Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys naisille keitä miehet eivät lähesty

Vierailija
25.03.2024 |

Olen huomannut tällä palstalla jonkin verran kommentteja joissa naiset kertovat etteivät miehet lähesty heitä tai tee heitä kohtaan aloitteita. Kysymykseni teille on, oletteko tehneet itsestänne lähestyttäviä?

Ollaanpa rehellisiä. Ulkonäkö on varmasti suurin yksittäinen syy miksi joku lähestyy tai jättää lähestymättä mutta ei keskitytä siihen nyt. Esimerkiksi silmäpelillä ja hymyllä voi ilmaista että lähestyminen on toivottavaa. Myös olemus vaikuttaa. Positiivista ja avointa henkilöä on mielekkäämpi lähestyä kuin sulkeutunutta. 

Omasta puolestani voin sanoa että nuorempana lähestyin (aina asiallisesti) jos henkilö vaikutti kiinnostavalta. Suurimmaksi osaksi se johti lyhyeen keskusteluun tai kohteliaaseen kieltäytymiseen mikä on minulle täysin ok. Sitten oli myös vähemmän kohteliaita kieltäytymisiä. Niiden vuoksi odotan nykyään aina merkkiä että saa lähestyä. Niitä kuitenkin harvemmin ilmenee. 

Kokemukset ja näkemykset ovat tervetulleita mutta pidetään keskustelu asiallisena.

Kommentit (209)

Vierailija
41/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerrot kohteliaista ja vähemmän kohteliaista kieltäytymisistä. Kieltäytymisistä mistä? Keskustelusta, treffipyynnöistä, mistä? Mitä sinä ehdottelet?

Liian suorat ehdottelut yleensä torpataan.

En ehdotaakaan mitään. Tykkään jutella siinä missä muutkin ihmiset. Keskustelusta voi edetä tai ei riippuen siitä millä mielellä kukin on. 

AP

Vierailija
42/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on myös naisia jotka eivät teidän miesten lähestymistä todellakaan kaipaa.  Meitä jotka olemme osamme saaneet siitä autuudesta ja ottaneet opiksemme. Meitä jotka ovat löytäneet oman vapaan elämän onnellisuuden.

Kun teini-iästä alkaen on saanut osakseen ei-toivottua  lääppimistä, kourimista, ehdottelua, härskejä kommentteja jne on vain ihanaa kun aikuiseksi kasvettua on itsetunto kasvanut niin että osaa välttää kaikki lähestymiset.

Minä voin kyllä täysin asiallisesti ja ystävällisesti kommunikoida niin miesten kuin naistenkin kanssa, mutta raja menee siinä kun aletaan asiattomuuksiin. Silloin kyllä sivallan kynsille sitä yrittävää. 

On niin siunatun ihana asia että kehitys on mennyt siinä asiassa pelkästään hyvään suuntaan, nainen pärjää yksin jos ja kun sellaista miestä ei ole jonka t

Minä voin kuvitella, olen itse parisuhteessa ollut jo vuosikymmeniä, enkä kaipaa ketään "iskemään". Mutta osaan silti olla asiallinen, jos joku lähestyy... Mistä hän voisi tietää, ellei yritä??

Ja voin ymmärtää hyvin, miksi joku toinen nainen voi kaivatakin lähestymistä. En hauku tällaista esim. "epätoivoseksi" kuten sinä. 

Voisko yrittää ymmärtää vähän muidenkin näkökulmia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena ja nättinä yritin näyttää yrmeältä enkä katsonut kohti koska miesten huomio ahdisti. Nyt olen onneksi näkymätön koska ikää ja pukeudun normaalisti. Olen vieläkin kaunis ja huomioin vain miehen josta olen kiinnostunut. Olen kyllä ystävällinen ja juttelen kaikille. Miksi nainen haluaisi random miesten lähestymisiä? 

Aika moni haluaa. Varsinkin nuoret näyttää kaipaavan vaihtoehtoja tuohon appisekoiluun. 

Jatkuvasti naiset(kin) kyselevät: missä sitä vois tavata, jos ei käytä appeja tai käy baarissa??! 

Itse toivoisin omille lapsille, että löytävät seuraa muulla tavoin kuin jostain tinderistä tms.

Vierailija
44/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerrot kohteliaista ja vähemmän kohteliaista kieltäytymisistä. Kieltäytymisistä mistä? Keskustelusta, treffipyynnöistä, mistä? Mitä sinä ehdottelet?

En ehdotaakaan mitään. Tykkään jutella siinä missä muutkin ihmiset. Keskustelusta voi edetä tai ei riippuen siitä millä mielellä kukin on. 

AP

Eli tykkäät rupatella ihmisten kanssa? No mikä on siis ongelma? Aloitat keskustelun naisen/miehen/kauniin/ruman/vanhuksen/bussipysäkillä odottavan/baarissa olevan/naapurin/kenen tahansa kanssa ja keskustelu joko alkaa tai sitten ei. Ei se naisten kohdalla ole sen ihmeempää kuin muidenkaan. 

Kuitenkin odotat saavasi naisilta jonkin merkin, että voit lähestyä. Huomaatko ristiriidan?

Vierailija
45/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, yksikään nainen ei halua lähestymisyrityksiä joltain täysin tuntemattomalta vastaantulijalta.

Ihmissuhteet alkavat ihan toisin.

Tää on se ongelma, kun muutama nainen kailottaa muka kaikkien puolesta ja pilaa kaiken.. Aikamoista röyhkeyttä.

Vierailija
46/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Eli tykkäät rupatella ihmisten kanssa? No mikä on siis ongelma? Aloitat keskustelun naisen/miehen/kauniin/ruman/vanhuksen/bussipysäkillä odottavan/baarissa olevan/naapurin/kenen tahansa kanssa ja keskustelu joko alkaa tai sitten ei. Ei se naisten kohdalla ole sen ihmeempää kuin muidenkaan. 

Kuitenkin odotat saavasi naisilta jonkin merkin, että voit lähestyä. Huomaatko ristiriidan?

Kuten tähänkin keskusteluun on kommentoitu, on olemassa ihmisiä jotka eivät missään nimessä tai tilanteessa toivo että heitä lähestyttäisiin. En halua olla häiriöksi tai aiheuttaa mielipahaa. Siksi en mene puhumaan ihmisille jotka eivät halua puhua.

AP

Vierailija
47/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on suomalaisissa miehissä, he eivät lähesty, ellei nainen täytä missimittoja. Hoikkuus ei riitä, vaan pitää olla myös nuori, isot rinnat ja klassisen kauniit kasvot, että suomalainen mies lähestyisi.

Totta. Missin näköisen kaverin kanssa kulkiessa huomaa tämän. Miehet lähestyvät kaupassa, kadulla, töissä, baarissa, kaikkialla. Minä "saan" olla rauhassa. 

Kaveriasi käy sääliksi, sinulla on asiat hyvin.

Miksi käy sääliksi? Hän näyttää nauttivan huomiosta, vaikka hän on jo naimisissa. Hän on paljon itsevarmempi saamansa huomion johdosta.

Vierailija
48/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, yksikään nainen ei halua lähestymisyrityksiä joltain täysin tuntemattomalta vastaantulijalta.

Tää on se ongelma, kun muutama nainen kailottaa muka kaikkien puolesta ja pilaa kaiken.. Aikamoista röyhkeyttä.

Näetkö itse, että näinä aikoina miehen on Suomessa fiksua lähestyä tuntematonta naista keskellä kirkasta päivää? Ei ehkä ole.

Vierailija
49/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ootko ihan sekaisin, vei etkö osaa lukea kommetteja?! Täälläkin on kymmeniä eri mielipiteitä siitä onko lähestyminen, ja millainen lähestyminen, ok? Milloin se on sallittua ja jopa toivottavaa..

Sitä ei voi koskaan tietää, milloin kukakin edustaa mitäkin mielipidettä.

Yritä edes

Ohis, nainen

Vierailija
50/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38-vuotias nainen ja ihmettelen välillä miksi miehet ei lähesty. Olen kuullut olevani kaunis ja mukava. Katselen mielelläni tuntemattomiakin silmiin ja koetan näyttää avoimelta/ystävälliseltä. Harrastusporukan ihastusta olen silmäillyt jo pidemmän aikaa, mutta hän ei ole vieläkään tehnyt aloitetta vaikkakin myös silmäilee minua. Olen eronnut eikä ole sormusta. Asun pääkaupunkiseudulla. En todellakaan tiedä mikä on ongelma. Tinderit yms. ei ole juttuni. 

Vierailija
51/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 38-vuotias nainen ja ihmettelen välillä miksi miehet ei lähesty. Olen kuullut olevani kaunis ja mukava. Katselen mielelläni tuntemattomiakin silmiin ja koetan näyttää avoimelta/ystävälliseltä. Harrastusporukan ihastusta olen silmäillyt jo pidemmän aikaa, mutta hän ei ole vieläkään tehnyt aloitetta vaikkakin myös silmäilee minua. Olen eronnut eikä ole sormusta. Asun pääkaupunkiseudulla. En todellakaan tiedä mikä on ongelma. Tinderit yms. ei ole juttuni. 

Miten pitkä olet?

Vierailija
52/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että et lähesty itse.

Vierailija
53/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näetkö itse, että näinä aikoina miehen on Suomessa fiksua lähestyä tuntematonta naista keskellä kirkasta päivää? Ei ehkä ole.

Mikä on todella harmi, ei pitäisi olla niin :(

Vierailija
54/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä olet?

Mitä väliä pituudella on? 

Vierailija
55/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarpeeksi kaunis, niin miehet lähestyvät. Jos on jotain muuta, niin kaikki vastuu jää naiselle.

Vierailija
56/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä olet?

Mitä väliä pituudella on? 

Pitkät ja hoikat kiinnittävät huomion.

Vierailija
57/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en yksinäni kulje tuolla hymyillen, ja on varmaan tän pärstän lepoasento vähemmän mahtava. Mutta jos joku ottaa kontaktia niin hymyilen.

Mitään silmäpeliä nyt en automaattisesti hae, on se tähän ikään jo huomattu että näkymätön olen.

Itse taas mietin, että jos joku katsoo minua, niin oletan aamukahveista jääneen huomattavat kahviviikset, kuin että hakisi silmäpeliä. Joten siksi en ala hymyilemään takaisin, jos huomaan jonkun minua katsovan.

Laittautuneena omaan hieman persoonallisen tyylin, joka voi myös tuottaa katsomista, muttei välttämään hyvällä tavalla. 

Vierailija
58/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä olet?

Mitä väliä pituudella on? Olen samanlaisessa tilanteessa edellisen kanssa ja olen hoikka, muodokas ja tuttavan mukaan kaikista keskipituisin henkilö, jonka hän tuntee.

Vierailija
59/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kenen ongelma se on? Minä en edes haluaisi miestä, jota joutuisin itse lähestymään.

Vierailija
60/209 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut kaikkien naisten puolesta? Minusta tuo olisi ihan kivaa, jos lähestyminen olisi kohteliasta.

Minuakaan ei haittaa lähestymiset. Totesin taas kerran ettei Tinderistä saa mitään muuta kuin pahan mielen, joten olen jättänyt kumppaninhaun täysin live-elämän varaan. Jonkin verran lähestymisiä olen aiemmin saanutkin, mutta toivoisin, että edes yhden kerran se lähestyjä olisi joku mun tyylinen mies. Tähän mennessä ei ole ollut kertaakaan sellainen, josta voisin edes kuvitella kiinnostuvani. No, toivossa on hyvä elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän