Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku vaihtanut asuntoa yläkerrassa asuvan kantapäätamppaajan takia?

Vierailija
25.03.2024 |

Jytinä kestää klo 7.00-23.30 päivittäin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin työpaikan niin ei tarvitsisi kuunnella koko päivää joka päivä ja triviaalit ongelmat alkaisi tuntua siltä mitä ne on. 

Vierailija
2/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo jytinä alkaa 22 mutta olen tottunut. Yläpuolella asuu itsenäisesti asuva, ilmeisesti lievästi kehitysvammainen ihan aikuinen mies joka tuntuu elävän yöllä; joskus olen nähnyt ja tästä kerrottiin asuntoa ostaessa että on iltaeläjä mutta ei kerrottu että on yöeläjä. Suihkussa käy yöllä ja kestää tunnin, se kuuluu hyvin makkariin (ei ole vielä omia vesimittareita mutta tulossa on). Saattaa aloittaa nikkaroinnin sunnuntaina klo 22 mutta tämä ei meillä makkariin niin pahasti kuulu. Hän käsittääkseni on perinyt asunnon, siinä välillä käy joku vanhus pitempiä aikoja joka on joku sukulainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkisin työpaikan niin ei tarvitsisi kuunnella koko päivää joka päivä ja triviaalit ongelmat alkaisi tuntua siltä mitä ne on. 

Ihan ohiksena, minä aloitan kohta työt. Työpaikkani on tässä olohuoneen nurkassa. 

Vierailija
4/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohiksena, minä aloitan kohta työt. Työpaikkani on tässä olohuoneen nurkassa. 

Vastamelukuulokkeetkin on keksitty. Tämä siis aloittajalle joka tietenkin työskentelee myös kotoaan, luonnollisesti. 

Vierailija
5/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kanta-astuja. Vain ballerinat sipsuttelee päkiöillään. Varpaillaan kävelykään  ei kaikilta onnistu.

Vierailija
6/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastamelukuulokkeetkin on keksitty. Tämä siis aloittajalle joka tietenkin työskentelee myös kotoaan, luonnollisesti. 

Mulla oli konttorilla työkaveri joka äänteli jatkuvasti, avokonttori, sellainen hermostunut napina ja ähkinä mikä kävi välillä hermoille kun oma työ vaati pikkutarkkaan keskittymistä. Hommasin kuulokkeet, mutta sitten en kuullut kun puhelin soi. En voi työpuhelimeen asentaa Spotifyta tai vastaavaa että kuuntelisin siitä musiikkia eikä sitä koko aikaa jaksa kuunnella. Lisäksi kuulokkeiden pitäminen 8 tuntia päivässä-tauot on aika tympeää. 

Vierailija
7/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli konttorilla työkaveri joka äänteli jatkuvasti, avokonttori, sellainen hermostunut napina ja ähkinä mikä kävi välillä hermoille kun oma työ vaati pikkutarkkaan keskittymistä. Hommasin kuulokkeet, mutta sitten en kuullut kun puhelin soi. En voi työpuhelimeen asentaa Spotifyta tai vastaavaa että kuuntelisin siitä musiikkia eikä sitä koko aikaa jaksa kuunnella. Lisäksi kuulokkei

No vaihdoitko työpaikkaa? Jos taas palataan alkuperäiseen kysymykseen, suhteutettuna. 

Vierailija
8/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kanta-astuja. Vain ballerinat sipsuttelee päkiöillään. Varpaillaan kävelykään  ei kaikilta onnistu.

Kanta-astujakin voi astella sivistyneesti. En ole ballerina, enkä kävele varpaillani. Siltikään kävelemisestäni ei kuulu pauke. Joskus yritän kanta-astua, se kantapään paukahtaminen lattiaan tuntuu kantapäistä päähän asti, tuntuu inhottavalta.

Vierailija
9/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti ole kuullut etätöistä etkä pidä viikonloppuisinkaan vapaata?

Ap

Vierailija
10/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita mitään sipsuttelua, riittää kun kävelee vähän rauhallisemmin ja valtaosalta tämä onnistuukin ihan hyvin. Kotona on tuskin kellään tarvetta kävellä kuin itsenäisyyspäivän paraatissa.

Ap

Vierailija
11/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan ajatellut, että ne ylemmissä kerroksissa olevat asunnot ovat kalliimpia, kuin alemmissa? Miksi siis kukaan vaihtaisi asuntonsa vastaavaan halvempaan ihan ilmaiseksi?

Vierailija
12/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli konttorilla työkaveri joka äänteli jatkuvasti, avokonttori, sellainen hermostunut napina ja ähkinä mikä kävi välillä hermoille kun oma työ vaati pikkutarkkaan keskittymistä. Hommasin kuulokkeet, mutta sitten en kuullut kun puhelin soi. En voi työpuhelimeen asentaa Spotifyta tai vastaavaa että kuuntelisin siitä musiikkia eikä sitä koko aikaa jaksa kuunnella. Lisäksi kuulokkei

Hommaa luurit, jotka voi liittää sekä tietokoneeseen, että puhelimeen. Itselläni musiikit/radio/Teams-palaverit tulee tietokoneelta, ja puhelut puhelimesta.

Vierailija
13/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kerran kantapääastujan alapuolella. Vaikka se ei ollut suurin syy asunnon vaihtoon, ostin ensimmäisen oman asunnon ylimmästä kerroksesta (4-kerroksinen talo) tästä syystä. En halunnut kenenkään tömisevän pääni päällä. No, siitä sitten muutettiin omakotitaloon, mutta näköjään ollaan taas samassa tilanteessa: lasten huoneet ovat yläkerrassa, ja aika ajoin sieltä kuuluu kyllä meidän makuuhuoneeseen aika reipasta töminää. Mutta sentään oman perheen jalkojen aiheuttamana.

Vierailija
14/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko  sinä  käydä  sanomassa  asiasta? Varsinkin  jos  okt  ikänsä  asunut, ei  tajua  että  kävelee  täysillä    :) 

Vierailija
15/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä kuuluu tällaista ääntä. Asumme ylimmässä kerroksessa:

Järkkyä töminää kun:

Lapsi juoksee ympäri asuntoa. 

Miinä vähän väliä kiellän häntä juoksemasta ja ärähtelen, että: " Nyt lopeta se juokseminen!  alakertalaiset häiriintyy!!! "

Häiriinnyn itsekin siitä hiton ravaamisesta ja päätä kiristää.

Siitä ei ole mitään apua, hän unohtaa heti ja juoksee kohta taas. Leikkii autoa ja " ajaa " ympäri asuntoa. 🤦

Sitten isä sanoo: " Anna nyt olla, anna lapsen leikkiä! Laita korvatulpat, en jaksa kuunnella tota nalkutusta! "

Sitten minä sanon: " Mut toi kuuluu alakertaan!!! "

Sitten laitan ne korvatulpat, mutta mua rasittaa silti se kun koko ajan mun ympärillä joku juoksee kun yritän tehdä kotitöitä. Sitten huudan korvatulpat korvissa:

" Lopeta nyt se ravaaminen, ihan oikeasti!! "

Olen miettinyt, että pitäiskö vain itse olla kumminkin hiljaa. Olis ees sen verran vähemmän ääntä. 

Vierailija
16/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin kerran kantapääastujan alapuolella. Vaikka se ei ollut suurin syy asunnon vaihtoon, ostin ensimmäisen oman asunnon ylimmästä kerroksesta (4-kerroksinen talo) tästä syystä. En halunnut kenenkään tömisevän pääni päällä. No, siitä sitten muutettiin omakotitaloon, mutta näköjään ollaan taas samassa tilanteessa: lasten huoneet ovat yläkerrassa, ja aika ajoin sieltä kuuluu kyllä meidän makuuhuoneeseen aika reipasta töminää. Mutta sentään oman perheen jalkojen aiheuttamana.

Sinunlaisilla ongelma on pään sisällä. Olet päättänyt keskittää huomion kävelyn aiheuttamiin ääniin. Normaali ihminen on niin omissa ajatuksissaan ettei edes huomaa kävelyääniä.

Vierailija
17/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat on keksitty!

Vierailija
18/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan joku, syitä on monenlaisia muuttoon.

Vierailija
19/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanta-astujakin voi astella sivistyneesti. En ole ballerina, enkä kävele varpaillani. Siltikään kävelemisestäni ei kuulu pauke. Joskus yritän kanta-astua, se kantapään paukahtaminen lattiaan tuntuu kantapäistä päähän asti, tuntuu inhottavalta.

Kanta-astuminen ei tee kipeää, vaan on ihmisen luontainen tapa kävellä. Jos aiheuttaa kipua, on jotain vialla.

Vierailija
20/22 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu sellainen kantapääastuja naapurissa, että asunnossamme tömisee häiritsevästi, vaikka tämä tömistäjä asuu meidän alakerrassa!! Uskomaton tapaus. Luulisi tosiaan olevan kantapäät kipeänä tuosta tömistämisestä. Ärsyttävää. Paiskoo myös ovia. Lieneekö ihan järkevä ihminen, jos ei itse ymmärrä asiaa.