Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen henk.koht.avustaja. Avustettava joutui sairaalaan viime viikolla. Tänään laittoi viestin että

Vierailija
25.03.2024 |

yrittää päästä tänään kotiin. Ja että pääsenkä minä illalla hänen luonaan käymään? Tarviiko mun mennä näin pikaisella ilmoituksella. Toisekseen en illalla koskaan siellä ole.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sovittu työvuoro, josta sinulla on oikeus saada palkka. Nyt olet saanut tiedon, että työnantajasta / asiakkaan sairaalakäynnistä johtuen vuoro saattaa peruuntua tai toteutua. 

Sinulla on velvollisuus mennä työpaikalle eli lähdet ajoissa, jos et sitä ennen saa tietoa, että ei tarvitse tulla paikalle. Jos et mene työpaikalle ja työvuoro toteutuu, olet jättänyt saapumatta työvuoroosi. Varmasti kaikki toivovat, että saisit tiedon ennen kuin pitää lähteä, mutta kyse on kuitenkin sovittuun työvuoroon saapumisesta, josta saat palkan vaikka peruuttaisiinkin. 

Vierailija
42/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on sovittu työvuoro, josta sinulla on oikeus saada palkka. Nyt olet saanut tiedon, että työnantajasta / asiakkaan sairaalakäynnistä johtuen vuoro saattaa peruuntua tai toteutua. 

Sinulla on velvollisuus mennä työpaikalle eli lähdet ajoissa, jos et sitä ennen saa tietoa, että ei tarvitse tulla paikalle. Jos et mene työpaikalle ja työvuoro toteutuu, olet jättänyt saapumatta työvuoroosi. Varmasti kaikki toivovat, että saisit tiedon ennen kuin pitää lähteä, mutta kyse on kuitenkin sovittuun työvuoroon saapumisesta, josta saat palkan vaikka peruuttaisiinkin. 

No joo. Tänään olisi ollut aamulla työvuoro mutta avustettava kysyi minua illaksi jolloin en ole koskaan illalla töissä vaan aamulla. Aamulla hän oli vielä sairaalassa ja lääkärinkierto joskus puolilta päivin. Epävarmaa pääseekö etes kotiin.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtainen avustaja ei ole kuukausipalkalla ja hän joustaa aina tarpeenmukaan. Siis menee illalla, jos pyydetään.

Pyytää voi mutta ei käskeä.

Avustajallako ei ole omaa elämää?

Vierailija
44/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä JHL:n edunvalvontaan. Neuvottelevat henkilökohtaisten avustajien työehdot

Vierailija
45/45 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtainen avustaja ei ole kuukausipalkalla ja hän joustaa aina tarpeenmukaan. Siis menee illalla, jos pyydetään.

Pyytää voi mutta ei käskeä.

Avustajallako ei ole omaa elämää?

Tottakai on, kun pyydetään voi mennä jos niin avustaja haluaa.