Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen henk.koht.avustaja. Avustettava joutui sairaalaan viime viikolla. Tänään laittoi viestin että

Vierailija
25.03.2024 |

yrittää päästä tänään kotiin. Ja että pääsenkä minä illalla hänen luonaan käymään? Tarviiko mun mennä näin pikaisella ilmoituksella. Toisekseen en illalla koskaan siellä ole.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii kysyä pomoltasi.

Vierailija
2/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se pomo olla just se avustettava?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sinusta. Mä en varmaan pääsis.

Vierailija
4/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sun on päästä, jos töissä hänellä olet? 

Vierailija
5/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet varmaan kuukausipalkkalainen kumminkin?

Vierailija
6/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan sun on päästä, jos töissä hänellä olet? 

Ei ole pakko jos työaika on esim päivällä. 

Vierailija
7/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä omaisia apuna lainkaan? Pyytääkö hän koskaan heidän apua. Kuka päivystää teidän firmassa? Onko sairaalassa sossua joka saisi vaikka lähihoitajan avuksi illalle.

Vierailija
8/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään mene. Jätät vaan avustettavan pulaan, koska Netflix yms on tärkeempää.

Vierailija
9/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä olette sopineet työajoista ja vaikka olisikin illat niin siihen aiempaan käytäntöön voi vedota että kestää järjestellä. Ja sekin että mikä taho on työnantaja joissakin kai voi olla kaupunki tai tosiaan sitten se avustettava itse. 

Vierailija
10/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja ei ole kuukausipalkalla ja hän joustaa aina tarpeenmukaan. Siis menee illalla, jos pyydetään.

Vierailija
11/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä omaisia apuna lainkaan? Pyytääkö hän koskaan heidän apua. Kuka päivystää teidän firmassa? Onko sairaalassa sossua joka saisi vaikka lähihoitajan avuksi illalle.

Sisarensa auttaa häntä kyllä. Avustettava ei ole mun työnantaja vaan Kaupungin palvelusetelillä hän on saanut henk.koht.avustajan.ap

Vierailija
12/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustajat työskentelevät tuntipalkalla, palkan maksaa vamnaishuollosta maksava taho, mutta juridisesti on työnantajaksi keploteltu se avustettava.

Onko näin, että tuntipalkalla ovat? Erikoista.

Vierailija
13/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varmaan palkat nousseet sittemmin vuodesta 1999?

Vierailija
14/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaishuollosta vastaava taho siis.

Puoliso teki avistajan työtä, kunta oli palkan maksaja, erään toisen avustettavan palkan maksaja tämän kotikaupunki(joka oli ostanut ko. ihmisen asumispalvelun kunnassamme olevasta yksiköstä).

En tiedä, miten soten myötä on muuttunut, maksaja lienee sotealue.

Vierailija
15/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avustajat työskentelevät tuntipalkalla, palkan maksaa vamnaishuollosta maksava taho, mutta juridisesti on työnantajaksi keploteltu se avustettava.

Tuntipalkalla mä oon. En kyllä tänään mene vaan ilmoitan etten pääse.ap

Vierailija
16/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on erikoista?

Eikös kk-palkka vasta erikoinen olisikin tällaisesta työstä?

Vierailija
17/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisarensa auttaa häntä kyllä. Avustettava ei ole mun työnantaja vaan Kaupungin palvelusetelillä hän on saanut henk.koht.avustajan.ap

Varmista kaupungilta että onko työnantaja, näissä voi olla sekamuotoista, että kaupunki maksaa palkan mutta avustettava on silti työnantaja. 

Vierailija
18/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta aika ei ole työaikaa, jos toimit hänen avustajanaan päiväsaikaan. Tuo kuullostaa lähes samalta kuin tilanne johon itse jouduin 20 vuotiaana. Eli olin kotipalvelussa ja jouduin käymään erään pahasti alkoholistin vanhuksen luona siivoamassa ja laittamassa ruokaa. Sanoi sitten perjantai iltana, että enköhän jää hänen luokseen saunomaan kun työaikani loppuu. Kun kieltäydyin, niin alkoi uhkailla että soittaa työnantajalleni, että olen vienyt häneltä rahaa ja olen muutenkin kelvoton. Oli se hirveä paikka nuorelle tytölle silloin. Onneksi asia selvisi aika nopeasti, kun ilmeni että mies teki tätä jatkuvasti lähes kaikille. Minua ei oltu vaan varoitettu. 

Vierailija
19/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta. Tuohan on ihan sikamaista, jos tuntipalkalla ovat.

Vierailija
20/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulla lukee siellä työsopparissa.