Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

đŸ‘©đŸŒđŸŽ“ KEVÄÄN 2. YHTEISHAKU 2024 - Virallinen seuranta- & jĂ€nnitysketju 😰

Vierailija
27.03.2024 |

TÀssÀ ketjussa seurataan yhdessÀ hakuprosessin etenemistÀ pÀÀsykokeineen ja jÀnnitetÀÀn valintojen etenemistÀ.

HYÖDYLLISTÄ TIETOA JÄNNITTÄJILLE:

Vipusesta voi seurata hakijoiden ja valittujen mÀÀriÀ sekÀ pisterajoja - Huom! Katso kohtaa "Syksy 2024" (Vipusessa tiedot esitetÀÀn koulutuksen ajankohdan mukaan):

Hakijat ja valitut: https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H

Pisterajat: https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H

Vipusessa voi tietokoneella kÀytettÀessÀ tehdÀ kaikenlaisia rajauksia vasemman laidan suodattimilla sekÀ oikean laidan kenttÀvalinnoilla.

Ensikertalaisille on oma kiintiö, joka on vĂ€hintÀÀn 80% kaikista hakijoista. Ensikertalainen = ei ole aiemmin ottanut vastaan korkeakoulututkintoon johtavaa opiskelupaikkaa.

Vipusessa ensisijainen hakija on eri asia kuin ensikertalainen hakija. Ensisijaisilla hakijoilla hakukohde on siis ollut ykköstoive.

Toisin kuin usein luullaan, ei-ensikertalaisille EI ole olemassa omaa kiintiötÀ, vaan he voivat tulla valituksi "kaikkien kiintiössÀ". Eli jos tarjolla on 50 aloituspaikkaa ja niistÀ 80% = 40 aloituspaikkaa on varattu vain ensikertalaisille, niin lopuista 10 aloituspaikasta taistelevat sekÀ ensikertalaiset ettÀ ei-ensikertalaiset.

EdellisestÀ johtuen ei-ensikertalaisten pisterajat ovat yleensÀ korkeammat, joskus huomattavastikin korkeammat, kuin ensikertalaisilla. NÀet ei-ensikertalaisten pisterajat Vipusesta valitsemalla oikean laidan kenttÀvalinnoista Henkilömuuttujat - Ensikertaisena kohdeltavat.

OPINTOPOLUN SEURAAMISESTA:

Seuraaminen kannattaa aloitella vasta toukokuun lopussa, kun todistusvalinnat julkaistaan. Samoihin aikoihin pidetÀÀn AMK:n pÀÀsykokeet.

AMK:n pÀÀsykoetuloksia voi alkaa odotella kesÀkuun puolivÀlissÀ, ja yliopistojen pian tÀmÀn jÀlkeen juhannuksen tienoilla ja siitÀ eteenpÀin.

"Tulospalkkien" ilmestyminen Opintopolun hakemusnÀkymÀÀn indikoi, ettÀ tuloksia on alettu siirtÀÀ Opintopolkuun. Palkkien ilmestymisestÀ voi mennÀ muutamista tunneista jopa viikkoihin, ettÀ tulos ilmestyy nÀkyviin.

Paljon puhuttu "palkkiteoria": Jos Opintopolussa tuloksistasi katoaa aiemmin siellĂ€ jo nĂ€kyneet varasijasi, se voi mahdollsiesti tarkoittaa sitĂ€, ettĂ€ olet pÀÀsemĂ€ssĂ€ ylempÀÀn hakukohteeseen. Tai sitten ei.

Varasijat elÀvÀt koko kesÀn ajan aina siihen saakka, kunnes varasijoilta valitseminen pÀÀttyy heinÀkuun lopussa. Ei siis kannata menettÀÀ toivoa liian nopeasti.

Suuria liikahduksia jonoissa tapahtuu mm. silloin, kun yliopistojen "suurten" alojen (DIA, lÀÀkis, kauppatieteet yms.) tulokset valmistuvat. TÀllöin etenkin insinööri- ja tradenomijonot liikkuvat paljon. Suurempaa liikettÀ voi tapahtua myös silloin, kun paikat pitÀÀ vastaanottaa heinÀkuun puolivÀlissÀ.

Ei-ensikertalaisten sisÀÀnpÀÀsymahdollisuudet varasijoilta ovat kuitenkin huomattavan paljon pienemmÀt kuin ensikertalaisten.

Voit ottaa vastaan vain ylimmÀn paikan, johon tulet valituksi, ja senkin vasta sitten, kun mahdollisten ylempien hakukohteiden tulokset ovat valmistuneet.

Kannattaa lukea myös oppilaitosten ja Opintopolun omia ohjeita, esim. https://opintopolku.fi/konfo/fi/sivu/korkeakoulujen-yhteishaun-valintoj

Toivottavasti nĂ€istĂ€ on apua ensikertaa yhteishakua jĂ€nnittĂ€ville, vaikka paljon varmasti jĂ€i kertomattakin 😊

Kommentit (4398)

Vierailija
681/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aloitin englannilla ja meni ihan pilalle, keskittyminen hukkui kĂ€ytĂ€vĂ€stĂ€ ja naapuriluokasta kuuluviin ÀÀniin, kun he aloittivat meidĂ€n luokkaa myöhemmin" 

Itse olin onnekas, kun en rynnĂ€nnyt ensimmĂ€isten joukossa yhteen isompaan ekan kerroksen luokkaan vaan jĂ€ttĂ€ydyin jonon taakse. NĂ€in meidĂ€t jĂ€lkimmĂ€iset vietiin ylĂ€kerroksen eri luokkiin. Tiesin tĂ€mĂ€n jo viime vuodesta, kun sattumalta pÀÀsin myös tuonne ylös. Oli paljon rauhallisempaa siellĂ€ ja pienempi luokka. NĂ€in tĂ€ssĂ€ on paljon sattumaakin pelissĂ€. Ohiksena tĂ€mĂ€. 

Tein samoin kuin sinĂ€, rauhallinen tila ylĂ€kerrassa. 

Vierailija
682/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aloitin englannilla ja meni ihan pilalle, keskittyminen hukkui kĂ€ytĂ€vĂ€stĂ€ ja naapuriluokasta kuuluviin ÀÀniin, kun he aloittivat meidĂ€n luokkaa myöhemmin" 

Itse olin onnekas, kun en rynnĂ€nnyt ensimmĂ€isten joukossa yhteen isompaan ekan kerroksen luokkaan vaan jĂ€ttĂ€ydyin jonon taakse. NĂ€in meidĂ€t jĂ€lkimmĂ€iset vietiin ylĂ€kerroksen eri luokkiin. Tiesin tĂ€mĂ€n jo viime vuodesta, kun sattumalta pÀÀsin myös tuonne ylös. Oli paljon rauhallisempaa siellĂ€ ja pienempi luokka. NĂ€in tĂ€ssĂ€ on paljon sattumaakin pelissĂ€. Ohiksena tĂ€mĂ€. 

Tein samoin kuin sinĂ€, rauhallinen tila ylĂ€kerrassa. 

MissÀ teit kokeen? Olin minÀkin ylÀkerrassa, ainakin 2. kerroksessa mutta seinien lÀpi kuului kaikki mölinÀ kun ovet oli auki.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MissÀ teit kokeen?

Kaipa sen voi sanoa eli Seamk kyseessĂ€. 

Vierailija
684/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko kenellĂ€kÀÀn muulla hĂ€mmentynyt olo AMK:n kokeesta? MĂ€ en siis yhtÀÀn tiedĂ€, menikö se koe hyvin vai ei. 😅 kun tosiaan oli tehtĂ€viĂ€ joita ei pisteytetty vaan ne vaan oli jne. NĂ€in on tainnut ollakin vissiin jo hetken, mutta mĂ€ oon viimeks vuosia sitten hakenut viimeks niin silloin ei ollut tĂ€mmöisiĂ€ hupi-kysymyksiĂ€. Etiikka-osuudessa oli myös yks tehtĂ€vĂ€ mikĂ€ oli todella epĂ€selvĂ€ itselleni, lottokone pyöri itsellĂ€ni siinĂ€ tehtĂ€vĂ€ssĂ€ vaan. 😁 Hassu fiilis, nyt jÀÀdÀÀn odottelemaan tuloksia. TsemppiĂ€ kaikille! 

Vierailija
685/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MÀ olin Messarissa. Virhe. SiellÀ kun on 1000 ihmistÀ ja kaikki lÀhtee eri aikaan ja joudut ite istumaan lÀhelle ainoaa ovea ja kaikenlisÀks teet sen pisimmÀn mahdollisen eli sotelin niin morjens. Ei mitÀÀn keskittymisrauhaa. Ens kerralla pistÀn ykköshakukohteeks jonkun missÀ on rauhallista tehdÀ koe mut minne en varmasti pÀÀse sisÀÀn ellen oikeesti halua.

Mulla ei ole ollut Messarin kanssa mitÀÀn ongelmia kylmyyttÀ lukuun ottamatta. Olen tehnyt yliopistokokeita niin 7A kuin 7B halleissa, yleensÀ 7A ja aina ollut loppuun asti. Voi tietysti olla, ettÀ amk-kokeessa sitÀ liikehdintÀÀ on enemmÀn, kun kokeet ovat eri pituisia. Mutta isossa tilassa ei ole noiden kÀytÀvÀmölisijöiden riskiÀ tai sitÀ, ettÀ naapuriluokan ÀÀnet kuuluu seinÀn lÀpi, koska koko halli aloittaa kokeen samaan aikaan.

Tosin viime

Se koe on voinut olla aika yllÀtys monelle ja epÀtoivo on vaan iskenyt.

Vierailija
686/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellĂ€kÀÀn muulla hĂ€mmentynyt olo AMK:n kokeesta? MĂ€ en siis yhtÀÀn tiedĂ€, menikö se koe hyvin vai ei. 😅 kun tosiaan oli tehtĂ€viĂ€ joita ei pisteytetty vaan ne vaan oli jne. NĂ€in on tainnut ollakin vissiin jo hetken, mutta mĂ€ oon viimeks vuosia sitten hakenut viimeks niin silloin ei ollut tĂ€mmöisiĂ€ hupi-kysymyksiĂ€. Etiikka-osuudessa oli myös yks tehtĂ€vĂ€ mikĂ€ oli todella epĂ€selvĂ€ itselleni, lottokone pyöri itsellĂ€ni siinĂ€ tehtĂ€vĂ€ssĂ€ vaan. 😁 Hassu fiilis, nyt jÀÀdÀÀn odottelemaan tuloksia. TsemppiĂ€ kaikille! 

Tuo haamutehtÀvien kÀyttÀminen on kyllÀ typerintÀ paskaa mitÀ voin kuvitella. Muutenkin tuntui, ettÀ koko koe perustuu siihen, ettÀ joka kÀÀnteessÀ sua yritetÀÀn johtaa harhaan. En oikeen ymmÀrrÀ, ettÀ ketÀ tuollainen koetyyppi palvelee. Helvetinmoisella kiireellÀ joudut tekemÀÀn puolivillaisia ratkaisuja, ja jopa arvailemaan vastauksia.

Vierailija
687/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀysin sama fiilis. Varsinkin tunnetaidot ja eettiset valinnat oli outoja, ÀikÀssÀ myös muutamia outoja kysymyksiÀ. Muuten tuntu ettÀ meni tasooni nÀhden hyvin, mutta todella vaikea sanoa mitkÀ pisteet tulee kun noi tunne+etiikka saattoi kosahtaa pahastikin kun ei mitÀÀn hajua miten ne meni.

Toivottavasti ne skaalautuu ja muu osaaminen paikkaa. Ainakin joillain vissiin tuntui juuri noi muut osiot vaikeilta ja itselleni taas pÀÀtöksenteko ja enkku oli helppoja eli ehkÀ kompensoituu mun tunnekylmyys ja etiikan puute (hehe).

Vierailija
688/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÀysin sama fiilis. Varsinkin tunnetaidot ja eettiset valinnat oli outoja, ÀikÀssÀ myös muutamia outoja kysymyksiÀ. Muuten tuntu ettÀ meni tasooni nÀhden hyvin, mutta todella vaikea sanoa mitkÀ pisteet tulee kun noi tunne+etiikka saattoi kosahtaa pahastikin kun ei mitÀÀn hajua miten ne meni.

Toivottavasti ne skaalautuu ja muu osaaminen paikkaa. Ainakin joillain vissiin tuntui juuri noi muut osiot vaikeilta ja itselleni taas pÀÀtöksenteko ja enkku oli helppoja eli ehkÀ kompensoituu mun tunnekylmyys ja etiikan puute (hehe).

Saanko udella, ettĂ€ mihin liittyvĂ€t tekstit sulla oli Ă€ikĂ€ssĂ€/enkussa? ItellĂ€ tuntui toi Ă€idinkieli ihan sikavaikeelta. Todella pitkiĂ€ puuduttavia tekstejĂ€, jossa pyöriteltiin todella omituisia juttuja. Englannin kielen sanahakutehtĂ€vĂ€ssĂ€ ymmĂ€rsin kyllĂ€ lukemani tekstin, mutta valittavat sanat olivat jotain aivan haista paska osastoa. IkinĂ€ kuullutkaan suurimmasta osasta... 

Vierailija
689/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo haamutehtÀvien kÀyttÀminen on kyllÀ typerintÀ paskaa mitÀ voin kuvitella. Muutenkin tuntui, ettÀ koko koe perustuu siihen, ettÀ joka kÀÀnteessÀ sua yritetÀÀn johtaa harhaan. En oikeen ymmÀrrÀ, ettÀ ketÀ tuollainen koetyyppi palvelee. Helvetinmoisella kiireellÀ joudut tekemÀÀn puolivillaisia ratkaisuja, ja jopa arvailemaan vastauksi

HyvĂ€ kun en oo tĂ€mĂ€n ajatuksen kanssa yksin! MĂ€ en nĂ€e tĂ€ssĂ€ mitÀÀn jĂ€rkeĂ€, pahimmillaan sulla on mennyt tosi hyvin tehtĂ€vĂ€t joita ei pisteytetĂ€ ja veeituilleen ne jotka pisteytetÀÀn. ÄrsyttÀÀ jos sisÀÀnpÀÀsy on siitĂ€ kiinni.

Vierailija
690/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös se eettiset valinnat oli ihan outo! Tekstitolkulla jotain horinaa josta piti löytÀÀ jostain joku eettinen nĂ€kökulma jota mun mielestĂ€ oikeesti ei missÀÀn vaihtoehdossa ollut ja vaihtoehdoissa ei ollut ei missÀÀn nĂ€istĂ€ vaihtoehdoista. Yks tehtĂ€vĂ€ oli tĂ€mmönen, kaks muuta oli normaalimpia, mutta ei nekÀÀn ihan tĂ€ysin mun jĂ€rkeeni kĂ€yneet. Mulla muuten meni hyvin, matemaattisissa tehtĂ€vissĂ€ oli pari tehtĂ€vÀÀ hassuja mut sain niihinkin vastauksen. Saas nĂ€hdĂ€ mihin tĂ€mĂ€ suoritus riitti 😅

Vierailija
691/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joo mÀ en kanssa voi kÀsittÀÀ... Kun muutenkin kokeen tarkoituksena tuntuu olevan, ettÀ et ehdi vastaamaan kaikkiin tehtÀviin ajatuksella, tai ylipÀÀnsÀ vastaamaan, niin tuollaisten haamutehtÀvine kÀyttö tuntuu pelkÀstÀÀn vittuilulta.Just nÀin, se onkin mukavaa, kun olet pahimmassa tapauksessa kuluttanut ylimÀÀrÀistÀ aikaa vÀÀriin tehtÀviin, sillÀ seuraamuksella, ettet ehdi vastaamaan oikeisiin tehtÀviin kunnolla. Ja tÀmÀkin on aivan tuurista kiinni, mitkÀ tehtÀvÀt sattuu osumaan. VielÀ yksi todellinen epÀkohta on mielestÀni se, ettet koskaan saa tietÀÀ oikeita vastauksia ja perusteluja niille.

Vierailija
692/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TĂ€hĂ€n vielĂ€ sen verran, ettĂ€ koen omaavani kohtalaiset ja nopeat hoksottimet ja kyvyn poimia  olennaisia asioita tekstistĂ€. EikĂ€ englannin kielen taitokaan ihan nolla ole. Sen verran sitĂ€ lukee ja kuuntelee tekstiĂ€ englanniksi. Mutta kokeessa mulla tuli sellainen olo, ettĂ€ olen aivan tĂ€ys ummikko. Aivan kuin ei olisi ikinĂ€ lukenut mitÀÀn tai ymmĂ€rtĂ€isi kummastakaan kielestĂ€ yhtÀÀn mitÀÀn.

Vierailija
693/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MissÀ teit kokeen?

Kaipa sen voi sanoa eli Seamk kyseessĂ€. 

Okei, oltiin siis eri paikassa. Tulee kieltĂ€mĂ€ttĂ€ vĂ€hĂ€n epĂ€tasa-arvoinen olo, kun hakijat ei ole samalla viivalla. Aikaa on muutenkin todella vĂ€hĂ€n. Onneksi tĂ€mĂ€ on vasta mun viimeinen vaihtoehto (tai oikeastaan kolmas, mutta kohteet 1-5 yhteisvalintajĂ€rjestelmĂ€), joten en ole narua vetĂ€mĂ€ssĂ€ kaulaan jos en pÀÀse sisÀÀn. 

Vierailija
694/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko udella, ettÀ mihin liittyvÀt tekstit sulla oli ÀikÀssÀ/enkussa? ItellÀ tuntui toi Àidinkieli ihan sikavaikeelta. Todella pitkiÀ puuduttavia tekstejÀ, jossa pyöriteltiin todella omituisia juttuja. Englannin kielen sanahakutehtÀvÀssÀ ymmÀrsin kyllÀ lukemani tekstin, mutta valittavat sanat olivat jotain aivan haista paska osastoa. IkinÀ kuullutk

MitÀ tekstejÀ sulla oli ÀikÀssÀ? Olen eri, mutta oman kokeen tekstit oli mun mielestÀ suht perus, toki molemmat oli aihepiireiltÀ suht tuttua (kierrÀtys ja vaatevalmistajat, ja nuorten muuttohalukkuus), joten pystyin lukemaan tekstiÀ vÀhÀn silmÀillen. Englannin aihepiirejÀ en edes muista, Kanadasta ja monikulttuurisuudesta jotain?

t se aiempi englantivalittaja

Vierailija
695/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltÀ etiikasta ja tunnetaidoista, enkusta ja ÀikÀstÀ.

Vierailija
696/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Samat aiheet + oliko se nyt remeon infograafi. Itselle aiheet ovat plaah-osastoa. Tuo nuorten muuttohalukkuus eritoten aiheutti kyllĂ€ harmaita hiuksia. En edes yrittĂ€nyt lĂ€hteĂ€ lukemaan  tekstejĂ€ ajatuksella, vaan silmĂ€illĂ€ ja lĂ€hteĂ€ kysymyksien kautta vastailemaan. Mutta kysymykset ja vaihtoehdot oli itselle kyllĂ€ todella vaikeasti muotoiltu ja hankalasti paikannettavissa tulipalokiireessĂ€, osa ympĂ€ripyöreitĂ€. Varsinkin kun sain tuhlattua ensimmĂ€isiin kysymyksiin ihan liikaa aikaa... Oon tehnyt noita samankaltaisia tehtĂ€viĂ€ valmennuskurssilla useita, eikĂ€ ole kyllĂ€ kertaakaan ollut sellaista oloa, etten lĂ€pi pÀÀsisi...

Vierailija
697/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mieltÀ etiikasta ja tunnetaidoista, enkusta ja ÀikÀstÀ.

Onko nykyisin kaikilla aloillla tuollaisia kysymyspatteristoja?

Vierailija
698/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KĂ€vin valmennuskurssin logiikan ja matematiikan osalta, kokeessa tuntui, ettĂ€ osasinkin jotain (tosin kiire tuli molemmissa) 😅 Matematiikassa harmillisesti menetin hĂ€tĂ€ilyn ja yhtĂ€löön jumittumisen takia kaksi, kolme pistettĂ€ 😐 Englannissa oli tosiaan vaikeaa sanastoa ja etiikassa myös outoja... JĂ€nnittÀÀ kuinka kĂ€y, en ole ensikertalainen 😄 TĂ€llĂ€ kertaa taktikoin ja hain myös pienemmille paikkakunnille opiskelemaan, sosionomin opinnot haaveena.

TsemppiĂ€ kaikille ja yritetÀÀn nauttia kesĂ€stĂ€ 😎 Muistetaan myös, ettĂ€ elĂ€mĂ€ ei tĂ€hĂ€n sammu 😁

Vierailija
699/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KĂ€vin valmennuskurssin logiikan ja matematiikan osalta, kokeessa tuntui, ettĂ€ osasinkin jotain (tosin kiire tuli molemmissa) 😅 Matematiikassa harmillisesti menetin hĂ€tĂ€ilyn ja yhtĂ€löön jumittumisen takia kaksi, kolme pistettĂ€ 😐 Englannissa oli tosiaan vaikeaa sanastoa ja etiikassa myös outoja... JĂ€nnittÀÀ kuinka kĂ€y, en ole ensikertalainen 😄 TĂ€llĂ€ kertaa taktikoin ja hain myös pienemmille paikkakunnille opiskelemaan, sosionomin opinnot haaveena.

TsemppiĂ€ kaikille ja yritetÀÀn nauttia kesĂ€stĂ€ 😎 Muistetaan myös, ettĂ€ elĂ€mĂ€ ei tĂ€hĂ€n sammu 😁

Itse kĂ€vin amkvalmennuksen kurssin koko kokeen osalta. Opiskelin molemmista matematiikka osioista koko kurssit lĂ€pi. Toisen asteen yhtĂ€löitĂ€, binomin neliöiden kaavoja, suoran yhtĂ€löitĂ€ ja logaritmeja myöden. Amkvalmennuksen neljĂ€ssĂ€ tĂ€ysimittaisessa tekniikan harjoituskokeessa keskimÀÀrin yli 75% oikein. Ja nyt varsinaisen kokeen aiheuttama tuntemus on, ettĂ€ menikö edes lĂ€piđŸŒ

Vierailija
700/4398 |
29.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onkos linjoilla yliopistojen valintakokeissa kĂ€yneitĂ€? Onkohan mitÀÀn toivoa, ettĂ€ valintakokeiden tuloksia tulisi aikaisemmin kuin tuolloin 4.7.? KĂ€rsimĂ€tön olen, juu 😅 Onko mistÀÀn yliopistosta tullut vielĂ€ valintakoe tuloksia?