Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei kykene suunnittelemaan esim. Pääsiäistä ja sopimaan asioista

Vierailija
26.03.2024 |

Koen, että mieheni ei oikein hahmota aikaa eikä pysty suunnittelemaan tulevaa/sopimaan asioista. Myös kommunikoinnissa yleisesti suuria haasteita. Ja vaikka jonkun ohjelman saisimmekin sovittua, hän saattaakin perua sen viime hetkellä. Suunnitelmat ainakin muuttuu viime hetkeen saakka, siksi minäkään en edes enää yritä sopia pääsiäisen ohjelmasta, kun en kuitenkaan voisi luottaa, että suunnitelmat pitää.

Harmittaa, kun en voi edes vahvistaa vanhemmilleni, milloin menemme sinne syömään kun en edes ole varma aikooko mies olla kotona vai häipyä mökille kuten välillä on väläytellyt (vaikka mielestäni pääsiäinen on perhejuhla, mutta häntä tuntuu nekin stressaavan, vaikka mielestäni kuuluisi olla kyse kivoista asioista). Itse koen todella stressaavana kun ei voi koskaan tietää suunnitelmia varmaksi kuin vasta samana/edellisenä päivänä. Esim. kun pääsimme vähän aikaa sitten Tallinnaan kahdestaan, niin en uskaltanut varata matkaa kuin edellisenä iltana.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelemaan pääsiäistä? Voi helvetti, miksi? Miksi ketään pakottaa vastenmielisiin tehtäviin?

Vierailija
42/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli tuollainen. Äitini kesti sitä lähes 30 vuotta, sitten lähti. Lapsen näkökulmasta todella rasittavaa, jos jotain kivaa oli näköpiirissä niin ei voinut ikinä tietää toteutuiko se. Ja pahimmassa tapauksessa toteutui niin, että meidät (kielitaidottomat) lapset dumpattiin johonkin paikkaan x ulkomailla, ja käskettiin tulla sovittuun kohtaamispaikkaan tiettyyn kellonaikaan. Äiti jäi joko lasten kanssa ja isä meni minne meni, tai sitten äitikin meni isän mukana ja me lapset jäätiin keskenämme. Ikinä ei voinut tietää mistään mitään, ja opimme sitten lukemaan kaikenlaisista vähäisistä merkeistä todennäköisiä skenaarioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te naiset valitsette tämmösiä puolisoita itsellenne?

Vierailija
44/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa tapauksessa tekisin ihan omat suunnitelmat, enkä edes kysyisi miestä mukaan. Tai sitten niin, että ilmoittaisin, milloin aion mennä johonkin, ja kerron, että tule mukaan, jos haluat. Ja sitten menisin, on mies mukana, tai ei. Eihän joka paikkaan tarvitse mennä pariskuntana, vaan voit mennä yksinkin, tai jonkun ystäväsi kanssa. Miehesi tuskin pystyy yhtäkkiä muuttamaan käytöstään, ja itse voit vaikuttaa vain omaasi.

Meillä on pieniä lapsia, joten meneminen ja tuleminen ei onnistu miten vaan (paitsi mieheltä hänen mielestään). Lisäksi, jos hän lähteekin yhtäkkiä yksin mökille, minulla ei ole autoa käytössä, joka rajottaa menemisiä erittäin paljon.

ap

Eli mies kontrolloi sinua.

Vierailija
45/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ap ostaisit oman auton? Eihän sen nyt kummoinen kottero tarvitse olla, että liikkeelle pääsee. Ja missä korvessa asutte, jos ei julkiset tai taksi kulje? En suostuisi jäämään lasten kanssa sellaiseen paikkaan, että sieltä ei hädän sattuessa pääsisi omin avuin esim. päivystykseen. Mikä ihmeen kuvio nyt taas?

Vierailija
46/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole pari viikkoa niin että puhut miehelle vain ihan pakolliset asiat. Jos ihmettelee mikä on niin sano että turha sopia mitään koska vastauksilla ei ole mitään merkitystä kun mies valehtelee menot päin naamaa.

Ei tuollainen mies edes huomaa toisen puhumattomuutta. On tyytyväinen vain.

Vierailija
47/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tuo venkslaaminen niihin tilanteisiin, joissa tapaatte ihmisiä? Saattaisi olla jotain ahdistuneisuutta tai sosiaalisten tilanteiden kammoa. Mä itse kysyn ensin, että haluaako tulla mukaan ja sopiiko tämä päivä. Jos ei halua tulla, menen itse tai lasten kanssa. Mulle ei oikeasti ole hirveästi väliä tuleeko mukaan vai ei. Välillä on kivaa olla yhdessä, välillä on kivaa olla erikseen. Pääasiassa kuitenkin haluan, että jos lupaa jotain, se pidetään, mutta jos ollaan menossa tapaamaan minun sukulaisiani, kyllä pienelläkin varoitusajalla saakin jäädä kotiin tai tehdä jotain muuta.

Vierailija
48/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on täystollo. 

Vierailija
49/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti myös järjestää elämänsä sen mukaan,  että pystyy toteuttamaan sitä. Ja perhe mukautuu. 

Vierailija
50/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti myös järjestää elämänsä sen mukaan,  että pystyy toteuttamaan sitä. Ja perhe mukautuu. 

Mies ei juo alkoholia ja kyllä, tuntuu, että häntä stressaa sosiaaliset tilanteet, vaikka olisi tutut ihmiset kyseessä.

ap

Vierailija
51/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen ohjelmaa pääsiäiseksi pitää olla?

Jos haluaa tavata läheisiä, yleensä siitä täytyy pystyä sopimaan ajoissa.

Ruoat tehdään sen mukaan, mitä vieraita on tulossa.

Ohis

Vierailija
52/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen ohjelmaa pääsiäiseksi pitää olla?

Ei pidä olla oikeastaan mitään ohjelmaa, kuten ei minään muunakaan viikonloppuna. Jos kuitenkin haluaa esim. tavata ihmisiä vaikka ruokailun merkeissä, pitää se tyypillisesti suunnitella etukäteen (eli se on sitä "ohjelmaa")

Vierailija
53/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei juo alkoholia ja kyllä, tuntuu, että häntä stressaa sosiaaliset tilanteet, vaikka olisi tutut ihmiset kyseessä.

ap

Miksi sitten väkisellä yrität raahata miestä mukaan? Sopikaa reilusti, että hänen ei tarvitse tulla, niin hän rauhoittuu. Sopikaa minä päivänä sinä ja lapset menette vanhemmillesi syömään ja minä päivänä mies voi mennä mökille. Vai  menisittekö mieluummin mökille koko perheenä?

Nythän tuo mökillemeno on miehelle vain pakokeino vaikeasta tilanteesta. Antakaaa hänelle lupa jäädä kotiin, niin homma on sillä selvä!

Vierailija
54/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäsi ei vain kiinnosta vittuakaan sinun tylsät pääsiäiskotkotukset. Onko semmonen käynyt sulla mielessä?

Vierailija
55/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi sitten väkisellä yrität raahata miestä mukaan? Sopikaa reilusti, että hänen ei tarvitse tulla, niin hän rauhoittuu. Sopikaa minä päivänä sinä ja lapset menette vanhemmillesi syömään ja minä päivänä mies voi mennä mökille. Vai  menisittekö mieluummin mökille koko perheenä?

Nythän tuo mökillemeno on miehelle vain pakokeino vaikeasta tilanteesta. Antakaaa hänelle lupa jäädä kotiin, niin homma on sillä selvä!

Mikä ongelma tuollaisella ihmisellä siis on, joka ei halua/kykene näkemään vaimonsa/omia sukulaisia?

Vierailija
56/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pääsiäinen on uskovaisten juhla, joten sillä ei ole mitään merkitystä.

2. Yksinkertaisuus on periytyvää,joten oletettavasti lapsenne ovat samaa luokkaa.

3. Yksikään mies ei halua nähdä anoppiaan , koska se muistuttaa häntä siitä,minkä näköiseksi hänen oma naisensa lopulta tulee.

Vierailija
57/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestäsi ei vain kiinnosta vittuakaan sinun tylsät pääsiäiskotkotukset. Onko semmonen käynyt sulla mielessä?

Eikä hänen myöskään tarvitse huomioida puolisoaan saatikka viettää aikaa lasten kanssa?

Vierailija
58/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli on väärin, kun mies haluaa tehdä mieleisiään valintoja ja elää sellaista elämää joka miellyttää häntä?

Miehen pitäisi sen sijaan tehdä sinulle mieliksi? Niinkö? 

Vierailija
59/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä hänen myöskään tarvitse huomioida puolisoaan saatikka viettää aikaa lasten kanssa?

Millälailla tässä huomioidaan miestä yhtään missään? Tyypillinen tilanne, jossa mies on huono jos ei tee mitä käsketään. "Sopiminen" on koodisana sille, että mies tekee mitä pyydetään.

Vierailija
60/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa tapauksessa tekisin ihan omat suunnitelmat, enkä edes kysyisi miestä mukaan. Tai sitten niin, että ilmoittaisin, milloin aion mennä johonkin, ja kerron, että tule mukaan, jos haluat. Ja sitten menisin, on mies mukana, tai ei. Eihän joka paikkaan tarvitse mennä pariskuntana, vaan voit mennä yksinkin, tai jonkun ystäväsi kanssa. Miehesi tuskin pystyy yhtäkkiä muuttamaan käytöstään, ja itse voit vaikuttaa vain omaasi.

Meillä on pieniä lapsia, joten meneminen ja tuleminen ei onnistu miten vaan (paitsi mieheltä hänen mielestään). Lisäksi, jos hän lähteekin yhtäkkiä yksin mökille, minulla ei ole autoa käytössä, joka rajottaa menemisiä erittäin paljon.

ap

Missä ne lapset ovat, kun menitte Tallinnaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan