Professori ehdottaa: karkkihyllyt samettiverhon taakse kaupassa
Miksi tupakkatuotteet pitää piilottaa mutta karkit laitetaan kassan viereen näkyvimmälle paikalle houkuttelemaan ihmisiä?
Kommentit (197)
Vanhat irtokarkki-kioskit voi tuoda takaisin, silloin kun niistä piti myyjää pyytää ottamaan haluttu määrä karkkeja. Myyjä voisi olla verhon takana piilossa.
Pitääkö kotonakin laittaa verhot jääkaapin eteen :)
Minua vaivaa eniten se miksi verhojen tulee olla nimenomaan samettia.
Samettiverhot on kyllä niin mennyttä maailmaa. Pleksiä sen olla pitää nykyaikana
Verhojen edessä pitäisi olla vaaka ja portsari. Jos painoa olisi liikaa portsari sanoisi: "Herra on kyllä nyt sen verran jo karkkia syönyt, että ei tänään."
Jokainen aika synnyttää kyseistä aikaa kuvaavia ajatuksia. Perskokkareiden Suomessa karkit laitetaan kaupassa samettiverhon taakse koska me emme osaa/saa itse päättää syömmekö karkkia vai emme. Siihen nähden demareiden meininki oli aika kevyttä :D
Karkit maistuu nykyään niin samalta, ettei niitä tule muutenkaan ostettua usein. Syöt yhden Remix-pussin, niin olet jo maistanut kaikki muutkin. Sama Fazerin suklaissa. Irtokarkkilaarissa on myös vuodesta vuoteen samoja karkkeja. Karkkihylly ennen kassoja ei herätä mitään himoja enää eli verho on turha.
Kaikki uhmaikäisten sokerikoukussa olevien lasten vanhemmat luultavasti kiittäisivät tästä kiitollisuuden kyynelet silmissä kimmeltäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se verho pitää olla samettia? Eikä siihen voisi vain laittaa tokmannin vihreän ison rakennuspressun?
Ei vaan siihen pitää saada jokin lause, "jos tästä astut, joudut turmiolle".
Tai oisko sellainen läpinäkyvästä akryylistä tehty karjatunneli, kuten navetoissa on lypsyautomaattien yhteydessä, jotka käännyttää lehmän pois jos on edellisestä lypsystä liian lyhyt aika. Sillä erotuksella että siinä karjatunnelin pohjassa on puntari, jonka perusteella se joko aukaisee portin kompiaishyllylle tai painorajan ylittyessä kääntää ulostautumisportin ja nakkaa helvettiin sieltä tunnelista. Samalla sytyttää vilkkuvalon ja summerin, että kaikki muut näkee että läski yritti päästä mässyhyllylle.
Vierailija kirjoitti:
Vaadin IV-suklaata ruokakauppoihin!
Väkevät salmiakit ruokakauppoihin!
Minä haluan sellaisen Twin Peaks -tyylisen karkkihuoneen punaisella samettiverholla.
Jee lisää tötälitärismiä sitä me tärvitään. Kiitös Pyrra! KIITÖS ÖRPÖ!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se verho pitää olla samettia? Eikä siihen voisi vain laittaa tokmannin vihreän ison rakennuspressun?
Ei vaan siihen pitää saada jokin lause, "jos tästä astut, joudut turmiolle".
Tai oisko sellainen läpinäkyvästä akryylistä tehty karjatunneli, kuten navetoissa on lypsyautomaattien yhteydessä, jotka käännyttää lehmän pois jos on edellisestä lypsystä liian lyhyt aika. Sillä erotuksella että siinä karjatunnelin pohjassa on puntari, jonka perusteella se joko aukaisee portin kompiaishyllylle tai painorajan ylittyessä kääntää ulostautumisportin ja nakkaa helvettiin sieltä tunnelista. Samalla sytyttää vilkkuvalon ja summerin, että kaikki muut näkee että läski yritti päästä mässyhyllylle.
Kompiainen oli uusi sana minulle eli tarkoittaa karkkia. Aina oppii näköjään uutta. Tulee mieleen ampiainen :).
Vierailija kirjoitti:
Karkit ja sipsit jonnekin kaupan takimmaiseen nurkkaukseen piiloon.
Sellaiseen kaappiin, jossa niitä saisi vain henkilökunnalta pyytämällä.
Alkoholiin myös varoitus"'tarrat" kauhukuvat kaikkien näkyville. Myös karkki - tupakka- alko veroja voi nostaa roimasti!
Ehkä kassoille voisi asentaa puntarit siihen kohtaan jossa asiakas seisoo maksutapahtiman aikana? Jos puntari näyttäisi liian suurta lukemaa, asiakkaalle ei saisi myydä tuotetta.
"Emme myy makeisia yli 100-kiloisille"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas yksi esimerkki että ei koulunpenkillä istumalla viisaaksi tule.
Kyllä mua sokeriaddiktina ärsyttää että kaljahyllyn voi kaupassa kiertää ja tupakatkin on piilotettu, mutta mun pitää aina kävellä suklaapatukkarivistön ohi. Tyhjänpäiväistä ja epäterveellistä paskaa, ja asettelun syy on nimenomaan saada alhaisen verensokerin omaavat, väsyneet ihmiset lankeamaan.
Kuvailit juuri täydellisesti itsehillinnän puuttumisen. En tiedä MITÄÄN turhempaa, kuin ne valtavat sipsi- ja karkkiröykkiöt ruokakaupoissa. Aina niillä näytetään asioivan, ja monen kauppareissu näyttää aina kulkevan ko. hyllyjen kautta.
Voin kertoa, että siltikään näiltä hyllyiltä ei ole pakko ostaa yhtään mitään. Voin myös aivan hyvin kulkea kaljojen ohi ostamatta ensimmäistä, ja kuljenkin, poikkeuksetta.
Ja voi hyvänen aika - syö nälkääsi vaikka banaani!
Vierailija kirjoitti:
Verhojen edessä pitäisi olla vaaka ja portsari. Jos painoa olisi liikaa portsari sanoisi: "Herra on kyllä nyt sen verran jo karkkia syönyt, että ei tänään."
"Teille ei enää tarjoilla" :D
Jännä kun just olin viikon Canariffalla niin mitään ei ollut peitetty, rantakadun kauppaan kun meni niin yhdellä seinällä oli lasten rantalelut ym. keskellä lattiaa oli lasikaappi missä tupakkavalmisteet itse otettavissa sekä toinen seinä viinaa täynnä. En nähnyt kenenkään pöyristyvän. Nämä jemmapiilot ovat ihan suomalaisten omia höpöhöpö juttuja.
Verhot estäisi näkyvyyden, ei näkisi jos jotkut asiakkaat sotkisi karkkeja tai kaataisi sekaan omia pilattuja.