Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selvitän verottajaa varten teinkö viime vuonna yli 30 Tori-kauppaa

Vierailija
25.03.2024 |

Jostain luin että verottajalle menee tieto jos on tehnyt yli 30 kauppaa Torissa tai muulla alustalla tai yli 2000 euron arvosta. Euro-summa ei ylity mutta kauppojen määrää voi olla yli 30. Torissa ei näy kuin tämän vuoden ilmoitukset ja olen tyhmänä poistanut sähköpostista kaikki Torin sähköpostiviestit koska niitä tuli jokaisesta ilmoituksen päivittämisestä, lisäämisestä ja yksityisviesteistä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytetyn tavaran kaupasta ei mene veroa, koska myyntihinta yleensä alittaa hankintahinnan.

Jos ostaa 100€:lla takin ja myy sen 20€ on se 80€ tappiota.

Jos on vähintään 10 vuotta vanha takki niin voit käyttää hankintameno-olettamaa, joka on 40 % takin myyntihinnasta. Eli 20 euron takin hankintahinta on 8 euroa joten veronalaista luovutusvoittoa tulee 12 euroa.

Vierailija
22/26 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytetyn tavaran kaupasta ei mene veroa, koska myyntihinta yleensä alittaa hankintahinnan.

Kun sitä myydään selvässä ansintamielessä, eli kauppoja on useita niin se katsotaan ammattimaiseksi kaupanteoksi. Tiedän kyllä ihmisiä, jotka kerää ilmaista tavaraa ja myy sitten niitä, että ei kaikelle voi määritellä hankintahintaa. Ihan ns.työkseen hakevat ihmisiltä ilmaista tavaraa (monesti vanhuksilta)  ja lehti-ilmoituksilla kertovat hakevansa "romut" pois ja myyvät ne jopa hyvinkin huomattaviin hintoihin.

Katsotaanko tosiaan jo 30 kauppaa ammattimaiseksi kaupanteoksi? Tuohan menee rikki jo hyvässä lykyssä yhtenä vilkkaana kirpparipäivänä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt 200 tuotetta vuoden aikana huutiksessa eikä niitä ole ilmoitettu mihinkään.

Vierailija
24/26 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

poliisiakin kiinnostaa  mistä tavara on peräisin kauppojen määrä viittaa varastettuun tavaraan.

Varastetusta ei tarvitse maksaa veroa

Vierailija
25/26 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda sellaisille sivuille josta ei lähde ilmoitusta verottajalle.

Vierailija
26/26 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ymmärsin sen niin että se alusta, jolla kauppaa käydään ilmoittaa verottajalle, jos määrä ylittyy. Voin olla väärässäkin.

Nettisivuilla ei kai enää voi myydä käytettyjä autoja. Olen myynyt auton 2500 eurolla eikä ole käynyt pienessä mielessäkään, että olisi verottajalle jotain pitänyt ilmoittaa. Alle hankintahinnan meni.