HS: Suomalaisten syntyvyys niin matala, että 2113 maassa on enää alle 1 miljoonaa suomalaista ja 6 milj. ulko
https://www.hs.fi/talous/art-2000010098112.html
Alkaa olla viimeiset hetket käsillä tukea lapsiperheitä ja syntyvyyttä, tai maa on pitkälti Afrikasta ja Lähi-Idästä tulleiden hallussa, joilla naiset synnyttävät 6-10 lasta per nainen.
Kommentit (1144)
Vierailija kirjoitti:
lähetin tuosta itse juttuvinkin jo kaksi vuotta sitten eikä lehti silloin halunnut perehtyä asiaan. on ihan tilastomatemaattinen fakta että 50-100 vuoden päästä suurimmat puolueet edustavat lestadiolaisia ja muslimeja. kantaväestön puolueet kuolevat pois.
miksi? koska nykyisen sukupolven kantaväestö ei synnytä uusia jäseniä juuri ollenkaan, ja 76% 35v naisista on täysin lapsettomia!
Miksi sinua kiinnostaa, mitä puolueita täällä on 100 vuoden päästä? Tai millä entisellä taustalla täällä silloin on enemmistö ihmisistä? Mitä tämä sinua kiinnostaa? Veikkaan, ettei sinua kiinnostaa muutenkaan sellaiset asiat, mitkä eivät realisoidu elinaikanasi, esim. ilmastonmuutoskriisi ja ilmastopakol,aisuus.
Vierailija kirjoitti:
Se on seurausta monesta asiasta. Miehenä on tietysti helppo haluta lapsia. Eihän siinä fyysinen eikä psyykkinen terveys ole vaarassa tai kärsi.
Näin itse nuorena naisena koen lapsiperhe-elämän hyvin epätasa-arvoisena. Jotta lisääntyisin, pitäisi miehen tienata riittävästi, jotta pärjäämme, ja lisäksi hänen pitäisi olla 100% luotettava. Tälläisiä miehiä ihan näillä kahdella peruskriteerillä on vaikeaa löytää. Lisäksi taloustilanne noin ylipäänsä on hyvin huono pelkästään yksinasuvalle/pariskunnallekin. Siihen vielä lapsia päälle. Ja kaiken lisäksi kun omaa sellaisen moraalin, että niin paljon pitää tienata, että pystyy elättämään perheensä. Hyvin. En tee lapsia jos en pysty huolehtimaan heistä ilman että Kela juoksee apuun.
Nämä kriteerit haihtuu kun vastaan tulee ruskea ukko. Ikävää puhkaista kuplasi. Nähty on.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin sitten niin että täällä olisi 1 miljoonaa suomalaista eikä ketään muuta. Parempi antaa västön pienentyä kuin tuhota maahan muutolla. Esim Islannissa pieni väestö ja ihan hyvin nekin pärjää.
Islantilaiset olisi aikoja sitten kadonneet jos ei naiset suosisi maanmiehiä lisääntymisessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie en kelpaa naisille koska olen tavis ja kiltti, siks mie oon lapseton ja ikisinkku. Miksi mie en kelpaa tasoiselliseni naisille?
M32
Koska naiset kokee olevansa ainutkertaisia lumihiutaleita joille ei kelpaa kuin se 10% miehistä jotka kokee ihanteidensa mukaisiksi. 90% miehistä on vaan kummallisia ahdistavia häiritseviä ahdistelijoita.
Öö, no aika erikoinen asenne. Tottakai jokainen on ainutlaatuinen.
"Jätevuoria ja roskia täältä viedään, tilalle otetaan pilkkahintaan luonnonvaroja. Mistä kulttuurista oikein puhut? Ahneudesta, orjakaupasta, kapitalismista? En sure eurooppalaisten häviämistä, täällä kun papisto on perinteenä pannut lapsia, naiset pidetty nyrkin ja hellan välissä, miehet tapettu maailmansodissa, ja nykyeurooppalaisen isoin ongelma on ollako mies vai nainen, vai jotain monista ihan itse keksityistä sukupuolista. Kulttuuria mukamas 😁"
No onneksi saadaan tilalle rauhan uskonto, missä naisella on hyvät oikeudet ja lapsivaimot ovat tuntemattomia! (sarkasmia). Ko rauhan uskontohan on hyvää vauhtia ottamassa valta-aseman Euroopassa.
Kyllä sitä on osattu riistää ja tappaa muissakin maanosissa kuin Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se menee ja on aina mennyt. Kansat syntyvät ja katoavat, muuttavat ja sekoittuvat. Se on ihan tervettä kehitystä. Syntyvyyden väheneminen on ihan tervettä kun ajatellaan automaation ja tekoälyn kehitystä. Ei ihmisiä tarvita enää töihin mihinkään ja maailma muuttuu kovaa vauhtia. Ainoat keitä se ehkä haittaa ovat nämä nationalistiset uhkakuvien luojat joilla ei ole ymmärrystä maailman muuttumisesta.
Katsotaan miten filosofinen olet kun eläke lakkaa ja kadulla päätäsi potkii maailman enemmistöt.
Kuka tänne käskee jäädä? En tasan aio muutenkaan mennä hoitokotiin vaipoissa makaamaan enkä jää omaan kotiin jos rupeaa paskat valumaan lattialle. Ei tarvitse kun pitää uunin pellit kiinni hyvissä ajoin, loppuu kipu ja kärsimys lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Isot ikäluokat teki liian vähän lapsia, duunasi itselleen hyvät eläke-edut ja jätti lapsensa pulaan. Mutta että suomalaisia olisi miljoona, ja täällä me vaan opiskelemme pakkoruotsia, elätämme kehitysmaita ja kuulemme, miten meidän pitää sopeutua ja tuhoutua. Pienen kansan taakka on aina olla jonkun kainaloinen. Suomen ja Viron ja muiden suomensukuisten kansojen pitäisi nyt alkaa tehdä hyvin tiivistä yhteistyötä, mutta RKP on aina laittanut hanttiin.
Suomenruotsalaiset saavat enemmän lapsia kuin suomenkieliset, eli kannattaa sitä ruotsia opiskella
Vierailija kirjoitti:
Tuskin yksikään länsimaa on pelastettavissa tältä kohtalolta. Puhtaasti siitä syystä, että tämän ratkaiseminen vaatisi tämän päivän "uhraamista" tulevien sukupolvien hyväksi, eikä meitä ole opetettu sietämään oikeastaan minkäänlaista epämukavuutta.
Lapsia ei tehdä, kun pelätään että elintaso laskee, mutta koska on ollut sellainen tilanne, että niin ei tapahdu?
GennX on ensimmäinen sukupolvi joka on köyhempi kuin vanhempansa.
eikös juuri tullut tutkimus että synnytyksen jälkeen naisen biologinen ikä saattaa laskea 3-8 vuodella? eiköhän kohta ala lisääntymistä tapahtua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin sitten niin että täällä olisi 1 miljoonaa suomalaista eikä ketään muuta. Parempi antaa västön pienentyä kuin tuhota maahan muutolla. Esim Islannissa pieni väestö ja ihan hyvin nekin pärjää.
Islantilaiset olisi aikoja sitten kadonneet jos ei naiset suosisi maanmiehiä lisääntymisessään.
Sinne on tullut paljon geenivirtaa eurooppalaisilta merimiehiltä ja kalastajilta. Muuten olisivat jo kuolleet perinnöllisiin sairauksiin.
Tähän on monta syytä, joista osa on tabuja.
1. Samaan aikaan kun sukupuolten tasa-arvo saavutettiin, työelämä ja talous muuttuivat niin, että kummankin aikuisen pitää raataa aamusta iltaan erittäin vaativassa työssä. Naiset tekevät töitä - eivät lisäänny ja hoida kotia kuten tuhansia ja tuhansia vuosia on tehty. Ehkä sukupuolten epätasa-arvolle on eloonjäännin kannalta hyvä syy, vaikka se naisten kannalta huono homma onkin?
2. Internet tyydyttää monenlaisia tarpeita, joita ennen puoliso, seksi ja lapset tyydyttivät.
3. Populaatio maapallolla on ylittänyt kaiken järkevyyden rajat ja seuraukset ovat kauheita.
4. Elämme jo maailmassa, joka ei ole terve ihmisen psyykkeelle. Eläinlaji ehkä lakkaa automaattisesti lisääntymästä kun elinolosuhteet muuttuvat kestämättömiksi.
Ai että nautin tästä. Miehet saavat mitä tilasivat. Kenes nautta sukunimet menee? Kumpaa sukupuolta perheet toivovat lapsekseen? Kuka tekee perheessä kaiken? Kuka vaihtaa nimen, tyydyttää, hoitaa lapset, tekee kaikki ruuat ilman minkäänlaista palkkaa? Niinpä. Kiitokseksi miehet vihaavat teitä, pilkkaavat kotiroolianne ja arvostavat vain poikia koska he jatkavat nimeä. Mies on itsekäs pettäjä. Minä minä minä minä.
Miehet syyttämässä naisia ja feminismiä vaikka miehet itse ajoivat sa*istisella kiusaamisella naiset pois kotiroolista.
En tee yhtäkään lasta niin kauan kun nimet eivät jatku naisten kautta ja niin kauan kun naisvihaiset uskonnot sallitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin yksikään länsimaa on pelastettavissa tältä kohtalolta. Puhtaasti siitä syystä, että tämän ratkaiseminen vaatisi tämän päivän "uhraamista" tulevien sukupolvien hyväksi, eikä meitä ole opetettu sietämään oikeastaan minkäänlaista epämukavuutta.
Lapsia ei tehdä, kun pelätään että elintaso laskee, mutta koska on ollut sellainen tilanne, että niin ei tapahdu?
GennX on ensimmäinen sukupolvi joka on köyhempi kuin vanhempansa.
Ts. Suurten ikäluokkien jälkeen olemme köyhtyneet
Miksi ihmeessä lisääntyisin miehen kanssa joka saattaa pettää ja jättää yksin lasten kanssa??? Ennen vanhaan pariskunnat olivat enemmän ja vähemmän kulissien tavoin yhdessä lasten takia, nykyään tuota pakotetta ei ole joten sitäkään vähää järkeä lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
"Jätevuoria ja roskia täältä viedään, tilalle otetaan pilkkahintaan luonnonvaroja. Mistä kulttuurista oikein puhut? Ahneudesta, orjakaupasta, kapitalismista? En sure eurooppalaisten häviämistä, täällä kun papisto on perinteenä pannut lapsia, naiset pidetty nyrkin ja hellan välissä, miehet tapettu maailmansodissa, ja nykyeurooppalaisen isoin ongelma on ollako mies vai nainen, vai jotain monista ihan itse keksityistä sukupuolista. Kulttuuria mukamas 😁"
No onneksi saadaan tilalle rauhan uskonto, missä naisella on hyvät oikeudet ja lapsivaimot ovat tuntemattomia! (sarkasmia). Ko rauhan uskontohan on hyvää vauhtia ottamassa valta-aseman Euroopassa.
Kyllä sitä on osattu riistää ja tappaa muissakin maanosissa kuin Euroopassa.
Kyllä mutta eurooppalaiset jättävät jälkeensä myös luonnonkatastrofeja kaikessa oppineisuudessaan. Menee tärviölle koko maapallo, ei ainoastaan typerä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ai että nautin tästä. Miehet saavat mitä tilasivat. Kenes nautta sukunimet menee? Kumpaa sukupuolta perheet toivovat lapsekseen? Kuka tekee perheessä kaiken? Kuka vaihtaa nimen, tyydyttää, hoitaa lapset, tekee kaikki ruuat ilman minkäänlaista palkkaa? Niinpä. Kiitokseksi miehet vihaavat teitä, pilkkaavat kotiroolianne ja arvostavat vain poikia koska he jatkavat nimeä. Mies on itsekäs pettäjä. Minä minä minä minä.
Miehet syyttämässä naisia ja feminismiä vaikka miehet itse ajoivat sa*istisella kiusaamisella naiset pois kotiroolista.
En tee yhtäkään lasta niin kauan kun nimet eivät jatku naisten kautta ja niin kauan kun naisvihaiset uskonnot sallitaan.
Hyvä. Kerrankin nainen, joka suhtautuu järkevästi ideologioihin, joiden tarkoitus on sortaa naisia,
Vierailija kirjoitti:
Tähän on monta syytä, joista osa on tabuja.
1. Samaan aikaan kun sukupuolten tasa-arvo saavutettiin, työelämä ja talous muuttuivat niin, että kummankin aikuisen pitää raataa aamusta iltaan erittäin vaativassa työssä. Naiset tekevät töitä - eivät lisäänny ja hoida kotia kuten tuhansia ja tuhansia vuosia on tehty. Ehkä sukupuolten epätasa-arvolle on eloonjäännin kannalta hyvä syy, vaikka se naisten kannalta huono homma onkin?
2. Internet tyydyttää monenlaisia tarpeita, joita ennen puoliso, seksi ja lapset tyydyttivät.
3. Populaatio maapallolla on ylittänyt kaiken järkevyyden rajat ja seuraukset ovat kauheita.
4. Elämme jo maailmassa, joka ei ole terve ihmisen psyykkeelle. Eläinlaji ehkä lakkaa automaattisesti lisääntymästä kun elinolosuhteet muuttuvat kestämättömiksi.
Ja sieltähän se tuli. Miehet uhkailevat koko ajan naisten oikeuksien viemisellä ja näkevät ongelmana vain naiset. Miehethän käskevät olla synnyttämättä mm. Kiinassa, Intiassa ja Koreassa ja nyt sitten pakotetaan synnyttämään uhkailemalla.
Kehtaatte vielä reiät vaihtaa nimiänne uhkailevan susisukupuolen mukaan, katsokaa näitä kommentteja.
Juuri tämän uhkailun vuoksi en tee yhtäkään lasta. Kas kun ukot sallii VALINNAT vain kun se hyödyttää miestä. Eipä ihme että sukunimen valinta kelpaa, kun se suosii miestä.
Miksi sukunimien epätasa-arvo ei ole ongelma mutta syntyvyys on? Miksi yritätte nyt puuttua yksityiseen? Kas kun ei VALINTA kelpaa ;)
Miehet ovat olleet aina vapaamatkustajia. Saaneet lapsia koska naiset ovat niitä pakolla synnyttäneet. Naisilla ei ole koskaan ollut vaihtoehtoja ennen kuin nyt. Naiset sanovat ei, haistakaa v ttu ja moro. Emme ole synnytyskoneita emmekä kotirouvia ilman palkkaa. Jos haluatte naisen ja perheen, tehkäää jotain sen eteen !!!!!!!
Tuntuu pahalta tehdä lasta tilanteeseen, jossa tulevaisuus tuntuu ahdistavan toivottomalta. Kaikki yhteiskunnan tukiverkostot on purettu, nuoret voi jo nyt huonosti. Täällä vallitsee ilkeä, empatiakyvytön ja oikeistolainen kulttuuri/politiikka jossa vain rahalla on arvoa. Miksi tehdä lapsi kun maapallo on ennennäkemättömässä kriisissä, sota voi tulla milloin vaan ja koulutus, terveydenhuolto, hyvinvointivaltio ym pilataan, kaikki hinnat on huipussaan ja keskiluokka on todella tiukilla. En rehellisesti ottaen näe mitään toivoa tässä.
Jos afrikasta ja lähi-idästä tulleet naiset synnyttävät suomessa, niin eikö silloin synny suomalaisia? Ja jos puskevat ulos moninkerroin enemmän lapsia, niin sehän ratkaisee matalan syntyvyysongelman. Eikö tämä ole hyvä asia?