Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa, onko minulla syöpä ja lapset jäävät ilman äitiä...

Vierailija
25.01.2007 |

Ruoka takertuu ruokatorveen, pelottaa mennä tähystykseen..luin juuri äsken, että ennuste on todalla huono.

Olen kärsinyt jo vuosia ruokatorvivaivoista.

Miten saan voimia mennä siihen gastrokopiaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei välttämättä ole mitään vaarallista. Itselleni tulee kanssa tuohon samaan kohtaan kauhea tukos jos syön liian nopeasti, enkä ole pitänyt ikinä sitä sairauden merkkinä, vaan vain rajoituksena.

Älä suotta pelkää, asia tutkitaan ja lääkäri voi ehdottaa ruokatorvea " kuristavan" renkaan löysäämistä konstilla tai toisella. Tai jos se on joku kasvain, sitäkin voidaan hoitaa nykyään ihan helposti.

Ja kyllä, on normaalia tulla hysteeriseksi omasta terveydentilastaan ja mahdollisesta vakavasta sairaudesta silloin kun lapset ovat ihan pieniä.

Vierailija
2/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana jätä ne lukemiset kokonaan. Se ei auta asiaa ollenkaan ja pelottaa vaan lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aikaisemmin ongelma löytyy sen paremmin se on paranettavissa.

Tiedän muuten yhden tapauksen jossa oli vatsalaukun ja ruokatorven syöpä. ukolta poistettiin molemmat. syö nyt suoraan selaisen aukonkautta mahaaan ja josain vaiheessa pitäsi kuulemma hälle olla tulossa uusi ruokatorvi..

Joten ajoissa tutkimukseen ja hoitoon.

Itse olen menossa tuohon tähystykseen 7.2 .

Vierailija
4/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei selviä ilman tuota inhottavaa toimepidettä, jota minulle ei edes suostuta kunnan kautta tekemään. :(

Vierailija
5/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se pitäsi hoitua terkkarikäynillä ja lähetteellä sairaalaaan.

Vierailija
6/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan edellisen tähystyksen jälkeen suositteli muutaman vuoden välein tulisi seurata tilannetta. ap

Vierailija
7/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes lopulta tiedä mitä etsivät. Kaiketi vatsahaavaa tms.

Viimevuonna olin sairaalassa sisälläkin viikon kun vatta oli niin sika kipeä siten se rauhottu ja nyt taas on alkanu ketuilemaan mullen tuo maha.

Vierailija
8/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista. mun kaverille tehtiin tähystys 26vuotiaana, toiselle 28vuotiaana ja mä olen 38.. Ja kaikki on tehty kunnallisessa.

Vierailija
9/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan se oli tämän lääkärin senhetkinen ajatus, että nuorella ei tarvii usein tehdä tähystyksiä..

ap

Vierailija
10/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin eka tähystys noin 20v tai vähän yli. Kaverille yläasteella...että mitähän se ap,n lekuri on ajatellut...

Vierailija
11/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka onkin sattunut googlaamaan ruokatorven syövästä.

t. lääkäri

Vierailija
12/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa siinä pääsi pari isoa röyhtäystä ja varmaan silmät kostuivat, mutta ihan kivasti se meni.

Vierailija
13/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(rintalastan taakset) takertuu ruokaa?? Tulehdus? Minulla on kuitenkin todettu joka täyhystyksessä ruokatorventulehdus.

ap

Vierailija
14/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatorven syöpä _ei_ oireile vuosia samaan tapaan vaan pahenee jatkuvasti, sitä on todella aniharvoin alle kuuskymppisillä. Voit mielestäni luottaa aiemman tähystyksen tulokseen. Kokonaistilannettasi tuntematta en osaa sanoa, miksi yksityislääkäri on suositellut kontrolliskopioita muutaman vuoden välein, mutta syöpää hän ei varmasti ole ajatellut (ei sitä sillä tavalla ehkäistä).

Vedä syvään henkeä ja koita ajatella, että mielikuvituksesi tekee tepposet tässä syöpäasiassa.

13

Vierailija
15/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa oloa tosi paljon, kun luin kirjoituksesi. Minulla on nyt lääkekuuri Lanzo menossa, uusin reseptin apteekin kautta omatoimisesti. Närästys loppui ja kipu, ainoastaan tuo ruuan jumiutuminen jäi vielä. Olen syönyt kuuria nyt 5pv (28pv. n kuuri). Ennen tätä kuuria jouduin syömään pitkään särkylääkkeitä (Burana 800mg) jonka jälkeen mahdollinen tulehdus tuli.?

Yksityislääkäri suositteli säännöllisesti tähystyksessä käyntiä koska lähisuvussa on kaksi kuollut vatsa- ja haimasyöpään ja yksi kuollut ruokatorven repeämään.

Koepalat olivat ok.

Viimeeksi minut on tähystetty 6-vuotta sitten.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi