Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei kykene suunnittelemaan esim. Pääsiäistä ja sopimaan asioista

Vierailija
26.03.2024 |

Koen, että mieheni ei oikein hahmota aikaa eikä pysty suunnittelemaan tulevaa/sopimaan asioista. Myös kommunikoinnissa yleisesti suuria haasteita. Ja vaikka jonkun ohjelman saisimmekin sovittua, hän saattaakin perua sen viime hetkellä. Suunnitelmat ainakin muuttuu viime hetkeen saakka, siksi minäkään en edes enää yritä sopia pääsiäisen ohjelmasta, kun en kuitenkaan voisi luottaa, että suunnitelmat pitää.

Harmittaa, kun en voi edes vahvistaa vanhemmilleni, milloin menemme sinne syömään kun en edes ole varma aikooko mies olla kotona vai häipyä mökille kuten välillä on väläytellyt (vaikka mielestäni pääsiäinen on perhejuhla, mutta häntä tuntuu nekin stressaavan, vaikka mielestäni kuuluisi olla kyse kivoista asioista). Itse koen todella stressaavana kun ei voi koskaan tietää suunnitelmia varmaksi kuin vasta samana/edellisenä päivänä. Esim. kun pääsimme vähän aikaa sitten Tallinnaan kahdestaan, niin en uskaltanut varata matkaa kuin edellisenä iltana.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on että minäminä-ihmiset ei muutu. Eivät ymmärrä ennen kuin jäävät täysin yksin ja silloinkin se saattaa olla juuri sitä mitä tällainen ihminen haluaa, sen ettei kukaan käske, määrää tai suunnittele hänen puolestaan mitään.

Anna olla, tee omat suunnitelmat ja pidä niistä kiinni. Jos mies ottaa auton vaikka olet selvästi kertonut tarvitsevasi sitä lasten kanssa viikonloppuna niin laita viestiä perään että ei tarvitse enää tulla takaisin.

Tässä on vaan paha jos talo onkin miehen. Mutta ääliöltä tuo jätkä kuulostaa. Kenen nimissä se auto on ?

Auto on miehen työsuhdeauto ja maksan hänelle siitä joka kuukausi.

ap

Ikävä kyllä olet tehnyt lapset aivan väärän miehen kanssa.

Vierailija
62/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on että minäminä-ihmiset ei muutu. Eivät ymmärrä ennen kuin jäävät täysin yksin ja silloinkin se saattaa olla juuri sitä mitä tällainen ihminen haluaa, sen ettei kukaan käske, määrää tai suunnittele hänen puolestaan mitään.

Anna olla, tee omat suunnitelmat ja pidä niistä kiinni. Jos mies ottaa auton vaikka olet selvästi kertonut tarvitsevasi sitä lasten kanssa viikonloppuna niin laita viestiä perään että ei tarvitse enää tulla takaisin.

Tässä on vaan paha jos talo onkin miehen. Mutta ääliöltä tuo jätkä kuulostaa. Kenen nimissä se auto on ?

Auto on miehen työsuhdeauto ja maksan hänelle siitä joka kuukausi.

ap

Trolli olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti myös järjestää elämänsä sen mukaan,  että pystyy toteuttamaan sitä. Ja perhe mukautuu. 

Mies ei juo alkoholia ja kyllä, tuntuu, että häntä stressaa sosiaaliset tilanteet, vaikka olisi tutut ihmiset kyseessä.

ap

Miksi sitten väkisellä yrität raahata miestä mukaan? Sopikaa reilusti, että hänen ei tarvitse tulla, niin hän rauhoittuu. Sopikaa minä päivänä sinä ja lapset menette vanhemmillesi syömään ja minä päivänä mies voi mennä mökille. Vai  menisittekö mieluummin mökille koko perheenä?

Nythän tuo mökillemeno on miehelle vain pakokeino vaikeasta tilanteesta. Antakaaa hänelle lupa jäädä kotiin, niin homma on sillä selvä!

Mikä ongelma tuollaisella ihmisellä siis on,

Ongelma on siinä, että vanhempani ovat lestadiolaisia ,eikä mieheni ole uskonnollinen .

Toinen ongelma lienee siinä, että kun perheeni kokoontuu niin minulla on 8 sisarusta joilla jokaisella on kolmesta kuuteen lasta, eli jo sen takia pitäisi tietää osallistujien tarkka määrä.

Ap

Vierailija
64/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään, juon aamukahvit ja karautan nopeasti pihasta mökkiä kohti! Muu perhe jää ihmettelemään. 

Vai jaksavatko enää ihmetelläkään.

Vierailija
65/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla tyranni, eikä miestäsi kiinnosta samat menemiset ja tekemiset kuin sinua. Kuuntele miestäsi ja anna miehesi tehdä suunnitelmat. Kokeile seuraavat puoli vuotta tai vuoden.

Vierailija
66/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis miksi vanhempiesi pitäisi tietää etukäteen, onko mies tulossa? Teitä on niin iso lössi, että yhden ihmisen tulo on se ja sama, ruokaa kyllä riittää. Meitä on paljon vähemmän, enkä minäkään etukäteen ilmoita, lähteekö mies mukaan vai ei. Mulle se on aidosti ihan sama, koska molemmissa vaihtoehdoissa on omat hyvät puolensa.

Vierailija
67/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa tapauksessa tekisin ihan omat suunnitelmat, enkä edes kysyisi miestä mukaan. Tai sitten niin, että ilmoittaisin, milloin aion mennä johonkin, ja kerron, että tule mukaan, jos haluat. Ja sitten menisin, on mies mukana, tai ei. Eihän joka paikkaan tarvitse mennä pariskuntana, vaan voit mennä yksinkin, tai jonkun ystäväsi kanssa. Miehesi tuskin pystyy yhtäkkiä muuttamaan käytöstään, ja itse voit vaikuttaa vain omaasi.

Meillä on pieniä lapsia, joten meneminen ja tuleminen ei onnistu miten vaan (paitsi mieheltä hänen mielestään). Lisäksi, jos hän lähteekin yhtäkkiä yksin mökille, minulla ei ole autoa käytössä, joka rajottaa menemisiä erittäin paljon.

ap

Missä ne lapset ovat, kun menitte Tallinnaan

Rakkaiden isovanhempiensa luona hoidossa.

ap

Vierailija
68/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti myös järjestää elämänsä sen mukaan,  että pystyy toteuttamaan sitä. Ja perhe mukautuu. 

Mies ei juo alkoholia ja kyllä, tuntuu, että häntä stressaa sosiaaliset tilanteet, vaikka olisi tutut ihmiset kyseessä.

ap

Miksi sitten väkisellä yrität raahata miestä mukaan? Sopikaa reilusti, että hänen ei tarvitse tulla, niin hän rauhoittuu. Sopikaa minä päivänä sinä ja lapset menette vanhemmillesi syömään ja minä päivänä mies voi mennä mökille. Vai  menisittekö mieluummin mökille koko perheenä?

Nythän tuo mökillemeno on miehelle vain pakokeino vaikeasta tilanteesta. Antakaaa hänelle lupa jäädä kotiin, niin homma on sillä selvä!

Ehkä miestäsi ahdistaa se, että sukulaisesi lukevat hänelle herran sanaa ja yrittävät käännyttää häntä? Eikö lestadiolaisilla ole tapana kastaa ihminen järvessä? Ajattelin vain että järvivesikin on melko kylmää viellä. Pakoreaktio voi johtua ihan siitäkin.

Vierailija
69/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Täällä on nyt nähtävästi trolleja liikkeellä. Minä en kirjoittanut tuota.

ap

Vierailija
70/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! Ei tarvitse säätää yhtään minkään asian kanssa ikinä *bliss*

Vierailija
71/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään, juon aamukahvit ja karautan nopeasti pihasta mökkiä kohti! Muu perhe jää ihmettelemään. 

Vai jaksavatko enää ihmetelläkään.

Kokeileppa joskus ilman sitä kofeiininkäyttöä, ihan ilman päihteitä.

Vierailija
72/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on valinnut huonon vaimon itselleen. Täysin epäkelpo hänelle.

Vierailija
73/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehesi hahmottaa ajan ja osaa suunnitella asioita. Introverttinä ihmisenä ymmärrän häntä täysin.

Oletko ajatellut asiaa siten, että hän kiltteyttään jättää sanomatta sinulle että häntä ahdistaa sinun sukusi ja siksi pyrkii välttämään tilannetta jossa joutuu puun ja kuoren väliin ja näkee parhaaksi lähteä mökille omaan rauhaan.

Vierailija
74/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehesi hahmottaa ajan ja osaa suunnitella asioita. Introverttinä ihmisenä ymmärrän häntä täysin.

Oletko ajatellut asiaa siten, että hän kiltteyttään jättää sanomatta sinulle että häntä ahdistaa sinun sukusi ja siksi pyrkii välttämään tilannetta jossa joutuu puun ja kuoren väliin ja näkee parhaaksi lähteä mökille omaan rauhaan.

Olen introvertti, ja pidän tätä miestä mulkkuna.

Vierailija
75/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla tyranni, eikä miestäsi kiinnosta samat menemiset ja tekemiset kuin sinua. Kuuntele miestäsi ja anna miehesi tehdä suunnitelmat. Kokeile seuraavat puoli vuotta tai vuoden.

Näistä tyranneista useimmiten tulee yksinhuoltajia , ennemmin tai myöhemmin.

Välttäkää yksinhuoltajia, niissä on AINA jotain Feelua!

Ei ole tikka pöntössä..inkkarit kanootissa..matot lattialla..jne.. kyllä te tiedätte.

Vierailija
76/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas asia jonka takia ihmetteln miksi mitään äijää pitää edes perässään vetää?

Mitä iloa ja hyötyä saatte noista olioista?  Onko elämä mukavaa?

No, voi olla että joku tykkää, itse en kyllä moiseen pelleilyyn lähtisi alun alkaenkaan. 

Täysin samaa mieltä 🙌. Aivottomia vätyksiä. Hyi hlvetti.

Vierailija
77/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti, ja pidän tätä miestä mulkkuna.

Mietitkö yhtään mikä lössi sinne kerääntyy? 8 lasta, 32 lasten lasta, anoppi ja appiukko, lisäksi 2 isoäitiä sekä 2 isoisää. Tuokin oli vain varovainen arvio. 45-50 ihmistä!! Herra mun vereni!!

Vierailija
78/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistushäiriö? Mulla tekee sen etten halua sopia mitään jos on huono ajanjakso ahdistuneisuuden kanssa.

Minulla on sama juttu. Välillä tuntuu ettei voi sopia edes kahvilassa käyntiä seuraavalle viikolle, tms. Vaikka siis asun yksin ja vapaa-aikaa on. Järjellä ajatellen voisin ihan hyvin sopia tuollaisen lyhyehkön tapaamisen, mutta usein se vaan tuntuu vaikealta enkä pysty siihen. 

Ja vaikutan ulospäin pääasiassa ihan normaalilta ihmiseltä. Sanon tämän, koska ihmiset helposti ajattelevat, että ahdistuneisuushäiriöinen on selkeästi jotenkin erilainen, eikä häiriötä sitten helposti tunnisteta. Mutta tuollainen vähän erikoinen käytös voi kyllä kieliä siitä.

Jätä se kofeiininkäyttöä niin eheydyt.

Vierailija
79/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas asia jonka takia ihmetteln miksi mitään äijää pitää edes perässään vetää?

Mitä iloa ja hyötyä saatte noista olioista?  Onko elämä mukavaa?

No, voi olla että joku tykkää, itse en kyllä moiseen pelleilyyn lähtisi alun alkaenkaan. 

Täysin samaa mieltä 🙌. Aivottomia vätyksiä. Hyi hlvetti.

Sanoo kaksi katkeraa hylättyä yyhhoota 😂

Vierailija
80/95 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä kukaan lisääntyisi tuollaisen miesvauvan kanssa? Eikö siinä ollut ihan tarpeeksi lasta sinulle. 

Järkyttäviä pqskageenejä ja käytösmalleja päästitte jatkoon. 🤮

Mies ei ole aina käyttäytynyt noin.

ap

Liian suuria riskejä olet ottanut. Oma elämäsi pilalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi