Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei kykene suunnittelemaan esim. Pääsiäistä ja sopimaan asioista

Vierailija
26.03.2024 |

Koen, että mieheni ei oikein hahmota aikaa eikä pysty suunnittelemaan tulevaa/sopimaan asioista. Myös kommunikoinnissa yleisesti suuria haasteita. Ja vaikka jonkun ohjelman saisimmekin sovittua, hän saattaakin perua sen viime hetkellä. Suunnitelmat ainakin muuttuu viime hetkeen saakka, siksi minäkään en edes enää yritä sopia pääsiäisen ohjelmasta, kun en kuitenkaan voisi luottaa, että suunnitelmat pitää.

Harmittaa, kun en voi edes vahvistaa vanhemmilleni, milloin menemme sinne syömään kun en edes ole varma aikooko mies olla kotona vai häipyä mökille kuten välillä on väläytellyt (vaikka mielestäni pääsiäinen on perhejuhla, mutta häntä tuntuu nekin stressaavan, vaikka mielestäni kuuluisi olla kyse kivoista asioista). Itse koen todella stressaavana kun ei voi koskaan tietää suunnitelmia varmaksi kuin vasta samana/edellisenä päivänä. Esim. kun pääsimme vähän aikaa sitten Tallinnaan kahdestaan, niin en uskaltanut varata matkaa kuin edellisenä iltana.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla yhtäkkiä mies halusikin alkaa sopimaan pääsiäisestä ja oli hyvin rakentava ja sovimme missä olemme yms. Ja niin, äsken sitten hän taas perui kaiken (täysin mitättömästä kotitöihin liittyneestä erimielisyydestä). Jos kirjottaisin tänne kaikki hänen mielen oikkunsa, mitä vielä ennen pääsiäistä kerkeää tapahtumaan, siitä tulisi erittäin pitkä ketju..

ap

Vierailija
82/95 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko saada joltain kyydin vanhemmillesi? Jos voit, kerrot miehellesi nätisti, että jos haluaa mökille, voit pyytää kyydin vanhemmillesi henkilö x:ltä. Yleensä tällainen toimii ärsykkeenä lähteä mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti voi, kun kaikki ystävät omilla sukulaisillaan muualla. Ja itse olen ainoa lapsi.

ap

Vierailija
84/95 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi raskasta elämä tuollaisen miehen kanssa. Osanottoni! 

Vierailija
85/95 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi raskasta elämä tuollaisen miehen kanssa. Osanottoni! 

Kiitos, erittäin raskaalta tuntuu. Viimeisin tieto on, että hän lähtee sitten huomenna mökille. Tai hän ehdotti sitä, mutta sanoin ettei se sovi minulle niin hän ei enää ole vastannut mitään. Yleensä kuitenkin pitää päänsä ja tekee miten haluaa, vaikka se ei minulle sopisikaan.

ap

Vierailija
86/95 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti myös järjestää elämänsä sen mukaan,  että pystyy toteuttamaan sitä. Ja perhe mukautuu. 

Mies ei juo alkoholia ja kyllä, tuntuu, että häntä stressaa sosiaaliset tilanteet, vaikka olisi tutut ihmiset kyseessä.

ap

Miksi sitten väkisellä yrität raahata miestä mukaan? Sopikaa reilusti, että hänen ei tarvitse tulla, niin hän rauhoittuu. Sopikaa minä päivänä sinä ja lapset menette vanhemmillesi syömään ja minä päivänä mies voi mennä mökille. Vai  menisittekö mieluummin mökille koko perheenä?

Nythän tuo mökillemeno on miehelle vain pakokeino vaikeasta tilanteesta. Antakaaa hänelle lupa jäädä kotiin, niin homma on sillä selvä!

Mikä ongelma tuollaisella ihmisellä siis on,

Autismi. Sosiaaliset tilanteet on vaikeita ja kuormittavia.

Vierailija
87/95 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette voi mennä sinne mökille koko perhe? Kai voitte ilmoittaa ap:n vanhemmille, että vietätte pääsiäistä oman perheen kesken?

Kai se mies nyt edes oman perheen kanssa jaksaa olla, vaikka olisi kuinka introvertti ja autisti?

Vierailija
88/95 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette voi mennä sinne mökille koko perhe? Kai voitte ilmoittaa ap:n vanhemmille, että vietätte pääsiäistä oman perheen kesken?

Kai se mies nyt edes oman perheen kanssa jaksaa olla, vaikka olisi kuinka introvertti ja autisti?

Mies ei halua koko perhettä sinne, nyt kyllä ilmoitti, että olisi valmis ottamaan pienimmän lapsemme mukaan. Mutta itse taas haluaisin viettää pääsiäistä yhdessä perheenä. Ja jos hän ei siihen kykene, niin mielestäni olisi sitten aina reilua alunperin sopia eri tapa toimia, jotta minä olisin voinut varata vaikka jonkun reissun tms. Mutta hän aina roikottaa viime minuuteille saakka löyhässä hirressä, että mitä minulle tärkeinä ajankohtina lopulta tapahtuu.

Autismia tai ADHD:ta minäkin olen epäillyt, mutta hän ei suostu tutkimuksiin. Mutta sosiaaliset tilanteet nimenomaan kuormittavat häntä ja lisäksi sopiminen/sovitussa pysyminen tuntuu olevan täysin mahdotonta.

ap

Vierailija
89/95 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oliko se nyt sitten totta, että suku on massiivinen lestadiolaisperhe? Vai että ap on ainoa lapsi?

Vierailija
90/95 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko se nyt sitten totta, että suku on massiivinen lestadiolaisperhe? Vai että ap on ainoa lapsi?

Olen ainoa lapsi. 

ap

Vierailija
91/95 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd tekee sen, että vireystila vaihtelee. Aina ei jaksa.

Vierailija
92/95 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi osoitus, ettei paikallinen sopiminen toimi. Tarvitaan liittoja.

Vierailija
93/95 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen ohjelmaa pääsiäiseksi pitää olla?

Naisilla pitää olla vapaapäivätkin aikataulutettuna. Miehet haluaisivat vain olla ja tehdä mitä mieleen juolahtaa.

Vierailija
94/95 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen ohjelmaa pääsiäiseksi pitää olla?

Naisilla pitää olla vapaapäivätkin aikataulutettuna. Miehet haluaisivat vain olla ja tehdä mitä mieleen juolahtaa.

No tee sinä ruuat, hoida lapset, käy kaupassa ja siivoa. Ilomielin nainen sitten viettää rentouttavia vapaapäiviä eikä takuulla aikatauluta mitään, vaan tekee mitä mieleen juolahtaa. Vaikka lähtee baariin kavereiden kanssa.

Vierailija
95/95 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd tekee sen, että vireystila vaihtelee. Aina ei jaksa.

Tuo on kyllä jonkin sortin persoonallisuushäiriö jos pienen erimielisyyden jälkeen peruuntuu kaikki yhteiset menot. Epävakaa persoonallisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän