Pullonjenkerääjät käyvät töissä
Juttelin erään pullonkerääjän kanssa ja hän kertoi käyvänsä kokoaikatöissä. Pullojenkeräily on harrastus. Kuulemma hänen kaltaisiaan on paljon, joille kerääminen on vain harrastus tai ympäristöteko. Hän ihmetteli, miten maassa, jossa on mahdollista olla koko elämä työttömänä, jonkun tarvitsee kerätä pulloja saadakseen ruokaa. Hän arveli, että jos joku sanoo olevansa köyhä, kyse on enemmän sympatian hakemisesta tai ei haeta kaikkia niitä tukia, johon olisi oikeus tai siitä, että raha käytetään johonkin mihin ei pitäisi. Tämä siis Helsingissä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Pullojen kerääjä ei ole yhdyssana, pullonkeräys on.
Ketä kiinnostaa
Töissäkäyvä pullojenkerääjä, jolle se on harrastus, onkin työttömien rahatilanteen paras asiantuntija. Asiaa pitäisi kysyä työttömältä, joka kerää pulloja.
Käy töissä ja vie pullot köyhiltä, jotta nämä eivät saa edes ruokaa? Ahneus on synti. Ruoan vieminen köyhän suusta kuolemansynti.
Voisivatko he ruveta keräämään koiranpaskoja? Olisi ympäristöteko. Pullot eivät minua haittaa eivätkä jauhoonnu hengitettäväksi.
Pullojenkeräilijäharrastajan filosofinen oivallus. Siinähän se työttömyyden ja köyhyyden syvin olemus ja ratkaisu. Työssäkäyvä on niin ahkera, että käy töissä ja sitten vielä harrastuksekseen kerää pulloja, joita työttömät eivät viitsi kerätä. Matkin tähän puhetavan, jolla aitiosta nykyisin aloitetaan puheenvuorot: Nyt pitää jokaisen työttömän ymmärtää, että tuo sympatian hakemisenne ei teitä elätä. Menkää töihin! Menkää kokopäivätöihin. Hus, hus! Jos ette mene, niin hakekaa avustuksia. Menette vaan, haette kaikkia avustuksia ja saatte kaikki avustukset. Rahaa pitää käyttää vain siihen, mihin rahaa pitää käyttää. Ei siihen, mihin sitä ei pidä käyttää. Sitten ei tarvitse ihmetellä, miksi on työttömyyttä, tai miksi pitää elääkseen kerätä pulloja. Työttömyys ja köyhyys ratkaistu Vapaalla mennään iloisina harrastuksiin, pulloja keräämään tai risusavottaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko he ruveta keräämään koiranpaskoja? Olisi ympäristöteko. Pullot eivät minua haittaa eivätkä jauhoonnu hengitettäväksi.
Tämä oli hyvä. Kaikki töissäkävijät koiranpaskoja keräämään. Lähdette aamulla tuntia aikaisemmin ja töistä palatessa vaikkapa pari tuntia koiranpaskankeruuta. Ympäristötekoja tarvitaan. Vuoden paras kerääjä palkitaan paperisilla kakkapusseilla.
Vierailija kirjoitti:
Käy töissä ja vie pullot köyhiltä, jotta nämä eivät saa edes ruokaa? Ahneus on synti. Ruoan vieminen köyhän suusta kuolemansynti.
Sellainen demari taas vaihteeksi siellä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kerään koiraani ulkoiluttaessa sen paskat kaduilta ja hoidetulta alueelta ja myös pullot tai tölkkejähän pääosin ovat. Pullot ha tölkit voivat olla eläimille vaarallisia. Siinä ei viedä köyhältä mitään, usein he itse heittävät tölkit pois ja tölkkejä löytyy ehkä 1-10/kk.
Vierailija kirjoitti:
Pullojenkerääjä voi aivan hyvin olla yhdyssana. Yhteen tai erikseen, kumpikin käy tässä tapauksessa.
Samalla tavall Suomen metsät on täynnä marjoja ja sieniä, jotka jäävät sinne metsää joka syksy. Sinne jää paljon rahaa, jotka työttömät voisivat käydä keräämässä.
Olen keräillyt viidessä vuodessa n 4700€ kesällä tuhlaan ne lomamatkailuun!m69v
Lukiossa käyvä tyttäreni kerää pulloja. Tilillänsä hänellä on kolmisen tonnia rahaa. Ei toki pulloja keräämällä, mutta hänellä ei siis olisi pakko kerätä pulloja vaikka sitä varten, että kahvilla kävisi tai kaverinsa kanssa leffaillassa herkuttelisi.
Työtön kaverini kerää pullot ja tölkit koiraa ulkoiluttaessa. Korjaa myös koiransa kakat pois.
Mitäs siihen sanotte?
Käyn osa-aikatöissä ja pullonkeräysrahoilla rahoitan vapaa-ajan matkailun. Kokoaikatöitä tavallinen kuolevainen ei nykyään saakaan, jos ei ole superlahjakas ja/tai omaa suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa
Minua.
Vierailija kirjoitti:
Käyn osa-aikatöissä ja pullonkeräysrahoilla rahoitan vapaa-ajan matkailun. Kokoaikatöitä tavallinen kuolevainen ei nykyään saakaan, jos ei ole superlahjakas ja/tai omaa suhteita.
P.S. Ja yli jäävät rahat sijoitan rahastoon.