Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei kykene suunnittelemaan esim. Pääsiäistä ja sopimaan asioista

Vierailija
26.03.2024 |

Koen, että mieheni ei oikein hahmota aikaa eikä pysty suunnittelemaan tulevaa/sopimaan asioista. Myös kommunikoinnissa yleisesti suuria haasteita. Ja vaikka jonkun ohjelman saisimmekin sovittua, hän saattaakin perua sen viime hetkellä. Suunnitelmat ainakin muuttuu viime hetkeen saakka, siksi minäkään en edes enää yritä sopia pääsiäisen ohjelmasta, kun en kuitenkaan voisi luottaa, että suunnitelmat pitää.

Harmittaa, kun en voi edes vahvistaa vanhemmilleni, milloin menemme sinne syömään kun en edes ole varma aikooko mies olla kotona vai häipyä mökille kuten välillä on väläytellyt (vaikka mielestäni pääsiäinen on perhejuhla, mutta häntä tuntuu nekin stressaavan, vaikka mielestäni kuuluisi olla kyse kivoista asioista). Itse koen todella stressaavana kun ei voi koskaan tietää suunnitelmia varmaksi kuin vasta samana/edellisenä päivänä. Esim. kun pääsimme vähän aikaa sitten Tallinnaan kahdestaan, niin en uskaltanut varata matkaa kuin edellisenä iltana.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiselle tuuliviirille sopii toinen tuuliviiri. Minä jätin rannalle tällaiset miehet jo tapailuvaiheessa. Oma mielenterveys ei kestä tuota säädön määrää.

Vierailija
2/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushäiriö? Mulla tekee sen etten halua sopia mitään jos on huono ajanjakso ahdistuneisuuden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen ohjelmaa pääsiäiseksi pitää olla?

Vierailija
4/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jatkuvasti varpailla miehen takia. Jospa vai sopisit miehen kanssa hyvissä ajoin ja teet sitten sovitusti. Sillehän ei mitään voi, jos mies päättääkin tehdä toisin. Kokeilkaa onko miehestäkään hyvä se, että yksin häipyy mökille, kun itse menet perheesi luo. Sitten kesään mennessä voi miettiä onko syytä edes olla yhdessä.

En tarkoita, että aina pitäisi yhdessä ollakaan, mutta sovitusta pitäisi pitää. Lapsia teillä ei ilmeisesti ole eikä kannata hankkiakaan, jos miehelle on noin helppoa liukua pois sovitusta. 

Vierailija
5/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tapauksessa tekisin ihan omat suunnitelmat, enkä edes kysyisi miestä mukaan. Tai sitten niin, että ilmoittaisin, milloin aion mennä johonkin, ja kerron, että tule mukaan, jos haluat. Ja sitten menisin, on mies mukana, tai ei. Eihän joka paikkaan tarvitse mennä pariskuntana, vaan voit mennä yksinkin, tai jonkun ystäväsi kanssa. Miehesi tuskin pystyy yhtäkkiä muuttamaan käytöstään, ja itse voit vaikuttaa vain omaasi.

Vierailija
6/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet omat suunnitelmat ja mies tulee mykaan, jos tulee. Itse en jaksais katsella koko äijää.

Vierailija
7/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa tapauksessa tekisin ihan omat suunnitelmat, enkä edes kysyisi miestä mukaan. Tai sitten niin, että ilmoittaisin, milloin aion mennä johonkin, ja kerron, että tule mukaan, jos haluat. Ja sitten menisin, on mies mukana, tai ei. Eihän joka paikkaan tarvitse mennä pariskuntana, vaan voit mennä yksinkin, tai jonkun ystäväsi kanssa. Miehesi tuskin pystyy yhtäkkiä muuttamaan käytöstään, ja itse voit vaikuttaa vain omaasi.

Meillä on pieniä lapsia, joten meneminen ja tuleminen ei onnistu miten vaan (paitsi mieheltä hänen mielestään). Lisäksi, jos hän lähteekin yhtäkkiä yksin mökille, minulla ei ole autoa käytössä, joka rajottaa menemisiä erittäin paljon.

ap

Vierailija
8/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda pillisi mukaan hyppivään mieheen. Kuka käy vielä lapsuudenkodeissa syömässä. Ettekö laita yhdessä omaa pääsiäistänne ja ruokia. Luo omia perinteitä. Teillä on erillisperinteet. 🤣🐣🥰

Vierailija
9/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pieniä lapsia, joten meneminen ja tuleminen ei onnistu miten vaan (paitsi mieheltä hänen mielestään). Lisäksi, jos hän lähteekin yhtäkkiä yksin mökille, minulla ei ole autoa käytössä, joka rajottaa menemisiä erittäin paljon.

ap

Ei taas näitä... Kai mies sentään puhua osaa? Millä hän perustelee käytöksensä? Hoitaako ikinä lapsia, jos sinä olet jossain? Nyt ryhtiä, nainen!

Vierailija
10/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jatkuvasti varpailla miehen takia. Jospa vai sopisit miehen kanssa hyvissä ajoin ja teet sitten sovitusti. Sillehän ei mitään voi, jos mies päättääkin tehdä toisin. Kokeilkaa onko miehestäkään hyvä se, että yksin häipyy mökille, kun itse menet perheesi luo. Sitten kesään mennessä voi miettiä onko syytä edes olla yhdessä.

En tarkoita, että aina pitäisi yhdessä ollakaan, mutta sovitusta pitäisi pitää. Lapsia teillä ei ilmeisesti ole eikä kannata hankkiakaan, jos miehelle on noin helppoa liukua pois sovitusta. 

Tuotakin olen kokeillut ja olimme sopineet yhdet juhlat iäkkäiden isovanhempien kanssa (myös mieheni vanhemmat). Mies häipyi mökille, mutta minä pidin juhlat sovitusti. Vähän kuitenkin ikävää lapsille sekä toki muillekin, kun isä ei ollut paikalla.

ap

Vierailija
11/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei taas näitä... Kai mies sentään puhua osaa? Millä hän perustelee käytöksensä? Hoitaako ikinä lapsia,

Kommunikoinnissa on erittäin suuria haasteita ja jos jotain edes yritän sopia, mies ei sitten vastaa mitään. Hoitaa lapsia, kun minä harvoin jossain olen.

ap

Vierailija
12/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota auton avaimet pois. Ei mökille lähdetä yksin jos on pieniä lapsia, eikä muutenkaan, jos ei ole sovittu.  

Vierailija
13/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ilmoitat miehelle, että menet lasten kanssa isovanhemmille syömään lauantaina klo 13 ja otat auton. Piste.

Ei mitään kyselyitä ja sopimisia. Jos ei osaa päättää, sopeutuu toisen päätöksiin. 

Jos sitten heti tämän kuultuaan yllättäen osaakin päättää, että olisi juuri lauantaina menossa mökille, voitte vaihtaa vierailupäiväksi toisen päivän. Mutta jos ei osaa tehdä päätöstä, sitä ei huomioida.

Ja jos perjantaina ilmoittaa, että olisikin menossa lauantaina mökille, voit todeta, että voi voi, auto on varattu.

Vierailija
14/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämää voi elää vain toisen ehdoilla, jos on perhe. Viestitä paperilla ja kysy, vaadi vastaukset. Miehen pitää perustella käyttäytymisensä syyt. Ylipäätään täytyy pystyä keskustelemaan perheen kanssa, sopia ja olla kiinnostunut kaikesta mitä on meneillään.

Vierailija
15/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistushäiriö? Mulla tekee sen etten halua sopia mitään jos on huono ajanjakso ahdistuneisuuden kanssa.

Tässä tapauksessa lienee kyse välinpitämättömyydestä ja kusipäisyydestä. Toistahan tuossa alkaa ahdistamaan jos yks soutaa edes takaisin

Vierailija
16/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pakota miestä asioihin joita ei todellisuudessa halua, jaksa tai ei kiinnosta. Hän haluaa elää hetkessä ja sä suunnitella tulevaa. Osa ihmisistä ei jaksa raskaita päiväohjelmia ja valmiiksi suunniteltua elämää, vapaalla. Heidän pitäisi elää myös omaa elämää ja omaa tahtoa. Ei toisen tai muiden elämää. Ota ensin selvää mitä haluaa ja ei halua, oikeasti. Mies esittää mieliksi ehkä tai on vietävissä? Sitten peruu kun ei haluakkaan, jaksa vai muu syy? Ei juo alkoholia vai paljonko? Mutta jos parisuhteessa pitäis tehdä yhdessä jotain kivaa tai mennä, miten se toimii. Ehkä hän ei jaksa sukuloida sun perheen luona.

Vierailija
17/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei taas näitä... Kai mies sentään puhua osaa? Millä hän perustelee käytöksensä? Hoitaako ikinä lapsia,

ilmoitat miehelle, että menet lasten kanssa vanhemmille syömään sovittuna päivänä ja tarvitset auton silloin, piste. Piilotat vaikka auton avaimet, jos äijä ei muuten tajua. Tee hänelle selväksi, että lapsiperheessä tietyt asiat pitää sopia ja jos hänelle ei käy, niin good bye.

Toivottavasti tämä oli provo.

Vierailija
18/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole pari viikkoa niin että puhut miehelle vain ihan pakolliset asiat. Jos ihmettelee mikä on niin sano että turha sopia mitään koska vastauksilla ei ole mitään merkitystä kun mies valehtelee menot päin naamaa.

Vierailija
19/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on että minäminä-ihmiset ei muutu. Eivät ymmärrä ennen kuin jäävät täysin yksin ja silloinkin se saattaa olla juuri sitä mitä tällainen ihminen haluaa, sen ettei kukaan käske, määrää tai suunnittele hänen puolestaan mitään.

Anna olla, tee omat suunnitelmat ja pidä niistä kiinni. Jos mies ottaa auton vaikka olet selvästi kertonut tarvitsevasi sitä lasten kanssa viikonloppuna niin laita viestiä perään että ei tarvitse enää tulla takaisin.

Vierailija
20/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletpa alistettuun asemaan itsesi järjestänyt. Omistaako mies siis auton vai miksi hänellä on etuoikeus sen käyttöön? Jos on ja sä taas oot sopinut menon vanhempiesi luo, ottakoon lapset mukaan mökille, niin sä pääset liikkeelle ilman lapsiakin. Sä nyt nössöilylläsi mahdollistat tuon k-päisen käytöksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi