Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Some-etiketti parisuhteessa

Vierailija
27.03.2024 |

Moikka kaikille, Kysyisin mielipidettä seuraavaan: Ollaan aikuisessa klassisessa parisuhteessa. Kummallakin on kavereina esimerkiksi Facessa vastakkaista sukupuolta olevia. Joukossa on entisiä tapailukumppaneita, ihastuksia ja muutama sellainenkin, jonka kanssa ehkä treffattu ja sitten toki työkavereita ja kavereita harrastuksiin yms liittyen.

Kysymys kuuluu: Onko mielestänne oikein, että kumppaninne tai kumppanillenne joku vastakkaista sukupuolta oleva lähettää somepäivitykseen sydämen?

Kiitos jo etukäteen, jos jaksatte kertoa näkemyksenne tässä.

Onko oikein somessa laittaa sydän vastakkaista sukupuolta olevalle parisuhteessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (226)

Vierailija
201/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap on niin peloissaan parisuhteensa puolesta? Missä luottamus? Onko suhteessa joku huonosti jos ajatukset pyörii siinä että kumppani pian lähtee jonkun muun matkaan? 

Joo tästäkin on kyse. Osuit naulan kantaan. Voin avata tätä tuonnempana. Long story. Kiitos.

Ap

Vierailija
202/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku = mahtavaa! 

sydän = Arvostan tätä, tästä tuli lämmin fiilis (esim. Kommenttiin vastatessa)

ja viestittelen whatsapissa komean mieskaverin kanssa. Hän on varattu, minä en. Tietysti nämä viestit ovat vain meidän välisiä eikä näy koko maailmalle. Mutta sama käytäntö mulla on kaikkien kavereiden kanssa, sukupuolesta välittämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä sylyvi. Aikuisella ihmisellä jotkut sometykkäykset päällimmäisenä murheena. Kyllä on elämä helppoa. 

Kannattaa jättää se fb:n selaaminen vähemmälle, se ei selvästi sovi sinulle. Poistaisin sinuna koko tilin, voisit saada mielenrauhan. 

Vierailija
204/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap mies?

Vierailija
205/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap mies?

Niin se taisi sanoa että olisi. Ahdistava tapaus... Tai varmaan trolli ennemmin... 

Vierailija
206/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia olin poissa ja taas on tullut fanipostia. Juu mies olen. En tiedä millä tavoin olen teitä palstalaisia ahdistellut? Hieman vaikea pysyä perässä, mutta yritetään. juu itsestäni sen verran, että tosiaan onhan mulla omat pelkoni liittyen ihmissuhteisiin. Kenellähän meillä ei olisi. Ei todellakaan ole mun suurimmasta päästä nämä sydämen lähettelyihin liittyvät problematiikat. Tässä oppii kivasti ihmisluonnostakin koko ajan lisää. Sinällään kiintoisaa. Juu siis nykyisellä parisuhdekumppanillani on ollut ennen minua about 50-100 tapailukumppania, niin toki se naiseni historia on yksi mikä kieltämättä jännittää. Miehet ovat taajaan tahtiin siis vaihtuneet aiemmin. Ehkäpä tämä riittää toistaiseksi. Eihän täällä oikein voi 100% avautua. Mutta siis onhan minulla syy miksi näitä asioita mietin eli ihan oikein joku arvasi, että pelkohan tässä loppu viimeksi takana.

Ap

Vierailija
207/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap mies?

Niin se taisi sanoa että olisi. Ahdistava tapaus... Tai varmaan trolli ennemmin... 

Logiikallasi kaikki ihmiset, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi ovat ahdistavia. Okei.Toivottavasti sinäkin nujerrat tuon oman sisäisen pelkosi. Kaikki miehet eivät ole sairaalloisen omistushaluisia, kontrolloivia ja mustasukkaisia. Ymmärrän, että olet traumatisoitunut, mutta ei se oikein auta, että täällä purat sitä muihin. Yritä sinäkin käyttää energiaasi johonkin muuhun kuin mun maalittamiseen. Mistä mulle olet noin katkera? 

Ap

Vierailija
208/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä sylyvi. Aikuisella ihmisellä jotkut sometykkäykset päällimmäisenä murheena. Kyllä on elämä helppoa. 

Kannattaa jättää se fb:n selaaminen vähemmälle, se ei selvästi sovi sinulle. Poistaisin sinuna koko tilin, voisit saada mielenrauhan. 

Tilin poisto on yksi vaihtoehto toki. Mistähän sinäkin tiedät kuinka helppoa tai vaikeaa mun elämä on? Ihan hyvä neuvo sinällään sulta, mutta voisihan tuon asiallisestikin ilmaista. Mikähän sua ahdistaa, kun niin pahalla päällä sinäkin olet. Mikä teitä toisia oikeasti riepoo, ettette pysty asialliseen ajatustenvaihtoon? Välillä ihan oikeasti mietin oko korona tai koronapiikit tuhonnut ihmisten hermostoa jotenkin, kun kaikki rakeaa kuin pikkumukulat.

ap

Vierailija
209/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sydän ainakin tavalliseen kuvaan vastakkaisen sukupuolen henkilöstä on vähintäänkin epäilyttävä. 

Eri asia jos laittaa sydämen ryhmäkuvaan tai jonkinlaiseen päivitykseen johon se sopii reaktioksi.

Mutta ehkä enemmän menisin tapauskohtaisesti. Jos minusta on joskus tuntunut että jollain kumppanin "kaverilla" on muitakin kuin kaverillisia aikomuksia tai että jotain muutakin on meneillään tai ilmassa, se on pitänyt paikkaansa, oli sitten sydämiä lähetelty tai ei. Ei kannata kaasuvalottaa itseään jos tuntuu oudolta, niin kuin moni tässä ketjussa ilmeisesti yrittää näillä "olet vain mustasukkainen" -syytöksillä.

Vierailija
210/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sinä täällä olet puolustuslinjalla, epäilet että toisilla on traumoja tai pelkotiloja, puhuttelet alentuvasti. Miten kuvittelet ihmisten tuollaiseen vastaavan jos ei ikävään sävyyn? 

Minulla esim ei ole mitään kummempia traumoja seurustelusuhteista, mutta koen hyvin ahdistavana kuulla miten ikävästi ajattelet kumppanistasi jota sanot rakastavasi, ja suren sitä että häntä nuin kohdellaan. 

Ihan hyvä ja aiheellista että ihmiset täällä koettavat sinua herätellä tutkimaan omia käytösmallejasi.

Seksikumppanien määrä ei kerro jos ihmisen uskollisuudesta yhtään mitään, btw. 

Vierailija
211/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsi siitä tai ei, nykyään some on monella osa elämää ja täten myös osa ihan todellista maailmaa, ei joku siitä erillinen ilmiö jonka tapahtumat eivät päde "tosimaailmaan".

Pettäjä exäkin sanoi "mitä sä nyt jostain somesta välität, mitä väliä sillä on" ja koko ajan siellä somessa tapahtuneet minua epäilyttäneet asiat osoittautuivat juuri siksi mitä oletin. 

Some ei ollut tärkeä minulle, mutta exälle oli ja siten hänen somekäyttäytymisensä heijasti tasan tarkkaan hänen ajatuksiaan, eli se keistä tykkäilee somessa, keille lähettelee sydämiä tai viestejä, keitä postaa someen ja keitä ei postaa tarkoittavat "tämä ihminen on tärkeä, tämä ihminen ei ole" ja niin edelleen. 

Vierailija
212/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sydän ainakin tavalliseen kuvaan vastakkaisen sukupuolen henkilöstä on vähintäänkin epäilyttävä. 

Eri asia jos laittaa sydämen ryhmäkuvaan tai jonkinlaiseen päivitykseen johon se sopii reaktioksi.

Mutta ehkä enemmän menisin tapauskohtaisesti. Jos minusta on joskus tuntunut että jollain kumppanin "kaverilla" on muitakin kuin kaverillisia aikomuksia tai että jotain muutakin on meneillään tai ilmassa, se on pitänyt paikkaansa, oli sitten sydämiä lähetelty tai ei. Ei kannata kaasuvalottaa itseään jos tuntuu oudolta, niin kuin moni tässä ketjussa ilmeisesti yrittää näillä "olet vain mustasukkainen" -syytöksillä.

Kiitos!

Ap

Vierailija
213/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari tuntia olin poissa ja taas on tullut fanipostia. Juu mies olen. En tiedä millä tavoin olen teitä palstalaisia ahdistellut? Hieman vaikea pysyä perässä, mutta yritetään. juu itsestäni sen verran, että tosiaan onhan mulla omat pelkoni liittyen ihmissuhteisiin. Kenellähän meillä ei olisi. Ei todellakaan ole mun suurimmasta päästä nämä sydämen lähettelyihin liittyvät problematiikat. Tässä oppii kivasti ihmisluonnostakin koko ajan lisää. Sinällään kiintoisaa. Juu siis nykyisellä parisuhdekumppanillani on ollut ennen minua about 50-100 tapailukumppania, niin toki se naiseni historia on yksi mikä kieltämättä jännittää. Miehet ovat taajaan tahtiin siis vaihtuneet aiemmin. Ehkäpä tämä riittää toistaiseksi. Eihän täällä oikein voi 100% avautua. Mutta siis onhan minulla syy miksi näitä asioita mietin eli ihan oikein joku arvasi, että pelkohan tässä loppu viimeksi takana.

Ap

Sanoisin noin pääsääntöisesti että jos se nainen laittaa kaikille sydämiä niin ei välttämättä ole mitään ihmeellistä. 

Mutta ymmärrän kyllä tunteesi vaikka moni vähätteleekin. Kannattaa yrittää seurata tilannetta ihan tapauskohtaisesti.

Vierailija
214/226 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ymmärryksestäsi. Tässä on vähän sellaista kuviota, että noin 300 miespuolisen somekaverin joukosta ovat jo vuosia selvästi erottuneet noin kymmenisen kaveria, joiden kanssa silloin tällöin on sydämiä vaihtunut. Näistä kymmenestä sitten entisiä tapailukumppaneita kaikki tai ainakin on treffeillä joskus käyty näiden kanssa ja ihan komeita huoliteltuja herroja eli sellaisia, joihin kuka tahansa voisikin milloin tahansa teoriassa ainakin ihastua.

Sepä tässä jotenkin on niin erikoista, että asiasta keskustellessa vähätellään asiaa aina. Voi ollakin, että osa noista sydämistä on ihan kamupohjalla, mutta kyllä niillä on selvästikin myös sellaista symboliikkaa, että olisi ihan kiva nähdäkin taas ja oli ihanaa, kun viimeksi nähtiin, olet ihana, yms. Mahdoton tietenkään päästä lähettäjän pään sisälle. Enemmän kuitenkin niin päin, että naiselleni näitä lähetetty. Okei toisinaan ne on ollut esimerkiksi synttärikuvien yhteydessä tai Joulukuvissa, mutta kyllä niitä on ollut myös profiilikuvissakin toisinaan. Ja tämähän on tietysti todennäköisesti vain se näkyvä jäävuoren huippu. Yksityisviesteillähän ne varsinaiset ehdotukset lähtevät. Joku nyt varmasti lukee minua taas ehkä jopa tahallaankin kuin piru raamattua. Voin kuitenkin kertoa, että jokaisella on omat syynsä asioita pohtia. olen myös tehnyt asiaan liittyen kumppanilleni lukuisia ratkaisuehdotuksia, mutta hän ei ole pyynnöstäni suostunut ainoatakaan seksivonkaajaa sieltä poistamaan. Mieluummin hän kait loukkaa omaa miestään näiden kavereidensa sijaan. Tämä minusta on väärin. Mutta jokainen käyttää somea kuten parhaaksi katsoo. En minä voi muuta kuin esimerkiksi kertoa oman tarinani täällä. Jos joku kohtalontoveri tästä jotain saisi ja olisi minullekin annettavaa, niin mahtavaa. Heille kohtalontovereille kait tämä vuodatukseni etupäässä olisikin tarkoitettu.

Ap

Vierailija
215/226 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsi siitä tai ei, nykyään some on monella osa elämää ja täten myös osa ihan todellista maailmaa, ei joku siitä erillinen ilmiö jonka tapahtumat eivät päde "tosimaailmaan".

Pettäjä exäkin sanoi "mitä sä nyt jostain somesta välität, mitä väliä sillä on" ja koko ajan siellä somessa tapahtuneet minua epäilyttäneet asiat osoittautuivat juuri siksi mitä oletin. 

Some ei ollut tärkeä minulle, mutta exälle oli ja siten hänen somekäyttäytymisensä heijasti tasan tarkkaan hänen ajatuksiaan, eli se keistä tykkäilee somessa, keille lähettelee sydämiä tai viestejä, keitä postaa

I feel you! Ihan samanlaisia huomioita ja ajatuksia minullakin, vaikka en ole vielä ihan tuossa terminaalivaiheessa ja tässä minulla vielä elää toivon kipinäkin.

Ap

Vierailija
216/226 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä naisena laitan tietyille miehille myös sydämiä tykkäysten sijaan. Täällä viestin esim. tukea, sympatiaa ja vähän läheisempää reagointia kuin pelkkä peukku.

Esim. Yksi mies julkaisi Naistenpäivänä päivityksen omalla seinällään: hyvää Naistenpäivää. Kyllä siihen laitoin sydämen.

Vierailija
217/226 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sinä täällä olet puolustuslinjalla, epäilet että toisilla on traumoja tai pelkotiloja, puhuttelet alentuvasti. Miten kuvittelet ihmisten tuollaiseen vastaavan jos ei ikävään sävyyn? 

Minulla esim ei ole mitään kummempia traumoja seurustelusuhteista, mutta koen hyvin ahdistavana kuulla miten ikävästi ajattelet kumppanistasi jota sanot rakastavasi, ja suren sitä että häntä nuin kohdellaan. 

Ihan hyvä ja aiheellista että ihmiset täällä koettavat sinua herätellä tutkimaan omia käytösmallejasi.

Seksikumppanien määrä ei kerro jos ihmisen uskollisuudesta yhtään mitään, btw. 

Jokaisen meistä on myös lopulta puolustauduttavakin. minulla on aina ollut periaate, että minä en kuitenkaan aloita ilkeilyä. Niistä traumoista on sitten vasta kirjoitettu, kun ensin minulle on diagnoosit asetettu. Ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Minä en sitä halua, mutta tarvittaessa pystyn itseäni puolustamaan. 

Ymmärrän pointtisi, etten ole "vaimokettani" täällä ylistänyt ihanaksi. No jos kuitenkin luet viestini ajatuksella uudelleen, niin ymmärrät varmasti syytkin tähän. Rakastan häntä, mutta en ymmärrä hänen tapaansa toimia suhteessa sosiaaliseen mediaan ja entisiin tapailukumppaneihinsa. Olen tästä hänelle mielestäni ihan syystäkin katkera. Hän on loukannut minua toiminnallaan. Seksikumppanien määrä sinällään mitään kerro, mutta onhan se selvä, että jos miehet ovat aiemmin usein vaihtuneet, on petetty aiemminkin ja jätetty, niin kyllähän se vain ihmisestä kertoo ja paljonkin. jokainen meistä voi toki muuttua, jopa minäkin. Kyllä se pettämistaipumus sekä taipumus vaihtaa herkästi ja usein miestä kuitenkin saattaa jäädä ihan elinikäiseksi ominaisuudeksi. Sitä tässä yritän selvitellä, että onko tässä mahdollisuuksia loppuiän kumppaniksi vai ei. rakastan naistani hänen vikoineen ja puuttuineen hyvin paljon ja aion antaa kaikki tämän maailman mahdollisuudet hänelle todistaa muuttuneensa tai muuttuneensa; ainakin joiltain osin. Pettämisenkin olisin valmis hyväksymään, jos se tunnustettaisiin ja asiasta keskutseltaisiin. patologisen valehtelijan kanssa, jos sellaiseksi osoittautuisi, on kyllä varmasti liian vaikea jakaa elämäänsä, vaikka rakkautta riittäisikin.

Ap

Vierailija
218/226 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä naisena laitan tietyille miehille myös sydämiä tykkäysten sijaan. Täällä viestin esim. tukea, sympatiaa ja vähän läheisempää reagointia kuin pelkkä peukku.

Esim. Yksi mies julkaisi Naistenpäivänä päivityksen omalla seinällään: hyvää Naistenpäivää. Kyllä siihen laitoin sydämen.

Okei. Kyllä näillä sydämillä varmasti on oma paikkansakin. Tuo valtava väärinymmärryspotentiaali on tässä vain se juttu. Siksi minusta vieraille miehille tai naisille sydämien lähettely parisuhteessa olevalla on hieman huonoa viestintää; noin yleisesti ottaen.

ap

Vierailija
219/226 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Kyllä näillä sydämillä varmasti on oma paikkansakin. Tuo valtava väärinymmärryspotentiaali on tässä vain se juttu. Siksi minusta vieraille miehille tai naisille sydämien lähettely parisuhteessa olevalla on hieman huonoa viestintää; noin yleisesti ottaen.

ap

Halua vielä kysyä, että miksi tietyille miehille parisuhteessa oleva nainen haluaa viestiä sydämellä vähän läheisempää reagointia? Mitä tarkoitat? Miksi haluat olla vähän läheisempi joidenkin miesten kanssa, jos sinulla on oma rakas mies?

ap

Vierailija
220/226 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jä ethän ymmärrä väärin!? En millään tavalla tuomitse sinua. Sinulla on tähän täysi oikeus ja varmasti perusteet siihen, mutta haluan vain kuulla lisää miten tästä ajattelet. Toki me ollaan toiselle ihmiselle hieman läheisempiä kuin toiselle ja varmasti se halutaan myös viestiäkin ja näin. Tätäkö ihan vain tarkoitit?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan