Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Vierailija
28.03.2024 |

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.

Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto  muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.

Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.

Kommentit (729)

Vierailija
61/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin n 20 v sitten, 3 henkeä. En muists montako kuormaa, 4-6. 

Muutin 1,5 v sitten. Pari huonekalua säästin, muut oli roskiskamaa, paitsi muutaman myin. Irtotavarat meni auton kyydissä ehkä 4 kerrassa. 

Karsi ! Tuskin kaikki on tarpeellista. 

Siitä saat rahaakin.

Vierailija
62/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi et ikinä vastaa kysymykseen että miten on mahdollista että työkkäri ei laita sua kouluun tai työkokeiluun? Oot kuitenkin jo 10v ollut työtön. 

Ei TE-toimisto laita mihinkään. Mihinkään "työkkärin" ehdotukseen ei ole pakko suostua. Se tosin johtaa aina karenssiin.

Ap:lle: miten h*lvetissä olet voinut asua ylikalliissa asunnossa tähän asti? Olet käytännössä karenssissa ja siksi toimeentulotukeasi on todennäköisesti leikattu joka toinen kuukausi 20% tai 40%. Ei sinulla siis koskaan aikaisemminkaan ole ollut varaa asua nykyisessä asunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuommoinen tilanne voi olla mahdollinen?

Jos olet sairastunut, halvaantunut tai työkyvytön -> kuntoustustuki ,työkyvyttömyyseläke

Jos olet ammattiin opiskellut tai töitä tehnyt mutta jäänyt työttömäksi -> työmarkkinatuki

Kuinka kauan olet ollut toimeentulotuella ja asumistuella? Ja miten ihmeessä se on ollut mahdollista?

Vierailija
64/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap on ihanaa että siinä joudut kadulle.

Onko sulla kaikki hyvin?

Minä olisin enemmän huolissani ap:sta joka spämmää tänne tätä samaa rahattomuusjankutustaan jatkuvasti, kuukaudesta toiseen. Hänen ymmärryksensä ja käsityskykynsä eivät selvästikään ole millään mittapuilla katsottuna normaalilla tasolla.

Vierailija
65/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän äiti on asunut yli 20 v isossa kerrostalossa. Putkiremontista on puhuttu vuosia. Syksyllä alkaa, arvioitu hinta 1500 e neliö, tavaraa on tuhansia ylimääräistä.

Ystävä on aivan kypsä, kun äiti ei halua muuttaa, ei halua karsia, ei ole varaa putkiremonttiin

Vierailija
66/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paku maksaa noin satasen vuorokausi.

Muuta vaan halvempaan jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon.

Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....

AP

AP, jos sinulla on rekallinen tavaraa, niin on selvää, että niistä riittää myyntiin; siitä saat muuttorahan.

Vierailija
67/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....

AP

AP, jos sinulla on rekallinen tavaraa, niin on selvää, että niistä riittää myyntiin; siitä saat muuttorahan.

Niin no. Tuo on taas niitä ehdotuksia joita ehdottaja itsekään ei olisi koskaan valmis tekemään.

Vierailija
68/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi et ikinä vastaa kysymykseen että miten on mahdollista että työkkäri ei laita sua kouluun tai työkokeiluun? Oot kuitenkin jo 10v ollut työtön. 

Ei TE-toimisto laita mihinkään. Mihinkään "työkkärin" ehdotukseen ei ole pakko suostua. Se tosin johtaa aina karenssiin.

Ap:lle: miten h*lvetissä olet voinut asua ylikalliissa asunnossa tähän asti? Olet käytännössä karenssissa ja siksi toimeentulotukeasi on todennäköisesti leikattu joka toinen kuukausi 20% tai 40%. Ei sinulla siis koskaan aikaisemminkaan ole ollut varaa asua nykyisessä asunnossa.

Niin, ap mieluummin ottaa karenssin ja valittaa kun menee töihin/kouluun.

Vierailija
69/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työkkärin kirjoilla yleensä, elän pelkällä toimeentulotuella ja asumistuella

AP

Miksi et ilmoittaudu työkkäriin? Vai pelottaako että joudut töihin.

Ei kiinnosta mennä mihinkään turhille työkkärin kursseille juoppojen, kehitys vammaisten ja narkkareiden kanssa

AP

Vierailija
70/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kai sinä nyt kantaa osaat itse? Jonkun tutun otat/palkkaat ajamaan muuttoautoa. Ja varmasti onnistuu sinkun muutto pakettiautolla. 20 km matkan voi ajaa pariin kertaan. 

Ei ole välttämättä tuttuja jos jo on joutunut jo kertaalleen (tai useampaan kertaan) muuttamaan pois juuriltaan ja kaikki tuttavat ovat jääneet kauas sinne edelliseen asuinpaikkaan.

Suurin osa ihmisistä on elämänsä aikana muuttanut pois juuriltaan; uudet asuinseudut tuovat toki uudet tuttavuudetkin, muutenhan täällä kukaan ei tuntisi enää ketään.

Vierailija
71/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä jankkaaja. Hankit sen työpaikan jostain pienemmästä kunnasta niin saat muuttoavustusta. Enkä enää jaksa kuunnella sun selityksiä miksi se ei käy. Jos ei käy niin lopetat tuon jatkuvan kitinän ettei rahat riitä. 

Näin juuri. Esimerkiksi lääkäreistä on pikkukunnissa huutava pula. Aloittaja voi hyvin hakea vaikka kaikkia niitä. 

En jaksa kuunnella tätä menee töihin, hankkii työpaikan lässytystä. Joku voisi mieluummin vihdoin kertoa aloittajalle miten hän sen työpaikan "hankkii", koska ainakin neljää paikkaa / kk hän hakee. 

Vierailija
72/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut tuon leikatun osan sossusta takaisin, ei ole leikattu kun ehkä 2 tai 3 kertaa 10 vuoden aikana toimeentulotueka

AP

Vierailija
73/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työkkärin kirjoilla yleensä, elän pelkällä toimeentulotuella ja asumistuella

AP

Ei kiinnosta mennä mihinkään turhille työkkärin kursseille juoppojen, kehitys vammaisten ja narkkareiden kanssa

AP

Kyllä se sinun päävikasi tuossa joukossa menee ihan sujuvasti mukana.

Vierailija
74/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä jankkaaja. Hankit sen työpaikan jostain pienemmästä kunnasta niin saat muuttoavustusta. Enkä enää jaksa kuunnella sun selityksiä miksi se ei käy. Jos ei käy niin lopetat tuon jatkuvan kitinän ettei rahat riitä. 

Näin juuri. Esimerkiksi lääkäreistä on pikkukunnissa huutava pula. Aloittaja voi hyvin hakea vaikka kaikkia niitä. 

En jaksa kuunnella tätä menee töihin, hankkii työpaikan lässytystä. Joku voisi mieluummin vihdoin kertoa aloittajalle miten hän sen työpaikan "hankkii", koska ainakin neljää paikkaa / kk hän hakee. 

Eikä hae koska ei oo edes kirjoilla työkkärissä.

Vierailija
75/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on sukulaisten oikeus auttaa heikommassa asemassa olevia läheisiään.

Olisi ja samaa mieltä asiasta olen minäkin mutta eivät kaikki vain halua auttaa.

Ei kaikki halua, ainakaan kaikissaelämänvaiheissa. Ajatusleikkinä, entä jos kysymys kuuluisi, pitääkö sukulaisten auttaa totaaliyh-äitiä jolla on pieni lapsi /lapset? Nyt luulen, että vieläkin suurempi osa ihmisistä on sitä mieltä, että ei pidä auttaa. Juuri niitä vihoviimeiseksi haluamme auttaa, äitejä lapsineen. Mieluummin autamme vaikka nuoria miehiä jotka vain pelaa tietokoneella. Ja mitä näitä nyt on. 

Vierailija
76/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Älä sitten valita ettei rahat riitä. Itsepä olet tilanteesi aiheuttanut.

Vierailija
77/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap on ihanaa että siinä joudut kadulle.

Onko sulla kaikki hyvin?

Minä olisin enemmän huolissani ap:sta joka spämmää tänne tätä samaa rahattomuusjankutustaan jatkuvasti, kuukaudesta toiseen. Hänen ymmärryksensä ja käsityskykynsä eivät selvästikään ole millään mittapuilla katsottuna normaalilla tasolla.

Palkkaisitko? Jos et, tuleeko mieleen miksi hän ei pääse töihin?

Vierailija
78/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut muuttopalvelua. Muuttanut olen kuitenkin sen 8 kertaa laskien siitä kun muutin pois vanhemmilta.

Ei minullakaan vaikka olen muuttanut useammin kuin sinä.

Vierailija
79/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät sukulaisesi auta sinua? Jos käyvät töissä tai saavat säännöllistä eläketuloa, voivat varmasti antaa sen 100-300 euroa/kk

No justiinsa.

Vierailija
80/729 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

En edelleenkään myy mummolta perittyjä huonekaluja ja kaapistoa

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän