella ja ajaa pienituloiset tuhon partaalle.

Yleislakko, joka koskisi 90 %:sesti kaupungin väestöä. Jätehuolto poikki, siivoustyö poikki, ruokahuolto poikki, sähköt poikki, vartiointi ja poliisit lakkoon...ryöstely ja ilkivalta ryöstäytyisi käsistä, et jos alkaisi vaikuttaa myös päättäjiin, niin ehkä alkaisi silmät aueta?

.ja sitten sä heräsit. 

Yhteiskunnalla ei ole varaa rahoittaa noita osa-aika puuhasteluja. Kyllä kenelle tahansa kelpaa joku 2 päiväinen työviikko kun loput tulee valtiolta.

&

Varaa on rahoittaa kokoaikatyöttömyys muttei sitä, että henkilö tienaa osan elannostaan. Ok boomer.

Vierailija
22/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä päätöksiä nuo on.  Loiset töihin

Tutustu tilastoihin: kaikille ei riitä työpaikkoja.

Kun edelliset täyttyvät, syntyy uusia.

T: Taloustietäjä

Taloustieteilijänä ymmärrät, että työpaikat vähenee kun luottamus tulevaisuuteen ja rslo6teen on tuhottu. Orpo osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten nuo kehtaa. Saaneet kaiken yhteiskunnalta ilmaiseksi. Päässeet itse turvaan köyhyydeltä "kansaa" edustamaan. Maanpettureita.

Kuka vaan voi jäädä työttömäksi. Uutta työtä ei ole helppo löytää. Minä olin työttömänä työnhakijana loppuvuonna 1991, joten minulle on turha väittää, että kaikki on itsestä kiinni. Nytkin olen töissä vain tuurilla.

Nämä broilerit on pilalle hemmoteltu ja kaikkki kannettu eteen, sitten pitävät sitä omana ansiona. Toivon heille putoamista pohjalle. Vaikka he ovat turvassa työttömyydeltä ja luulevat, että uudistukset eivät kosketa heitä, niin elämä voi tehdä yllättäviä temppuja. 

Vierailija
24/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikollisuus tulee lisääntymään, kun raha ei riitä enää perheestä huolehtimiseen. Varastaminen kaupoista ja kaupoissa paikan päällä syöminen tulee myös lisääntymään erityisesti nuorilla.

Kokoomusta ei ikinä olisi pitänyt päästää valtaan. Itse keskeiset narsisti jotka pitää huolen omista intressi piireistään sulle/mulle periaatteella ja ajaa pienituloiset tuhon partaalle.

Yleislakko, joka koskisi 90 %:sesti kaupungin väestöä. Jätehuolto poikki, siivoustyö poikki, ruokahuolto poikki, sähköt poikki, vartiointi ja poliisit lakkoon...ryöstely ja ilkivalta ryöstäytyisi käsistä, et jos alkaisi vaikuttaa myös päättäjiin, niin ehkä alkaisi silmät aueta?

.ja sitten sä heräsit. 

Yhteiskunnalla ei ole varaa rahoittaa noita osa-aika puuhasteluja. Kyllä kenelle tahansa kelpaa joku 2 päiväinen työviikko kun loput tulee valtiolta.

&

Osa-aika"puuhasteluja". Missä ihmeen hyväosaisten kuplassa elät? Ymmärrätkö miten paljon Suomen työvoimasta on osa-aikaista? Ravintola-alalla suuri, ellei jopa suurin, osa toimii osa-aikaisesti. Kouluissa, sairaaloissa yms. on töissä huomattavan paljon osa-aikaisia. Kun näille ei ole kokoaikaista työtä tarjolla! Ehkä sinunkin silmät avautuisivat ja ymmärtäisit elämää oman kuplan ulkopuolella, kun nämä kaikki osa-aikaiset yhtäkkiä lopettaisivat työnsä ja ihmettelet miksei toimistoa ole siivottu, miksei pääse lounaalle ravintolaan tai miksei lasta voi viedä päiväkotiin, kun henkilökuntaa ei riitä. 

Vierailija
25/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit oikea taloustieteilijä, niin voisit kertoa perusteellisesti miten tuo tapahtuu? 

Vierailija
26/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus unelmaa lisää rahaa rikkaille ja lisää köyhyyttä ja rikollisuutta muille. 

Mitäs kun rikolliset kääntävätkin katseensa parhaiten toimeentulevaan kansanosaan?

Vierailija
27/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sinun loiset: nuoret, opiskelijat ja yksinhuoltajaperheet.

Ei edes hallitus sano näiden olevan muuta kuin säästölakeja.

Sairaimmat pieneläkeläiset, vanhukset. 

Mut eihän eläkkeistä on leikata eikä opintotuesta. Ja eikö juuri nostettu toimeentulotukea.

Vierailija
28/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi olla koko aikaa työttömyystuella, töitä, töitä samaten ansiosidonnainen. Nuo ei koske minua. Eikä myöskään asumistuki. Työtä niille jotka kykenevät töihin. 

Ihan kokemuksesta kerron sinulle, ettei kannata tuudittautua liialliseen turvallisuuden tunteeseen ja siihen, että juuri sinä et tule kärsimään millään tavalla. Ketään meistä ei ole suojassa seurauksilta. Kuka tahansa voi tippua korkealta ja kovaa, koska tämä on talousliberalismin peruskauraa.

Vierailija
29/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut eihän eläkkeistä on leikata eikä opintotuesta. Ja eikö juuri nostettu toimeentulotukea.

Opintotukeen tulee kokonaisuudistus. Lisäksi tuki on indeksijäädytetty joten ostovoima putoaa 10% 4 vuodessa. Että silleen.

Vierailija
30/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintotuen indeksikorotukset jäädytettiin. Sekin kirpaisee kun joka sentin joutuu laskemaan. Opiskelijoita ajatellaan yhtenä massana vaikka toinen kerää pulloja ja toinen tulee kouluun iskän mersulla.

Vierailija
31/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijatkin joutuvat harkitsemaan taas opiskelijoille rakennettuja soluasuntoja.

Soluasuntoja ei ole. Niitä on muutettu yksiöiksi ja hallitus on valmis käyttämään rahaa muutoksiin takaisin kurjimmiksi soluasunnoiksi.

Ideologia on vahva.

Kyllä on soluasuntoja, itse sellaisessa juuri asuin opiskeluajan. Vuokra oli Helsingin Munkkivuoressa 280e/kk sisältäen veden, sähkön ja netin. Osa opiskelijoista asui yli 900e/kk yksityisissä yksiöissä kun kerran Kela ja sossu maksaa.

Hyvä että tähän saadaan järkeä. Itse olen nyt töissä eikä huvita maksaa tuollaista kermapylly lusmuilua. Juon juhlakahvit päätökselle kun kuu vaihtuu 😌

Vierailija
32/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi olla koko aikaa työttömyystuella, töitä, töitä samaten ansiosidonnainen. Nuo ei koske minua. Eikä myöskään asumistuki. Työtä niille jotka kykenevät töihin. 

Miten tällaisia kusipäit riittää niin paljon? "Ei koske minua niin pystyn ihan hyvin ummistaa silmäni muiden kärsimyksestä"

Vierailija
33/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä hienoa, että osa-aika ja keikkatyöstä tulee kannattamatonta ja sieltä loppuu työntekijät ja tulee lisää ongelmia :D

"Vahva ja välittävä Suomi"

Hah hah, ei v i t t u mikä vitsi

Opiskelijoita ja vanhempien luona asuvia nuoria riittää keikkailemaan. Tai varakkaan puolison elättämiä. 

Vierailija
34/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit oikea taloustieteilijä, niin voisit kertoa perusteellisesti miten tuo tapahtuu? 

Huomaa että siinä lukee talousTIETÄJÄ, ei tieteilijä. Ja ei, noin ei tapahdu t. Parempi taloustietäjä

Vierailija
35/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Purralla on ollut köyhä lapsuus ja nuoruus kun kostaa sen muille. Soinilla myös alemmuuskompleksi kun ei asunut hienoimmalla alueella nuorena.

Vierailija
36/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä hienoa, että osa-aika ja keikkatyöstä tulee kannattamatonta ja sieltä loppuu työntekijät ja tulee lisää ongelmia :D

Opiskelijoita ja vanhempien luona asuvia nuoria riittää keikkailemaan. Tai varakkaan puolison elättämiä. 

He siis saavat niiden työpaikat jotka ovat osatyökykyisiä tai muuten vaikeasti työllistyviä. Kun näistä tulee yhteiskunnan elättejä niin sehän tarkoittaa isoa laskua valtiolla.

Puhumattakaan siitä mitä työnantajille maksaa kouluttaa koko ajan uutta väkeä turhanpäiten... Siitä he eivät tosin tunnu itse olevan huolissaan.

Vierailija
37/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus unelmaa lisää rahaa rikkaille ja lisää köyhyyttä ja rikollisuutta muille. 

Mitäs kun rikolliset kääntävätkin katseensa parhaiten toimeentulevaan kansanosaan?

Se romauttaa solidaarisuuden. Aika iso osa hyvin toimeentulevista maksaa mukisematta verot yhteiseksi parhaaksi. Ainakin meidän talon lääkärit ajattelee näin, iso osa palkasta menee mutta se johtaa hyvään.

Kamala ajatus että joku kohdistaisi minuun ja kollegoihin väkivaltaa ja ryöstelisi, kun ei mitään muuta kuin hyvää toivota. Muuttaisin Sveitsiin turvaan kun osaan saksaa.

Vierailija
38/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kokemuksesta kerron sinulle, ettei kannata tuudittautua liialliseen turvallisuuden tunteeseen ja siihen, että juuri sinä et tule kärsimään millään tavalla. Ketään meistä ei ole suojassa seurauksilta. Kuka tahansa voi tippua korkealta ja kovaa, koska tämä on talousliberalismin peruskauraa.

Vakava sairastuminen eli tulojen tipahtaminen ja kulujen kasvaminen. Ei se muuta vaadi. Siihen päälle vielä työkyvyttömyys, eli et pääse mihinkään töihin eli olet loukussa. Köyhyysloukussa. Kokoomuksen narsistit päättävät mielivaltaisesti saatko rahaa ruokaan vai et. Leikelläänkö vähän sieltä vai tuolta.

Vierailija
39/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintotukeen tulee kokonaisuudistus. Lisäksi tuki on indeksijäädytetty joten ostovoima putoaa 10% 4 vuodessa. Että silleen.

Opiskelijat ovat myös suuri ryhmä, joka kärsii asumistuen leikkauksesta.

Vierailija
40/149 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti yhteiskunta on maksanut osan pienituloisten palkasta erilaisina tukina. Rupeavatkohan yritykset nyt maksamaan palkkaa, jolla tulisi toimeen ? Olisiko mahdollista, että kokoomus, persut, kristilliset ja ruotsalaiset kannustaisivat yrityksiä tähän jotenkin muuten kuin nyt jo mittavia yritystukia korottamalla. Yritykset ovat yhteiskunnan vapaamatkustajia. Aina on käsi ojossa, kun jotain investointia viritellään. Yritysveron tuotto on vain yhtä suuri kuin yritystuet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän