Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö teitä muita siivoojia toimistosiivous?

Vierailija
27.03.2024 |

Mua on alkanut nyt ärsyttämään. Teen siis iltavuoroja ja siltikin ihmiset on tiellä kun pitäsi siivota. Ja jos vaikka kysyy että voiko tulla siivoamaan niin vastataan että kyllä mutta ei liikahdetakaan kun pitäisi siivota se huone. Sitten huokaillaan kun tulen vaan siivoamaan. Suoraan sanoen vtuttaa!

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et pysty tyhjentämään roskakoria, jos joku on työpöytänsä ääressä? Onneksi meillä on parempi siivooja."

Monesti se roskis on jostakin syystä aina potkittu sinne työpöydän alle, vaikka sen tyhjentäessään jättää siihen viereen. Jos siinä työpisteellä istutaan liikahtamatta, en todellakaan ala konttaamaan/ryömimään kenenkään jalkojen juuressa. Saa jäädä tyhjentämättä minun puolestani. 

-eri 

Etkä osaa puhua? Sano ensi kerralla, että voitko antaa roskiksen.

Itse en potki roskista pöydän alle ja kyllä työn touhussakin ehtisin sen ojentaa. Multa kyllä puuttuu pöydästä etulevy, joten siivooja saa roskiksen myös pöydän etupuolelta.

Vierailija
142/173 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen luottamuksellisista papereista nämä ihmiset oikein puhuu? Miks ne on papereilla? Olen tottunut jo vuosia toimimaan paperittomassa konttorissa, enkä oikein keksi, miksi muut ei tee niin. 

Ei vaan ole kaikilla aloilla mahdollista. On paljon juttuja, joita ei voi sähköisesti allekirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin häiritsi ja ahdisti mennä huoneisiin, kun siellä oli joku töissä. Osa oli kuitenkin ystävällisiä ja siirtyi itse. Pahimmat änkyrät tiedettiin ja niistä varoitettiin uusia siivoojia ja sijaisia. Niiden huoneet siivottiin ekana aamulla, ettei tarvitse kuunnella raivoamista. Ja vessojen siivous ahdisti sekin. Ei päivääkään, ettei joku halunnut vessaan, kun oli aineet pöntössä ja siivous kesken. 

Vierailija
144/173 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Et pysty tyhjentämään roskakoria, jos joku on työpöytänsä ääressä? Onneksi meillä on parempi siivooja."

Monesti se roskis on jostakin syystä aina potkittu sinne työpöydän alle, vaikka sen tyhjentäessään jättää siihen viereen. Jos siinä työpisteellä istutaan liikahtamatta, en todellakaan ala konttaamaan/ryömimään kenenkään jalkojen juuressa. Saa jäädä tyhjentämättä minun puolestani. 

-eri 

Etkä osaa puhua? Sano ensi kerralla, että voitko antaa roskiksen.

Itse en potki roskista pöydän alle ja kyllä työn touhussakin ehtisin sen ojentaa. Multa kyllä puuttuu pöydästä etulevy, joten siivooja saa roskiksen myös pöydän etupuolelta.

Kaikilla ei ole samanlaista pöytää ja huonetta kuin sinulla. Eikä täällä kukaan puhu juuri sinusta, joten älä ota stressiä. 

Vierailija
145/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia meidän siivoojan kanssa. Meillä on vakio-siivooja, ja olen halunnut tutustua häneen, siinä missä muihinkin työkavereihin. Olen kyllä huomannut, että suurin osa työkavereistani sivuuttaa tämän siivoojan täysin. Huomenta sanovat, mutta eivät muuten juttele. Mä yleensä kyllä aina vaihdan hänen kanssaan kuulumiset, ja ollaan välillä kahvit juotu yhdessä myös, jos sattuu tauko samaan aikaan. Hän ei meidän kahvihuoneeseen tule, jos siellä on muita, kun se ei olikeasti ole hänen taukotilansa, mutta jos ei muita ole siellä, saattaa pyynnöstäni hetkeksi istahtaa juttelemaan. Jos mulla on tosi paljon töitä, saan suuni auki, ja sanon hänelle ettei sinä päivänä tarvitse siivota huonettani ollenkaan. Oma valintani, jos on vähän pölyistä silloin kun mulla on kiire. Silloim kun hän siivoaa, poistun tietenkin hänen tieltään. Siivoan myös itse omat pikkusäläni laatikkoon työpöydältä siivoamisen ajaksi. Mun mielestä on kohteliasta huomioida, että hän pääsee tekemään työnsä, eli sen perus siivouksen, ilman että mun omat romut on siinä tiellä. Kyllä ihmisten kanssa yleensä tulee toimeen olemalla itsekin mukava ja kohtelemalla kaikkia kunnioittavasti ja tasapuolisesti. Jokainen on ihminen ja yksilö, ja on aina aintoisaa vähän tutstua niihin ihmisiin, joiden ympärillä päivänsä viettää. Oli se työrooli mikä tahansa, sillä ei ole merkitystä. Salassapidettävistävistä asioista ei tietenkään puhuta. 

Vierailija
146/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kokeilla kun menee huoneeseen että karjaisee ovella "SIIVOUS!, ne jotka haluaa että työpiste siivotaan menköön vaikka kahville siksi aikaa, mutta jos ei halua saa olla paikallaan ja siivous siirtyy seuraavaan viikkoon" (tai milloin sitten onkin)

Vierailija
147/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi! Eikö siivoojat voisi työskennellä öisin kun normaalit ihmiset ovat kotona? t. Virastotäti

Todellakin haluaisin tehdä töitä silloin kun talo on tyhjä. Mutta ehei, ei nyt yölisää haluta maksaa ja toisekseen siivooja on niin epäluotettava olento että sehän nuuskii kaikkea tärkeä arvoista mitä ei saisi, kun yksin saa touhuta ja avaimilla pääsee suunnilleen minne vaan.

Parempi siivota tarkkaavaisten katseiden alla jolloin voi kätevästi huomauttaa jos jokin kohta jää myös pyyhkimättä.

Olen monessa kohteessa ehdottanut että voisin tehdä töitä joko aikaisin aamulla kun ketään ei ole paikalla tai illalla kun talo tyhjenee, eipä onnistu. Ennen siivous oli hyvä uravalinta niille jotka tykkää tehdä hommia yksin, nyt pitää olla kova nahka koska pitää pujotella asiakkaiden välissä ja aukaista se suu että tollot joskus edes väistäisivät.

Ei ole siivoojan vika että töitä ei saa tehdä yksin ja rauhassa. Turhaan meille valitatte, valittakaa ylemmälle taholle. Olisi unelma siivota öisin ja toki se extrapalkkakin kiinnostaa.

Vierailija
148/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun siivoustyötä tein, toimistot olivat onneksi tyhjiä (iltaisin). Tuo olisi ollut minulle ihan painajainen, että pitää mennä sinne ihmisten paikalla ollessa siivoamaan :(

Tsemppiä ap. En käsitä, miksei siivousta järjestetä niin, että tila olisi tyhjä, kun siivooja tulee (joo, jossain 24/7 paikoissa toki ei mahdollista, mutta toimistoissa yleensä kyllä ihan järjestettävissä).

Tietosuojasyistä. Kenelläkään ulkopuolisella ei ole mitään asiaa esim meidän toimistolle yksin ja siivoojat saa tulla vain silloin, kun on työntekijöitä paikalla.

Ai. Kyllä mun piti ison nimen firman johtoportaan kerros siivota aikasin ennen kasia, ennenku johtoporras tuli paikalle. Tietosuojasyistä koneet kiinni ja paperit kaappeihin. Helpompi oli siivota kun ei ollu paperit tiellä. 

Tämä on työpaikkakohtaista. Osalla voi olla alihankkijoina sopimuksissa sellaiset pykälät, että ulkopuolisia ei saa päästää tiloihin ilman valvontaa. Tämä koskee silloin kaikkia. Myös siivoojia ja muita huoltotyöntekijöitä ,vaikka olisivat kuinka tuttuja tahansa.

Vierailija
149/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia meidän siivoojan kanssa. Meillä on vakio-siivooja, ja olen halunnut tutustua häneen, siinä missä muihinkin työkavereihin. Olen kyllä huomannut, että suurin osa työkavereistani sivuuttaa tämän siivoojan täysin. Huomenta sanovat, mutta eivät muuten juttele. Mä yleensä kyllä aina vaihdan hänen kanssaan kuulumiset, ja ollaan välillä kahvit juotu yhdessä myös, jos sattuu tauko samaan aikaan. Hän ei meidän kahvihuoneeseen tule, jos siellä on muita, kun se ei olikeasti ole hänen taukotilansa, mutta jos ei muita ole siellä, saattaa pyynnöstäni hetkeksi istahtaa juttelemaan. Jos mulla on tosi paljon töitä, saan suuni auki, ja sanon hänelle ettei sinä päivänä tarvitse siivota huonettani ollenkaan. Oma valintani, jos on vähän pölyistä silloin kun mulla on kiire. Silloim kun hän siivoaa, poistun tietenkin hänen tieltään. Siivoan myös itse omat pikkusäläni laatikkoon työpöydältä siivoamisen ajaksi. Mun

Missä sen siivoojan taukotila sitten on?

Vierailija
150/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia meidän siivoojan kanssa. Meillä on vakio-siivooja, ja olen halunnut tutustua häneen, siinä missä muihinkin työkavereihin. Olen kyllä huomannut, että suurin osa työkavereistani sivuuttaa tämän siivoojan täysin. Huomenta sanovat, mutta eivät muuten juttele. Mä yleensä kyllä aina vaihdan hänen kanssaan kuulumiset, ja ollaan välillä kahvit juotu yhdessä myös, jos sattuu tauko samaan aikaan. Hän ei meidän kahvihuoneeseen tule, jos siellä on muita, kun se ei olikeasti ole hänen taukotilansa, mutta jos ei muita ole siellä, saattaa pyynnöstäni hetkeksi istahtaa juttelemaan. Jos mulla on tosi paljon töitä, saan suuni auki, ja sanon hänelle ettei sinä päivänä tarvitse siivota huonettani ollenkaan. Oma valintani, jos on vähän pölyistä silloin kun mulla on kiire. Silloim kun hän siivoaa, poistun tietenkin hänen tieltään. Siivoan myös itse omat pikkusäläni laatikkoon työpöydältä siivoamisen ajaksi. Mun

Hyvää käytöstä. Yleisesti on hyvä pitää mielessä, että kaikki eivät halua jutella ja ovat tyytyväisiä kun saavat tehdä työnsä omassa rauhassa. En tarkoita etteikö tämän viestin kirjoittaja olisi huomioinut tätä asiaa.

Vierailija
151/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä istun välillä tosi myöhään toimistossa. Jos siivooja tulee, sanon aina ettei tarvitse siivota mun huonetta. Jos olen heittänyt esim ruokaa roskiksee, Voin itse vaihtaa pussin jos alkaa haista.

Vierailija
152/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi! Eikö siivoojat voisi työskennellä öisin kun normaalit ihmiset ovat kotona? t. Virastotäti

Todellakin haluaisin tehdä töitä silloin kun talo on tyhjä. Mutta ehei, ei nyt yölisää haluta maksaa ja toisekseen siivooja on niin epäluotettava olento että sehän nuuskii kaikkea tärkeä arvoista mitä ei saisi, kun yksin saa touhuta ja avaimilla pääsee suunnilleen minne vaan.

Parempi siivota tarkkaavaisten katseiden alla jolloin voi kätevästi huomauttaa jos jokin kohta jää myös pyyhkimättä.

Olen monessa kohteessa ehdottanut että voisin tehdä töitä joko aikaisin aamulla kun ketään ei ole paikalla tai illalla kun talo tyhjenee, eipä onnistu. Ennen siivous oli hyvä uravalinta niille jotka tykkää tehdä hommia yksin, nyt pitää olla kova nahka koska pitää pujotella asiakkaiden välissä ja aukaista se suu että tollot joskus edes väistäisivät.

Ei

Onhan niitä sellaisia paikkoja, joita siivotaan öisin tai silloin kun ei ole asiakkaita/työntekijöitä paikalla. Sen kun vaan hakemaan sellaiseen. Tervemenoa!

Vierailija
153/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-eri 

Miksi sinä et osaa laittaa tavaroita paikoilleen siivouksen jälkeen? Tätä meillä joka ikinen kerta ihmetellään siivoojan jälkeen. Jos istun omalla paikallani, niin siivooja osaa ottaa sen roskiksen nätisti siitä viereltäni, tyhjentää ja laittaa takaisin samalle paikalle.

Mutta auta armias, jos/kun lähdetään pois paikalta, niin takaisin tullessa on takuuvarmasti aina roskikset ihan missä sattuu ja jalkatuet myös! Mikä siinä on niin helvatan vaikeaa laittaa ne paikoilleen, jos ei ole joku vieressä vahtimassa? Jonkin sorttista kiusantekoa se on kait tuokin... Ja johtaa vain siihen, että ihmiset ei jatkossa hievahdakaa paikaltaan siivoojan tullessa. 

Vierailija
154/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia meidän siivoojan kanssa. Meillä on vakio-siivooja, ja olen halunnut tutustua häneen, siinä missä muihinkin työkavereihin. Olen kyllä huomannut, että suurin osa työkavereistani sivuuttaa tämän siivoojan täysin. Huomenta sanovat, mutta eivät muuten juttele. Mä yleensä kyllä aina vaihdan hänen kanssaan kuulumiset, ja ollaan välillä kahvit juotu yhdessä myös, jos sattuu tauko samaan aikaan. Hän ei meidän kahvihuoneeseen tule, jos siellä on muita, kun se ei olikeasti ole hänen taukotilansa, mutta jos ei muita ole siellä, saattaa pyynnöstäni hetkeksi istahtaa juttelemaan. Jos mulla on tosi paljon töitä, saan suuni auki, ja sanon hänelle ettei sinä päivänä tarvitse siivota huonettani ollenkaan. Oma valintani, jos on vähän pölyistä silloin kun mulla on kiire. Silloim kun hän siivoaa, poistun tietenkin hänen tieltään. Siivoan myös itse omat pikkusälän

Esimerkiksi n. neliön kokoisessa siivous/vessakopissa, missä pytyn päällä istuen syö eväitään. Tällaisia "taukotiloja" on tullut nähtyä. 

Vierailija
155/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä siivoojaa varmaan kans ärsyttää siivota mun toimistoa, koska on alkanut tehdä sitä, että kiikuttaa imurin mun toimistopöydän luo, ja sanoo et nyt pitäs imuroida (odottaa siis mun imuroivan itse toimistoni) ja pölyrievun varsinkin saan käteeni hyvin usein "pyyhkäsepäs pölyt siitä pöydältäs ja koneestas"

Ja kyllä, mä sit teen niin. Vaikkei homma minulle tosiaankaan kuuluisi. :D :D

TARKOITTI ETTÄ OTA NE TAVARASI POIS,  ETTÄ SAA PYYHKIÄ PÖYTÄSI, PIKKU PELLE 

Vierailija
156/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi sinä et osaa laittaa tavaroita paikoilleen siivouksen jälkeen? Tätä meillä joka ikinen kerta ihmetellään siivoojan jälkeen. Jos istun omalla paikallani, niin siivooja osaa ottaa sen roskiksen nätisti siitä viereltäni, tyhjentää ja laittaa takaisin samalle paikalle."

Ja minä ihmettelen, ettet ymmärtänyt lukemaasi. 

Vierailija
157/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi sinä et osaa laittaa tavaroita paikoilleen siivouksen jälkeen? Tätä meillä joka ikinen kerta ihmetellään siivoojan jälkeen. Jos istun omalla paikallani, niin siivooja osaa ottaa sen roskiksen nätisti siitä viereltäni, tyhjentää ja laittaa takaisin samalle paikalle."

Ja minä ihmettelen, ettet ymmärtänyt lukemaasi. 

Kyllä minä ymmärsin ja siksi tuota kysyinkin 🤦🏻. Sanoit selvästi, että otat roskiksen yhdestä paikasta ja laitat sen aivan eri paikkaan. Joten olepa hyvä ja vastaa.

Vierailija
158/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia meidän siivoojan kanssa. Meillä on vakio-siivooja, ja olen halunnut tutustua häneen, siinä missä muihinkin työkavereihin. Olen kyllä huomannut, että suurin osa työkavereistani sivuuttaa tämän siivoojan täysin. Huomenta sanovat, mutta eivät muuten juttele. Mä yleensä kyllä aina vaihdan hänen kanssaan kuulumiset, ja ollaan välillä kahvit juotu yhdessä myös, jos sattuu tauko samaan aikaan. Hän ei meidän kahvihuoneeseen tule, jos siellä on muita, kun se ei olikeasti ole hänen taukotilansa, mutta jos ei muita ole siellä, saattaa pyynnöstäni hetkeksi istahtaa juttelemaan. Jos mulla on tosi paljon töitä, saan suuni auki, ja sanon hänelle ettei sinä päivänä tarvitse siivota huonettani ollenkaan. Oma valintani, jos on vähän pölyistä silloin kun mulla on kiire. Silloim kun hän siivoaa, poistun tietenkin hä

Jos siivoojalle ei ole osoittaa omia, kunnollisia, taukotiloja, niin silloin siivooja voi käyttää asiakaskohteessa olevia yleisiä taukotiloja.

Vierailija
159/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko sinun on jyrätä se ihminen siinä siivotessasi? Etkö osaa kiertää häntä??

En minä ainakaan siirry paikaltani siivoojan tullessa, jos on jokin työtehtävä just silloin pahasti kesken. Sen verran toki siirryn/katson, että roskiksen saa tyhjennettyä, mutta muuten en näe mitään syytä. Ja itse asiassa noin meitä on ohjeistettu toimimaankin. Siihen neliön kokoiselle läntille, jossa istun, ei sillä siivoojalla ole mitään tarvetta tulla huseeraamaan.

Niin. Minusta on kyllä ihan kiva, että se siivooja käy huoneessa, vaikka olisinkin vielä töissä. Sillä jos se siivooja ei käy, niin melko äkkiä se huone on niin pölyinen, että meikäläinen saa oireita. Voin väistää, voin poistua huoneesta siksi ajaksi, kun siivous tehdään. Sillä ei se siivous kauan vie. Pahinta on se, ettei käydä siivoamassa. Yhdessä paikassa oli niin, että siivooja vain kurkkasi ovelta jos huoneessa joku oli vielä töissä. Ja yhdessä paikassa, jossa siivous tehtiin työpäivän aikana, niin ei edes käyty siinä huonessa. Ja pahinta oli se, että siinä samassa huoneessa käsiteltiin paperipostit... eli paperipölyä...

Vierailija
160/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia meidän siivoojan kanssa. Meillä on vakio-siivooja, ja olen halunnut tutustua häneen, siinä missä muihinkin työkavereihin. Olen kyllä huomannut, että suurin osa työkavereistani sivuuttaa tämän siivoojan täysin. Huomenta sanovat, mutta eivät muuten juttele. Mä yleensä kyllä aina vaihdan hänen kanssaan kuulumiset, ja ollaan välillä kahvit juotu yhdessä myös, jos sattuu tauko samaan aikaan. Hän ei meidän kahvihuoneeseen tule, jos siellä on muita, kun se ei olikeasti ole hänen taukotilansa, mutta jos ei muita ole siellä, saattaa pyynnöstäni hetkeksi istahtaa juttelemaan. Jos mulla on tosi paljon töitä, saan suuni auki, ja sanon hänelle ettei sinä päivänä tarvitse siivota huonettani ollenkaan. Oma valintani, jos on vähän pölyistä silloin kun mulla on ki

Jos siivoojalle ei ole osoittaa omia, kunnollisia, taukotiloja, niin silloin siivooja voi käyttää asiakaskohteessa olevia yleisiä taukotiloja.

Vain siinä tapauksessa, että siitä on sovittu asiakkaan kanssa.