Mitä kaikkea teet väärin vaikka tiedät mikä olisi oikein?
Itse olen nainen joka pyyhkii veskissä alapään alhaalta ylöspäin eikä ylhäältä alaspäin, vaikka tiedän että on toisin neuvottu.
Syön niin että haarukka on oikeassa kädessä ja veitsi vasemmassa.
Ajan karvat vastakarvaan, en myötäkarvaan.
Puristan finnit.
Muuta ei äkkiseltään tule mieleen. Miten teillä muilla? Mitä kaikkea teette väärin?
( Arvaan että alkaa kiistely siitä mikä yleensä on edes väärin, vaikka se ei ole tän keskustelun idea vaan se minkä itse kokee että on oppinut olevan väärin, ja tekee silti toisin. )
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Heitän pois ostamieni kirjojen paperikannet, taitan sivun kulman kirjanmerkiksi, teen ilmaiseksi isojakin palveluksia välittämättä siitä saanko mitään takaisin.
Älä taittele ainakaan kirjaston kirjan sivuja.
Näitä usein lukemisessaan taukoja pitävien jäljiltä kirja voi olla sen näköinen, että se on pakko poistaa.
Miten niin väärin, jokainen tekee niin kuin itselleen parhaaksi sopii, ei ole mitään kirjoittamatonta sääntöä!
- Pesen kaikki tekstiilit pitkällä ohjelmalla ja puuvillat ja pellavat aina 60 tai 90 asteessa. En käytä lyhytohjelmia edes astianpesussa.
Ennen käytin 40 asteen ja 1h ohjelmia ympäristösuositusten takia, mutta aina oli vaatteet pilalla aika nopeasti pinttyneen hajun ja omituisten läikkien takia, huolimatta pesuaineesta.
Nykyään tuhlailun tasapainoksi käytän pesuaineina soodaa, etikkaa tai sappisaippuaa.
- En syö suositusten mukaisesti. Syön rasvaa 50% yli suositusten ja hiilaria reippaasti alle, 5 aterian sijaan syön 1-3 kertaa päivässä, suolaa tuplasti, kuitua en saa juuri lainkaan. Silti katosi koko elämän vaivannut ylipaino, atooppinen ihottuma, lievä masennus, seborroinen ihottuma, jatkuva nälkä ja suoli toimii kerran päivässä ilman mitään ongelmia.
Kaivan räkää nenästä vieraissa paikoissa ja pyyhin esim. pöydän tai tuolin alapintaan.
Hyi helvetti, älkääpä kertoko enempää. Ettekö ole saanut minkäänlaista sivistävää kotikasvatusta???
Liikun liian vähän ja istun liian paljon.
Annan koirieni räksyttää myöhään illalla.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti, älkääpä kertoko enempää. Ettekö ole saanut minkäänlaista sivistävää kotikasvatusta???
Tietenkin ollaan, kuten sulla on lukutaito kadokissa, niin me ei vaan välitetä niistä kasvatuksista. Tosi rebeleitä nääs.
Himoitsen lähimmäisen puolisoa.
Jonkun mielestä kaikki, mitä teen, on aivan päin honkia. Minun mielestäni teen kaiken aivan oikein ja en välitä muiden mielipiteistä. Yhden asian voin sentään myöntää tekeväni väärin. Laulan ihan päin mäntyä!
Vierailija kirjoitti:
Minäkin syön haarukalla ja veitsellä väärinpäin ja toivon ettei kukaan huomaa. Sitten jos pitää olla sivistyneessä joukossa niin syön oikeinpäin.
Tyttäreni syö väärinpäin, enkä ole siihen koskaan puuttunut. Mut opetettiin väkisin vasenkätisestä oikeakätiseksi, koska maailma on vaan helpompi paikkaa elää siten. No, vähänpä tiesivät. Tytön tavasta vielä, ettei sitä kukaan huomioinut. Hän söi sievästi ja piti aterimia käsissään hyvinkin elegantisti, eikä sotkenut.
Tytär 16vuotiaana oli urheilujoukkueensa kanssa hienoilla illallisilla. Olin itsekin paremmassa leningissä joukkueenjohtajana. Kesken sen ruokailun, jossa siis lähes sata ihmistä ja hienot kattaukset, iltapuvut päällä. Valmentaja nappaa tyttöä kädestä ja sähisee kovaan ääneen hampaidensa välistä. "mitä sä teet?!?! miten kukaan voi syödä noin moukkamaisesti?!" ja alkoi järjestämään niitä aterimia uudelleen. Tytär on syntynyt humoristiksi. Murjas pienen vitsin ja palas takas syömäpuuhiin.
valkku jäi kiukusta täristen katsomaan mua, että puutu! En todellakaan. Kukaan ei olisi huomannut mitään, mutta tuon piti joku kohtaus järjestää. Näytin mäkin, että nyt hei syödään. Kiukkukin sitten tasaantuu.
Loppu illan sitten muut kyseli, että minkä kohtauksen se valmentaja sai? Tytär ei onneksi ole nolostuvaa sorttia, vaikka sanoikin, ettei ole koskaan ollut niin nolona. Kukaan ei huomannut ja se Riittahan siinä nolo oli, että noin käyttäytyi. Näin siis meille sanottiin.
Riitta valmentajasta olis paljon juttuja. On melkoinen persoona, mutta saa joukkueen tuloksiin. Tuo tapaus sillä jäi hampaankoloon, niin järjesti harjoitusdinnerin treenipaikalle sitten. Siellä kävivät tyttökerrallaan läpi, että mihin käteen haarukka ja veitsi laitetaan. Ei ruokaa, vaan 7 ruokalajin kattaus ja valkoinen pöytäliina.
Sorry ot
Ajan ylinopeutta lähes aina kun autollani liikun. Tosin ajan myös aika hiljaa taajamissa. Ei ole mitään poliittista tai aatteellista kantaa, olen vapaa- ajattelija, anarkisti. Valehtelen naapureille että lähden työkeikalle vaikka menen mökille harrastelemaan.
Laulaja Johnny Cash mietti kerran mikä ois pahinta mitä hän voisi tehdä ja teki siitä laulun, jossa hän ampuu miehen ja katsoo miehen kuolemista. Nykyään jos miettii, mikä ois pahinta: Ei kierrätä pahvitölkkejä. Käyttää Saimaannorpannahkahousuja. Soittaa pianolla jossa norsunluukoskettimet. Kengissä lumileopardin viiksistä punotut kengännauhat. Menee kaveriporukalla juhlimaan neitseelliselle Tyynenvaltameren saarelle jokainen omalla vuokraamallaan suihkukoneella. Kaikki saarelle tuodut istuimet, sängyt, bajamajat muovista. Jokaiselle läksiäislahjaksi jääkarhunkynsistä tehty kaulakoru. Tiedän kyllä. Tämä ei ollut pelkästään väärin. Tämä oli jo äärimmäistä pahuutta, jolle cashinkin ajatukset kalpenevat.
Oon yli 60v eli se boomeripahis ja alotin viime syksynä kitara - ja laulutunnit. Pitäis ilmeisesti vaan neuloa sukkia kiikkustuolissa ja odottaa kuolemaa. Käyn vielä töissäkin, ai kamalaa...
Pesen jääkaapin ehkä kerran vuodessa/kahdessa (kuinka usein se pitäisi pestä?)
Putsaan korvat pumpulipuikolla
Pesen kylpypyyhkeet ehkä kerran kuussa/kahdessa
Pesen hampaat vasta aamupalan jälkeen
No en kyllä minäkään pese jääkaappia jatkuvasti, sehän on iso vaiva. Ehkä kerran vuodessa tyhjennetään kaikki verrannalle kylmälaukkuihin, että voi pestä kaikki hyllyt kerralla.
Taivutan ripset ripsivärin laittamisen jälkeen. Olen tehnyt näin 15 vuotta, enkä aio lopettaa.
Pidän haarukkaa oikeassa kädessä ja veistä vasemmassa. Opin jo lapsena syömään niin enkä ole viitsinyt vielä kolmekymppisenä opetella syömään "oikein " vaikka se muka olisi hienompaa.
Kukaan aikuinen ei koskaan huomauttanut tavastani lapsuudessa. Ainoastaan yläasteella yksi luokkatoveri asiasta kerran huomautti kun hänellä oli aina tarve päteä.