Kysymys naisille keitä miehet eivät lähesty
Olen huomannut tällä palstalla jonkin verran kommentteja joissa naiset kertovat etteivät miehet lähesty heitä tai tee heitä kohtaan aloitteita. Kysymykseni teille on, oletteko tehneet itsestänne lähestyttäviä?
Ollaanpa rehellisiä. Ulkonäkö on varmasti suurin yksittäinen syy miksi joku lähestyy tai jättää lähestymättä mutta ei keskitytä siihen nyt. Esimerkiksi silmäpelillä ja hymyllä voi ilmaista että lähestyminen on toivottavaa. Myös olemus vaikuttaa. Positiivista ja avointa henkilöä on mielekkäämpi lähestyä kuin sulkeutunutta.
Omasta puolestani voin sanoa että nuorempana lähestyin (aina asiallisesti) jos henkilö vaikutti kiinnostavalta. Suurimmaksi osaksi se johti lyhyeen keskusteluun tai kohteliaaseen kieltäytymiseen mikä on minulle täysin ok. Sitten oli myös vähemmän kohteliaita kieltäytymisiä. Niiden vuoksi odotan nykyään aina merkkiä että saa lähestyä. Niitä kuitenkin harvemmin ilmenee.
Kokemukset ja näkemykset ovat tervetulleita mutta pidetään keskustelu asiallisena.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP tässä vielä. Kysymys oli osoitettu naisille jotka nimenomaan toivovat lähestymistä. Ja perusoletus on että lähestyminen on asiallinen. Tiedän hyvin että kaikki naiset eivät toivo lähestymistä ja miehet myös käyttäytyvät asiattomasti.
Olen kokeillut ottaa flirttailevaa katsekontaktia, mutta se johtaa siihen että mies kääntää katseensa toiseen suuntaan. Jotkut jopa lähtevät kipittämään karkuun.
Mulla ei ikinä riittäisi itsetunto ruveta flirttailemaan ensimmäisenä, ajatella kun ne miehet siinä miettisivät että hyi s** mitä tuokin itsestään kuvittelee.
1
Vanhat juopot lähestyy aina. Mutta jos ihan tavalliset ihmiset niin ei ikinä, paitsi mummot, papat, lapset, erikoispersoonat, stressaantuneent keski-ikäiset naiset joita ei ole kukaan kuunnellut ikinä, ne haluaa jutella. Varsinkin keski-ikäiset naiset on ihania ja kuuntelen mielelläni jos se vain helpottaa. Mutta ei miehet ei lähesty, hymyilee kyllä ja availee ovia, on ystävällisiä ja ovat olevinaan kuin olisin jotenkin oivaltava ja hauskakin mutta ei kukaan lähesty-lähesty siinä mielessä ikinä.
AP jatkaa. On ymmärrettävää että epäkiinnostavan ja huonokäytöksisen ihmisen tekemä lähestyminen aiheuttaa mielipahaa mutta varmasti monet toivovat lähestymistä siltä yhdeltä ihmiseltä joka kiinnostaa. Ajattelin tässä keskustelussa keskittyä niihin.
Tuntemattomien ei tarvitse lähestyä ollenkaan kaupassa, kadulla jne. Baareissa en käy. Jos sattuu juttelemaan jostain normaalista aiheesta esim töissä, juhlissa, festareilla, niin käyttäydyn normaalin ystävällisesti ja jos on ennestään tuntematon, niin kysyn nimeä, ehdotan yhteystietojen vaihtoa tai uudelleen tapaamista jne. Ilmeisesti olen kuitenkin ruma tai ainoastaan varatut vaivautuvat juttelemaan naisten kanssa normaalielämässä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap, yksikään nainen ei halua lähestymisyrityksiä joltain täysin tuntemattomalta vastaantulijalta.
Ihmissuhteet alkavat ihan toisin.
Miksi puhut kaikkien naisten puolesta? Minusta tuo olisi ihan kivaa, jos lähestyminen olisi kohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
AP tässä vielä. Kysymys oli osoitettu naisille jotka nimenomaan toivovat lähestymistä. Ja perusoletus on että lähestyminen on asiallinen. Tiedän hyvin että kaikki naiset eivät toivo lähestymistä ja miehet myös käyttäytyvät asiattomasti.
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että naiset "toivovat lähestymistä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap, yksikään nainen ei halua lähestymisyrityksiä joltain täysin tuntemattomalta vastaantulijalta.
Jonnet ei muista, että ihmiset tapasivat toisiaan ennen tindereitä ihan vaan jutustelemalla keskenään.
Niin on tavanneet isovanhempanikin.
Just vähän aikaan sitten naapurin seniorikansalainen löysi seuraa tuolla tavalla.
Itse kyllä luottaisin luontevaan vuorovaikutukseen f2f ennemmin kuin johonkin appeihin.
Jos joku haluaisi jutustella kanssani muuten vaan ja pyytäisi treffeille vasta kun on tutustuttu jonkin verran, niin olisin todella iloinen. Sitä ei vain koskaan tapahdu, vaan OP ja muut miehet vaativat että heti pitää flirttailla ja pyytää treffeille. En flirttaile tuntemattomille, mutta voin kyllä tutustua tuntemattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat juopot lähestyy aina. Mutta jos ihan tavalliset ihmiset niin ei ikinä, paitsi mummot, papat, lapset, erikoispersoonat, stressaantuneent keski-ikäiset naiset joita ei ole kukaan kuunnellut ikinä, ne haluaa jutella. Varsinkin keski-ikäiset naiset on ihania ja kuuntelen mielelläni jos se vain helpottaa. Mutta ei miehet ei lähesty, hymyilee kyllä ja availee ovia, on ystävällisiä ja ovat olevinaan kuin olisin jotenkin oivaltava ja hauskakin mutta ei kukaan lähesty-lähesty siinä mielessä ikinä.
Haha, tosta tuli mieleen että onkohan sattunut yksikään mies koskaan avaamaan ovea. Ja muuten minä teen miehille vastaavaa, olen päästänyt jonossa usein edelle esim, ja en tiedä johtuuko se jostain pelosta tai järkytyksestä, ettei ne usein saa edes kiitettyä vaan katsovat vaan kuin seinähullua.
Ja siis en tietenkään iskemismielessä, vaan kun itsellä kärryllinen tavaraa, tai paljon maksettavia laskuja ja näkee että seuraavalla vain pari, niin musta on parempi päästää edelle niin miehet kuin naiset tai lapset/nuoretkin.
Syy on suomalaisissa miehissä, he eivät lähesty, ellei nainen täytä missimittoja. Hoikkuus ei riitä, vaan pitää olla myös nuori, isot rinnat ja klassisen kauniit kasvot, että suomalainen mies lähestyisi.
Vierailija kirjoitti:
AP jatkaa. On ymmärrettävää että epäkiinnostavan ja huonokäytöksisen ihmisen tekemä lähestyminen aiheuttaa mielipahaa mutta varmasti monet toivovat lähestymistä siltä yhdeltä ihmiseltä joka kiinnostaa. Ajattelin tässä keskustelussa keskittyä niihin.
Ja tähän lisäyksenä, on paikkoja joissa lähestyminen on sosiaalisesti hyväksytympää, esimerkiksi baarit. On ymmärrettävää jos vaikkapa arkielämässä ei lähestytä tai toivota lähestymisiä.
AP
Ap, kerrot kohteliaista ja vähemmän kohteliaista kieltäytymisistä. Kieltäytymisistä mistä? Keskustelusta, treffipyynnöistä, mistä? Mitä sinä ehdottelet?
Liian suorat ehdottelut yleensä torpataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut kaikkien naisten puolesta? Minusta tuo olisi ihan kivaa, jos lähestyminen olisi kohteliasta.
Sama ^ täysin eri mieltä ensimmäisen kommentoijan kanssa. Useampi tuttu on löytänyt puolisonsa täysin random-paikasta ja ovat nykyään onnellisesti naimisissa (juna, juna-asema, juoksulenkiltä jne.) Pariutuminen on muutenkin jo ihan tarpeeksi vaikeaa, niin sitä ei tarvitse hankaloittaa yhtään enempää. Kaikki eivät halua tinderiin tai käy baareissa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on myös naisia jotka eivät teidän miesten lähestymistä todellakaan kaipaa. Meitä jotka olemme osamme saaneet siitä autuudesta ja ottaneet opiksemme. Meitä jotka ovat löytäneet oman vapaan elämän onnellisuuden.
Kun teini-iästä alkaen on saanut osakseen ei-toivottua lääppimistä, kourimista, ehdottelua, härskejä kommentteja jne on vain ihanaa kun aikuiseksi kasvettua on itsetunto kasvanut niin että osaa välttää kaikki lähestymiset.
Minä voin kyllä täysin asiallisesti ja ystävällisesti kommunikoida niin miesten kuin naistenkin kanssa, mutta raja menee siinä kun aletaan asiattomuuksiin. Silloin kyllä sivallan kynsille sitä yrittävää.
On niin siunatun ihana asia että kehitys on mennyt siinä asiassa pelkästään hyvään suuntaan, nainen pärjää yksin jos ja kun sellaista miestä ei ole jonka toivoisi lähestyvän, tai jota itse haluaisi lähest
Miten niin kitkerää? Kuvittele sellainen ihminen, joka ei kaipaa seurusteluseuraa omista syistään, eli on vaikka aseksuaali tai viihtyy parhaiten yksin, ja silti joku on koko ajan tyrkyttämässä seuraa.
Joillakin on hyvät syyt pysyä kaukana vastakkaisesta sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Syy on suomalaisissa miehissä, he eivät lähesty, ellei nainen täytä missimittoja. Hoikkuus ei riitä, vaan pitää olla myös nuori, isot rinnat ja klassisen kauniit kasvot, että suomalainen mies lähestyisi.
Totta. Missin näköisen kaverin kanssa kulkiessa huomaa tämän. Miehet lähestyvät kaupassa, kadulla, töissä, baarissa, kaikkialla. Minä "saan" olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ^ täysin eri mieltä ensimmäisen kommentoijan kanssa. Useampi tuttu on löytänyt puolisonsa täysin random-paikasta ja ovat nykyään onnellisesti naimisissa (juna, juna-asema, juoksulenkiltä jne.) Pariutuminen on muutenkin jo ihan tarpeeksi vaikeaa, niin sitä ei tarvitse hankaloittaa yhtään enempää. Kaikki eivät halua tinderiin tai käy baareissa :/
Siis edellisen, ei ensimmäksen kanssa.
Jos tuntematon lähestyy iskumielessä, niin se tarkoittaa että hän iskee minua pelkästään ulkonäön takia, ja en ole kiinnostunut kenestäkään joka on kiinnostunut ensisijaisesti ulkonäöstä. En myöskään itse ole kiinnostunut kenestäkään ulkonäön perusteella. Siksi suoraan iskeminen ei tule koskaan jatkumaan mihinkään lopputulokseen.
Jos juttelee jonkun kanssa, niin siitä voi päätellä tuleeko toimeen kyseisen ihmisen kanssa sen verran että voisi tutustua. Tätä juttelua voi tehdä kenen tahansa kanssa, saman tason eri sukupuolen, vanhusten jne. Jos naisia ei arvosta sillä tavalla että haluaa jutella heidän kanssaan ihminen ihmiselle, vaan ainoastaan iskeminen kelpaa, niin en ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on myös naisia jotka eivät teidän miesten lähestymistä todellakaan kaipaa. Meitä jotka olemme osamme saaneet siitä autuudesta ja ottaneet opiksemme. Meitä jotka ovat löytäneet oman vapaan elämän onnellisuuden.
Kun teini-iästä alkaen on saanut osakseen ei-toivottua lääppimistä, kourimista, ehdottelua, härskejä kommentteja jne on vain ihanaa kun aikuiseksi kasvettua on itsetunto kasvanut niin että osaa välttää kaikki lähestymiset.
Minä voin kyllä täysin asiallisesti ja ystävällisesti kommunikoida niin miesten kuin naistenkin kanssa, mutta raja menee siinä kun aletaan asiattomuuksiin. Silloin kyllä sivallan kynsille sitä yrittävää.
On niin siunatun ihana asia että kehitys on mennyt siinä asiassa pelkästään hyvään suuntaan, nainen pärjää yksin jos ja kun sellaista miestä ei ole jonka t
Kyllä sä varmaan osaat tehdä itsestäsi epämiellyttävän niin että sut jätetään rauhaan. Tokaise vaikka "painu v***n" jokaiselle joka vähänkään osoittaa mielenkiintoa sinua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Missin näköisen kaverin kanssa kulkiessa huomaa tämän. Miehet lähestyvät kaupassa, kadulla, töissä, baarissa, kaikkialla. Minä "saan" olla rauhassa.
Kaveriasi käy sääliksi, sinulla on asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntematon lähestyy iskumielessä, niin se tarkoittaa että hän iskee minua pelkästään ulkonäön takia, ja en ole kiinnostunut kenestäkään joka on kiinnostunut ensisijaisesti ulkonäöstä. En myöskään itse ole kiinnostunut kenestäkään ulkonäön perusteella. Siksi suoraan iskeminen ei tule koskaan jatkumaan mihinkään lopputulokseen.
Jos juttelee jonkun kanssa, niin siitä voi päätellä tuleeko toimeen kyseisen ihmisen kanssa sen verran että voisi tutustua. Tätä juttelua voi tehdä kenen tahansa kanssa, saman tason eri sukupuolen, vanhusten jne. Jos naisia ei arvosta sillä tavalla että haluaa jutella heidän kanssaan ihminen ihmiselle, vaan ainoastaan iskeminen kelpaa, niin en ole kiinnostunut.
*Saman tai eri sukupuolen...
Vaikeaa on. Introverttina en "osaa" antaa sellaisia merkkejä miehille, kun ehkä toivottaisiin. Itselle olisi helpointa, jos lähestyttäisiin ensin "normaalisti", eikä kättelyssä heti tulisi ilmi, että mies on kovin ihastunut. Näin kävi siis kahdella viimeisellä kerralla, miehet ihastuivat välittömästi, mikä oli myös hyvin näkyvää ja ujona ja herkkänä menin lukkoon. Tuloksena molemmilla kerroilla särkynyt sydän. Tietenkin kaikki vaikuttaa kaikkeen, ehkä vaan vedän puoleeni itselleni sopimattomia ihmisiä.