Pullonjenkerääjät käyvät töissä
Juttelin erään pullonkerääjän kanssa ja hän kertoi käyvänsä kokoaikatöissä. Pullojenkeräily on harrastus. Kuulemma hänen kaltaisiaan on paljon, joille kerääminen on vain harrastus tai ympäristöteko. Hän ihmetteli, miten maassa, jossa on mahdollista olla koko elämä työttömänä, jonkun tarvitsee kerätä pulloja saadakseen ruokaa. Hän arveli, että jos joku sanoo olevansa köyhä, kyse on enemmän sympatian hakemisesta tai ei haeta kaikkia niitä tukia, johon olisi oikeus tai siitä, että raha käytetään johonkin mihin ei pitäisi. Tämä siis Helsingissä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Miten hemmetissä täällä joku kerää pulloja niin paljon, että matkustelee niillä ulkomailla, pankkitilillä on 3000 euroa ja yksi sijoittaa niitä sijoitusrahastoon?
Ei ehkä kannata suhtautua halveksuvasti pullojen keräilijöihin (en tarkoita sinun kommenttia nimenomaisesti, vaan lähinnä niitä teinejä ja joitakin ukkeleita, jotka suhtautuneet minuun erittäin alentuvasti), koska nuhjuinen ulkomuoto ei välttämättä kerrokaan sitä millainen taloudellinen tilanne henkilöllä oikeasti on : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy töissä ja vie pullot köyhiltä, jotta nämä eivät saa edes ruokaa? Ahneus on synti. Ruoan vieminen köyhän suusta kuolemansynti.
Sellainen demari taas vaihteeksi siellä sitten.
Eli demariko on ainoa,joka on kiinnostunut siitä vääryydestä,että ilman pullojen keruuta toimeentuleva vie ne olemattomatkin roposet oikeasti varattomalta pelkkää ahneuttaan? Mene persukokkare peilin eteen ja häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Töissäkäyvä pullojenkerääjä, jolle se on harrastus, onkin työttömien rahatilanteen paras asiantuntija. Asiaa pitäisi kysyä työttömältä, joka kerää pulloja.
No minä olen säästöilläni elelevä työtön ja keräilen pulloja ja tölkkejä aika monestakin syystä. Ensinnäkin siinä on sellainen löytämisen jännitys joka kannustaa kotoa ulos. Sitten se ympäristöteko ja onhan se kaikki pieni rahallisestikin kotiin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko he ruveta keräämään koiranpaskoja? Olisi ympäristöteko. Pullot eivät minua haittaa eivätkä jauhoonnu hengitettäväksi.
Tämä oli hyvä. Kaikki töissäkävijät koiranpaskoja keräämään. Lähdette aamulla tuntia aikaisemmin ja töistä palatessa vaikkapa pari tuntia koiranpaskankeruuta. Ympäristötekoja tarvitaan. Vuoden paras kerääjä palkitaan paperisilla kakkapusseilla.
Kyllähän niitä alettaisiin keräämään aivan eri tavalla jos niistäkin saisi pantin. Ehkä ihan kotona mustia puristettaisiin kuin hammastahnatuubia
Saisi tulla pantti noihin pyöreisiin valkoisiin nuuskapurkkeihinkin, niitä nimittäin löytyy.
Jos kaikki eläisivät kuten minä, niin pullojenkerääjät olisi sukupuuttoon kuollut laji. En ole koko elämäni aikana jättänyt yhtään pulloa luontoon.
Käymällä töissä, minä saan kerättyä pulloja.
Saamme ottaa asiakkailta jääneet tyhjät pullot ja niitä kerääntyy yllättävän paljon jo muutamassa päivässä.
Minä keräsin kun olin työtön. Nykyään jätän tarvitseville. Nostan joskus vähän näkösälle jos nään jossain hangessa tai pusikossa palautuspullon. Kaikki näkösällä olevat joku kyllä kerää.
Vierailija kirjoitti:
Töissäkäyvä pullojenkerääjä, jolle se on harrastus, onkin työttömien rahatilanteen paras asiantuntija. Asiaa pitäisi kysyä työttömältä, joka kerää pulloja.
Tiesin yhden työssäkäyvän pullojen kerääjän.
Ei maksanut edes nuukuuttaan telkkarilupaakaan kun sellainen vielä oli. Ja osti laputettuja elintarvikkeita sekä kiersi hyödyntämässä vähävaraisille tarkoitetut ruokatarjoilut.
Tänne jäi häneltä kaikki.
Ai nyt sinä yrität tätä kautta!
No, jokainen saa tehdä elämässään mitä haluaa, kunhan ei rikoksiin ryhdy.
Minäkin tiedän lääkärin, joka ajelee kilometrien päähän ruokakaupan tarjousten perässä... Säästöä!
Mutta tiedätkö, Suomessa on sellainenkin seutu jossa tölkkien ja pullojen kerääminen pois luonnosta on naurun aihe. Mutta kyseinen seutu onkin sitä maan rikkainta seutua olevinaan, tosin seutukunnassa on kuitenkin toimeentulotukeakin hakevia perhekuntia.
Ihan sama kerääkö niitä tölkkejä ja pulloja joku luonnosta pois työllinen, eläkeläinen, työtön vai koululainen. Ihan sama, kunhan joku kerää!
Ja jos panttisysteemi poistuu... eikö se niin ollut että panttisysteemi poistuu... Niin, sittenhän niitä ei kerää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy töissä ja vie pullot köyhiltä, jotta nämä eivät saa edes ruokaa? Ahneus on synti. Ruoan vieminen köyhän suusta kuolemansynti.
Sellainen demari taas vaihteeksi siellä sitten.
Eli demariko on ainoa,joka on kiinnostunut siitä vääryydestä,että ilman pullojen keruuta toimeentuleva vie ne olemattomatkin roposet oikeasti varattomalta pelkkää ahneuttaan? Mene persukokkare peilin eteen ja häpeä.
Puoluekirja taskussako niitä pulloja kerätään? Demareilla ainoastaan oikeus kerätä pulloja, sillä jokainen toveri jakaa pyyteettömästi keräämänsä pullot varattomien kesken illan päätteeksi torilla.
-ohis
En ymmärrä, mitä sinä tällä lauseellasi haet:
"Hän ihmetteli, miten maassa, jossa on mahdollista olla koko elämä työttömänä, jonkun tarvitsee kerätä pulloja saadakseen ruokaa."
Siis mitä tuo tarkoittaa?
Sinä yrität ja yrität ja yrität... Mutta huonolla menestyksellä...
Sama homma, kerään pulloja saadakseni itselleni pientä ekstraa.
En usein löydä pulloja, etenkään talvella, viime vk kaupan pelikoneiden luokse oli jätetty 2 tölkkiä, otin ne.
Olen työtön ja keräilen pulloja harrastuksenani. Kaikenlaisia huutelijoita tuntuu riittävän, lähinnä keskenkasvuisten lasten keskuudessa. Olen huomannut, että huonot käytöstavat omaavia pikkulapsia on nykyään paljon enemmän, kuin vielä joitakin vuosia sitten. Ilmeisesti kotikasvatuksen puutetta.
Mutta sitäpä ei moni huutelija arvaisikaan, että minulla on tällä hetkellä n. 60000€ arvoinen sijoitussalkku. Ei sitä salkkua ole pelkillä pullorahoilla rakennettu, mutta se on ollut ihan mukava lisä osana sitä projektia.
Todennäköisesti olen varakkaampi, kuin suurin osa niiden huutelijoiden omista vanhemmista. Että repikööt siitä.
Vierailija kirjoitti:
En usein löydä pulloja, etenkään talvella, viime vk kaupan pelikoneiden luokse oli jätetty 2 tölkkiä, otin ne.
Talven jälkeen kun lumet sulaa niin tölkkejä ja pulloja alkaa paljastumaan valtavia määriä ojista kun tuolla pyöräilee pitkin teiden varsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullojen kerääjä ei ole yhdyssana, pullonkeräys on.
Ketä kiinnostaa
Toisia autisteja.
Miten hemmetissä täällä joku kerää pulloja niin paljon, että matkustelee niillä ulkomailla, pankkitilillä on 3000 euroa ja yksi sijoittaa niitä sijoitusrahastoon?