Miehet käy työmatkoilla, naiset mätänee kotona :(
Kommentit (24)
" seminaarmatkoja" jotka oikeasti on ryyppäysreissuja, kuin pidennetty pikkujoulu.
Omallla alallani siitä ei todellakaan ole kyse, duunia saa painaa 12-14 h päivässä, neljällä eri kielellä ja koko ajan särkee unenpuutteen takia pää...
Työmatkat ei ole mitään herkkua. Itse olen nyt joutunut viikottain reissamaan ja olemaan kaksi-kolme päivää viikolla reissussa. Lentomatkat ovat tympeitä, istut ahtaasti koneessa ja yrität saada kasaan materiaalia kokousta varten, kokoukset alkavat aamulla ja loppuvat illalla 7-8 aikaan, siihen pakollinen illallinen päälle paikallisten kollegojen kanssa, nukkumaan hotellihuoneeseen, aamulla ylös aikaiseen ja taas kokoukseen. Illalla joko hotelliin tai taksilla lentokentälle ja kotona ollaan takaisin puolen yön aikaan. Missään kaupoilla ei ehdi edes iltaisin käydä, lapsille ostan tuliaiset lentoaseman myymälästä. Kotiin tulon jälkeen seuraava aamuna pitäisi olla pirteänä toimistolla. Siinä samassa pitäisi vielä ehtiä hoitaa kotiasioita, pestä pyykkiä, huolehtia lapsille päiväkotiin/kouluun tarvittavat asiat.
Mies joutuu venymään aika lailla kun vaimon pitää työnsä puolesta miltei viikottain matkustaa. Itse olen aika väsynyt, yöunet jäävät muutamaan tuntiin, jatkuva lentäminen rasittaa, mutta itsepähän olen ammattini valinnut.
matkustaminen pitäisi huomioida työajassa niin, että jos illalla ehtii kentältä kotiin jälkeen klo 22, ei tarvitsisi seuraavana päivänä mennä töihin ennen kahtatoista. Ainakin joissain virastoissa tämän tyyppisiin järjestelyihin on ryhdytty
t. paljonmatkustanut
Samalla lailla me reissaavat miehet voitas sanoa että siellähän ne äidit vaan nussii ptkin naapurustoa kun me painetaa duunia.
Uskokaa vaan, ei tämä reissaaminen ole herkkua eikä kukaan normaali isä nauti poissaolosta perheen keskuudesta. tsemiä kotiäideille.
T: Kateellinen isä