Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia ylireagoidaan hallituksen tekemiin muutoksiin?

Vierailija
30.03.2024 |

Meillä saa edelleen kaikki vähävaraiset toimeentulotukea

(jos itse päätät käyttää ruokarahasi esimerkiksi velkojen lyhentämiseen, se ei ole valtion ongelma)

Meillä edelleen tarvitaan potkuihin järkevä syy

Meillä on edelleen työehtosopimukset sekä LAKI mitä noudatetaan, mikäli työehtosopimuksia ei jostain syystä tarvitse noudattaa

Se että osa-aikatyöläinen ei saa tienata enää sitä 300€ extraa, on vaan hyvä asia. Moni välttelee töissä lisävuoroja koska lähtee tuet, ja valitsee ennemmin vapaa-ajan kun tulee kuitenkin ihan mukavasti toimeen vaikkei elämä mitään suurta juhlaa olisi

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. opiskelijoiden pienissä tuloissa leikkaus on aika iso. Millähän sitäkin perustellaan, että juuri heiltä, joilla ei mitään ole, vähennetään tukea?

Opiskelijat saa lainaa. Sillä sitä perustellaan

Ei saa kaikki! Jos on velkaa liikaa, on ulosotossa, ei ole takaajia, ei saa valtion takausta....

Jos on ulosotossa eikä saa sen takia lainaa, niin saa toimeentulotukea. Mikä tässä on nyt ongelma.

Opiskelijat eivät saa toimeentulotukea.

Vierailija
42/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuhotaan lasten ja nuorten tulevaisuus, jätetään vanhukset heitteille, rakennetaan loputonta epävarmuutta.

Yritykset siirtää omia kulujaan ja riskejään veronmaksajille mutta tulokset käärivät omiin taskuihin. Näyttääkö Herlin, Wahlroos, Anttonen, Kyöstilä yms siltä, että bisnes ei ole kannattanut? Että tarttisi vähän lisää almuja?? 

Avatkaa nyt oikeesti silmänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen tehtävä on huolehtia valtion taloudesta, ei sinun henkilökohtaisesta toimeentulostasi. 

Tee asialle itse jotain jos ei tilanne miellytä. 

Miksi siis hallitus ottaa lähes 60 miljardia lainaa ja leikkaa omia verotulojaan 34 miljardia??? Mitä helv...tin taloudenhoitoa sellainen on???

Paisuneet korkomenot ja paisunut julkinen sektori.

Hallitus ottaa velkaa kyllä koska sen on pakko. Olisivat varmasti voineet tehdä päätöksiä jotta tarvittava määrä olisi pienempi, mutta siitähän se riemu olisikin revennyt, kun oltaisiin tuista ja muista asioista jouduttu leikkaamaan entistä enemmän.

Verotusta keventämällä tehdään työnteosta kannattavampaa. Ei saa olla lyhytnäköinen

Vierailija
44/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ne joilta leikataan itkevät saavutetuista eduistaan. 

Viisaat sopeutuvat siihen kuitenkin, tyhmät jäävät sohvan pohjalle märehtimään kurjuuttaan anonyymeillä keskustelupalstoilla. Ihan kuin se ratkaisisi heidän ongelmiaan, joka on ongelmissa kieriskely ja itsesäälistä nauttiminen 

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että ihmiset jotka valittavat makaavat sohvan pohjalla. He ovat ihmisiä, jotka välittävät, eivät niitä, joiden mielestä empatia ei kuulu yhteisten asioiden hoitoon, nimenomaan se kuuluu, yhteiskunta on ihmiset ja silloin ei huonompi osaisille virnuilevat kermaperseet kuulu hoitamaan yhteisiä asioita.

Nykyinen politiikan asenne on laittaa vähäosaiset nokkimaan toisiaan. 

Hävettää, kun katson hyvin pieniä rahastosijoituksiani ja viime viikolla niiden arvo nousi 250€, miten paljon nousee tässä ryöpytyksessä niiden, joilla on sijoitettuna kymmeniä-satojatuhansia tai miljoonia. 

Vierailija
45/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kaikki pienituloiset saa toimeentulotukea. Ei vaikka olisi lapsia. 

Vierailija
46/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. opiskelijoiden pienissä tuloissa leikkaus on aika iso. Millähän sitäkin perustellaan, että juuri heiltä, joilla ei mitään ole, vähennetään tukea?

Opiskelijat saa lainaa. Sillä sitä perustellaan

Ei saa kaikki! Jos on velkaa liikaa, on ulosotossa, ei ole takaajia, ei saa valtion takausta....

Jos on ulosotossa eikä saa sen takia lainaa, niin saa toimeentulotukea. Mikä tässä on nyt ongelma.

Opiskelijat eivät saa toimeentulotukea.

Opiskelijat eivät saa toimeentulotukea? KYLLÄ SAA, mikäli ei jostain syystä X saa opintolainaa. Mitä hitsiä nyt :D ottakaa asioista selvää

Vierailija
47/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähes kolmannes brittiläisistä lapsista elää köyhyydessä?

Sosiaaliturvan ja julkisen terveydenhuollon leikkaukset ovat osalta vaikuttamassa siihen että Briteissä on nykyään mm keripukkia ja riisitautia. Varmasti Kwasiorkor on pian myös listalla. 1800-luvun taudit.

Samaan aikaan Lontoo on yksi merkittävimmistä veroparatiiseista Euroopassa. 

Vierailija
48/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kaikki pienituloiset saa toimeentulotukea. Ei vaikka olisi lapsia. 

Ei kukaan varmaan ole niin väittänytkään? Jos ei ole oikeutettu toimeentulotukeen, niin kyllä, silloin on liian isot tulot.

Pienituloisia tulee aina olemaan, mutta se onko heillä varaa pysyä täällä hengissä ja elää ihmisarvoista elämää, niin vastaus on KYLLÄ 

Vierailija
49/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpon hallitus haluaa, että suuri osa suomalaisista on täysin riippuvaisia työnantajien armollisuudesta.

Juuri tämä! 

Vierailija
50/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan totta että me tarvittaisiin terveydenhuoltoon enemmän resursseja, etenkin mt-puolelle, jotta voidaan auttaa ihmisiä ja pääsevät elämään taas kiinni.

Ei ammattilaisen määrää voi loputtomasti kasvattaa, jos ihmiset ei ota ensin vastuuta itse itsestään.

Meillä on kaksi pandemiaa ylitse muiden, ylipaino ja mielenterveysongelmat. Ja paino tutkitusti vaikuttaa mielenterveyteen ja tavattoman moneen muuhunkin terveyteen liittyvään.

Jos kokee olevansa riippuvainen terveyspalveluista ei voi itse hyvin. Nyt on aika nostaa se katse sinne peiliin ja miettiä mitä on voi itse tehdä sen oman elämänsä eteen, eikä jatkaa sitä riippumatossa makoilua. 

Vierailija
51/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan varmaan ole niin väittänytkään? Jos ei ole oikeutettu toimeentulotukeen, niin kyllä, silloin on liian isot tulot.

Pienituloisia tulee aina olemaan, mutta se onko heillä varaa pysyä täällä hengissä ja elää ihmisarvoista elämää, niin vastaus on KYLLÄ 

Liian isot tulot kun yhtä henkeä kohti alle 500e/kk??

Vierailija
52/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hallituksen uudistukset menevät läpi, niin kaikki työntekijät ovat orjia sen jälkeen.

Vierailija
53/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian isot tulot kun yhtä henkeä kohti alle 500e/kk??

En nyt ihan ymmärrä mitä tarkoitat, voitko avata enemmän?

Vierailija
54/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen tehtävä on huolehtia valtion taloudesta, ei sinun henkilökohtaisesta toimeentulostasi. 

Miksi siis hallitus ottaa lähes 60 miljardia lainaa ja leikkaa omia verotulojaan 34 miljardia??? Mitä helv...tin taloudenhoitoa sellainen on???

Hallitus ottaa velkaa kyllä koska sen on pakko. Olisivat varmasti voineet tehdä päätöksiä jotta tarvittava määrä olisi pienempi, mutta siitähän se riemu olisikin revennyt, kun oltaisiin tuista ja muista asioista jouduttu leikkaamaan entistä enemmän.

Verotusta keventämällä tehdään työnteosta kannattavampaa. Ei saa olla lyhytnäköinen

Korkomenot oli 3 miljardia. Turha jankata tota absoluuttista paskaa. 

34 miljardin verotulon leikkaaminen ei auta tilannetta yhtään. Esim. Soten ylijäämä on 1.35 miljardia. Orpon juna maksaa 3.5 miljardia ja jo nyt siihen vaaditaan lisää rahaa. 

Verotusta keventämällä leikataan valtion tuloja. Sitten pitääkin leikata turhista asioista kuten lasten kouluista, terveydenhuollosta, vanhusten hoidosta ja sen sellaista. Siitä ei varmasti tule mitään ongelmia, kuten esim että jo 12 vuotiaat yrittää itsehurmia, masennus on nykyään kansantauti ja syntyvyys on romahtanut pohjamutiin. Lyhyhnäköistä todellakin!

Vierailija
55/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuhotaan lasten ja nuorten tulevaisuus, jätetään vanhukset heitteille, rakennetaan loputonta epävarmuutta.

Yritykset siirtää omia kulujaan ja riskejään veronmaksajille mutta tulokset käärivät omiin taskuihin. Näyttääkö Herlin, Wahlroos, Anttonen, Kyöstilä yms siltä, että bisnes ei ole kannattanut? Että tarttisi vähän lisää almuja?? 

Mistä koostuu yhteiskunta? Ihmisistä. Jokaisen olisi syytä miettiä mitä hittoa on tekemässä ihmisenä, eikä seistä piiska kourassa vaatimassa paljon (ja moralisoimassa muiden tekemisiä) tekemättä itse mitään. 

Ihmiset ovat liiaksi laitostuneet. 

Vierailija
56/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan totta että me tarvittaisiin terveydenhuoltoon enemmän resursseja, etenkin mt-puolelle, jotta voidaan auttaa ihmisiä ja pääsevät elämään taas kiinni.

Ei ammattilaisen määrää voi loputtomasti kasvattaa, jos ihmiset ei ota ensin vastuuta itse itsestään.

Meillä on kaksi pandemiaa ylitse muiden, ylipaino ja mielenterveysongelmat. Ja paino tutkitusti vaikuttaa mielenterveyteen ja tavattoman moneen muuhunkin terveyteen liittyvään.

Jos kokee olevansa riippuvainen terveyspalveluista ei voi itse hyvin. Nyt on aika nostaa se katse sinne peiliin ja miettiä mitä on voi itse tehdä sen oman elämänsä eteen, eikä jatkaa sitä riippumatossa makoilua. 

Joo oon sun kanssa samaa mieltä että ihmisten pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja jokaisella on se omakin vastuu

mutta jos oon ymmärtänyt oikein niin se tilanne on aika kestämätön, tyyliin että saat apua vasta siinä kohtaa kun yrität tappaa itsesi tms

Vierailija
57/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En irvistelisi muutoksille niin pahasti kuin nyt, jos vain olisi mahdollista päästä töihin ja saada sitä oikeaa palkkaa. Mutta kukaan ei huoli töihin viittä vaille eläkeikäistä, vaikka olen terve, työkykyinen ja -halukas. Ei edes "työvoimapula"-aloille.

Vierailija
58/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 3 miljardia sun mielestä jotenkin pieni summa? Se on ihan fakta, ei mitään absoluuttista paskaa.

toki velkaa otetaan paaljon paljon enemmän, mutta en väittänytkään missään kohtaa korkomenojen olevan ainoa peruste

Vierailija
59/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointipalvelut luotiin yhteiskunnan tukiverkoksi, mutta ne ovat muodostuneet tosiaan riippumatoksi. 

Miksi itse ponnistella, kun valtio vastaa kaikista riskeistä? Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan! 

Vierailija
60/78 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä koostuu yhteiskunta? Ihmisistä. Jokaisen olisi syytä miettiä mitä hittoa on tekemässä ihmisenä, eikä seistä piiska kourassa vaatimassa paljon (ja moralisoimassa muiden tekemisiä) tekemättä itse mitään. 

Ihmiset ovat liiaksi laitostuneet. 

Ehkäpä tämä on ollut joidenkin poliittisten ryhmien tarkoitus? Saattaa mahdollisimman suuri osa kansasta ns. tukiriippuvaisiksi. Helpommin hallittavaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä