Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen uusi yleistuki

Vierailija
29.03.2024 |

Hallituksen yleistuki aiheuttaa huolta kun siinä tuodaan uudet ehdot kela tukien saaneille jossa yhdistetään  toimeentulotuen ,asimistuen ja työmarkkinatuen ehdot ja rajoitteet..

Uutena juttuna on että tähän perusosan tulee varallisuusrajat kuten nyt laitetaan asumistukeen ja varallisuus pitää käytännössä myydä ja käyttää ennenkuin saa asumistukea ja tuen perusosaa eli tästä yleistuesta tulee vain tälläinen toimeentulotuen tapainen viimeinen oljenkorsi kun varat ja omaisuus on mennyt 

Kommentit (312)

Vierailija
61/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa nyt kuitenkin tukeuduttaisiin stm:n tiedottamiseen, eikä palstan hevosmiesten tietotoimistoon, jonka ensisijainen agenda tuntuu olevan hallituksen, erityisesti persujen sättiminen ja hatusta vedetyt kauhuskenaariot. Melkoisella osalla voivottelijoista tuntuu olevan ihan peruskäsitteetkin hukassa ja ovat siten helposti vedätettävissä vihervassareiden agitaattoreiden propagandalla. 

Niinpä niin..pidetään vain mölyt mahassa niin hallitus pääsee rauhassa savuverhon takana tekemään kaikki leikkaus päätökset ilman häirintää .

Samanlaista hevosmiesten höpinöiksi leimattiin nämä jotka etukäteen varoitteli näistä työttömyysturvan ja asimistuen leikkauksista...

Ne vai. Tuli paljon pahempia kuin etukäteen edes osasi varoittaa.

Vierailija
62/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtaa ja on jo johtanut Omaisuuden piilottamiseen, mikä on ihan oikein ja vastaa verosuunnittelua. tarveharkinta on myös työmarkkinatuessa jo nyt, joten sitä ei saa automaattisesti. Nyt hallitus muuttaa sen niin, että siihen tulee muutos niin, että passiivinenkin pääoma luetaan tuloksi. Vielä ainoastaan pääomatulot lasketaan.

Eihän se, jolla on omaisuutta mitään tukea tarvitse. Hänhän voi käyttää omaisuutensa ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa nyt kuitenkin tukeuduttaisiin stm:n tiedottamiseen, eikä palstan hevosmiesten tietotoimistoon, jonka ensisijainen agenda tuntuu olevan hallituksen, erityisesti persujen sättiminen ja hatusta vedetyt kauhuskenaariot. Melkoisella osalla voivottelijoista tuntuu olevan ihan peruskäsitteetkin hukassa ja ovat siten helposti vedätettävissä vihervassareiden agitaattoreiden propagandalla. 

Mikä.on väärinymmärretty?

Fakta on se, että tämä hallitus on tuhonnut jo työllisyyden ja talouden.

Nyt on mennyt ansiosidonnainen työttömyysturva, työelämän turva, talous, terveydenhuolto, sosiaaliturva.

Tämä hallitus on tuhonnut maan ja talouden. Tulossa on vielä lisää. Kohta kansa näkee näljee ja asuu kadulla.

Se on Petterin tavoite.

Vierailija
64/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttiin 57 

Ja toisaalta, vasemmisto haikailee taas entisen neukkulaisen yhteiskunnan suuntaan että valtio hoitaa kaiken paitsi että yksilön ei tarvitse itse tehdä mitään. 

Miten ihmeessä suomessakin ennen pärjättiin kun ei ollut tätä nykyistä tukiviidakkoa. Nykysysteemi aika hanurista kun tarvii lisää tukea ja veroja ja kumpaakaan ei voi pienentää koska naimisissa keskenään. 

Vierailija
65/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo niin olen itsekin kun tuon kirjoitin mutta en ole milläänlailla kauhuissani jos tukia järkeistetään. En oleta saavani sitä sun tätä tukea jos jäisi työttömäksi, työttömyyspäivärahaa toki. Lisäksi ainakin omassa lainassa on mahdollisuus käyttää joustoa jos sitä tarvii. Enkä ole huolissani myöskään etten töitä saisi, jotain aivan varmasti. Siitä minusta pitää lähteä että riskit pyrkii minimoimaan itse  eikä heti huutaa yhteiskuntaa apuun jos tuote osuu tuulettimeen. 

Voi olla ettei saa sitä työttömyyspäivärahaakaan kohta. Siihenkin tulee vastikkeellisuus ja jos säästöt estää sen niin sitten en saa yhtään mitään.

Vierailija
66/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo niin olen itsekin kun tuon kirjoitin mutta en ole milläänlailla kauhuissani jos tukia järkeistetään. En oleta saavani sitä sun tätä tukea jos jäisi työttömäksi, työttömyyspäivärahaa toki. Lisäksi ainakin omassa lainassa on mahdollisuus käyttää joustoa jos sitä tarvii. Enkä ole huolissani myöskään etten töitä saisi, jotain aivan varmasti. Siitä minusta pitää lähteä että riskit pyrkii minimoimaan itse  eikä heti huutaa yhteiskuntaa apuun jos tuote osuu tuulettimeen. 

Työttömyyden aikana saat 8 viikkoa ansiodäsidonnaista, sen jälkeen tuki on minimaalinen.

Toivottavasti velkamääräsi on pieni, muuten et kykene edes korkoja maksamaan.

Töitä et saa, koska hallituksen toimien vuoksi lama on syvä ja pitkä. Ja työmarkkinat on "joustavat" eli työntekijälle kuin orjuutta.

Eli sinä kannatat yhteiskuntaa, jossa me keskituloiset tipumme nopeasti kyydistä. Tämä tarkoittaa sinullekin sitä, ettei asuntoja kukaan osta ja noiden arvo tippuu. Koko maa tippuu ja lama tulee olemaan pitkä.  Ei sitä omaa varautumisen mahdollisuutta ole.

Minä en kannata tällaista köyhduttävää.politiikkaa. Kokoomus on tehnyt tämän maan taloudelle eniten hallaa! Tästä ei äkkiä nousta.

Vierailija
67/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ollaan amerikanmallissa myös terveydenhuollon suhteen. Jos on varallisuutta yli xxxx maksat syöpähoidot itse tai porrastetusti esim. 80% itse. Keskiluokka on maksanut asuntolainaa ja säästänyt. Kun sitten jää työttömäksi olet omillasi koska varallisuus. Mitään apua ei yhteiskunnalta heru. Jos olet rutiköyhä voiit saada almuja ja superrikkailla ei ole hätää. Raakaa menoa Pohjolassa...

Vierailija
68/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttiin 57 

Ja toisaalta, vasemmisto haikailee taas entisen neukkulaisen yhteiskunnan suuntaan että valtio hoitaa kaiken paitsi että yksilön ei tarvitse itse tehdä mitään. 

Miten ihmeessä suomessakin ennen pärjättiin kun ei ollut tätä nykyistä tukiviidakkoa. Nykysysteemi aika hanurista kun tarvii lisää tukea ja veroja ja kumpaakaan ei voi pienentää koska naimisissa keskenään. 

Koska Suomessa ei ollut tukiverkkoa?

No nyt ei enää ole.

Ja tämä hallitus on enemmän kommunistinen sillä tavalla, että määrää työehdot. Ei missään länsimaassa niin tehdä vaan työehdot sovitaan osapuolten kesken. 

Vierailija
69/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtaa ja on jo johtanut Omaisuuden piilottamiseen, mikä on ihan oikein ja vastaa verosuunnittelua. tarveharkinta on myös työmarkkinatuessa jo nyt, joten sitä ei saa automaattisesti. Nyt hallitus muuttaa sen niin, että siihen tulee muutos niin, että passiivinenkin pääoma luetaan tuloksi. Vielä ainoastaan pääomatulot lasketaan.

Eihän se, jolla on omaisuutta mitään tukea tarvitse. Hänhän voi käyttää omaisuutensa ensin.

Käytätkö sinä jos jäät työttömäksi eli myyt asuntosi?

Vierailija
70/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ollaan amerikanmallissa myös terveydenhuollon suhteen. Jos on varallisuutta yli xxxx maksat syöpähoidot itse tai porrastetusti esim. 80% itse. Keskiluokka on maksanut asuntolainaa ja säästänyt. Kun sitten jää työttömäksi olet omillasi koska varallisuus. Mitään apua ei yhteiskunnalta heru. Jos olet rutiköyhä voiit saada almuja ja superrikkailla ei ole hätää. Raakaa menoa Pohjolassa...

Työmarkkinat on joustavat eli teet kahta työtä.ja asut aautossa.

Vierailija
71/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko me nyt sitten jo luovuttu toivosta, että kolmen vuoden päästä olisi vapaat vaalit?

Vierailija
72/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin nuoria jotka yrittävät ponnistaa eteenpäin tässä sairastuvassa yhteiskunnassa. 

Vierailija
73/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttiin 57 

Ei Suomessa ennen tukiverkkoja pärjättykään. Joidenkin asuinolosuhteet olivat huonot, suorastaan epäinhimilliset, oli huutolaisia, vaivaistaloja, ei vanhustenhoivaa... Kerjäläisiä kiersi talosta taloon. Osa teki töitä ruokapalkalla, kun oli pakko. Lapset laitettiin raskaaseen työhön.

Vierailija
74/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä.on väärinymmärretty?

Fakta on se, että tämä hallitus on tuhonnut jo työllisyyden ja talouden.

Nyt on mennyt ansiosidonnainen työttömyysturva, työelämän turva, talous, terveydenhuolto, sosiaaliturva.

Tämä hallitus on tuhonnut maan ja talouden. Tulossa on vielä lisää. Kohta kansa näkee näljee ja asuu kadulla.

Se on Petterin tavoite.

Niinpä. Orpo-poikana Petteri haluaa tuhota vanhemmat, ja Purra haluaa kostaa omat kohtuun kuolleet lapsensa kaikille syntyneille lapsille. Kuka hulllu nuo äänesti päättämään normaalien ihmisten asioista?

Vierailija
75/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Italian malli. Teinit ei voi itsenäistyä kun on säästöjä. Sitten kun on työpaikka niin voi muuttaa kotoota pois ja takas kotiin jos jää työttömäksi.

Näin meillä tehdään. Taistellaan loppuun asti.

Vierailija
76/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pärjää joilla on paljon omaisuutta ja nolla velkaa. Ja täysin peesaukiset. Keskiluokka tapetaan täysin. Ihan sickiä.

Vierailija
77/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua on jo nyt todella vaikea saada yhtään mihinkään. 

Vierailija
78/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtön ja asun maaseudulla omassa talossa ja voin sanoa että kauhistuttaa nämä suunnitelmat.

Olen terve mutta työllistymisnäkymät on viisikymppisenä heikot työnhaussa huolimatta..olen aina ollut säästeliäs koska en liikaa luota yhteiskunnan turvaverkkoon  ja koska työttömyystuki on pieni joka ei lähimainkaan riitä omakotitaloasukille maalla..eli puskuria täytyy olla..

Mutta tämä on se viimeinen temppu jos se pieninkin työttömyysturva viedään vain sen vuoksi että olen säästänyt puskuria sen vuoksi ettei se pieni työttömyysturva riitä elämisen menoihin.

Taloa on vaikea myydä maaseudulla enkä haluaisi ja pakkomyynnistä saa huonot tulot jotka menisi vuokranmaksuun johon siihenkään ei saisi asumistukea.

Vierailija
79/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu sen paremmin kuin aikaisemmat tuet.Yksilöllisiä muuttujia on valtava määrä.

Vierailija
80/312 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua häiritsee on tämä suomen hallituksen ja poliitikkojen toiminta EUssa ja maailmalla. Suuria miljardi tukia jaetaan koska Suomi on vauras ja rikas maa..

Elpymisrahaa Suomi jakoi tulonsiirtoina muulle Euroopalle 8 miljardia koska Suomi on rikas ja vauras maa ja samaan aikaan tehdään yhtäsuuret leikkaukset sosiaaliturvaan jossa maksajat on työttömät ja pienituloiset ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme