Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikella rakkaudella, korien ja ihmistenkin terveyden puolesta.

Vierailija
27.03.2024 |

https://evidensia.fi/uutiset/elainlaakari-muistuttaa-koirankakka-levitt…

Varsinkin nyt kun kevät tulee ja kakkaläjät tulevat näkyviin, loisiin ei tepsi aina pakkanenkaan.

Kerätään ne pökäleet, kaikkien hyväksi pois.

Siitä kiittää  niin toiset koiran ulkoiluttajat, pienten lasten vanhemmat, muuten vaan ulkoilijat, pyöräilijät, ja lastenrattaiden kanssa kulkijat. ( rattaiden työntäjä ei välttämättä näe koiran pas.. edessä  kulkiessaan ).

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin tähän samaan,

kun luin ylen uutisista koirapentueesta, jossa kaikki pennut kuolivat.

Oli aika mysteeri ja syy selvisi, virusperäinen tarttuva koirien herpes. Piti sitten tukia,  onko mahdollista tartunnan saada koiran kakasta ?

Vierailija
2/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin pohjavesiä löytyy kaupunkien alueelta. Ei haluta kolibakteerista vettä. Kenkien mukana kulkeutuu ja eläinten tassut, jos joku vahingossa astuu päälle - lisäksi se leviää. En uskalla ajatella mihin hautausmaiden ruumisvedet menevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin pohjavesiä löytyy kaupunkien alueelta. Ei haluta kolibakteerista vettä. Kenkien mukana kulkeutuu ja eläinten tassut, jos joku vahingossa astuu päälle - 

Onhan näitäkin ollut, kun juomavesi on pilaantunut.

Vierailija
4/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalijärjellä varustetun ihmisen pitäisi kyllä tajuta ulosteiden riskit. Huvittaa nämä eläinrakkaiksi vannoutuvat koiranomistajat jotka jättävät kakat keräämättä. Omalla toiminnallaan aiheuttavat omalle koiralle ja muiden koirille sairastumisen riskin. Mitäs eläinrakkautta ja eläimestä huolenpitoa se sellainen on? 

Ylekin on hienosti nostanut asian esiin: https://yle.fi/a/74-20080719

Vierailija
5/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100000000000000% tämä.

Ärsyttää kun kuljen oman koirani kanssa ja kerään aina sen jätökset seurata muita, tällä seudulla tyyliin 70% jättää koiransa jätökset keräämättä. Siitä sitten syytetään ihan joka ikistä koiranulkoiluttajaa.

Vierailija
6/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä voi löytyä esimerkiksi salmonellaa tai kambylobakteereita, jotka saattavat tarttua ihmiseenkin, Seinäjoen kaupungin ympäristöterveysjohtaja Virpi Ala-Risku kertoo.

Vierailija
7/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan usein ajatellaan, ei meidän tessussa ole tauteja. Nuoleehan se ihmisten kasvotkin.

Vierailija
8/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100000000000000% tämä.

Ärsyttää kun kuljen oman koirani kanssa ja kerään aina sen jätökset seurata muita, tällä seudulla tyyliin 70% jättää koiransa jätökset keräämättä. Siitä sitten syytetään ihan joka ikistä koiranulkoiluttajaa.

Itse olen tarjonnut kakkapussia, kun olen törmännyt tällaiseen tapaan.

Tyyliin: sulta on varmaan loppunut tai  hei, voin tarjota 😏.

Vierailija
9/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu minulle, teen mitä haluan!

t: koiranomistaja

Vierailija
10/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit se koira hinkkaa paskasta persettään sohvaan. Yäk!

Vierailija
11/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähny ku koiran persekarvoissa on kakkaa kiinni.

Vierailija
12/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei kuulu kaupunkiin. Koira pissaa kolme kertaa päivässä kaikki kadunkulmat, se on 34000 kertaa vuodessa, eli naapurusto on kylvetty kuseen.

Vierailija
13/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö KETÄÄN todellakaan häiritse eikä haittaa rikottu lasi, käytetyt huumeneulat ( -joita itsekin olen löytänyt ja vienyt pois hävitettäväksi, kaksi kertaa jopa yleiseltä uimarannalta -  Kuseksitut talojen seinät ja kadulle levinneet kusiläikät. Oksennukset. Kaatopaikkoina käytety  metsänreunat.  Tätä  voisi jatkaa vaikka miten.

Ei kai sitten häiritsee eikä haittaa, itseäni oksettaa.  Ihmiset joilla PITÄISI ja LUULISI olevan järki ja kyky ajatella tekee tätä täysin huoletta.  Näistä ei kukaan kuitenkaan valita eikä miksikään noteeraa.

Onneksi minulla ei ole lapsia. Ei tarvitse miettiä minkälaiseen elämään ovat joutuneet täysin ilman omaa syytään.

Vierailija
14/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö KETÄÄN todellakaan häiritse eikä haittaa rikottu lasi, käytetyt huumeneulat ( -joita itsekin olen löytänyt ja vienyt pois hävitettäväksi, kaksi kertaa jopa yleiseltä uimarannalta -  Kuseksitut talojen seinät ja kadulle levinneet kusiläikät. Oksennukset. Kaatopaikkoina käytety  metsänreunat.  Tätä  voisi jatkaa vaikka miten.

Ei kai sitten häiritsee eikä haittaa, itseäni oksettaa.  Ihmiset joilla PITÄISI ja LUULISI olevan järki ja kyky ajatella tekee tätä täysin huoletta.  Näistä ei kukaan kuitenkaan valita eikä miksikään noteeraa.

Onneksi minulla ei ole lapsia. Ei tarvitse miettiä minkälaiseen elämään ovat joutuneet täysin ilman omaa syytään.

Häiritsee ja niistä puhutaan kyllä, mutta tämä on keskustelu koirienkakoista ja nidien levittämistä taudeista. Jos haluat keskustella huumeruiskuista jne, tee niille oma aihe.

Vierailija
15/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira ei kuulu kaupunkiin. Koira pissaa kolme kertaa päivässä kaikki kadunkulmat, se on 34000 kertaa vuodessa, eli naapurusto on kylvetty kuseen.

Joo ja räksyttää naapurit hulluuden partaalle!

Vierailija
16/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt miksi koirien omistajat eivät siivoa koiriensa kakkoja:

- Laiskuus

- Välinpitämättömyys

Kyllähän sitä voi aina yrittää selitellä parhain päin, mutta noiden kahden kategorian alle ne joka tapauksessa saa tiivistettyä.

Itsekään en nuorempana jaksanut siivoilla koirien kakkoja. Ajattelin, että kyllähän ne sinne maatuvat, kakka oli (tai onhan se vieläkin) ällöttävää ja kun roskiksia ei lenkkireiteilläni juuri ollut, niin en halunnut kulkea kilometrikaupalla kakkapussit kädessä. Nykyään kyllä siivoan joka kerta, jopa sieltä ojan pohjalta.

Vierailija
17/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kyllä ällöttää, kun oma koira haistelee pusikossa ja talsii toisten koirien kakkakasojen päällä, kun niitä on ihan joka paikassa. Eilen astuin itse koirankakkaan, kun menin korjaamaan oman koirani kakkoja. Ottaa kyllä päähän. Enkä oikeasti ymmärrä miten se voi olla niin vaikeaa korjata ne kakat pois. Meidänkin alueella asuu varmasti satoja koiria, kun korona-aikana joka toiseen torppaan tuli koira. Kyse ei ole mistään ihan pienestä ongelmasta, kun tienpielet on kuorrutettu jätöksillä.

Vierailija
18/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin kerran eräälle naiselle kakkapussia, koska naisen koira paskansi keskelle pyörätielle.

Nainen tuhahti ja lähti vauhdilla eteenpäin, ei huolinut pussi.

Vierailija
19/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tuossa koiralle koti, ohjelmaa. Voisikohan tätä ohjelmaa käyttää myös koirien ( ja ihmisten) terveysvalistukseen.

Vierailija
20/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähiympäristössä olen todennut että isojen koirien omistajat ovat laiskempia keräämään kakat kuin pienten fifien taluttajat. Outoa tämäkin, kun se iso koira paskoo reilusti isommat satsit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi