Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistukileikkuri iskee,vuokrien hinnat nousevat.

Vierailija
25.03.2024 |

PIENITULOINEN voi joutua ojasta allikkoon, jos hän yrittää vaihtaa halvempaan vuokra-asuntoon tämän vuoden aikana. Huhtikuusta alkaen voimaan tulevat yleisen asumistuen leikkaukset todennäköisesti nostavat kaikkein edullisimpien ja vaatimattomampien asuntojen vuokria, sanoo Vuokraturvan hallituksen puheenjohtaja Timo Metsola.

Vaikka nyt vaihtaisitkin asuntosi edullisempaan,niin todennäköisesti uuden asuntosi vuokra tulee nousemaan viellä tämän vuoden aikana ja parhaassa tapauksessa jopa korkeammaksi kuin tämän hetkisen asuntosi vuokra.

Toisaalta myös tämän hetkisen asuntosi vuokra tulee nousemaan. Miten olet suunnitellut ratkaisevasi tehtävän?

Asumiskulujen nousua,eikä omavastuu osuuden kohoamista ei oikein voi välttää.

Samaan aikaan AY liikkeet lakkoilullaan saavat aikaan työpaikkojen vähenemisen joten tiedossa on kovia aikoja jokaiselle tuloluokalle.

Syksyllä löytyy kyllä marjanpoimijoille töitä kun thaimaalaiset eivät enää pääse viemään suomalaisten työpaikkoja luonnonmarjojen kerääjinä.

Toivoa työllistymisestä siis kuitenkin on.

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tätä odotettukin! Vihdoin laitetaan ihmiset ottamaan itse vastuuta. Saadaan vihdoin kunnon ero itse asiansa hoitavan ja vapaamatkustajan elintasoihin.

Niin, mitä siitä että 17 000 lasta lisää alle köyhyysrajan? Mitä väliä, kunhan saadaan rankaista osa-aikatyötä tekeviä yksinhuoltajia jne.?

Vierailija
22/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävien elinkustannusten nousun aikana hallitukselta täysin väärin ajoitettuja ja mielipuolisia leikkaustoimia.

Itselläni ei ole huolta, mutta heikompien kohtalo hirvittää todella paljon. Kuinka paljon kärsimystä matalatuloisten perheiden lapsille.. Ja samaan aikaan on varaa laskea suurituloisimpien verotusta ja alkoholiveroa. Aivan pimeää touhua, johon ei ole olemassa hyväksyttäviä perusteluja.

Mun mielestä tilanne ei ole terve. Todellisuudessa ruoasta ei ole puutetta ja Suomessa ei ole sotaa. Silti osa tietoisesti toisten kanssasuomalaisten päätöksellä tarkoituksella ajetaan hätätilaan, missä ravinnon saanti, koti ja ihmisarvoinen elämä on uhattuna.

Ei ole ok. 

Ei ole ok sekään, että sen lisäksi kun elinkustannukset nousevat pitäisi veronmaksajien harteille lisätä vielä tukien saajienkin nousseet elinkustannukset. Eikö työttömillä tai lapsiperheillä ole mitään vastuuta mistään? Röyhkeästi vain toisten lompakolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tätä odotettukin! Vihdoin laitetaan ihmiset ottamaan itse vastuuta. Saadaan vihdoin kunnon ero itse asiansa hoitavan ja vapaamatkustajan elintasoihin.

Niin, mitä siitä että 17 000 lasta lisää alle köyhyysrajan? Mitä väliä, kunhan saadaan rankaista osa-aikatyötä tekeviä yksinhuoltajia jne.?

Lapset ovat huoltajiensa vastuulla, ei muiden. Älä tee lapsia, jos et pysty elättämään heitä itse. Ja jos olet porsinut jo, mene kokopäivätöihin äläkä laiskottele. 

Vierailija
24/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaus Hallitus aikaan saamillaan lakoilla.

Väärin, hallitus ei ole aiheuttanut lakkoilua. Tämä on ihan AY väen masinoima vallankaappaus yritys. Viime kesänä kun ei onnistunut vassarit hallituksen kaadossa niin yritetään näin. 

Hallitus yrittää pelastaa Suomen ja AY tuhota (aivan kuten 90-luvun lamassa)

Et usko itsekään säälittäviä valheitasi.

Vierailija
25/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrat nousevat koska korot ja yhtiövastikkeet ovat nousseet. 

Höpö höpö, kysyntä ja tarjonta määrää vuokratason.

Vierailija
26/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asumistuen määrä alenee, niin vuokra-asuntojenkin vuokrat alenevat, koska ihmisillä ei muuten olisi varaa enää niissä asua.

Tyhjien vuokra-asuntojen vuokratkin laskevat, kun ihmisillä ei ole enää varaa maksaa niin suurta vuokraa.

Jos asumistukia korotettaisiin, niin se korotus siirtyisi suoraan vuokranantajan tilille.

Asumistuen pienentäminen ei vähennä Kelan maksamien etuuksien määrää, sillä ihmiset joutuvat hakemaan toimeentulotukea sen asumistuen alentumisen verran.

Niin kuin länsimaisessa demokraattisessa markkinatalousmaassa sanotaan, että kysyntä määrittelee tuotteen hinnan eli jos on paljon kysyntää, hinnat nousevat, mutta jos kysyntä vähenee, joudutaan hintoja alentamaan, että joku niitä ostaisi.

Vierailija
27/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset voi antaa adopioon, jos pelkää heidän jäävän köyhyyteen. On paljon hyvätuloisia ihmisiä, jotka toivovat lasta. 

Vierailija
28/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä???

Eihän lapset mitään tienaa muutenkaan.

Typerää vedota lapsiin siksi , että heidän vanhempansa saamat valtion tuet heikkenevät. Kyllä se vastuu niiden lasten elämänlaadusta on ihan niillä paskavätys vanhemmilla. Kehtaavatkin ratsastaa lastensa varjolla!!

Vierailija
29/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat huoltajiensa vastuulla, ei muiden. Älä tee lapsia, jos et pysty elättämään heitä itse. Ja jos olet porsinut jo, mene kokopäivätöihin äläkä laiskottele. 

"Mene kokopäivätöihin." Ihmisen täytyy olla täysin kuutamolla tai totaalisen inhottava luonteeltaan, jos kuvittelee, että töitä saa heti, kun haluaa. Suomessa ei riitä työpaikkoja kaikille ei varsinkaan kokopäivätöitä eikä sellaisia, joista saatavalla palkalla maksaa laskut ja kykenee elättämään itsensä ja perheensä.

Suomi on tähän asti ollut hyvinvointivaltio, jossa on tuettu vähäosaisia ja lapsiperheitä. On pyritty siihen, että kaikilla olisi hyvä elää. Nyt valta on pienellä joukolla inhottavia etuoikeutettuja olentoja, jotka kylvävät riitoja ja vastakkainasetteluja ja syöksevät tätä maata koko ajan syvempään taantumaan ja kehtaavat silti huudella, että "menkää töihin - meillä on hyvä hallitusohjelma". Vastenmielistä ja etovaa. Toivottavasti ammattiliitot eivät anna periksi.

Vierailija
30/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset voi antaa adopioon, jos pelkää heidän jäävän köyhyyteen. On paljon hyvätuloisia ihmisiä, jotka toivovat lasta. 

Näin vajoamme hyvää kyytiä luokkayhteiskuntaan, jossa eliitti riistää köyhiltä lapset ja mahdollisuudet lasten hankkimiseen.

Vierailija
31/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin vajoamme hyvää kyytiä luokkayhteiskuntaan, jossa eliitti riistää köyhiltä lapset ja mahdollisuudet lasten hankkimiseen.

Niin se kuuluu mennäkin. Ei ole soveltuva lastentekoon, jos ei pysty elättämään lapsiaan. Lasten hankkiminen ei ole ihmisoikeus. 

Vierailija
32/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asumistuen määrä alenee, niin vuokra-asuntojenkin vuokrat alenevat, koska ihmisillä ei muuten olisi varaa enää niissä asua.

Tyhjien vuokra-asuntojen vuokratkin laskevat, kun ihmisillä ei ole enää varaa maksaa niin suurta vuokraa.

Jos asumistukia korotettaisiin, niin se korotus siirtyisi suoraan vuokranantajan tilille.

Asumistuen pienentäminen ei vähennä Kelan maksamien etuuksien määrää, sillä ihmiset joutuvat hakemaan toimeentulotukea sen asumistuen alentumisen verran.

Niin kuin länsimaisessa demokraattisessa markkinatalousmaassa sanotaan, että kysyntä määrittelee tuotteen hinnan eli jos on paljon kysyntää, hinnat nousevat, mutta jos kysyntä vähenee, joudutaan hintoja alentamaan, että joku niitä ostaisi.

Paitsi että kela ei ota huomioon asumistukirajan ylittäviä osuuksia vuokrasta toimeentulotuessa . Toimeentulotukea et tule saamaan yhtään enempää kuin siinäkään tapauksessa jossa vuokrasi olisi tukinormien mukainen. Ylimenevä vuokra kuuluu OMAVASTUUN piiriin. Sen maksat itse, vaikka sitten siitä toimeentulotuen ruokaraha osuudesta. Herää jo pahvi!

Vierailija
33/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mene kokopäivätöihin." Ihmisen täytyy olla täysin kuutamolla tai totaalisen inhottava luonteeltaan, jos kuvittelee, että töitä saa heti, kun haluaa. Suomessa ei riitä työpaikkoja kaikille ei varsinkaan kokopäivätöitä eikä sellaisia, joista saatavalla palkalla

Laiskoilta löytyy aina selityksiä. Itse olen ollut työelämässä siitä saakka kun täytin 17v. Ei ole koskaan ollut ongelma löytää töitä. Ei edes 2020-luvulla, joten turha vedota mihinkään "mutkun enää ei voi vain kävellä työpaikalle hakemaan töitä". N48

Vierailija
34/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se kuuluu mennäkin. Ei ole soveltuva lastentekoon, jos ei pysty elättämään lapsiaan. Lasten hankkiminen e

Ulkomaalaisia vai eliitti itse siivoamaan omat paskansa? Siinäpä kysymys tulevaan!

Vierailija
35/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli palataan takaisin luonnon valintaan, jossa heikot kuolevat sukupuuttoon ja vahvat selviävät. Mielestäni oikein terve malli. 

Vierailija
36/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mites käy isojen vuokrayhtiöiden asunnoille? Ainakin omassa kaupungissa Lumoilla sun muilla on aivan järkyttävän isot vuokrat. Asukkaita on silti riittänyt koska suurin osa on saanut asumistukea. Kenellä niissä on enää vara asua? Täällä myös kaupungin vuokra-asunnot kalliita koska voivat nyhtää isompaa vuokraa ihan huoletta. 

Vierailija
37/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli palataan takaisin luonnon valintaan, jossa heikot kuolevat sukupuuttoon ja vahvat selviävät. Mielestäni oike

pelastaa myös maapallon kun ei liikaa synny lapsia.

Vierailija
38/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli palataan takaisin luonnon valintaan, jossa heikot kuolevat

Juuri näin. Luonto kiittää, kun liikakantoistus kääntyy laskuun. Ja erityisesti valtio kiittää, kun säästyy miljardeja muun muassa lapsilisistä, vanhempainvapaarahoista, neuvolakuluista, synnytyskuluista jne. jne. 

Vierailija
39/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kokoomuksen ja varsinkin persujen talousnerot kertoneet, että asumistuet korottaa vuokraa ja kun niitä leikataan se jotenkin maagisesti laskee vuokria?

Vierailija
40/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä on kuin lapsi joka haluaa koiranpennun jonka sitten jättää vanhempiensa hoidettavaksi. Miksi pitää saada lapsi jota ei kykene itse hoitamaan?? Sairasta. Miksi haluat lapsen jonka pakotat elämään köyhyyden keskellä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme