Tunnetteko mitään vastenmielisiä tuntemuksia, jos lapsenne leikkii esim afrikkalaisen lapsen kanssa.
Tuleeko teille mieleen esimerkiksi mahdolliset tarttuvat taudit tms. Siis vaikkapa hepatiitit tai hiv. (Olen nimittäin lukenut tartuntatautien kirjasta, että hepatiitti B tarttuu ihan tavallisessa perhekanssakäymisessäkin.) Mitä te asiasta ajattelette? Itse mietin, mitä ajattelisin.
Kommentit (98)
Mä osaan tavata.
ja ketä mä oon muka nimitellyt?
Säkään et osaa lukea!?
terveydenhoitaja rokotutti lapsensa hepatiitti A:ta ja B:tä vastaan. Varmaan kannattaisi kaikkien tehdä niin. Niitä ulkomaalaisia tapaa niin paljon nykyään
Vierailija:
En mä tiedä miten te siellä pohjanmaalla käyttäydytte, voi olla että junteissa ja nekruissa on jotain samaa?
Niiden käyttäminen on nimittelyä.
Kertokaa lisää noista lasten leikeistä, joissa hiv ja hepatiitti tarttuvat. Minuakin rupesi kiinnostamaan, olen tähän saakka elänyt siinä käsityksessä etteivät nuo taudit niin kovin helpolla tartu.
kyllä tapaa töissään myös suomalaisia huumeäitejä ja muita mahdollisia hepatiitti-asiakkaita. Varmaan suurempi riskiryhmä...
Meidän perheessä on kaikilla hepatiittirokotukset, koska matkustellaan paljon. Ei ollut iso vaiva hommata.
Kyllä lapsiakin muuttaa maahan ja tilastollisestikin eräät taudit ovat suomessa lisääntyneet maahanmuuttajien tultua.
Vierailija:
Kertokaa lisää noista lasten leikeistä, joissa hiv ja hepatiitti tarttuvat. Minuakin rupesi kiinnostamaan, olen tähän saakka elänyt siinä käsityksessä etteivät nuo taudit niin kovin helpolla tartu.
Yleensä se alkukantaisempi on purija.
Ihmissyöjägeenejä kenties?
Meille on itsestäänselvää se, että lapsemme kasvatukseen kuuluu suvaitsevaisuus-ja myös rauhankasvatus. Samoin kuin vaikka taidekasvatus: ajatteleppas kuinka moni upea taiteilija on ollut juoppo tms.
En syrji aikuisiakaan ihonvärin tai kansalaisuuden perusteella. Se on rikos; haluan myös lapseni oppivan tämän yhteiskunnan pelisäännöt ja vahvat moraaliset sekä eettiset arvot.
Lapseni saa leikkiä kaikkia kulttuuritaustoja olevien lasten kanssa.
Suomalaislapsen todennäköisyys saada hiv tai hepatiitti leikkikaveriltaan on olematon. Tapauksia ei ole tilastoitu edes 1%.
Yhtälailla voisi sanoa, että lapseni ei saa mennä tällä hetkellä ulos, koska Aasiassa on lintuinfluenssa. Jos lapsella on hiv tai hepatiitti asia yleensä tiedetään ja se olisi hyvä muistaa JOKA PÄIVÄ.
samaten kuin rokotukset. Otin nyt myös influenssarokotuksen, vaikken olekaan riskiryhmää.
Vierailija:
Yleensä se alkukantaisempi on purija.
Ihmissyöjägeenejä kenties?
Siis kumpi?
poliisia (vai oliko se palomies) jotain vuosi sitten puri hepatiitin omaava mies, niin siitä oli lehdissäkin miten poliisi pelkäsi saaneensa hepatiitin. Ihan yhtä helposti se lapsista tarttuu.
Vai tauteja vielä, voi anna mun kaikki kestää. Joskus tämän palstan mänttiys vielä näköjään pystyy ylittämään odotukset.
Pikkuisen luottamusta viranomaisiin hei. Kyllä jokaisen tänne tulevan maahanmuuttajan terveys tsekataan noiden vaarallisten tautien osalta ja rekisteröidään.
täytyy ensin olla se hepatiitti! Pelkkä ulkomaalaisuus ei riitä.
Itselläni on kaksi adoptiolasta ja hepatiitit ja muut taudit testattiin perusteellisesti neuvolassa, kun lapset tulivat. Samat rutiinit käydään läpi myös maahanmuuttajalapsilla, ja taudit hoidetaan.
epähumaania keskustella siitä, että pelkääkö tartuntatautien tarttumista ulkomaalaisista. Voihan sitä muutoin ajatella vaikka miten ihania asioita, mutta tunnustaa se tosiasia, että heillä on huomattavasti enemmän näitä vaarallisia tarttuvia tauteja. Teidän mielipiteitänne on mielenkiintoista lukea. ap
tai hiviä ei voi mitenkään poistaa lapsesta. Lisäksi ei auta ollenkaan, vaikka tauti onkin maahantullessa testattu, jos lapsi kuitenkin leikkii toisten lasten kanssa muualla kuin esim päiväkodissa, jossa ehkä tätä asiaa voitaisiin varoa. Tai vaikkapa jossain harrastuksessa.
23:n kesämökki on Pohjanmaalla. Etkö osaa lukea? Osaat vaan nimitellä.