Onko BDSM itsetuhoisuuden muoto?
Itsetuhoinen aiheuttaa itselleen tahallaan kipua. Tuo porukka haluaa kokea kipua. Onko näillä yhteys?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu lainaaminen, mut: sitoutuminen liittyy siten kuten sanoin, et aika moni vaatii siihen kokeiluhaluun myös sen eri kumppanin.
Kyllä nämä korreloi, väitän vahvasti. Eli me vaniljat ollaan tyytyväisempiä "tylsän" seksimme kanssa sen "tylsän" saman puolison kanssa, ja taas he/te jotka tarvitsette kiihottuaksenne kipua, rooleja ja aina uusia temppuja, todennäköisemmin haluatte kokeilla, kuinka paljon enemmän kostuisi jonkun muun kanssa.
No se on heidän juttunsa sitten. Itseäni ei parinvaihto kiinnosta kuten ei avoin suhde tai mitkään polykuviot. Muut saavat toki omasta puolestani tehdä, mitä haluavat. Mutta ei pettäminen, parinvaihto tai avoimet suhteet mikään kinkyjen juttu ole. Aika moni vanilja niitä harrastaa myös, ja useimmiten yhden illan jutut ovatkin juuri vaniljaa.
Kauheasti sinä oletat ja yleistät muiden seksielämää. Miksiköhän? Itseäni ei ainakaan vaivaa yhtään se, mitä muut tekevät, mutta tässä keskustelussa aika moni tuntuu jotenkin provosoituvan kevyemmästäkin bdsm:stä. Aika yllättävää. Sinulle on nyt sitten ehkä yllätys se, että kaksi ihmistä voi myös olla seksuaalisesti niin samanhenkisiä, että molemmat tykkäävät samantyyppisestä vaihtelusta - silloinhan tämä tosiaan tulee luontevasti siinä omassa suhteessa, ja toisaalta kun skaalaa on vähänkin, voi siitä ammentaa loputtomasti.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut mukavuudenhalulla, et seksiä välttämättä olisi vähemmän, vaan että ei jaksa niitä uusia temppuja koko ajan, vaan kumpikin voi ihan vain maata laiskana vaikka lusikassa ;)
Eihän nämä sulje toisiaan pois. Joskus on kiva maata lusikassakin, kyllä. Toisella kertaa on sitten kiva toteuttaa vaikka joku oma fantasia tai seksileikki. Sitähän kai aiemmin sanoinkin, että vaihtelu on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö saaneet lapsena leikkiä tarpeeksi?
Toisaalta miksi lopettaa vain siksi, että on aikuinen? t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu lainaaminen, mut: sitoutuminen liittyy siten kuten sanoin, et aika moni vaatii siihen kokeiluhaluun myös sen eri kumppanin.
Kyllä nämä korreloi, väitän vahvasti. Eli me vaniljat ollaan tyytyväisempiä "tylsän" seksimme kanssa sen "tylsän" saman puolison kanssa, ja taas he/te jotka tarvitsette kiihottuaksenne kipua, rooleja ja aina uusia temppuja, todennäköisemmin haluatte kokeilla, kuinka paljon enemmän kostuisi jonkun muun kanssa.
No se on heidän juttunsa sitten. Itseäni ei parinvaihto kiinnosta kuten ei avoin suhde tai mitkään polykuviot. Muut saavat toki omasta puolestani tehdä, mitä haluavat. Mutta ei pettäminen, parinvaihto tai avoimet suhteet mikään kinkyjen juttu ole. Aika moni vanilja niitä harrastaa myös, ja useimmiten yhden illan jutut ovatkin juuri vaniljaa.
Kauheasti sinä oletat ja yleistät muiden seksielämää. Miksiköhän? Itseäni
Kyllä tästä korrelaatiosta on ihan tutkimustietoa. Jos te olette "poikkeuksia", niin et voi sen perusteella yleistää että kaikki olisivat samanlaisia.
Eikä tule yllätyksenä mikään, miksi sinä puolestasi oletan? Täällä on useampi kirjoittaja, minä laittanut vain pari kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut mukavuudenhalulla, et seksiä välttämättä olisi vähemmän, vaan että ei jaksa niitä uusia temppuja koko ajan, vaan kumpikin voi ihan vain maata laiskana vaikka lusikassa ;)
Eihän nämä sulje toisiaan pois. Joskus on kiva maata lusikassakin, kyllä. Toisella kertaa on sitten kiva toteuttaa vaikka joku oma fantasia tai seksileikki. Sitähän kai aiemmin sanoinkin, että vaihtelu on mukavaa.
Ei. Mutta sanoin, että se mukavuudenhalu voittaa iän myötä. En usko että 80-vuotiaat enää jaksavat "riehua" samoin kuin tekivät 60v aiemmin, toki ehkä olen tässäkin mielestäsi väärässä...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se minulle on. Tässä vaiheessa olen ollut BDSM-piireissä niin pitkään mukana että en jaksa enää edes poistua tai rikkoa parisuhdettani. Ihan sama. En nauti kivusta paitsi itsevihan vallassa mutta minkäs teen, kun en muutakaan parisuhdetta saa. Suurin toiveeni olisi joku herätys joku päivä että oppisin vaan pitämään tuosta. Ehkä joskus.
Siis kumppanisi painostaa sinut tuohon 😔??
Vierailija kirjoitti:
No ei noista nyt tietenkään voi mitään suuria johtopäätelmiä vetää 😆 Mutta varmasti siellä on yhtenä ryhmänä sellainen ryhmä ihmisiä, jotka kokevat itsensä niin arvottomiksi että he sallivat itselleen tapahtuvan ja tehtävän kaikenlaista.
Siis tätä on ns. Terveen ihmisen vähän vaikea edes ymmärtää. Mutta terapioissa on vaikkapa sellaisia ihmisiä, jotka eivät jotenkin pysty ostamaan itselleen lämmintä talvitakkia vaikka siihen ei ole mitään taloudellistakaan estettä. He ovat vaan jotenkin tottuneet siihen että aina on talvisin palellut ja sukat kastuneet ja se on jotenkin normaalitila johon ei tajuta hakea mitään muutosta. Pitää monta kuukautta terapioida ihmistä että he pystyvät paitsi ostamaan sen talvitakin myös ymmärtämään että se oli hyvin ja oikein tehty.
Varmasti on jatkuvan väkivallan uhreista aika monella tällainen sielunmaisema, myös sillä Koskelan uhrilla, ja varmaan ovat samat tyypit yliedustet
😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta sanoin, että se mukavuudenhalu voittaa iän myötä. En usko että 80-vuotiaat enää jaksavat "riehua" samoin kuin tekivät 60v aiemmin, toki ehkä olen tässäkin mielestäsi väärässä...
Mitä 80-vuotiaiden jaksaminen nuorempien seksielämää pitäisi sanella ja määrittää? Juu varmaan ei ihan elämän loppuvaiheessa pysty/jaksa harrastaa seksiä, mutta mitä sitten? Nyt kun haluan, jaksan ja pystyn, niin miksi en nauttisi siitä kumppanini kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se minulle on. Tässä vaiheessa olen ollut BDSM-piireissä niin pitkään mukana että en jaksa enää edes poistua tai rikkoa parisuhdettani. Ihan sama. En nauti kivusta paitsi itsevihan vallassa mutta minkäs teen, kun en muutakaan parisuhdetta saa. Suurin toiveeni olisi joku herätys joku päivä että oppisin vaan pitämään tuosta. Ehkä joskus.
Siis kumppanisi painostaa sinut tuohon 😔??
Tuohan on väkivaltaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä 80-vuotiaiden jaksaminen nuorempien seksielämää pitäisi sanella ja määrittää? Juu varmaan ei iha
Ai et ollutkaan sinä, joka puutuit sanaani mukavuudenhaluinen? Ei kannata vastata jos tulee kesken debatin eikä edes tiedä, mistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai et ollutkaan sinä, joka puutuit sanaani mukavuudenhaluinen? Ei kannata vastata jos tulee kesken debatin eikä edes tiedä, mistä puhutaan.
Olin se sama kyllä. Mutta seksissähän onkin tarkoitus tehdä sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä. Ja jos ei huvita, niin sitten ei, ja sekin on ihan ok - oli sitten 80-vuotias tai 25-v. Tähän mukavuudenhaluun taidettiin päästä siitä osiosta keskustelua, jossa kerroin, että tykkään kumppanin kanssa vaihtelusta seksissä - ei se omalla kohdallani ole mihinkään muuttunut vuosikymmenien aikana. Mutta jos joskus 80-vuotiaana asia on toisin, niin sitten on.
Olen ollut nyt vähän aikaa sinkkuna ja toivoisin kyllä että löytyisi joku sopivasti bdsm-henkinen kumppani. Yhden sellaisen suhteen jälkeen ei enää jaksa pelkästä vaniljasta innostua, kyllä kinkyn kumppanin kanssa on paljon intensiivisempää, kiihkeämpää... pelkkä suuteleminen tuntuu paljon enemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö BDSM:ään myös se, että seksin aikana ei puhuta mitään, tai ainakaan alistuva osapuoli ei saa puhua mitään?
Ei ainakaan minulla liity. Oli sitten kyse bdsm:stä tai vaniljasta, niin henkilöt itsehän sen päättävät yhdessä, mitä seksiin liittyy. Ei sitä mistään ohjekirjasta katsota.
Ei varmasti kun mitään sääntöjä ei näköjään muutenkaan ole.
Niin, bdsm-seksin kuten seksinkin olennaisin sääntö on suostumuksellisuus, asiat pitää sopia yhdessä. Laki sitten antaa toisaalta reunaehdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö BDSM:ään myös se, että seksin aikana ei puhuta mitään, tai ainakaan alistuva osapuoli ei saa puhua mitään?
Ei ainakaan minulla liity. Oli sitten kyse bdsm:stä tai vaniljasta, niin henkilöt itsehän sen päättävät yhdessä, mitä seksiin liittyy. Ei sitä mistään ohjekirjasta katsota.
Ei varmasti kun mitään sääntöjä ei näköjään muutenkaan ole.Niin, bdsm-seksin kuten seksinkin olennaisin sääntö on suostumuksellisuus, asiat pitää sopia yhdessä. Laki sitten antaa toisaalta reunaehdot.
seksissä ei voi käydä huonosti, sadistisessa seksissä voi ja on käynytkin. Siksi sopimus-asia koskee enemmän viimeksi mainittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti kun mitään sääntöjä ei näköjään muutenkaan ole.Niin, bdsm-seksin kuten seksinkin olennaisin sääntö on suostumuksellisuus, asiat pitää sopia yhdessä. Laki sitten antaa toisaalta reunaehdot.
seksissä ei voi käydä huonosti, sadistisessa seksissä voi ja on käynytkin. Siksi sopimus-asia koskee enemmän viimeksi mainittua.
Entä sitten? Toisaalta kyllä seksissäkin voi toisen rajat hyvin ylittää. Myös sen täytyy olla kaikilta osin suostumuksellista, eli ei voi edes itsestäänselvyytenä olettaa, että on yhdyntää.
Olen ollut nyt vähän aikaa sinkkuna ja toivoisin kyllä että löytyisi joku sopivasti bdsm-henkinen kumppani. Yhden sellaisen suhteen jälkeen ei enää jaksa seksistä innostua, kyllä kinkyn kumppanin kanssa on paljon intensiivisempää, kiihkeämpää... pelkkä suuteleminen tuntuu paljon enemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Sadistiset ihmiset aistivat hyvin nopeasti, jos toisella on traumatausta, olen huomannut. Sitten hakeutuvat ystäväksi ja pyrkivät läheiseen kontaktiin. Modifioivat itsensä vastaamaan uhrin tarpeisiin ja johdattavat pienin askelin kohti omaa sadistista tyydytystään.
Kaikilla on jonkinlainen traumatausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle bdsm on sitä, että mies pitää kevyesti kättä kurkulla, vetää hiuksista sen verran että minä nautin, puristelee tissejä ja persettä vähän normaalia kovempaa, joskus läpsii kevyesti jos haluan. Joskus ottaa seistessä tiukasti kiinni ja painaa seinää vasten. Kaikki nämä on minun, "alistujan" toiveesta. Joskus sidotaan käteni kevyesti. Kaikki nämä ovat omasta pyynnöstäni, turvasanaa ei tarvita, riittää että sanon esim. "ei nyt tuota" "tuo on vähän liian kovaa" tms. Yleensä haluan tämän yhteyteen myös hellyyttä, esim. intohimoisia suudelmia, käsistä pitämistä (tai käsien painamista lujemmin sänkyä vasten) helliä katseita, hiusten ja kasvojen silittelyä yms. Joskus en halua näitä kevyitäkään alistusasioita ollenkaan vaan pelkkää hellyyttä ja silittelyä. Mies tekee aina sen mi
aikuisviihteeseen hakeutuu sellaiset nuoret joilla on jo lapsuuden kotona kaikki sekaisin. siihen mukaan köyhyys ja erilaiset työt kuten strippaus, cheerleading, hooters tarjoilijan työt jne. Kyseessä siis valmiiksi matalakouluttautunut wtporukka. Sitten kun he alkaa tienaamaan aikuisviihteessä aivan järkyttäviä summia he verkostuu erilaisiin bileisiin missä pyörii huumeet ja ne vie mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti kun mitään sääntöjä ei näköjään muutenkaan ole.
Mee trolli takas politiikka aiheisiin ketjuihin ja jätä tämä aikuisille jookos.