Millaisia Pohjois-Karjalaiset ihmiset ovat?
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
On jäänyt vähän epäselväksi savolaisuuden ja karjalaisuus erot, puhe kuulostaa minulle, aidolle läntisen heimon edustajalle ihan samalta. En ole koskaan idässä käynyt vaikka kovasti omia seutujaan aina kehuvat, voivat ollakin kauniita.
Eipä meillä idässäkään eroteta pohjalaisia murteita, samanlaista sönkötystä. Eteläpohjalaisiksi voi epäillä ihmistä, jolla on aivan omituinen sanavarasto, sanoissa ei päätä eikä häntää eikä pohjaudu naapurimaiden kieliin. Kokkikin tarkoitaa kaikkea muuta kuin ruokaan liittyvää, laitetaan tanttua päälle ja mennään kökkään. Kuulostaako älylliseltä puheelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nyt löytyikin itärajan eräjormia jotka ei pelkää mitään.. Ullatus?
Se on se meijän karjalaisten Lapinlisä 😉 Oikeesti noiki tyypit asuu jossain Rantakyläs tai Marjalas 🤭
Voi hölömö, ei meillä nuin sanoja lyhennetä. Se on Rantakylässä tai Utrassa. Junantuomista nyt tietysti ei ou takkeita, mitenkä puhhuuvat.
Minulle soitti Elisan myyjä Pohjois-Karjalasta, käytti sanoja "jos oot unneuttanna". Mistähän sieltä oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nyt löytyikin itärajan eräjormia jotka ei pelkää mitään.. Ullatus?
Se on se meijän karjalaisten Lapinlisä 😉 Oikeesti noiki tyypit asuu jossain Rantakyläs tai Marjalas 🤭
Voi hölömö, ei meillä nuin sanoja lyhennetä. Se on Rantakylässä tai Utrassa. Junantuomista nyt tietysti ei ou takkeita, mitenkä puhhuuvat.
Minulle soitti Elisan myyjä Pohjois-Karjalasta, käytti sanoja "jos oot unneuttanna". Mistähän sieltä oli?
Yleinen ilmaus koko maakunnassa, joka ilmansuunnassa.
Puheliaita ja huumorintajuisia.
Vierailija kirjoitti:
Ari Vatanen ja Esko Kovero taitavat olla tunnetuimpia pohjoiskarjalaisia. Päättelepä sitten siitä.
Ja Katri-Helena ja Seppo Räty
Kaikkihan P-K:ssa puhuu täysin identtisesti, eikä kukaan täällä vauvassa muuntele puhe- ja kirjoitustyyliään tai valehtele mistä on kotoisin 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut henkilöitä Kiteeltä, jokaisella vakavia mielenterveysongelmia. Eräskin hiljattain eläköitynyt toimittaja.
Taidan tietää tyypin, kulki jo nuorena karvahattu päässä. Puistattaa muistellakin, tiedän hänestä yhtä ja toista.
Pidettiin opiskeluaikana toisella paikkakunnalla jotenkin yksinkertaisena, kuulemma myös syntymäsijoillaan Kiteellä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vain joensuulaisia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_tunnetuista_joensuulaisista
Kanteletaiteilja RItva Koistinen puuttuu.
Aulis Gerlander, syntynyt Tohmajärvellä ja mökkeilee Kiteellä.
Eivät sulata mitään negatiivista palautetta itsestään. Näkyy alapeukutuksina tässä ketjussa. Niistä voi laskea suoraan kuinka moni pohjoiskarjalainen on negatiivisen palautteen lukenut. Ja tämä on totta, olen täällä asunut 17 vuotta. Sitä ennen Porissa kymmeniä vuosia. Ero on selkeä. Jos joku kirjoittaa negatiivisesti Porista, niin minä, tai muut porilaiset laittavat yläpeukun, ja kiittävät palautteesta. Itsetunto!
Vierailija kirjoitti:
Eivät sulata mitään negatiivista palautetta itsestään. Näkyy alapeukutuksina tässä ketjussa. Niistä voi laskea suoraan kuinka moni pohjoiskarjalainen on negatiivisen palautteen lukenut. Ja tämä on totta, olen täällä asunut 17 vuotta. Sitä ennen Porissa kymmeniä vuosia. Ero on selkeä. Jos joku kirjoittaa negatiivisesti Porista, niin minä, tai muut porilaiset laittavat yläpeukun, ja kiittävät palautteesta. Itsetunto!
Elä höpötä. Miksi sitten tälläkin palstalla Poria sanotaan usein Suomen perseenreiäksi? Yhdestäkään Porhjois-Karjalan kunnasta ei moista kirjoittelua ole paitsi Tohmajärvestä, jonka sijainti kartalla todella on neidonpersien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä höpötä. Miksi sitten tälläkin palstalla Poria sanotaan usein Suomen perseenreiäksi? Yhdestäkään Porhjois-Karjalan kunnasta ei moista kirjoittelua ole paitsi Tohmajärvestä, jonka sijainti kartalla todella on neidonpersien kohdalla.
Porilaisena laitoin tälle yläpeukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porilaisena laitoin tälle yläpeukun.
Kaiken päälle masokisteja koko kaupunki täynnä. Ei todella käy kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut henkilöitä Kiteeltä, jokaisella vakavia mielenterveysongelmia. Eräskin hiljattain eläköitynyt toimittaja.
Taidan tietää tyypin, kulki jo nuorena karvahattu päässä. Puistattaa muistellakin, tiedän hänestä yhtä ja toista.
Pidettiin opiskeluaikana toisella paikkakunnalla jotenkin yksinkertaisena, kuulemma myös syntymäsijoillaan Kiteellä.
Koti-Karjala.....
Minulla on iso suku äitini puolelta, pohjoiskarjalaisia koko poppoo. Siellä on tyyppejä kuin Lumikki-filmistä:
viisaita
jöröjä
uneliaita
ujoja
nuhaneniä
vilkkaita
lystikkäitä
Mitään sen tarkempaa ei voi sanoa, millään.
vähä älyisiä valtio jo suojellut koko pohjois karjalan nämä hymistelevät kuhan saavat olla siellä. ainoastaan "pohjois karjalan luonto ja talous "pistänyt vastaan.
Vierailija kirjoitti:
vähä älyisiä valtio jo suojellut koko pohjois karjalan nämä hymistelevät kuhan saavat olla siellä. ainoastaan "pohjois karjalan luonto ja talous "pistänyt vastaan.
hymistelevät kuhan?
Vierailija kirjoitti:
Kunhan tässä vaan viestin kirjoittaja itse olisikin se vähä-älyisin, mitäpä veikkaat?