Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä me joiden tukia nyt leikataan rajusti ensi kuussa asumisen takia oikein teemme? Mulla lähtee 43% pois käytettävistä olevista rahoista..

Vierailija
29.03.2024 |

Ei ole siis enää varaa edes ruokaan. Kuka auttaa?

En ymmärrä miksi kaikista heikoissamassa asemassa olevia halutaan potkia näin pahasti...

Kommentit (211)

Vierailija
81/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ap sitten kerro:

Miksi tukea leikataan?

Mikset ole töissä?

Missä, minkä kokoisessa ja hintaisessa asut?

Kaksio Helsingin Konalassa, neliöt 55, vuokra melkein 900€/kk

Jatkossa pitää maksaa omasta rahasta yli 200€ vuokraa

Töitä ei saa noin vaan niihin haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan

ap

Olen eri, enkä tuomitse. Yhtä vaikeaa on täälläkin löytää työtä.

Vertailun vuoksi Itä-Suomi, 42 neliötä ja 479e/kk

Vierailija
82/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tukea leikataan?

Mikset ole töissä?

ap

Tämä en ollut minä, vaan trolli joka esiintyy minuna

ap

ÄLÄ LOINEN JANKUTA SAMAA KOKO AJAN, KYLLÄ KAIKKI SINUT TUNNISTAA!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö luota siihen, että Cai-presidentti klaaraa hommat?

Vierailija
84/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tukea leikataan?

Mikset ole töissä?

-Koska asumismenot ovat liian suuret Kelan perustoimeentulotuen alimittaisiin "vuokrarajoihin" nähden.

-En ole saanut töitä hakemisesta huolimatta.

-Ihan tarkkoja speksejä en halua kertoa asunnostani tunnistamisen pelossa, mutta 35 ja 45 neliön välissä koko, ja vuokra 850e ja 950e välissä.

ap

Luonnollisestikin ihan liikaa. Olin nuorempana töissä paikassa, jossa bruttopalkkani oli 2000 euroa, minulla oli n. 30 neliön vuokrayksiö, josta maksoin vuokraa 800 euroa plus vedet, sähköt, vakuutuksen. Pärjäsin ihan hyvin, pystyin mm. matkustamaan lomilla, ostamaan uusia vaatteita. Avain oli se, etten tuhlannut.

Vierailija
85/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin jo muutama viikko sitten vanhemman kaivelemassa katuroskista lasten kanssa. Vaarallista ja sydäntä särkevää :(

Höpö höpö, lapsilla oli vahingossa pudonnut IPhone sinne roskikseen.

Vierailija
86/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä että voisi ihan itsensä elättää vaikka työllä?

Onko käynyt mielessä että olet aika tyhmä?

Vierailija
87/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin Petteri haluaa. Sinulta menee asunto ja joudut kadulle.

Näin Suomen kansa haluaa. Suomen kansa äänesti tätä. He tiesivät kyllä mitä äänestivät. Kansa valitsi köyhille kodittomuuden.

Suomen kansa haluaa, että laiva saadaan käännettyä ja että viimeistään 20 vuoden kuluttua vallitseva ajattelutapa on se, että tukien varassa eläminen ei ole yksi vaihtoehto muiden joukossa, vaan tilapäinen, määräaikainen poikkeustilanne. Tuet pääsi paisumaan samalla kun kansakunta ei kykene tuottamaan hilloa riittävästi menojensa kattamiseen. Menot pitää olla linjassa työn tuottavuuden kanssa ja työn tuottavuuden hedelmät kuuluvat tämän valtion kansalaisille, eikä verokertymämme kuulu olla globaali avustuskassa. Sitä Suomen kansa äänesti.

Vierailija
88/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"heikoissamassa asemassa"

Millainen on sun asunto nyt? Neliöt, ja vuokra? Onkohan se nyt niin hirveän heikko, oikeasti? Vai eikö halvempia oikeasti ole olemassakaan? 

Olisi pitänyt katsella muuttoa halvempaan jo kauan aikaa sitten. Eikä vasta nyt. 

Voit ottaa alivuokralaisen, kunnes löydät asunnon, johon rahat ja tuki riittävät.

Itse makaaville kelpaa halvemmat ja pienemmät asunnot miksei sinulle joka olet toisten elätti ?

Halvempaa ei saa

Ap

Vierailija
89/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin Suomen kansa haluaa. Suomen kansa äänesti tätä. He tiesivät kyllä mitä äänestivät. Kansa valitsi köyhille kodittomuuden.

Äänestin kristillisiä. En todellakaan halunnut, että kukaan joutuu lähtemään kodistaan! Varsinkaan kadulle.

Minäkin äänestin kristillistä ja oli tasan viimeinen kerta

.yhtä pahoja kuin kokoomus

Vierailija
90/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tukea leikataan?

Mikset ole töissä?

ap

Olen eri, enkä tuomitse. Yhtä vaikeaa on täälläkin löytää työtä.

Vertailun vuoksi Itä-Suomi, 42 neliötä ja 479e/kk

Miksi se on niin kauheaa kun joutuu maksamaan jotain omasta rahasta?

Vierailija
91/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pöljät tiennyt, kun ne uskoivat vaalilupauksiin, jotka lupailivat toisenlaista huomista. Itse en äänestänyt Purraa, Orpoa enkä edes heidän puolueitaan, joten minua ei voi pistää vastuuseen heidän tekemistä leikkauksista ja kurjistamisesta. Viime vaaleissa äänestin ehdokasta, joka ei saanut edes sataa ääntä, putosi pois koko politiikasta ja näin ollen ei ole mukana tässä tappamisen meiningissä.

Vierailija
92/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea ei ole leikattu. Jos olet oikeasti varaton, olet siihen oikeutettu. Jos sinulla on omaisuutta, jonka voit realisoida, et ole varaton.

Nämä sääliä kerjäävät aloitukset ovat ihan puhdasta trollausta, jota joku palkattu vassaritrolli syytää palstalle päivittäin. Yllättävän monelle tämä menee läpi. 

En saa toimeentulotukea, vaikka minulla ei ole omaisuutta. Lasten tileillä on liikaa rahaa. Ne rahat ovat lasten enkä minä ole niitä sinne laittanut. Lasten ei missään tilanteessa pidä joutua maksamaan omaa elämistään. Eikä lasten sukulaisten pidä joutua maksamaan minun työttömyyden seurauksia. He ovat antaneet lapsille rahaa tulevaisuutta varten, eivät minulle.

-eri

Kuka laittaa rahaa lasten tileille sillä nehän eivät saa toimeentulotukea ollenkaan kun muuttaa opiskelu kämppiinsä. Lasten kuluja otetaan niiltä niiden tileiltä ja maksat omat kulusi työttömyyskorvauksistasi.

Vierailija
93/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin jo muutama viikko sitten vanhemman kaivelemassa katuroskista lasten kanssa. Vaarallista ja sydäntä särkevää :(

Höpö höpö, lapsilla oli vahingossa pudonnut IPhone sinne roskikseen.

Vierailija
94/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuoden kuluttua työttömyys on 50% automaation ja tekoälyn johdosta. Käydään tämä keskustelu sitten uudestaan kun se koskee puolta kansasta. 

Vierailija
95/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Näin saadaan kuolevat pikku kunnat kukoistamaan kun sieltä saa asunnon halvalla.

Mutta asukkaat pitää elättää, koska työtä ei ole.  Ei voi puhua kukoistuksesta.

Kyllähän kaikki elätetään nytkin. Jostain syystä meidän tukiloisilla vaan on kuvitelma että kaikkien pitää saada elää isossa asunnossa keskustassa, rahaa pitää olla perusruuan lisäksi myös luksukseen. Jos asumistukien kanssa tulot lähenee 1000 € niin se on oma valinta jos ei pärjää. Saattaa tuen varassa oleville tulla joskus yllätyksenä miten samalla käteen jäävällä osuudella pienituloinen työssäkäyvä pärjää ihan ok!

Vierailija
96/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä käy kun rahat loppuvat. Nyt niin on käynyt isossa mittakaavassa. Ei se tämän hallituksen vika ole, että edelliset (ja varsinkin viisikon) elivät reilusti yli varojensa.

Vierailija
97/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestipä ketä tahansa, niin rahaa ei olisi sen enempää, velka ja korkomaksut vain nousisivat.

Kyllä näkisin mielelläni demarit hallituskessa leikkaamassa. Toki vielä voitaisiin tuota epäsuhtaa työssäkäyvien ja tuilla elämisen välillä lisätä.

Kyllä tuo kuukausittainen tulonsiirto 900 euroa on niin suuri raha, että ei monelle työssäkäyvälle jää sellaista käteen.

Vierailija
98/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes tullut vielä leikkauksia kun ei asumistukea tarkasteltu vielä. Mutta lakkoilun takia hain toimeentulotuen tälle kuulle ja sain 900e ja reseptilääkkeet veloituksetta. Olen matalapalkka-alalla.

Sain tosiaan tässä kuussa muutaman satasen vähemmän palkkaa, mutta kelassa laskivat että pakolliset kuluni ovat suuremmat kuin tuloni ja antoivat siksi muilta kuukausilta takautuvasti.

Suosittelisin tekemään toimeentulotukihakemuksen jos kaikkien muiden tukien jälkeen ei riitä rahat elämiseen. Ei tässä yhteiskunnassa jätetä ketään pulaan, vielä.

Vierailija
99/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tukina 900e vuokran maksetuksi, 590e perustoimeentulotuen osan tilille, sähkölaskun joka kalleimmillaan oli 120e/kk talvella, kotivakuutuksen 100€/vuosi.

Sitä lisäks julkisen terveydenhuollon ja reseptilääkkeet...esim. just sain reseptin erääseen 6kk kuuriin joka maksaa yhteensä 220e,

Siitä tulee yhteensä 1660e/kk nettohyöty.

Miksi menisin paskaduuniin?

ap

Vierailija
100/211 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä ajattelit alkaa pärjätä omillasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi