Mitä me joiden tukia nyt leikataan rajusti ensi kuussa asumisen takia oikein teemme? Mulla lähtee 43% pois käytettävistä olevista rahoista..
Ei ole siis enää varaa edes ruokaan. Kuka auttaa?
En ymmärrä miksi kaikista heikoissamassa asemassa olevia halutaan potkia näin pahasti...
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin Petteri haluaa. Sinulta menee asunto ja joudut kadulle.
Näin Suomen kansa haluaa. Suomen kansa äänesti tätä. He tiesivät kyllä mitä äänestivät. Kansa valitsi köyhille kodittomuuden.
Höpö höpö. Näin saadaan kuolevat pikku kunnat kukoistamaan kun sieltä saa asunnon halvalla.
Mutta asukkaat pitää elättää, koska työtä ei ole. Ei voi puhua kukoistuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä miksi et ilmoittaudu työkkäriin. Saisit yli 500e enemmän rahaa. Mutta saattaisit joutua joka töihin ja sehän ei käy.
Minä olen ilmoittautunut työkkäriin. Milloin sanoin etten ole? Voisitko lainata sen tekstin.
Olen työtön työnhakija. Saan työmarkkinatukea.
ap
Sanoit muistaakseni eilen että et saa työmarkkinatukea. Koita muistaa pysyä tarinassa. Kysyin että miksi työkkäri ei patista kouluun niin vastasit että et ole työkkärissä.
Minä en ole tällaista sanonut.
ap
Kyllä olet. Sanoit tulojesi olevan vain toimeentulotuki ja asumistuki.
Onko mielessäsi käynyt että tämä on yksi suomen suurimmista keskustelupalstoista, ja tuon on voinut sanoa joku muu?
Minulla ei ole täällä rekisteröitynyttä nimimerkkiä.
En edelleenkään ole sanonut tuollaista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei ole leikattu. Jos olet oikeasti varaton, olet siihen oikeutettu. Jos sinulla on omaisuutta, jonka voit realisoida, et ole varaton.
Nämä sääliä kerjäävät aloitukset ovat ihan puhdasta trollausta, jota joku palkattu vassaritrolli syytää palstalle päivittäin. Yllättävän monelle tämä menee läpi.
En saa toimeentulotukea, vaikka minulla ei ole omaisuutta. Lasten tileillä on liikaa rahaa. Ne rahat ovat lasten enkä minä ole niitä sinne laittanut. Lasten ei missään tilanteessa pidä joutua maksamaan omaa elämistään. Eikä lasten sukulaisten pidä joutua maksamaan minun työttömyyden seurauksia. He ovat antaneet lapsille rahaa tulevaisuutta varten, eivät minulle.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä miksi et ilmoittaudu työkkäriin. Saisit yli 500e enemmän rahaa. Mutta saattaisit joutua joka töihin ja sehän ei käy.
Minä olen ilmoittautunut työkkäriin. Milloin sanoin etten ole? Voisitko lainata sen tekstin.
ap
Sanoit muistaakseni eilen että et saa työmarkkinatukea. Koita muistaa pysyä tarinassa. Kysyin että miksi työkkäri ei patista kouluun niin vastasit että et ole työkkärissä.
ap
Kyllä olet. Sanoit tulojesi olevan vain toimeentul
Tämä en ollut minä, vaan trolli joka esiintyy minuna
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
SELI SELI LOINEN!!!
Tai puoliso, unohdin sanoa että kela laskee avopuolisotkin elatusvelvollisiksi. Mikä on järkyttävää että aikuisen ihmisen elatusvelvollisuus on vielä nykypäivänä eikä olla edes naimisissa.
Miksi et ap sitten kerro:
Miksi tukea leikataan?
Mikset ole töissä?
Missä, minkä kokoisessa ja hintaisessa asut?
ILMALEIKKURI - mikä ihana tekosyy.
Voidaan toki odottaa että Suomen lainansaanti loppuu kokonaan ja antaa mennä maan konkkaan. Sit tulee EU pamput ja sanoo mistä leikataan ja mikä myydään. Nyt voidaan vielä itse yrittää pelastaa talous.
Jos ei ole varaa niin silloin on pakko leikata.
Prkl:een talitiainen on keksinyt ärsyttävän melodian!
Vierailija kirjoitti:
Miksi tukea leikataan?
Mikset ole töissä?
Kaksio Helsingin Konalassa, neliöt 55, vuokra melkein 900€/kk
Jatkossa pitää maksaa omasta rahasta yli 200€ vuokraa
Töitä ei saa noin vaan niihin haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan
ap
Vierailija kirjoitti:
Voidaan toki odottaa että Suomen lainansaanti loppuu kokonaan ja antaa mennä maan konkkaan. Sit tulee EU pamput ja sanoo mistä leikataan ja mikä myydään. Nyt voidaan vielä itse yrittää pelastaa talous.
Jos ei ole varaa niin silloin on pakko leikata.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Niin olitko se sinä, joka hakenut tuhansia työpaikkoja, et halua toiselle paikkakunnalle, ei ole kavereita, eikä muuttolaatikoitakaan saa mistään.
Tee kuukausibudjetti, varaa aika aikuissosiaalityöntekijälle ja käykää läpi yhdessä miten etenet ja haet sitä toimeentulotukea.
En ole tuo, enkä tuo toinenkaan, mutta kuitenkin yksi heistä, jotka ovat hakeneet työpaikkoja ympäri Suomea ja hakemuksia olen lähettänyt yli tuhat. Minulta alennettiin tt-tukea ja minun piti käydä palvelutarpeen arvioinnissa. Pyysin, todellakin pyysin itselleni apua ja palveluja, mutta en saanut. Sain vain päätöksen kurjalla kieliopilla kirjoitettuna, jossa lukee, että asiakkuutta ei ole syytä aloittaa.
Tämä siksi, että OPISKELIN NOSTAAKSENI itseni tästä köyhyyden suosta. Eli sanktiota tulee, jos otat kiinni niistä tilaisuuksista, joita saat. Tämä valtio on sellainen, että kun kerran sen jalan alle joudut, niin sieltä ei pois päästetä.
Se kouluttautuminen ja työllistyminen ei ole ihan helppoa, vaikka olisi useampi tutkinto. Minulla taitaa tällä hetkellä olla 17 todistusta, mutta kun ei niillä vaan irtoa töitä. Hankin siis lisää todistuksia. Työkokemusta kun ei saa ilman, että joku valitsee töihin sen ensimmäisen kerran ilman sitä työkokemusta.
Ja vielä loppuun, että olen yksi niistä terveydeltään heikoista, meitäkin samanlaisia on useampia tällä palstalla. Eli ongelma ei ratkea millään siivous tai keittiöhommalla, koska niitä en voi tehdä. Olen niitäkin kokeeksi joskus hakenut, mutta eivät ole edes haastatelleet. Kaiken muun haettavissa olevan olen hakenut, lähettänyt avoimia hakemuksia jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tukea leikataan?
Mikset ole töissä?
-Koska asumismenot ovat liian suuret Kelan perustoimeentulotuen alimittaisiin "vuokrarajoihin" nähden.
-En ole saanut töitä hakemisesta huolimatta.
-Ihan tarkkoja speksejä en halua kertoa asunnostani tunnistamisen pelossa, mutta 35 ja 45 neliön välissä koko, ja vuokra 850e ja 950e välissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei ole leikattu. Jos olet oikeasti varaton, olet siihen oikeutettu. Jos sinulla on omaisuutta, jonka voit realisoida, et ole varaton.
Nämä sääliä kerjäävät aloitukset ovat ihan puhdasta trollausta, jota joku palkattu vassaritrolli syytää palstalle päivittäin. Yllättävän monelle tämä menee läpi.
En saa toimeentulotukea, vaikka minulla ei ole omaisuutta. Lasten tileillä on liikaa rahaa. Ne rahat ovat lasten enkä minä ole niitä sinne laittanut. Lasten ei missään tilanteessa pidä joutua maksamaan omaa elämistään. Eikä lasten sukulaisten pidä joutua maksamaan minun työttömyyden seurauksia. He ovat antaneet lapsille rahaa tulevaisuutta varten, eivät minulle.
-eri
Tämä on kyllä oikeasti ihan sairas epäkohta! Varsinkin, koska se on laitonta käyttää lapsen rahoja, en muista oliko se vain varastamista vai kavallus, mutta siitä saa ihan tuomion, jos niin tekee. Aivan käsittämätöntä, että jos vaikka isovanhemmat haluavat muistaa lasta rahalahjalla, ei sitä voi hänelle säästää vaan lapsenkin täytyy aloittaa elämä heikoista lähtöhihdista ja köyhyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tukea leikataan?
Mikset ole töissä?
Kaksio Helsingin Konalassa, neliöt 55, vuokra melkein 900€/kk
Jatkossa pitää maksaa omasta rahasta yli 200€ vuokraa
Töitä ei saa noin vaan niihin haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan
ap
Tämä en ollut minä, vaan trolli joka esiintyy minuna
ap
Vierailija kirjoitti:
Prkl:een talitiainen on keksinyt ärsyttävän melodian!
Se sanoo: "Leikataan-leikataan-leikataan-NYT!"
No mikä on sitten ettei työkkäri laita sua kouluun tai työkokeiluun. Laittaahan ne vasta vuoden työttömänä olleenkin ja sinä olet ollut 10v työtön.