Mitä me joiden tukia nyt leikataan rajusti ensi kuussa asumisen takia oikein teemme? Mulla lähtee 43% pois käytettävistä olevista rahoista..
Ei ole siis enää varaa edes ruokaan. Kuka auttaa?
En ymmärrä miksi kaikista heikoissamassa asemassa olevia halutaan potkia näin pahasti...
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin Petteri haluaa. Sinulta menee asunto ja joudut kadulle.
Näin Suomen kansa haluaa. Suomen kansa äänesti tätä. He tiesivät kyllä mitä äänestivät. Kansa valitsi köyhille kodittomuuden.
Höpö höpö. Näin saadaan kuolevat pikku kunnat kukoistamaan kun sieltä saa asunnon halvalla.
Niin ja samalla sinne saadaan työpaikkoja kun nämä muuttajat menevät vihdoin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näin jo muutama viikko sitten vanhemman kaivelemassa katuroskista lasten kanssa. Vaarallista ja sydäntä särkevää :(
Minä olen nähnyt ihan tavallisen näköisten ihmisten kävelevän itsepalvelukassan läpi maksamatta. Eikä leikkaukset ole vielä edes alkaneet.
Joo, minäkin näin niiden kävelevän maksamatta jo Marinin hallituksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
"heikoissamassa asemassa"
Millainen on sun asunto nyt? Neliöt, ja vuokra? Onkohan se nyt niin hirveän heikko, oikeasti? Vai eikö halvempia oikeasti ole olemassakaan?
Olisi pitänyt katsella muuttoa halvempaan jo kauan aikaa sitten. Eikä vasta nyt.
Kaksio Helsingin Konalassa, neliöt 55, vuokra melkein 900€/kk
Ap
Lähtee noin 400€ /kk kun teen osa-aikatöitä. Jos jäisin kokonaan työttömäksi en juuri häviäisi enempää. Todennäköisesti irtisanoudun, touko-kesäkuussa, pidän vuosilomat, kärsin karenssin ja etsin kokoaikatyön. Olen myös avoin muuttamaan Ruotsiin, Norjaan tai Tanskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei ole leikattu. Jos olet oikeasti varaton, olet siihen oikeutettu. Jos sinulla on omaisuutta, jonka voit realisoida, et ole varaton.
Nämä sääliä kerjäävät aloitukset ovat ihan puhdasta trollausta, jota joku palkattu vassaritrolli syytää palstalle päivittäin. Yllättävän monelle tämä menee läpi.
Realisoipa itse sitten tällä hetkellä vaikka asunto Kiteeltä. Onnea matkaan.
Ap asuu Helsingissä eikä ole valmis tekemään yhtään mitään itsensä elättämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin olitko se sinä, joka hakenut tuhansia työpaikkoja, et halua toiselle paikkakunnalle, ei ole kavereita, eikä muuttolaatikoitakaan saa mistään.
Tee kuukausibudjetti, varaa aika aikuissosiaalityöntekijälle ja käykää läpi yhdessä miten etenet ja haet sitä toimeentulotukea.
Luuletko ettei ongelmissa nykymenon ja leikkausten takia ole useampi kuin yksi?
Melkoisessa pumpulissa taidat elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on sun asunto nyt? Neliöt, ja vuokra? Onkohan se nyt niin hirveän heikko, oikeasti? Vai eikö halvempia oikeasti ole olemassakaan?
Olisi pitänyt katsella muuttoa halvempaan jo kauan aikaa sitten. Eikä vasta nyt.
Ap
Tämä en ollut minä, vaan trolli joka esiintyy minuna
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös muuttaa kimppakämppään. Näin suuressa maailmassa tekee aikuisetkin, kun vuokratasot on mitä on, eikä ole sellaista systeemiä kuin "asumistuki".
Kimppakämpän huoneen vuokra on ihan sama kuin yksiön vuokra. Voi olla kalliimpikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olitko se sinä, joka hakenut tuhansia työpaikkoja, et halua toiselle paikkakunnalle, ei ole kavereita, eikä muuttolaatikoitakaan saa mistään.
Tee kuukausibudjetti, varaa aika aikuissosiaalityöntekijälle ja käykää läpi yhdessä miten etenet ja haet sitä toimeentulotukea.Luuletko ettei ongelmissa nykymenon ja leikkausten takia ole useampi kuin yksi?
Melkoisessa pumpulissa taidat elää.
Muut sentään yrittävät mutta tää ap ei suostu mihinkään. Kaiken pitäis tulla kun Manulle illallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös muuttaa kimppakämppään. Näin suuressa maailmassa tekee aikuisetkin, kun vuokratasot on mitä on, eikä ole sellaista systeemiä kuin "asumistuki".
Harmi, että Suomessa isot asunnot on kiven takana. Vapaana on lähinnä 20 neliön koirankoppeja.
No tarviiko yksi ihminen kuinka ison asunnon ? Eikä esimerkiksi lapsiperheen lapset tarvitse jokainen omaa huonetta. Ajatella että ennen ihmiset asuivat perheineen pienissä asunnoissa eli oli huone ja keittiö ja 70-80 luvulla mahtui viiden hengen perheet vielä kolmioon.
Vierailija kirjoitti:
Oisko se työnteko mitään ?
Olishan se. Millaisia töitä tarjoat?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä en ollut minä, vaan trolli joka esiintyy minuna
ap
Älä selitä loinen, olet sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse makaaville kelpaa halvemmat ja pienemmät asunnot miksei sinulle joka olet toisten elätti ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse makaaville kelpaa halvemmat ja pienemmät asunnot miksei sinulle joka olet toisten elätti ?
Halvempaa ei saa
Ap
Orpohan sanoi että köyhimmiltä toimeentulotuki asiakkailta ei leikata ja toimeentulotukeen tulee indeksikorotukset nousten ne suuremmiksi työmarkkinatukeakin neljän vuoden aikana.
Lähdet halvimpaan asuntoon sillä yhteiskunnan, veronmaksajien ei tarvitse maksaa sinulle muiden siivellä elävälle kallista asumista. Tai maksat itse erotuksen. Minä maksoin aikoinaan erotuksen kun neliöitä oli liikaa enkä saanut niistä asumistukea. Ruuan sai kun itse teki halvimmista raaka-aineista eikä ollut varaa mihinkään harrastuksiin.
Sitä ihmettelen kun vuokra kasarmeissa jossa asuu suurin osa sosiaalituki sakkia niin kuinka paljon on niillä on rakkeja. Kamala paskan määrä kaduilla ja saa katsella mihinkä astuu vuokrakerrostalojen läheisyydessä.
Kukaan niistä ei ole työssäkäyviä ja rakkeja ei edes liikuteta vaan seistään niiden kanssa jotta se tekee tarpeensa ja äkkiä sinne kotiin.
Saattakaa mahdollisimman moni nämä tilanteenne päättäjien nähtäville. Suoraan niiden nenän eteen.
Vierailija kirjoitti:
Näin sinimustat huusi eduskunnassakin. Eli köyhät pois ihmisten silmistä metsään ja kommuuneihin. Ei saa asua yksin yksiössä kaupungissa.
Suomessa vain varakkaat voi elää ihmisarvoista elämää 2024.
Muita saa kohdella kuin lapsia ja ohjata kädestä pitäen nöyryyttäen muuttamaan kommuuniin.
Kyllä on järkyttävä asenneilmapiiri tässä maassa.
Ap unohti mainita, että luottotiedot ovat menneet.
Tee kuukausibudjetti, varaa aika aikuissosiaalityöntekijälle ja käykää läpi yhdessä miten etenet ja haet sitä toimeentulotukea.