Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia ylireagoidaan hallituksen tekemiin muutoksiin?

Vierailija
30.03.2024 |

Meillä saa edelleen kaikki vähävaraiset toimeentulotukea

(jos itse päätät käyttää ruokarahasi esimerkiksi velkojen lyhentämiseen, se ei ole valtion ongelma)

Meillä edelleen tarvitaan potkuihin järkevä syy

Meillä on edelleen työehtosopimukset sekä LAKI mitä noudatetaan, mikäli työehtosopimuksia ei jostain syystä tarvitse noudattaa

Se että osa-aikatyöläinen ei saa tienata enää sitä 300€ extraa, on vaan hyvä asia. Moni välttelee töissä lisävuoroja koska lähtee tuet, ja valitsee ennemmin vapaa-ajan kun tulee kuitenkin ihan mukavasti toimeen vaikkei elämä mitään suurta juhlaa olisi

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kaikki pienituloiset saa toimeentulotukea. Ei vaikka olisi lapsia. 

Ei kukaan varmaan ole niin väittänytkään? Jos ei ole oikeutettu toimeentulotukeen, niin kyllä, silloin on liian isot tulot.

Pienituloisia tulee aina olemaan, mutta se onko heillä varaa pysyä täällä hengissä ja elää ihmisarvoista elämää, niin vastaus on KYLLÄ 

Liian isot tulot kun yhtä henkeä kohti alle 500e/kk??

En nyt ihan ymmärrä mitä tarkoitat, voitko avata enemmän?

Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

Vierailija
62/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan totta että me tarvittaisiin terveydenhuoltoon enemmän resursseja, etenkin mt-puolelle, jotta voidaan auttaa ihmisiä ja pääsevät elämään taas kiinni.

Ei ammattilaisen määrää voi loputtomasti kasvattaa, jos ihmiset ei ota ensin vastuuta itse itsestään.

Meillä on kaksi pandemiaa ylitse muiden, ylipaino ja mielenterveysongelmat. Ja paino tutkitusti vaikuttaa mielenterveyteen ja tavattoman moneen muuhunkin terveyteen liittyvään.

Jos kokee olevansa riippuvainen terveyspalveluista ei voi itse hyvin. Nyt on aika nostaa se katse sinne peiliin ja miettiä mitä on voi itse tehdä sen oman elämänsä eteen, eikä jatkaa sitä riippumatossa makoilua. 

Hyvinvointipalvelut luotiin yhteiskunnan tukiverkoksi, mutta ne ovat muodostuneet tosiaan riippumatoksi. 

Miksi itse ponnistella, kun valtio vastaa kaikista riskeistä? Valtio ja KELAhan

Kumma juttu kuitenkin pääosa suomalaisista on töissä eikä kotona. Hmmm... jännää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan totta että me tarvittaisiin terveydenhuoltoon enemmän resursseja, etenkin mt-puolelle, jotta voidaan auttaa ihmisiä ja pääsevät elämään taas kiinni.

Ei ammattilaisen määrää voi loputtomasti kasvattaa, jos ihmiset ei ota ensin vastuuta itse itsestään.

Meillä on kaksi pandemiaa ylitse muiden, ylipaino ja mielenterveysongelmat. Ja paino tutkitusti vaikuttaa mielenterveyteen ja tavattoman moneen muuhunkin terveyteen liittyvään.

Jos kokee olevansa riippuvainen terveyspalveluista ei voi itse hyvin. Nyt on aika nostaa se katse sinne peiliin ja miettiä mitä on voi itse tehdä sen oman elämänsä eteen, eikä jatkaa sitä riippumatossa makoilua.

Joo oon sun kanssa samaa mieltä että ihmisten pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja jokaisella on se omakin vastuu

mutta jos oon ymmärtänyt oikein niin se tilanne on aika kestämätön,

Ei kaikkia voida pelastaa. Sellaista ihanne maailmaa ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaan. Ei yhteiskunnan rakenteita voi koskaan rakentaa yksilökeskeiseksi. 

Vierailija
64/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointipalvelut luotiin yhteiskunnan tukiverkoksi, mutta ne ovat muodostuneet tosiaan riippumatoksi. 

Miksi itse ponnistella, kun valtio

Sotien jälkeinen hyvinvointiyhteiskuntaprojektihan nojasi siihen että elättejä on erittäin vähän elättäjiin nähden. Demografisen muutoksen jälkeen ongelmaksi tuli moraalinen muutos: elätiksi jäämisestä tuli hyväksyttävää ja joissain piireissä jopa ihailtavaa. Viimeisin piirre murroksessa on se, että elättejä suorastaan aktiivisesti hankitaan ulkomaita myöten.

Ongelma on siinä, että hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet. 

Vaikka köyhyyttä on yritetty vimmatusti poistaa entistä suuremmilla tulonsiirroilla ja ankarammalla verotuksella, tulos on nolla tai jopa väärän suuntainen. Uusia köyhiä on tullut koko ajan lisää, köyhiä lapsiperheitä, työtä karttelevia hyvinvointivaltion elättejä, viisikyppisenä eläkkeelle hamuavia ja yhteiskuntaan huonosti integroituneitamaahanmuuttajia. 

Vierailija
65/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu kuitenkin pääosa suomalaisista on töissä eikä kotona. Hmmm... jännää...

Romahdus tapahtui 1990-luvun lamassa. Ongelma on siinä, ettei laman jälkiä saatu koskaan putsattua. Työllisten määrä palasi vuoden 1989 tasolle vasta vuonna 2007, vaikka väkiluku oli kasvanut koko ajan. Syy piilee siinä, että vaikka työllisten määrä kyllä kasvaa, samalla kasvaa myös työvoiman määrä. 

Neljännes suomalaisista aktiivityöikäisistä on työttömänä, opiskelemassa, kotona lapsia hoitamassa, eläkkeellä, tai muuten poissa tuottavasta työnteosta tai yrittämisestä. 

Vierailija
66/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinäkin älähtäisit,jos joku ulkopuolinen tulee sörkkimään sun elämää. Ei ihmiset ole lampaita.

Vierailija
67/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. opiskelijoiden pienissä tuloissa leikkaus on aika iso. Millähän sitäkin perustellaan, että juuri heiltä, joilla ei mitään ole, vähennetään tukea?

Opiskelijat saa lainaa. Sillä sitä perustellaan.

Velkaraha ei ole tukea!

Opiskella pitäisi ja vielä illat sekä viiklnloput tehdä töitä sekä kesälomat kuluu töissä ja velkaa vielä päälle.

Näetkö yhtälön?

Ketä kiinnostaa opiskella kun käytännössä koskaan ei ole vapaata?!

Vierailija
68/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos keskituloinen oman asunnon rahoillaan hankkinut ihminen jää työttömäksi, hän ei saa enää asumistukea ja ansiosidonnainen pienenee jo kahden kuukauden jälkeen. Ei ole ylireagointia, jos on tyytymätön hallituksen toimintaan. Keskituloisilla työikäisillä on sosiaaliturvassa jäljellä vain rahoittajan rooli, mutta heille itselleen ei ole luvassa muuta kuin keppiä, jota pahentaa paikallisen "sopimisen" lisääminen. Hallitus haluaa meistä pelkkiä palkkaorjia.

Miksi veronmaksajien pitäisi kartuttaa omaisuuttasi? Jos sinulla on asunto, et tarvitse asumistukea. Myy asuntosi niin saat tulevat vuokrat maksettua kunnes olet saanut uuden työpaikan. Muutenkin on oikein, että tuista leikataan. 

Työelämäheikennyksiä sen sijaan en kannata, työnteon pitäisi olla mahdollisimman kannattavaa. 

Vierailija
69/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen tehtävä on huolehtia valtion taloudesta, ei sinun henkilökohtaisesta toimeentulostasi. 

Tee asialle itse jotain jos ei tilanne miellytä. 

Miksi siis hallitus ottaa lähes 60 miljardia lainaa ja leikkaa omia verotulojaan 34 miljardia??? Mitä helv...tin taloudenhoitoa sellainen on???

Paisuneet korkomenot ja paisunut julkinen sektori.

Hallitus ottaa velkaa kyllä koska sen on pakko. Olisivat varmasti voineet tehdä päätöksiä jotta tarvittava määrä olisi pienempi, mutta siitähän se riemu olisikin revennyt, kun oltaisiin tuista ja muista asioista jouduttu leikkaamaan entistä enemmän.

Verotusta keventämällä tehdään työnteosta kannattavampaa. Ei saa olla lyhytnäköinen

Orpon juna on 3.5 miljardia ja odotellaanpa milloin se VR ei olekaan enää Valtion rautatiet. Kai nyt jonkun se kannattaa ostaa ja pyörittää vielä halvemmalla kuin se tällä hetkellä pyörii 

Vierailija
70/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointipalvelut luotiin yhteiskunnan tukiverkoksi, mutta ne ovat muodostuneet tosiaan riippumato

Hyvinvointi lisääntyi, köyhyys vähentyi yms. 90 luvulle asti, sitten kokoomus alkoi tehostamaan ja säästämään ja siitä se rankka alamäki onkin sitten alkanut, paitsi rikkaiden kohdalla. 1990-luvulta lähtien Suomessa on tulo- ja etenkin varallisuuserot lähtenyt roimaan kasvuun. Mitä enemmän "säästetään", sen huonommin valtiolla ja kansalla menee mutta rikkaat porskuttaa iloisesti.

Vierailija
71/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. opiskelijoiden pienissä tuloissa leikkaus on aika iso. Millähän sitäkin perustellaan, että juuri heiltä, joilla ei mitään ole, vähennetään tukea?

Velkaraha ei ole tukea!

Opiskella pitäisi ja vielä illat sekä viiklnloput tehdä töitä sekä kesälomat kuluu töissä ja velkaa vielä päälle.

Näetkö yhtälön?

Opiskelija uupuu jo opintoihin loputtomien vaatimusten vuoksi, päivät pitäisi opiskella, yöt tehdä töitä, jossain välissä pitäisi kirjoitella kaikenmaailman esseitä ja lukea tentteihinkin. Samalla velka kasvaa tilillä kovaa vauhtia ja mitään varmuutta ei ole tulevasta, saako töitä vai ei. Kun valmistutaan ollaan jo täysin loppu. Erittäin kannattavaa politiikkaa! Sitten ihmetellään miksi mt-ongelmat on räjähtänyt käsiin, miksi kokemus hyvinvoinnista laskee kuin lehmän häntä, miksi muistiongelmat ja kognitiiviset ongelmat kasvavat räjähdymäisesti ja miksi kansa lihoo & voi pahoin. Mysteeristä, mysteeristä, ehkä veronkevennykset auttaisi siihen???

Tämä maa ja koko maailma ajetaan täydellisen loppuun. Mitä sitten tapahtuu, se olisikin jännä tietää.

Vierailija
72/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan ajama heikennys

Vierailija
73/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oon sun kanssa samaa mieltä että ihmisten pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja jokaisella on se omakin vastuu

mutta jos oon ymmärtänyt oikein niin se tilanne on aika kestämätön,

Mt ongelmien kohdalla vastuun ottaminen tarkoittaa hoitoon hakeutumista. Ja sitä on vaikea saada, traumojen hoito on kehittymätöntä Suomessa ja usein jos hoitoa saakin, se on lääkepainotteista ja riittämätöntä. Paraneminen ei ole yksin yksilön vastuulla ja on kohtuuton ja epätosi vaatimus, että sairaudesta pitäisi parantua omavoimaisesti tai riittämättömän hoidon avulla. Lisäksi paranemista heikentää ja pitkittää, mikäli yksilön olosuhteet ovat edelleen traumaattiset esim köyhyys tai byrokratialoukku.

Vierailija
74/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja muutoksia ne on. Ei ole mitään hyviä muutoksia, millä saisi työ- tai opiskelupaikan helpommin. 

Vierailija
75/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaraha ei ole tukea!

Näetkö yhtälön?

Siihen on vain asennoiduttava niin, että tämä nyt on yksi elämänvaihe ja se on vähän rankempi, mutta ei se kestä ikuisesti. Olen itsekin viimeiset kolme vuotta ollut töissä ja samalla opiskellut amk- tutkintoa ja eipä sitä vapaa-aikaa juuri ole ollut. Ja kyllä, lainaa on myös maksettavana. Mutta kuten sanoin, ei tämä kestä ikuisesti, vaan sitten kun opinnot on ohi, lisääntyy vapaa-aikakin. 

Vierailija
76/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tästä kärsii pienituloinen yksinhuoltaja, joka ei ole niin köyhä, että saisi toimeentulotukea. Meiltäkin leikataan asumistuesta 200 euroa seuraavassa tarkistuksessa eikä sitä tule missään muussa muodossa takaisin kuin ehkä joku pieni hippunen veronkevennysten muodossa. 

Vierailija
77/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämähän ovat vain ensimmäisiä avauksia. Suomi muuttuu kehitysmaaksi tällä menolla. Tarvittaisiin myös tulevaisuusinvestointeja, mutta mitään näkemystä tulevaisuudesta ei hallituksella ole

Juuri näin! Ei hallitus mieti, mistä saisi lisää TULOJA vaan haluaa leikata menoja vieläpä niin, että niistä seuraa lisää menoha. Muidtakas leikkaukset 1990-luvulla! Halutaan siis taas syrjäytyneitä lisää useaksi sukupolveksi! 

Vierailija
78/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväpalkkaisessa suojatyöpaikassa on hyvä huudella, kun ei ymmärrä yhtään mitään työmarkkinoista. Yleistetään kaikki työttömät loisijoiksi ja kuvitellaan, että nämä "loisijat" saavat tuhansia euroja tukia. Ei ymmärretä, ettei kaikilla ole mahdollisuutta kokoaikaiseen työhön, mistä saa sellaista palkkaa, että sillä pärjää. En voi sietää noita hyväosaisia ihmisiä, jotka ei ymmärrä mitään oman kuplansa ulkopuolelta. 

Itse olen vakituisessa perustuloisessa työssä enkä todellakaan kannata näitä hallituksen tekemiä heikennyksiä. Erityisesti suojaosan poisto on aivan naurettavaa, kun ihmisiä pitäisi kannustaa töihin eikä päinvastoin rokottaa töiden tekemisestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän