Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on tarjonnut sinulle enemmän, ammattiliittosi vai työnantajasi?

Vierailija
24.03.2024 |

Työnantajani maksaa palkan, ja sen päälle edut aina vakuutuksista kulttuuritoimiin ja juhlat päälle. Käytännössä siis asuntoni, autoni, ruoat ja kaiken sen hyvinvoinnin ulkona.

Ammattiliitto ei mitään.

Äitini oli koko työelämänsä ajan yhdellä työnantajalla. kun aika tuli siirtyä eläkkeelle, työnantaja palkitsi hänet työurastaan. Ammattiliittoon kun hän lähetti irtisanomisilmoituksen, sieltä ei tullut takaisin edes sähköpostiviestiä että ilmoitus vastaanotettu.

Mitä nämä järjestöt oikein ovat ja miksi ihmiset ovat osa niitä? Äitini oli PAMissa vain, koska muutkin oli. Täysin turhaa hukkaan heitettyä kahisevaa rahaa.

Kommentit (319)

Vierailija
61/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja maksaa minulle 75 000 vuodessa. Liitto ei mitään 

Liitto suojelee ja puolustaa, kun työnantaja riistää ja kiusaa.

Liiton väki on täällä se, joka riistää ja kiusaa. Humalaisia lakkovahteja saa väistellä.

Vierailija
62/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja haluaa antaa minulle rahaa. Liitto haluaa viedä minun rahojani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain luottamusmieheltä apua jatkuvaan työpaikkakiusamiseen, onneksi sain vaihdettua työpistettä sitten ja nyt on ollut monta vuotta kivaa töissä. 

Lisäksi olen saanut ruokaa (kokouksissa), vaatteita, keittiötarvikkeita jne. Toimistotarvikkeita. Koronatestejä. Matkavakuutuksen jne. 

Saisin varata mökkejä halvalla jos huvittaisi. Lisäksi virkistymispäiviä, -viikonloppuja, koulutuksia.

Ja pääluottamusmies on auttanut kun pomo on yrittänyt kusettaa työvuoro ym asioissa. 

Vierailija
64/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joudut pulaan riistäjä-sika työnantajasi kanssa, liitto auttaa ja niillä jäsenmaksuilla kustannetaan auttamisesi.

Vierailija
65/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain luottamusmieheltä apua jatkuvaan työpaikkakiusamiseen, onneksi sain vaihdettua työpistettä sitten ja nyt on ollut monta vuotta kivaa töissä. 

Lisäksi olen saanut ruokaa (kokouksissa), vaatteita, keittiötarvikkeita jne. Toimistotarvikkeita. Koronatestejä. Matkavakuutuksen jne. 

Saisin varata mökkejä halvalla jos huvittaisi. Lisäksi virkistymispäiviä, -viikonloppuja, koulutuksia.

Ja pääluottamusmies on auttanut kun pomo on yrittänyt kusettaa työvuoro ym asioissa. 

Mutta paljonko rahaa työnantaja on sinulle maksanut? Eikö ole vielä arvokkaampi asia?

Vierailija
66/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja maksaa minulle 75 000 vuodessa. Liitto ei mitään 

Liitto suojelee ja puolustaa, kun työnantaja riistää ja kiusaa.

Liiton väki on täällä se, joka riistää ja kiusaa. Humalaisia lakkovahteja saa väistellä.

Liitto suojelee ja puolustaa, kun riistäjä-sika työnantaja kiusaa ja orjuuttaa.

Vierailija
67/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseeni ei ole myynnissä. Kannatan kotijoukkuetta eli työntekijäpuolta.

Vierailija
68/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joudut pulaan riistäjä-sika työnantajasi kanssa, liitto auttaa ja niillä jäsenmaksuilla kustannetaan auttamisesi.

Liiton siat auttavat vain juopottelun ja seksuaalisen häirinnän takia potkut saaneita luottamusmiehiä.

Vierailija
69/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kysymys kuuluu: Kuinka paljon vähemmän työnantajasi olisi sinulle tarjonnut ilman ammattiliittoja?

Vierailija
70/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ompa harvinaisen typerä ja tarkoitushakuinen vastakkainasettelu. Pidätkö kysymyksinesi ihmisiä ihan idioottina?

Vierailija
71/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta paljonko rahaa työnantaja on sinulle maksanut? Eikö ole vielä arvokkaampi asia?

Työnantajan kuuluukin maksaa. Se on työnantajan ainoa virka ja oikeutus muutoin turhalle olemassaololleen.

Vierailija
72/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietysti on. Korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Ei liitto vie mun vapaa-aikaa kun vapaaehtoisesti ravintolassa jne. Töissä on pakko käydä ettei näe muulloin nälkää. 

Vierailija
73/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tapana tehdä ilmaiseksi työtä vaikka orpo sellaisesta uneksiikin

Vierailija
74/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän johtuu, että paskimmat työolot on maissa, joissa ammattiliittojen toimintaa on haluttu rajoittaa merkittävästi tai mahd. jopa kokonaan kieltää?

Yliopisto-opiskelija

Mitäköhän johtuu, että nykyinen työnantajani on täysin paikallisen sopimisen varassa ja silti kykenee pitämään huolta työntekijöistään?

Koska työlait koskevat myös sitä sinun armasta työnantajaasi ja ne lait ovat ay-liittojen aikaan saamia!

Luuletko todella, että sitä työnantajaasi kiinnostaa pas-kan vertaa sinä, sinä olet hänelle vain väline jolla tehdä rahaa!

Vierailija
75/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiton siat auttavat vain juopottelun ja seksuaalisen häirinnän takia potkut saaneita luottamusmiehiä.

T: mielenvikainen Persuyrittäjä

Vierailija
76/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton puupäistä ei. Oo mihinkään

Niillä on tes palkat 

minä neuvottelin  oman ja saan noin 600 enemmän 

Vierailija
77/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ilman mitään vastapalvelusta antaa sinulle rahaa? Hitto, kerro minullekin työnantajasi nimi, niin voin antaa hänelle pankkitilini numeron!.

Vierailija
78/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työlait koskevat myös sitä sinun armasta työnantajaasi ja ne lait ovat ay-liittojen aikaan saamia!

Eduskunta säätää lait. Ne riippuvat aivan siitä, miten kansa äänestää.

Älkää uskoko kaikkia ay-liikkeen propagandaosaston valheita. Tavallinen työntekijä on liitoille vain typerä lypsylehmä.

Vierailija
79/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joudut pulaan riistäjä-sika työnantajasi kanssa, liitto auttaa ja puolustaa.

Vierailija
80/319 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidin eläke oli viivästyä, kun eivät lähettäneet siihen hakemukseen tarvittavia papereita, Kun soitin vähän vihaisen puhelun, niin löytyivät äkkiä toimittivat samana päivänä ne eläkefirmaan.

Olivat kyllä eläkefirmasta soittaneet äidille monta kertaa, mutta hän ei vastannut tuntemattomasta numerosta tuleviin puheluihin, niin kuin monet ihmiset nykyään tekevät.

Mun äidillä oli kaikki paperit kunnossa.