Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.
Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.
Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.
Kommentit (729)
Vierailija kirjoitti:
Orpo sanoi ettei köyhimpien toimeentulotuesta viedä niin miksi joku ei muka pärjää sillä toimeentulotuella.
Orpo valehteli. Kuten oikeistolainen aina tekee. Toimeentulotuen PERUSOSASTA ei tosiaan leikattu, mutta siitä kyllä, miten asumismenoja huomioidaan.
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi palkata kaikki työttömät uravalmentajiksi. Uravalmentajan tehtävä on auttaa työtöntä löytämään töitä. Työttömät olisivat hyviä kokemusasiantuntijoita, koska he tuntevat hyvin työllistymisen esteet ja haasteet.
Puolet työttömistä voi toimia ensin kaksi viikkoa uravalmentajina valmentaen toista 50 % porukasta. Sitten vaihdetaan osia ja valmennettavana olevat ovatkin valmentajia ja toisin päin.
Näin vuorotellaan kahden viikon välein. Työttömyys saadaan puolitettua tai jopa nollattua hieman laskentatavasta riippuen.
Toinen vaihtoehto on se, että valtio palkkaa puolet työttömistä kaivamaan kuoppia ja loput täyttämään niitä.
Varmaankin näitä uravalmentajia on jo ollut vuosia päätellen siitä että joka kerta TE- toimistossa on vastassa eri henkilö tai aina eri henkilö soittaa. Työllistäähän tuokin että hallitus parhaansa mukaan tuottaa uusia työttömiä ja osa heistä valmentaa toisiaan. Kumminkin... montasataatuhatta uravalmentajaa...taitaa kuitenkin olla helpompi ja halvempi vaan antaa työttömien etsiä ihan itse niitä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät sukulaisesi auta sinua? Jos käyvät töissä tai saavat säännöllistä eläketuloa, voivat varmasti antaa sen 100-300 euroa/kk
Kaikkien sukulaiset eivät ole hyviä ihmisiä eikä ne todellakaan halua edes yhteyksissä olla...
Jaa, hyvän ihmisen määritelmä on jakaa rahansa sukulaisille?
Ja miksiköhän eivät halua kanssasi olla yhteydessä?
Peiliin katsomisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Jokainen voi laskea kelan laskureilla paljonko saa asumistukea ja peruspäivärahaa 1.4.2024 alkaen.
No jos nyt lasket nuo ja vähennät siitä vuokran niin tuo pari huntti jää. Laskutkin vielä tästä, kaikki eivät saa sitä toimeentulotukea.
Laskin. Saisin 736€ +313€ josta miinus vuokra 615€ niin vielä jää yli 400€.
Seuraavaksi epäävät laittomasti työmarkkinatuen. Nettipohja on suunniteltu tahalleen niin, että joutuu klikkaamaan, että on työllistynyt kokoaikaisesti vähintään kaksi viikkoa (vaikka ei olisikaan) jotta saa työllisyyssuunnitelmassa kuitattua tehtävät tehdyksi. Tämä taas aiheuttaa sen, että katsotaan työllistyneen kokoaikaisesti (vaikka olisi oikeasti työtön) joten ei ole oikeutta työttömyystukeen (vaikka lain mukaan on oikeus työttömyystukeen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi palkata kaikki työttömät uravalmentajiksi. Uravalmentajan tehtävä on auttaa työtöntä löytämään töitä. Työttömät olisivat hyviä kokemusasiantuntijoita, koska he tuntevat hyvin työllistymisen esteet ja haasteet.
Puolet työttömistä voi toimia ensin kaksi viikkoa uravalmentajina valmentaen toista 50 % porukasta. Sitten vaihdetaan osia ja valmennettavana olevat ovatkin valmentajia ja toisin päin.
Näin vuorotellaan kahden viikon välein. Työttömyys saadaan puolitettua tai jopa nollattua hieman laskentatavasta riippuen.
Toinen vaihtoehto on se, että valtio palkkaa puolet työttömistä kaivamaan kuoppia ja loput täyttämään niitä.
Varmaankin näitä uravalmentajia on jo ollut vuosia päätellen siitä että joka kerta TE- toimistossa on vastassa eri henkilö tai aina eri henkilö soittaa. Työllistäähän tuokin että hallitus parhaansa muk
Jos syyllistyy laittomiin kepulikonsteihin provikan toivossa te-toimistossa/kuntakokeilussa niin kiinni jäädessä ja valituksen saadessa saa itse potkut. Jos meinaa pidempään työskennellä te-toimistossa/kuntakokeilussa virkailijana niin ei kannata käyttää laittomia kepulikonsteja, koska se johtaa vain itselle potkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo sanoi ettei köyhimpien toimeentulotuesta viedä niin miksi joku ei muka pärjää sillä toimeentulotuella.
Orpo valehteli. Kuten oikeistolainen aina tekee. Toimeentulotuen PERUSOSASTA ei tosiaan leikattu, mutta siitä kyllä, miten asumismenoja huomioidaan.
Itseasiassa köyhimpien mahdollosuudesta nostaa omaa ansiotuloaan on leikattu suojaosuuden poistamisen myötä. Tällä varmistetaan jatkossakin niin, että kaikista köyhimmillä ei ole mahdollisuutta edes hiukan parantaa omaa ansiotuloaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä johonkin pääset töihin.
Voin muuten vannoa ettei välttämättä helposti pääsekään, meitä saattaa olla täällä muutakin saman ongelman äärellä.
Kyllä, paitsi minulle ei ole ongelma kun en enää 44 vuoden työ- ja yrittäjäuran jälkeen töistä välitäkään. Kuitenkin, esim. oman alani töitä ei täällä ole lähimaillakaan. Me pärjätään työttöminäkin ihan hyvin kun kaikki on hankittu, jää jopa säästöönkin mukavasti. Annan mieluusti työpaikat niille jotka niitä kipeästi tarvitsevat. Tänne ei kannata tulla vaikka on halpoja asuntoja. Kaksi firmaa lopettaa ja kunta vähentää työntekijöitään, kaksi koulua lopetetaan... ollaan Eteläsuomessa.
En tiedä oletteko samaa mieltä, mutta pitää tarttua
He he... no enpä todellakaan enää lähde ajelemaan vaikkapa pääkaupunkiseudulle jonnekin raksalle aamuvarhaisella. Tuli sitäkin tehtyä mutta palkat oli ihan eri tasolla silloin. Eikä noita raksahommia juuri ole enää tarjollakaan. Joku harva oman alani työpaikka tai lähes sellainen on kyllä joskus tarjolla naapurikunnissakin mutta aina niissä toivotaan jotain koulutusta jota minulla ei ole, tai "alasta kiinnostuneelle nuorelle", "opiskelevalle tai valmistuneelle" ym...joten annan työn mieluusti sellaiselle joka täyttää edes perusvaatimukset. Voihan noihin hakeakin mutta varmaan pitävät idioottina tai lukutaidottomana siellä työpaikassa. Joka vuosi olen ollut työelämässä ja viimeksi syksyllä. Aina on työpaikka löytänyt minut ja päinvastoin, useimmiten on työpaikka löytynyt suhteilla, tutun vihjaamana tai vuokrafirman ehdottamana. Kyllä voin tarttua ihan mihin vaan työhön jos se on polkupyörämatkan sisällä. Oman alani työ kelpaa kohtuullisen ajomatkan eli alle 30 kilsan päästäkin. Alatani saan lisäksi todella hyvän palkan koska kokemusta on. Eipä vaan ole sopivia tarjolla. Ja kuten sanottu, annan mieluummin työt nuoremmille, ne tarvii rahaa. En koe olevani mikään maailman pelastaja, minun työpanoksestani ei tämän maan talous ole kiinni. Jos olisi niin huonosti olisi asiat.
Jätkä käy kuntosalilla joka päivä, mutta ei kykene mitään tavaraa kantamaan ilman palkattuja kantajia. Tietämättämille tiedoksi: tämä tyyppi on Konalan ihme, joka käy tällä palstalla säännöllisesti valittamassa olemassa olostaan. Viime kuussa taisi tulla parhaimmillaan pari ketjua päivässä. Viime kesän ketjussa, jossa oli kuolemassa nälkään, oli lähes 100 sivua. Tässäkin kuussa ketjuja oli useita, ja ties kuinka monta muuta näidenkin lisäksi. Tragikoominen hahmo, jolle niin monet antoivat vinkkejä ja kannustusta, että nyt vaan kyrpii, kun sama virsi jatkuu.
Palkkaa ei tule kun työnantaja on sen keskeyttänyt, tai ammattiliitto kielsi menemistä töihin. Laskut olis silti maksettavana, en saa talouttani taattua ainakaan tänävuonna. Lakkoa pahempi nöyryytys on, että joudun pyytää lainaa ex ältä. Onko joku yhtä tukalassa tilanteessa. Suvi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paku maksaa noin satasen vuorokausi.
Muuta vaan halvempaan jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon.
Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....
AP
Sitten sulla,on selvästi liian iso asunto jos noin paljon kannettavia huonekaluja on.Myy ne pois ja muuta yksiöön, mahtuu tavarat pakuun.Siinä sulle ohje.
Kelalta voi hakea muuttoavustuksen, ei iso mutta rahaa sekin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....
AP
Sittenhän ongelma ratkeaa roinat myymällä ja hävittämällä
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa ei tule kun työnantaja on sen keskeyttänyt, tai ammattiliitto kielsi menemistä töihin. Laskut olis silti maksettavana, en saa talouttani taattua ainakaan tänävuonna. Lakkoa pahempi nöyryytys on, että joudun pyytää lainaa ex ältä. Onko joku yhtä tukalassa tilanteessa. Suvi
Vaihda duunia
Muuttopalvelu? Ei mikään ihme että olet työtön ja köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Hae toimeentulotukea. Se kompensoi ainakin osittain leikatun asumistuen. Asumistuestahan sinä käytännössä nyt valitat.
Toimeentulotuki on haettu ja sitä saan
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP, jos sinulla on rekallinen tavaraa, niin on selvää, että niistä riittää myyntiin; siitä saat muuttorahan.
En edelleenkään myy mummolta perittyjä huonekaluja ja kaapistoa
AP
No ei tartte myydä mutta mitäs jos hyppäisit parvekkeelta.
Kukaan ei jäisi kaipaamaan, ei edes omat sukulaisesi.
Ei ole minun asunnossa parveketta mistä hypätä
AP
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä jankkaaja. Hankit sen työpaikan jostain pienemmästä kunnasta niin saat muuttoavustusta. Enkä enää jaksa kuunnella sun selityksiä miksi se ei käy. Jos ei käy niin lopetat tuon jatkuvan kitinän ettei rahat riitä.
Onko tämä se sama sairas tyyppi, joka avaa kokoajan pieru- ja eriteketjuja? Mitä raati sanoo?
Kuinka paljon tavaraa sinulla on? Voitko myydä jotain niistä ja saada rahaa?