Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi uutisissa kuvataan sosiaalitukien vähentäminen "etujen heikentymisenä"?

Vierailija
30.03.2024 |

Ja kuinka tämä iskee pahiten tahoihin x?

Mielestäni kyseessä on hallituksen edistytoimi joka toimii eniten tahoihin x.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se etuutena jaettava raha ei ilmesty tyhjästä vaan on aina ensin otettu pois joltain sellaiselta joka on sen itse ansainnut. 

Siinä mielessä loogisempaa olisi uutisoida että leikkauksia vähennetään, ja tästä lähtien ihmiset saavat itse pitää isomman siivun itse tienaamistaan rahoista. 

Olen tehnyt 35 vuotta pienipalkkaista työtä, ja jäin juuri työttömäksi. Miksi minun ansiosidonnaista ja mahdollisia muita tukia leikataan, vaikka minä olen mahdollistanut täydet tuet ja ansiosidonnaiset muille kymmenien vuosien ajan?

Vierailija
62/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin huvittavaa, että netti- ja uutispalstoilla kauhistellaan Helsingin pienen pieniä katujengejä, joista on harmia vaan satunnaisille epäonnisille ihmisille muutaman kerran vuodessa/kuusssa, ja samaan aikaan ollaan sitä mieltä, että tuet vaan pienemmäksi ja mielellään pois :)

Lisää rikollisuutta kiitos! Mikä maksan mielelläni lisääntyneissä turvallisuus- ja vankilakuluissa tuon muutoksen, kunhan vaan kotona oleva työtön ei saa mitään almuja.

Voihan ne almut hankkia muutenkin, vaikka huumekaupalla, ihmiskaupalla, lemmikkieläinten ryöstöillä, autoja nyysimällä jne. kuten noissa ihailluissa maissa, joissa on mentävä töihin tai ei tule rahaa missään.

Kohta päästään nauttimaan Japanin tyyliin mafiasta, jonne ne ihmiset, jotka eivät pääse töihin syystä tai toisesta, pääsevät mukaan. Samoin vanhusten rikollisuustilastot ovat Japanissa valtavat, koska hei, vankilasta saa katon ja ruoan pään päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin huvittavaa, että netti- ja uutispalstoilla kauhistellaan Helsingin pienen pieniä katujengejä, joista on harmia vaan satunnaisille epäonnisille ihmisille muutaman kerran vuodessa/kuusssa, ja samaan aikaan ollaan sitä mieltä, että tuet vaan pienemmäksi ja mielellään pois :)

Lisää rikollisuutta kiitos! Mikä maksan mielelläni lisääntyneissä turvallisuus- ja vankilakuluissa tuon muutoksen, kunhan vaan kotona oleva työtön ei saa mitään almuja.

Voihan ne almut hankkia muutenkin, vaikka huumekaupalla, ihmiskaupalla, lemmikkieläinten ryöstöillä, autoja nyysimällä jne. kuten noissa ihailluissa maissa, joissa on mentävä töihin tai ei tule rahaa missään.

Kohta päästään nauttimaan Japanin tyyliin mafiasta, jonne ne ihmiset, jotka eivät pääse töihin syystä tai toisesta, pääsevät mukaan. Samoin vanhusten rikollisuustilastot ovat Japanissa valtavat, koska hei, vankilasta saa katon ja ruoan pään päälle.

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että katujengiasia liittyy sosiaalitukiin tai ylipäätään köyhyyteen?

Vierailija
64/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien selityksiä kun täältä lukee ketju toisensa perään, tulee kyllä hyvin selväksi miksi samat henkilöt ovat työttöminä vuodesta toiseen. Ongelmanratkaisukyky nolla, tyhmyys ja laiskuus on käsinkosketeltavaa. 

Noin vähällä järjelläkö on aikoinaan päässyt töihin? Wau, olisinpa minäkin syntynyt oikealla vuosikymmenellä. Olisin vaan marssinut töihin tajuamatta yhteiskunnallisista jja sosiaalisista asioista yhtään mitään, kunhan oman ahterin alla on koti, auto ja valuuttaa.

Vierailija
65/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois ilmeisesti liian halpaa antaa ruokaan rahaa, joten mieluummin laitetaan vanhukset täyshoitoon.

Vierailija
66/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska rahan ottaminen pois on heikentämistä. Olisin eri mieltä, jos jokaiselle annettaisiin lappu kouraan ja osoitettaisiin normaalipalkkainen työpaikka, jota ko. henkilö voi tehdä. Nyt tilanne on epäreilu ja heikentävä, koska kulut nousevat, mutta tuet laskevat.

Tuet eivät ole mikään saavutettu elinikäinen etu ja kansalaispalkka.

Ne  on olleet tähän saakka yrityksille epäsuoraa palkkatukea. Ei tarvitse maksaa kunnon palkkaa ja täyttä työaikaa, kun yhteiskunta maksaa osan palkasta.

Vierailija
67/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rahan ottaminen pois on heikentämistä. Olisin eri mieltä, jos jokaiselle annettaisiin lappu kouraan ja osoitettaisiin normaalipalkkainen työpaikka, jota ko. henkilö voi tehdä. Nyt tilanne on epäreilu ja heikentävä, koska kulut nousevat, mutta tuet laskevat.

Rahaa ei oteta pois silloin jos sitä annetaan vähän vähemmän.

Vierailija
68/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyhmä voi ihminen voi olla? Mulla halkee pää teidän idioottien kanssa.

Jos työttömiä on moninkertainen määrä avoimiin työpaikkoihin verrattuna, niin millä halvatun logiikalla kaikki työttömät saavat töitä kunhan vain ryhdistäytyvät tai ottavat vastaan mitä tahansa työtä? Pitääkö toistaa: AVOIMIA TYÖPAIKKOJA ON MONINKERTAISESTI VÄHEMMÄN KUIN TYÖTTÖMIÄ!

Vai onko nykyään alettu ottamaan yhteen avoimeen tyopaikkaan useampi työntekijä? ONKO?

Vierailija
69/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko yksinkertaisen kuvan onnistut itsestäsi antamaan jos kuvittelet, että vain 12kk pesti on työpaikka. Tai jos kuvittelet, että kaikki paikat on ilmoitettu työkkäriin. Suurin osa avoimista paikoista tuskin ehtii edes työkkärin listoille asti. Siksi olisikin tärkeä päästä millä tahansa työllä kiinni työelämään, jotta näistä paikoista kuulee ennen kuin paikat ehtivät julkiseen hakuun. Usein ne täytetään heti vaan kun joku sopiva osuu kohdalle.

Sinä ainakin annat erittäin yksinkertaisen kuvan itsestäsi.

Itse olen ollut kymmenissä työpaikoissa, enkä koskaan ole kuullut niissä avoimeksi tulevista työpaikoista. Jos tajuaisit yhtään mitään, älyäisit paremman strategian olevan kysellä suoraan työnantajilta mahdollisista työpaikoista, niin "lottoarvonnassa" voittamisen todennäköisyys kasvaisi. 

Ei hyvää päivää sentään miten yksinkertaista porukkaa täällä on. Tarviiko sekin nyt erikseen auki kirjoittaa, että voit kuulla vapaista työpaikoista jos siis kysyt niistä, etkä jää passiivisena odottamaan, että joku varta vasten sinulle niistä työpaikalla kertoo. Tietenkin kyselet niistä. Sillä tavalla osoitat aktiivisuutesi ja saatat saada vihiä eli kuulla mahdollisesti aukeavista paikoista jo ennen kuin ne edes ovat auki. Älkää nyt olko avuttomia.

Vierailija
70/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan enää laita työpaikkaa auki työkkäriin, ei haluta hakijoiksi näitä kermaperseitä joilla pitää olla vähintään 12kk työ ennenkuin edes teoriassa kiinnostuu.

Jokaisella on oikeus elättää itse itsensä, ja sitten jonkinlaiseen tilapäiseen ruoka-apuun, se riittää.

Vierailija
71/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömiä on moninkertainen määrä avoimiin työpaikkoihin verrattuna, niin millä halvatun logiikalla kaikki työttömät saavat töitä kunhan vain ryhdistäytyvät tai ottavat vastaan mitä tahansa työtä? Pitääkö toistaa: AVOIMIA TYÖPAIKKOJA ON MONINKERTAISESTI VÄHEMMÄN KUIN TYÖTTÖMIÄ!

Vai onko nykyään alettu ottamaan yhteen avoimeen tyopaikkaan useampi työntekijä? ONKO?

Edelleenkin. Vain murto-osa avoimista paikoista on haussa työkkärin sivuilla. Tuhansia ja tuhansia piilotyöpaikkoja on kaiken aikaa auki. Lisäksi suurin osa sijaisuuksista puuttuu tuolta, niitä on maassa varmasti 100 000 kaiken aikaa haussa. Itsekin voi itsensä työllistää. Ja joka päivä tulee uusia paikkoja auki. Se, että yhtenä päivänä maaliskuussa on esim. 40 000 paikkaa auki, ei tarkoita koko maaliskuun saldoa. Maaliskuun aikana on ollut ties kuinka paljon enemmän paikkoja haussa. 

Opiskelkaa takuulla työllistävän alan tutkinto moni-muotona. Opetusta on iltaisin ja vain harvoin päiväaikaan. Siinä ohessa pystyy hyvin tekemään töitä tai sijaisuuksia. Työllistyminen on varmaa esim. Sote-aloilla. Myös monilla muilla aloilla. 

Tämä selittelyn määrä on käsittämätöntä. Aikuiset ihmiset. Nyt vähän ongelmanratkaisukykyä ja -halua.

Vierailija
72/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin. Vain murto-osa avoimista paikoista on haussa työkkärin sivuilla. Tuhansia ja tuhansia piilotyöpaikkoja on kaiken aikaa auki. Lisäksi suurin osa sijaisuuksista puuttuu tuolta, niitä on maassa varmasti 100 000 kaiken aikaa haussa. Itsekin voi itsensä työllistää. Ja joka päivä tulee uusia paikkoja auki. Se, että yhtenä päivänä maaliskuussa on esim. 40 000 paikkaa

Piilotyöpaikat täytetään suhteilla ja niihin valitaan työnvaihtajia. Niihin ei haluta työttömiä. Jos haluttaisiin, ne eivät olisi piilotyöpaikkoja, vaan niistä ilmotettaisiin julkisesti. Ihan päivänselvää tämä. Joitain poikkeuksia voi tietysti aina olla, mutta pääsääntöisesti näin.

Vierailija
73/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se etuutena jaettava raha ei ilmesty tyhjästä vaan on aina ensin otettu pois joltain sellaiselta joka on sen itse ansainnut. 

Siinä mielessä loogisempaa olisi uutisoida että leikkauksia vähennetään, ja tästä lähtien ihmiset saavat itse pitää isomman siivun itse tienaamistaan rahoista. 

Olen tehnyt 35 vuotta pienipalkkaista työtä, ja jäin juuri työttömäksi. Miksi minun ansiosidonnaista ja mahdollisia muita tukia leikataan, vaikka minä olen mahdollistanut täydet tuet ja ansiosidonnaiset muille kymmenien vuosien ajan?

No kai ymmärrät, että johonkin se raja on vedettävä kun uudistuksia tehdään. Aina on joku juuri jäänyt työttömäksi ja kokee, että juuri hänen kohdallaan. Ei sellaista hetkeä tule etteikö se jonkun kohdalle osuisi.

Vierailija
74/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhien selityksiä kun täältä lukee ketju toisensa perään, tulee kyllä hyvin selväksi miksi samat henkilöt ovat työttöminä vuodesta toiseen. Ongelmanratkaisukyky nolla, tyhmyys ja laiskuus on käsinkosketeltavaa. 

Noin vähällä järjelläkö on aikoinaan päässyt töihin? Wau, olisinpa minäkin syntynyt oikealla vuosikymmenellä. Olisin vaan marssinut töihin tajuamatta yhteiskunnallisista jja sosiaalisista asioista yhtään mitään, kunhan oman ahterin alla on koti, auto ja valuuttaa.

Olen syntynyt -94, että en kyllä ole mihinkään marssinut tuosta vaan.

Vierailija
75/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin. Vain murto-osa avoimista paikoista on haussa työkkärin sivuilla. Tuhansia ja tuhansia piilotyöpaikkoja on kaiken aikaa auki. Lisäksi suurin osa sijaisuuksista puuttuu tuolta, niitä on maassa varmasti 100 000 kaiken aikaa haussa. Itsekin voi itsensä työllistää. Ja joka päivä tulee uusia paikkoja auki. Se, että yhte

Siksi tulisikin unohtaa se ajatus, että palkasta pitää jäädä merkittävästi enemmän käteen kuin tuesta. Siihenhän moni työtön itsepintaisesti takertuu, eikä osaa yhtään järkeillä pidemmälle. Ensin jalka millä tahansa työllä, työpätkällä tai palkalla oven väliin ja sitten etulyöntiasemassa muihin työnhakujoihin nähden selvittelemään parempia paikkoja. 

Vierailija
76/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin. Vain murto-osa avoimista paikoista on haussa työkkärin sivuilla. Tuhansia ja tuhansia piilotyöpaikkoja on kaiken aikaa auki. Lisäksi suurin osa sijaisuuksista puuttuu tuolta, niitä on maassa varmasti 100 000 kaiken aikaa haussa. Itsekin voi itsensä työllistää. Ja joka päivä tulee uusia paikkoja auki. Se, että yhte

Niin, kukaan ei halua työtöntä, hyvästä syystä. Fiksu hankkii sen paskaduunin ja sitten onkin työllinen paremman työn hakija. Suhteet on nykyään itse hankittuja suhteita, ei syntymästä saatuja.

Vierailija
77/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässäkin ketjussa on nähtävissä juurisyyt työttömyyteen. Vähän yksinkertaista sakkia nämä tuppaavat olemaan. Mutta luonnollisesti eivät itse asiaa huomaa.

Vierailija
78/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä esität näitä kysymyksiäsi päivästä toiseen?

Sinulla on oikeus mielipiteisiisi, samoin meillä muillakin. Sinä vain taidat pitää omia mielipiteitäsi kaikista pätevimpinä mielipiteitän.

Miksi ja miksi!

Siksi ja siksi!

Käytä niitä aivojasi, kun kerran yrität väittää että sulla ne on! Ja siis jollakin tavalla toimivat aivot.... Vai onko sulla niissä toiminnoissa vain yksi reitti... 

SUN ALOITUKSET OVAT TYHMIÄ JA OSOITTAVAT VAIN SINUT ITSESI TYHMÄKSI! Miksi kirjoitellaan ja miksi käytetään sanoja ja miksi kuvataan siten ja täten.

Siksi toisekseen, nämä sun edistystoimiksi sanomat jutut, niin ne ajavat Suomen entistä enemmän Yhdysvaltojen kaltaiseksi maaksi... maaksi jossa terveyspalveluita saa jos on omaa rahaa jolla ostaa niitä, asuntoja saa jos on omaa rahaa jolla ostaa niitä, asunnottomia tulee, sairastavuus pahenee köyhemmissä luokissa, maasta tulee kaksijakoinen.... Ne jotka mälläävät ja ne jotka kituvat ja kuolevat pois teitä äveriäitä kiusaamasta!

Pappi sanoi: "Suomi muuttuu hyvinvointivaltiosta hyväntekeväisyysvaltioksi!" Tarkoittaa - toisin kuin sinä nyt varmaan väännät - sitä, että osa ihmisistä on toisten hyväntekeväisyyden varassa, ja valtio ei ole se joka hyvää tekee!

Vierailija
79/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiltä on itse asiassa kielletty säästäminen ns pahan päivän varalle, joten täällä ei taas tiedetä mitään 

Vierailija
80/87 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt ihan sun kysymyksies sanalliseen muotoon luota...

Sinä kun olet se, joka kuulee ja lukee uutisia omalla tavallaan... itse asiassa onkin käytetty jotain muuta sanaa kuin mitä sinä väität! Sinähän olet se sanojen vääntelijä, eiks vaan! Sellainen sairasmielinen tekstinkäsittelijä...